Nie chcialem, ale teraz to juz musze...
wypowiadac sie na temat zuzycia mojej "siksy".
Na co dzien, dojazd do pracy i powrot, kazdorazowo ponizej trzech kilometrow "stop and go" , zuzycie srednie ok. 11,5 litra.
Zima przekraczalem juz nawet nieznacznie 12 litrow.
Przejazdy autostradowe w zaleznosci od predkosci i obciazenia 7,2 do 7,9 litra. Staram sie wowczas raczej nie przekraczac predkosci "kierunkowej" 130 km/h.
Nie uzywam "komputera" w opcji zuzycia sredniego, bo w moim przypadku nie wiele moglbym z tych informacji skorzystac.
W zakorkowanym ruchu miejskim znacznie bardziej interesujace jest zuzycie chwilowe, ktore w ekstremalnych sytuacjach moze nawet znacznie przekraczac 20 litrow.
Mozna sie w ten sposob uczyc dozowania gazu przy ruszaniu z pod swiatel
Okazuje sie ze zbyt delikatne przyspieszanie nie jest wcale oszczedniejsze, tak samo zreszta jak jazda na wyzszych biegach.
Tego ostatniego tylko z trudem sie odzwyczajam, bo przez dlugi czas "uczyly" mnie media tak szybko jak tylko mozliwe przelaczac do gory, a teraz widze ze na trojce zuzywam "chwilowo" czesto mniej niz na "czworce". Niestety silnik jest na tyle elastyczny ze bez patrzenia na obrotomierz czy display "komputera" czlowiek potrafi sie zapomniec i porusza sie na obrotach ponizej 2K, a wowczas nawet tylko nieznaczne musniecie pedalu gazu podnosi zuzycie do pozimu dwucyfrowego.
@ Avalanche: polecam artykul z AutoBild, ktory moze byl i drukowany w polskim AutoSwiecie (?)
http://www.autobild.de/artikel/spritver ... 28326.html
W galerii przeklikac sie przez testowane na trzykilometrowych trasach samochody. Faktyczne zuzycie ma niewiele wpolnego z podawanym przez producentow...
Naprawde interesujace.
Na temat zuzycia w przedziale predkosci 80 do 100 km/h nie moge sie wypowiedziec, bo w praktyce nie mam okazji do tego typu przejazdow.
Albo "jezdze" w zakorkowanym miescie, albo poruszam sie autostrada.
Pozdrawiam!
_________________
****** Pozdrawiam! ******
