Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 09-07-2025, 20:29

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: 04-04-2015, 23:11 
Offline

Rejestracja: 23-01-2013, 00:10
Posty: 102
Lokalizacja: opolskie
Witam.
Przymierzam się w tym roku do liftu zawieszenia o 2" i może ktoś poradzi co wybrać, w czym szukać....
Nie chcę na razie przesadzać z rozmiarami, ale chciałbym zwiększyć kąty, a i przy okazji-być może- poprawić komfort na nierównościach. Seryjne zawieszenie jest twarde, a na "chłopski rozum" 5 cm więcej skoku amortyzatora powinno poprawić charakterystykę pracy zwieszenia...
Podpowiedzcie proszę jakie są wasze dośwaidczenia.
dodam że na przodzie póki co mam tylko wyciągarkę (33kg) i tyle, na razie nie zakładam stalowego zderzaka.

_________________
Jimny 1.3 02r
GVII 06r, 2.7 v6


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-04-2015, 14:11 
Offline

Rejestracja: 05-01-2014, 20:39
Posty: 162
Lokalizacja: Bełchatów
Lovells.Ironman.Dobison.itp.itd.co lepsze? wszystko jest dobre.

_________________
Jimny 1.3 VVT 2005... Grand Vitara II 2.0 2005


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-04-2015, 17:53 
Offline

Rejestracja: 23-01-2013, 00:10
Posty: 102
Lokalizacja: opolskie
Czyli mam rozumieć że powyższe nie różnią się niczym poza marką? nie ma czegoś takiego jak żywotność, miękkość zawieszenia, co dalej wpływa na zachowanie się auta w terenie itp itd? bo tego tak na prawde dotyczy pytanie?
Proszę o wypowiedzi ludzi którzy mają jakieś doświadczenie w tym temacie

_________________
Jimny 1.3 02r
GVII 06r, 2.7 v6


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-04-2015, 19:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2007, 21:03
Posty: 533
Lokalizacja: OTWOCK/WARSZAWA
Tutaj trochę od lat ogarnialiśmy ten temat.
http://www.forum.klubsuzuki.pl/viewtopi ... ead#unread


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-04-2015, 22:07 
Offline

Rejestracja: 23-01-2013, 00:10
Posty: 102
Lokalizacja: opolskie
Dzięki mrquad, teraz mniej więcej wiem trochę więcej i mniej za razem ;)
poczytałem i w sumie już wiem że raczej trial master lub OME +2''. tylko kurde w tych sklepach co google wyrzuca, to powyżej 3k (3200-3500) a liczyłem trochę na 2800zł?
Co do trial mastera, to czy to "wyżej" wynikające ze specyfikacji od OME o 10mm zrobi różnicę??
no i jeszcze sprawa różnicy przy trial masterze- jaka jest różnica w wariancie komfort i sport?

_________________
Jimny 1.3 02r
GVII 06r, 2.7 v6


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-04-2015, 14:19 
Offline

Rejestracja: 01-04-2015, 10:10
Posty: 15
podłączam sie do pytania


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-04-2015, 22:16 
Offline

Rejestracja: 23-01-2013, 00:10
Posty: 102
Lokalizacja: opolskie
Kurde wiecie co,
Chyba mięknę trochę i rozważam założenie podkładek pod sprężyny i przedłużenie bądź wymiana amorków na inne póki co. Kosz to około 120zł +ewentualnie cena za inne amorki. Porównując to do jakichś 2800zł na lift oryginalny to hmm... nie wiem czy warto. W tych pieniądzach spokojnie mógłbym zmienić reduktor na samurajowy (mocy ewidentnie brak), snorkelka, może progi pod hi lifta, oponki jakieś agresywniejsze na bardziej wymagające przejażdżki...
czekam na feedback ;)

_________________
Jimny 1.3 02r
GVII 06r, 2.7 v6


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-04-2015, 21:10 
Offline

Rejestracja: 29-09-2010, 08:07
Posty: 61
Lokalizacja: Szadek
Ja mam zawias Ironman'a 2" i póki co sobie chwalę (plus oponki 195/80) i amor skrętu. Poprawiła się dzielność w terenie i chyba komfort jazdy (do pewnego stopnia lepiej wybiera dziury, jeżeli się to przekroczy to jest tąpnięcie :) Nie zmienia to faktu, że Jimny jest za delikatny w trudnym terenie...


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-04-2015, 07:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2007, 21:03
Posty: 533
Lokalizacja: OTWOCK/WARSZAWA
jareman pisze:
Ja mam zawias Ironman'a 2" i póki co sobie chwalę (plus oponki 195/80) i amor skrętu. Poprawiła się dzielność w terenie i chyba komfort jazdy (do pewnego stopnia lepiej wybiera dziury, jeżeli się to przekroczy to jest tąpnięcie :) Nie zmienia to faktu, że Jimny jest za delikatny w trudnym terenie...


Każdy samochód fabryczny, który jest nieprzystosowany, jest za delikatny w trudnym terenie
https://www.youtube.com/watch?v=AO-9Ig-9mT8


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-04-2015, 22:41 
Offline

Rejestracja: 23-01-2013, 00:10
Posty: 102
Lokalizacja: opolskie
na tym filmiku widać ewidentnie brak mocy w Jimnym ;) Duże koła i już kłopoty, pewnie sprzęgło siada co chwile...
Co do "delikatności" to moje subiektywne spostrzeżenia są z goła odmienne od kolegi jareman, bo porównując do patrola, czy defka to i owszem, ale jak wezmiesz pod uwage "terenówki" jak terrano, vitara itp to wydaje mi sie ze w serii jamnik objeżdża wyżej wymienione.
...a i brnąc dalej to najlepiej poradzi sobie zmota, z napętem 6x6, na zwolnicach itp itd ;)

_________________
Jimny 1.3 02r
GVII 06r, 2.7 v6


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-04-2015, 09:32 
Offline

Rejestracja: 29-09-2010, 08:07
Posty: 61
Lokalizacja: Szadek
Pisząc "delikatny" miałem raczej na myśli konstrukcję samochodu, np. mocowanie amortyzatorów, wahacze itp.
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-05-2015, 22:11 
Offline

Rejestracja: 23-01-2013, 00:10
Posty: 102
Lokalizacja: opolskie
a może ma ktoś na Opolszczyźnie jamnika z liftem (chodzi mi o markowe, tj. ome, trailmaster, ironman itp.) i zechciałby mnie przewieźć kawałek? tak by zobaczyć zachowanie po zmodyfikowaniu zawieszenia?

_________________
Jimny 1.3 02r
GVII 06r, 2.7 v6


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-05-2015, 17:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2015, 23:57
Posty: 10
nifimev pisze:
Dzięki mrquad, teraz mniej więcej wiem trochę więcej i mniej za razem ;)
poczytałem i w sumie już wiem że raczej trial master lub OME +2''. tylko kurde w tych sklepach co google wyrzuca, to powyżej 3k (3200-3500) a liczyłem trochę na 2800zł?
Co do trial mastera, to czy to "wyżej" wynikające ze specyfikacji od OME o 10mm zrobi różnicę??
no i jeszcze sprawa różnicy przy trial masterze- jaka jest różnica w wariancie komfort i sport?

mam założone OME, jest bardziej miękkie niż seria, skok amortyzatorow jest bardzo długi, praktycznie nie występują takie sytuacje że kończy się amor przy dużej dziurze. Poprzednio miałem podkładki 5cm przy serii żeby założyć BFG AT 215, teraz przy OME mam teoretycznie 1cm niżej ale opony nadal o nic nie trą.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]