Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-07-2025, 10:58

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: 29-10-2012, 10:27 
Offline

Rejestracja: 09-01-2011, 15:01
Posty: 14
Witam,
Panowie mam problem ponieważ na wolnych obrotach słychać stukot w okolicach alternatora, pompy wspomagania, paska rozrządu?! Dokładnie nie jestem w stanie tego zidentyfikować. Stukot ustaje po wyłączeniu nawiewu na szybę bądź szybę z nogami, dźwięk wtedy znika a po włączeniu jest ,,zryw" (zwiększenie obciążenie alternatora) i znowu stuka tak jakby śruba skakała po drgającej blasze. Sprawdzałem również jak nawiew był wyłączony i włączałem światła krótkie i długie ale wtedy nie stukało. Pytanie do Was. Czy to mogą być jakieś łożyska w alternatorze czy też wspomaganiu czy może alternator cały czas by ,,dzwonił" niezależnie czy by był pod większym obciążeniem czy też mniejszym. Rozrząd wymieniany około 12tyś km temu. Samochód ma przejechane 90 tyś licznik nie był cofany na 100%.


Dodatkowo szukam dobrego mechanika do samochodów 4x4 na podkarpaciu (całe bądź okolice Krosna) bądź którzy mają pojęcie o GV I


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-10-2012, 21:37 
Offline

Rejestracja: 05-11-2011, 17:20
Posty: 91
Lokalizacja: stalowa wola
Prawdopodobnie sprzegielko w kole pasowym alternatora wymaga reki mechaniora!


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-10-2012, 21:44 
Offline

Rejestracja: 09-01-2011, 15:01
Posty: 14
Niestety objawy również dokazują bez włączonego nawiewu :( Sprawdzałem jak wróciłem z pracy i nawet przy wyłączonym całkowicie nawiewie terkocze. Mechanik twierdzi, że może to być sprzęgiełko w rolce od rozrządu. Z tego co sie dowiedziałem to poprzedni mechanik nie wymienił całego rozrządu ponieważ twierdził że ,,rolka jest jeszcze dobra" i w dodatku powiedział, że nie było całego kompletu do GV i jedną rolke wziął od peugeota... Po prostu brakuje mi słów, żeby sku$#%@syna opisać.


Edit: wyczytałem jeszcze, że może to być koło pasowe alternatora lub koło pasowe wału


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-10-2012, 08:49 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
Zanim weźmiesz się za rozrząd - zacznij od alternatora... aug21 słusznie prawi!


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-10-2012, 09:12 
Offline

Rejestracja: 09-01-2011, 15:01
Posty: 14
Tak też zrobię, dodatkowo dzisiaj ,,odkryłem", że samochód jeżeli jest zagrzany to owe objawy nie występują. Po prostu nawet po wyłączeniu i włączeniu nawiewu, świateł, nie ma takiego ,,zrywu" jak na zimnym silniku. Tak więc podejrzewam, że sprzęgiełko koła pasowego albo koło pasowe alternatora


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-10-2012, 18:13 
Offline

Rejestracja: 09-01-2011, 15:01
Posty: 14
Wymienione łożyska oraz sprzęgiełko jednokierunkowe i wszystko działa, dzięki za pomoc.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]