Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 21-07-2025, 18:03

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: 29-10-2015, 12:27 
Offline

Rejestracja: 29-10-2015, 12:08
Posty: 3
Lokalizacja: Warszawa
Cześć,

Posiadam Grand Vitare 2005 rok 2,0 benzyna + gaz. Od wakacji zwiedziłem już kilka serwisów i w sumie bez waszej pomocy to proponują mi w zasadzie wymianę wszystkiego po kolei na chybił trafił, a ja... no cóż... wole znaleźć przyczynę i ją naprawić niż wymieniać pół samochodu zanim ktoś coś trafi....

W wakacje zaczął się wyświetlać błąd który mówił o wypadaniu zapłonów na I cylindrze. Po 2 tygodniach błędy były już dwa... wypadanie na I i II cylindrze.
Wymieniłem świece i dalej to samo. Błąd wyrzucało jakby częściej (2 razy w tygodniu) przy wysokiej temperaturze zewnętrznej.
Wymieniłem 2 cewki....
No i dalej to samo.... tyle, że już na 4 cylindrach....

No i się zaczęło... wymienić kable, komputer, czujników 100 tysięcy.... itd... co warsztat to inne pomysły...

Zacząłem wobec tego z powrotem ... zmieniłem nowe cewki na stare i przekładałem czy aby jeśli to cewka to błąd pojawi sie na innych cylindrach niż wcześniej (zamiast na 1 i 2 to na 3 i 4)... i [cenzura]....

Okazało się, że auto chodzi jakby nierówno i ma mniej mocy. Zresetowałem ustawienia i na jałowym czekałem aż się od nowa ustawią... Zaczął gasnąć po nagrzaniu jak ssanie sie odpaliło....
Efekt jest taki, że teraz błędy wyskakują już niemal codziennie na wszystkich 4 cylindrach....

Zabrałem żonie samochód, żeby sprawdzić kiedy się to to dzieje.... no i... Okazało się, że błędy pokazują się tylko na ciepłym silniku, jak np. się rusza i powoli przyspiesza, albo jak się jedzie jednostajnie w granicach ok 2 tys. obrotów. Dodatkowo potrafi wywalić błędy także w chwili, kiedy ostro się przyspiesza i jedzie szybko, by za chwile przyhamować do np 20km/h....

Po lekturze innych wątków nachodzi mnie pytanie o luzy zaworowe i płytki.... Niemniej jednak ludzie z takimi przypadłościami nie odpisywali, co w końcu było przyczyna i po czym sprawa się zamknęła...
Auto ma 90 tyś. Kupiłem jak miało 50 tyś i zagazowałem. Dotąd Wania chodziła idealnie....

Macie jakieś pomysły co jest przyczyną?


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-10-2015, 12:31 
Offline

Rejestracja: 24-08-2013, 18:37
Posty: 66
Lokalizacja: Zielona Góra
Kolego, do Ciebie nie mam pretensji, bo to nowe auto u Ciebie.

Ale każdy mechanik (dobry), powinien zacząć od sprawdzenia luzów oraz regulacji. Na 100% to jest przyczyną.

Jeżeli się nie mylę, to na benzynie - 60k km, a na gazie co 30k km sprawdzenie i ewentualna regulacja luzów zaworowych.


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-10-2015, 12:44 
Offline

Rejestracja: 29-10-2015, 12:08
Posty: 3
Lokalizacja: Warszawa
No popatrz... a z co najmniej 6 rożnych warsztatów tylko jeden powiedział, że można by to sprawdzić. Wczoraj u ostatniego się pytałem, to mi odpowiedział:
"Panie... a gdzie to teraz takie rzeczy robią. Tam są jakieś szklanki i samo się reguluje.... Wymienić kable, świece i cewki i będzie Pan zadowolony. Na wieczór odbierze Pan autko" Po zapytaniu czy jeśli naprawa nie przyniesie efektu będę mógł zwrócić z powrotem ich kable, świece i cewki odpowiedział. nie no co Pan... Przecież to i tak trzeba wymienić bo auto już stare jest i zużyte....

Moja wina jest taka, że omijam wszystkie autoryzowane warsztaty, bo cóż... mam złe doświadczenia. Niestety mój mechanik wyemigrował, a ja jakoś nie mogę znaleźć kolejnego, który będzie ok.
Od zakupu zrobiłem około 50 ty... pewnie większość na gazie.... OK - to zrobię, bo czas najwyższy...

Macie jakiś zaufany warsztat w okolicy Warszawy -(najlepiej Ursynowa i Mokotowa), Piaseczna?
Bartek


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-10-2015, 19:25 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
Barti pisze:
Tam są jakieś szklanki i samo się reguluje....

No to niezłego kretyna trafiłeś. Bo albo szklanki (lub płytki, w zależności od silnika), albo samo się reguluje, czyli hydrauliczne kasowanie luzów. Co do samych zaworów, to pierwszym objawem w SX4 było u mnie gaśnięcie silnika przy wysprzęglaniu na niedogrzanym silniku. Żadne cheki się nie zapalały. Na Twoim miejscu zacząłbym raczej od wizyty u gazownika.


Na górę
Post: 28-01-2016, 17:00 
Offline

Rejestracja: 28-01-2016, 16:17
Posty: 3
Lokalizacja: okolice Wrocławia
Suzuki: Grand Vitara II 2.0
CZeść
mam ten sam problem z szarpaniem silnika
kupilem dwie cewki na probe bo myslałem że to to ,ale poprawa jest bardzo mala, albo i wcale
czy faktycznie szarpanie bierze sie od niewyregulowanych zaworów?
u siebie mam przejechane 160tys z tego sam zrobilem 60tys na lpg i nic nie robilem z zaworami a problem mam wrazenie jest od początku

_________________
Piotrek GV II 2.0 16V 06'


Na górę
Post: 28-01-2016, 17:01 
Offline

Rejestracja: 28-01-2016, 16:17
Posty: 3
Lokalizacja: okolice Wrocławia
Suzuki: Grand Vitara II 2.0
zapomnialem dodac Grand Vitara 2.0 16v 2006

_________________
Piotrek GV II 2.0 16V 06'


Na górę
Post: 08-02-2016, 09:02 
Offline

Rejestracja: 29-10-2015, 12:08
Posty: 3
Lokalizacja: Warszawa
Przepraszam, że tak późno. Okazało się oczywiście, że to zapłony. Po wyszlifowaniu płytek okazało się, że silnik buczy aż miło posłuchać. Jeździ i hula :)
Niestety Pan w serwisie stwierdził, że płytki zebrał mocno i sa bardzo cienkie. Powiedział, że jeszcze raz czy dwa sie uda z płytkami a potem nie będzie miejsca... Yo co... szlifować trzonki zaworów?
Powiedzcie z praktyki... Co ile czasu teraz regulować te płytki, żeby znów nie dopuścić do takiego stanu rzeczy? Obecnie zrobiłem około 60 tys. na gazie i wystąpił problem. Co ile regulujecie te płytki?


Na górę
Post: 08-02-2016, 19:02 
Offline

Rejestracja: 24-01-2016, 13:34
Posty: 33
kolego masz rację ja mam sx4 i wypadały mi zapłony, serwis nic nie znalazł zasugerował że będę miał wypalone zawory. Prawda okazała się prozaiczna sprawdziłem kompresję dla swojej wiedzy było ok ale na wypadających zapłonach 2 i 4 był za mały luz zaworowy. Kontrola na gazie min co 30 kkm normalnie co 50 kkm, są płytki nie samoregulatory. Do sprawdzenia luzu wystarczy szczelinomierz najlepiej mający nietypowe listki np 0,27 ; 0,32 itp ale standardowy też spokojnie starczy. Szkoda że są płytki to drożej wychodzi lepsze są regulowane na śrubkę z kontrą.


Na górę
Post: 06-06-2016, 23:13 
Offline

Rejestracja: 18-12-2015, 17:04
Posty: 14
Witam aby nie zaczynać nowego wątku dołączę do tego tematu mam GV 2 benzyna silnik 2l z 2007 rp i u mnie też pojawiają się błędy sporadyczne wypadanie zapłonów na 1,2 ,3 ,4 cylindrze oraz zbyt bogata mieszanka na 1 cylindrze auto jeździ na gazie ,luzy zaworowe sprawdzone i są ok ,dodatkowo nieraz trudno odpalić za pierwszym razem trzeba trochę pokręcić aby auto odpaliło .
Świece są nowe ,oleju w gniazdach świec nie ma
Co może być przyczyną takiego zachowania auta
Gdzie w jakiej okolicy znajduje się czujnik położenia wału


Na górę
Post: 22-08-2016, 19:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2012, 14:13
Posty: 126
Lokalizacja: LDZ TEO - B
Witam, odgrzje kotlecika gdzie można kupić te "płytki" do regulacji oprócz ASO ?

_________________
www.restauracjemaciek.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]