U mnie korekta wtryskiwaczy przez komputer wynosi: nr1 -0,2; nr2 2,8; nr3 -0,9; nr4 -1,9. Generalnie sumuje się do zera. Auto odpala bardzo dobrze. Jedynie do spalania mam zastrzeżenia. Aktualnie średnia na komputerze 9.7l/100km. Latem 3000km po autostradach wyszło 8.8l/100km, to znacznie więcej niż osiągi niektórych kolegów z tego forum. Uważam, że Twoje wtryski są w dobrym stanie i nie martwiłbym się o nie.
Skoro Twój błąd jest typu interminient/nieciągły to po pierwsze wykasowałbym wszystkie błędy z komputera i obserwował, który pojawi się jako pierwszy - to powinna być jakaś wskazówka.
Nie lekceważyłbym błędu DF046 zbyt niskiego napięcia/ niedoładowania akumulatora. On może mieć wpływ na prawidłowe funkcjonowanie innych podzespołów elektronicznych. Naładuj prostownikiem akumulator. Obserwuj też czy ochłodzenie/obniżka temperatury będzie miała wpły na częstotliwość pojawiania się błędu.
Sprawdziłbym/podmienił zawór ciśnieniowy na listwie CR
Po rosyjsku:
http://suzuki-club.ru/threads/49346/page-40
Po angielsku (service manual):
Check the fuel flow actuator connector.
Check the ECM connections.
Check the low pressure circuit and that the correct fuel is being used using fault finding
Tests Test 2 referring to “Test 2: Low pressure circuit check”.
Repair if necessary.
Measure the fuel flow actuator resistance between “C83-2” wire and “C83-1” wire.
If the resistance is not 2.9 – 3.1 Ω at 20 °C, 68 °F, replace the fuel flow actuator.
Check the continuity and for the absence of interference resistance on the following connections:
Between “C83-2” wire of fuel flow actuator connector and “C86-7” terminal of ECM connector
Between “C83-1” wire of fuel flow actuator connector and “E33-6” wire of main relay mounting connector
Repair if necessary.
In the event of rail overpressure:
Check the operation of the injectors referring to “Test 8: Injector malfunction”.
Check that the fuel pressure sensor is operating correctly using command “IMV/Flow actuator” on SUZUKI
scan tool.
Display the parameter “Fuel pressure” on Data List of SUZUKI scan tool, and refer to “SUZUKI Scan Tool
Data” to check the operating values.
If these checks do not reveal any faults, and if the fault is still present, replace the fuel pressure sensor.
In the event of rail underpressure:
Check that the fuel pressure sensor is operating correctly using command “IMV/Flow actuator” on SUZUKI
scan tool.
Display the parameter “Fuel pressure” on Data List of SUZUKI scan tool, and refer to “SUZUKI Scan Tool
Data” to check the operating values.
Check the priming of the low pressure fuel circuit.
Check the conformity of the fuel filter connections.
Check the condition of the fuel filter (clogging and water saturation).
Check that there are no air bubbles between the fuel filter and the high pressure pump.
Check the low and high pressure fuel circuit sealing (visual checks, odour, etc.): pump casing, pressure relief
valve, pipes, rail and fuel injector unions, fuel injector wells, etc.
Check the conformity of the seal fitting on the fuel flow actuator.
Check the operation of the injectors referring to “Test 8: Injector malfunction”.
Carry out the necessary operations.
If the fault is still present replace the fuel flow actuator.