Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 22-06-2025, 21:01

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 25-08-2012, 13:13 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
Dzisiaj chciałem sprawdzić stan filtra powietrza w SX4. Po wyjęciu filtr wyglądał tak Obrazek
Filtr był założony 11 miesięcy temu w ASO Suzuki, oryginalny, made in Korea. Próbowałem go ponownie włożyć, ale okazało się że zostają kilkumilimetrowe szczeliny po bokach i nie da się go szczelnie osadzić. I tu pytanie: Czy filtr tak ciasno siedzi, że widoczne na zdjęciu wgięcia po bokach powstały dopiero po demontażu filtra czy też raczej - filtr siedzi co prawda ciasno, ale nie aż tak aby utrzymać naprężenia materiału i w miarę eksploatacji pojawiają się szczeliny? Co oznacza zapylone i nie filtrowane powietrze w silniku to każdy chyba wie. Czy ktoś spotkał się z takim problemem? Jak to wygląda u Was? Ja z taką deformacją spotkałem się po raz pierwszy w ciągu 24 lat eksploatacji samochodów.


Ostatnio zmieniony 14-11-2015, 23:02 przez rezon, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 25-08-2012, 20:11 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
:szok: qrde! nie spotkałem się z czymś takim. Z zasyfionym na maxa, to owszem, ale z samoistnie zdeformowanym nie. Spotkałem się za to z niechlujnie złożonym filtrem (co prawda w ASO Skoda ale zawsze). To u ciebie mi wygląda właśnie na coś takiego, wcisnęli na siłę, byle jak i się odkształcił. Szczególnie ta lewa strona pogięta. Jedno jest pewne, przy demontażu to się nie porobiło.
PS
Ja bym takiego brudnego ponownie nie pakował.


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-08-2012, 21:14 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
Ramka filtra jest jakby z twardej pianki. Nie ma szans aby to trwale odkształcić przy demontażu, nawet jakby ktoś się bardzo starał, bo to jakby próbować odkształcić gąbkę. Wygląda to na odkształcenie termiczne - czyli stopniową deformację pod wpływem ciepła. Demontowałem obudowę na zimnym silniku - czyli zdeformowało się na pewno wcześniej. Chciałem sprawdzić czy jest identyczny z tym co posiadałem. Na szczęście był - założyłem nowy. Nie zaryzykowałbym starego nie ze względu na zabrudzenie - przejechał zaledwie 10tys. km. Miał być wymieniony za miesiąc ;) . Nie założyłbym go ze względu na szczeliny po bokach - to znacznie gorsze niż mniejsza (ale wystarczająca) ilość powietrza.


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-08-2012, 09:37 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
To, że filtra w takim stanie założyć już nie wolno - to chyba oczywiste... pytanie, czy aby nie był on tak odkształcony zanim go wyjąłeś i czy silnik w związku z tym nie zasysał bokami niefiltrowanego powietrza... :zly:

Jak na 11 miesięcy to on coś zbyt czysty... :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-08-2012, 11:06 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Czystośc filtra zależy od tego gdzie się jeździ. Jak jeździłem latem po drogach wysypanych szlaką, to i po 5kkm wyglądał jak te drogi. Dla tego kontroluję filtr i czasem niezależnie od przebiegu wymieniam. Koszt niewielki a korzyść spora.
Wracając do tematu, to może już taki zdeformowany założyli? taki mieli i już!
Mnie kiedyś filtr kabinowy tak się zdeformował, że za cholerę nie mogłem go wyprostować żeby włożyć w "odpowiednie miejsce". No bo skąd tam taka temperatura, żeby tą ramkę tak zdeformować?


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-08-2012, 16:14 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
11 miesięcy, 11 tysięcy, po asfalcie w mieście. SX4 robi za miejsko/podmiejskie autko. A co do stanu filtra - niestety chyba odkształcił się wcześniej i dlatego pisałem na forum czy ktoś się z czymś takim spotkał oraz przede wszystkim aby uczulić posiadaczy SX4 na filtry, bo jeżdżenie z takim badziewiem po pylistych drogach to śmierć silnika w trybie mocno przyspieszonym.


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-08-2012, 17:09 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
Nie sądzę, by to było odkształcenie termiczne zwłaszcza, że filtr jest cały czas chłodzony zasysanym powietrzem- raczej filtr chyba nie do końca trzymał wymiar /był zbyt szeroki/ i szanowny mechanior był uprzejmy zaimplementować go na zasadzie: siła razy gwałt plus zero myślenia :?


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-08-2012, 17:33 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
niestety jesteś w błędzie.
1. Filtr jest ori, ma nadrukowany właściwy dla SX4 120KM numer
2. Założyłem filtr o takim samym numerze i niestety wykonany z bardzo podobnej piankogumy - pasował idealnie
3. Ramka jest ściśnięta dwoma plastikami więc nie jest omywana powietrzem
4. W miejscu gdzie w SX4 jest zamontowany filtr - nad silnikiem temperatura może spokojnie w upalne dni dochodzić do 60-70st. więc lekko tam nie ma. Zazwyczaj filtry są z boku, w oddzielnej puszce to mają chłodniej. Ale nad silnikiem to ciepło jest - nawet bez upałów.


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-08-2012, 20:41 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
Cytuj:
3. Ramka jest ściśnięta dwoma plastikami więc nie jest omywana powietrzem

Ale cały układ /obudowa/ jest tym powietrzem chłodzona, więc skrajnych temperatur tam nie ma a ponadto gdyby istotnie to był skutek przegrzania, to do odkształcenia doszłoby chyba i na dłuższych ściankach... nie wiem, czy nie należałoby z tym udać się jednak do SMP :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-08-2012, 00:32 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
bluedog pisze:

Ale cały układ /obudowa/ jest tym powietrzem chłodzona, więc skrajnych temperatur tam nie ma a ponadto gdyby istotnie to był skutek przegrzania, to do odkształcenia doszłoby chyba i na dłuższych ściankach... nie wiem, czy nie należałoby z tym udać się jednak do SMP :roll:

Ponadto problem by dotykał większej ilości samochodów (nie wierzę, że nikt inny tego nie zauważył). Moim zdaniem, pomimo, że to oryginalny filtr, to mógł być wadliwy i stąd efekt.


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-08-2012, 08:00 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
Też uważam, że przyczyną podstawową był wadliwy filtr - lub cała seria i dlatego o tym napisałem. A odnośnie temperatury - proponuję dotknąć po jeździe góry obudowy filtra omywanego powietrzem i później wypowiadać się na temat braku wysokich temperatur w komorze silnika - zwłaszcza bezpośrednio nad silnikiem.


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-08-2012, 19:55 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
Rozumiem, ze wysoka temperatura do dla Ciebie coś, co parzy w łapkę... to uprzejmie donoszę, że płyny chłodzące jednostkę napędową w niektórych typach silników mają normalną temperaturę eksploatacyjną circa 95 stopni Celsjusza... sto stopni w mechanice to taka sobie temperatura i zaręczam Ci, że każdy plastik osprzętu silnika znosi taką temperaturę bez przysłowiowego "mrugnięcia okiem"... więc daruj sobie uwagi nt. mojego "wypowiadania się"... a nawiasem kolektor wydechowy silnika wysokoprężnego potrafi mieć nawet 800 stopni i to jest już wysoka temperatura :szalony:


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-08-2012, 20:35 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
temperatura żarnika wolframowego to rząd 5000K, wielkiego pieca to chyba ok. 2500K temperatura słońca ..... Doskonale wiem jaka jest normalna temperatura pracy silnika - zaczynałem jazdy w czasach kiedy samochody miały coś takiego jak termometr płynu chłodzącego i manometr ciśnienia oleju. temperatura 60-70st. C nie jest niską temperaturą i spokojnie może powodować odkształcenia termiczne tworzyw sztucznych.

BTW miałem w życiu do czynienia z silnikami turbinowymi - temperatura gazów wylotowych jest nieco większa niż w jakimkolwiek samochodzie można spotkać.


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-08-2012, 09:23 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
Bardzo miło czytać tak serdeczny post - mógłbym go usunąć jako OT ale niech zostanie ku wiecznej chwały pamiątce :idea:

Dodam tylko, ze gdyby powyższe polegało na prawdzie, nie pisałbyś bzdetów typu
Cytuj:
A odnośnie temperatury - proponuję dotknąć po jeździe góry obudowy filtra

bo w mechanice nie stosuje sie badania palpacyjnego - przynajmniej w tym wieku :szalony:

Tym sposobem kończę z Tobą rozmowę na tym forum, bo nie ma sensu dyskutować z interlokutorem, który i tak wie lepiej...


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-08-2012, 09:49 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
bluedog pisze:
Rozumiem, ze wysoka temperatura do dla Ciebie coś, co parzy w łapkę... to uprzejmie donoszę, że płyny chłodzące jednostkę napędową w niektórych typach silników mają normalną temperaturę eksploatacyjną circa 95 stopni Celsjusza... sto stopni w mechanice to taka sobie temperatura i zaręczam Ci, że każdy plastik osprzętu silnika znosi taką temperaturę bez przysłowiowego "mrugnięcia okiem"... więc daruj sobie uwagi nt. mojego "wypowiadania się"... a nawiasem kolektor wydechowy silnika wysokoprężnego potrafi mieć nawet 800 stopni i to jest już wysoka temperatura :szalony:
rozumiem, że to był wzór grzeczności Moderatora :idea:


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-08-2012, 21:58 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
IMHO żaden producent (nie mam na myśli produktów z ChRL), świadomie nie użyje tworzywa, które jest wrażliwe na temp. 100stC, do produkcji elementów osprzętu silnika.
PS
"interlokutor"- kurde, nie myślałem, że znajdę ten rzeczownik na forum motoryzacyjnym... :]


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-08-2012, 22:29 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
macioo pisze:
IMHO żaden producent (nie mam na myśli produktów z ChRL), świadomie nie użyje tworzywa, które jest wrażliwe na temp. 100stC, do produkcji elementów osprzętu silnika....
Ale każdemu zdarzają się wpadki mniejsze lub większe a klienci płaczą i płacą. Jestem ciekawy jak będzie za miesiąc wyglądał nowy filtr. Piankowatą ramkę miał identyczną. Dzisiaj wieczorem wysłałem informującego maila ze zdjęciem do ASO z DW do SMP. Zobaczymy, co odpiszą.


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-09-2012, 10:04 
Offline

Rejestracja: 11-11-2011, 00:26
Posty: 12
Podczepię się od temat,

Jakiej wielkości jest filtr powietrza do silnika w SX4 1.6 120km 4x4?

Na stronie np: http://e-autoparts.pl/filtry-filtr-powi ... 0_603.html
filtry mają różne rozmiary, a odchyły dochodzą nawet do 2mm :/.

Np.
ASHIKA 20-08-828 Długość [mm]:228 Szerokość [mm]:128
HERTH+BU... J1328037Długość [mm]:227 Szerokość [mm]:129

Dodając do tego że są jeszcze innej wielkości filtry :/


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-09-2012, 11:46 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
Do 1,6 benzyny 120KM 4x4 MY 2010 filtr ma 280x168x33mm numer katalogowy 13780-54LA0, do kabiny jest 95860-62J00
czyli żaden z powyższych - te, które podałeś są do 107KM


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-10-2012, 08:58 
Offline

Rejestracja: 11-11-2011, 00:26
Posty: 12
A w który miejscu znajduje sie filtr powietrza silnika. Co i gdzie odkręcić żeby można było go zmierzyć?


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-10-2012, 09:15 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Obudowa przymocowana jest na metalowe zatrzaski sprężynujące z tyłu tej plastikowej pokrywy (1.6 benzyna).


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-10-2012, 21:05 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 456
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
trzeba jeszcze poluzować opaskę kolektora okrągła od strony kierowcy


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-10-2012, 15:53 
Offline

Rejestracja: 11-11-2011, 00:26
Posty: 12
Wielkie dzięki za opis. Najpierw czarna magia a teraz to kilka śrubek i po kłopocie.

Filtr ma wymiary samego filtra 26x15,2cm a wraz z plastikową obudową 28x17cm. Numerki jak już ktoś wcześniej podawał 13780-54AD (albo O to ostatnie), poza tym 54L-FO1 i 110428 :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-11-2012, 21:39 
Offline

Rejestracja: 02-09-2012, 09:25
Posty: 1
Lokalizacja: Wrocław
Proszę Państwa,

Dzis zamówienie - jutro odbiór (transport gratis do punktu odbioru - czyli którejkolwiek filii Inter-cars)

Cena bardzo zachęcająca: 27.62 zł

Filtr powietrza JAKOPARTS J1328043
Indeks: BF4EF7 (J1328043)

np tu:
http://www.motointegrator.pl/produkty/3 ... s-j1328043

Udało sie to znaleźć tylko i wyłącznie po numerach OEM.

Jutro odbieram (od razu 3szt.).

Polecam wszystkim szukającym czegoś poza ASO.

pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam
sx4_lover


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-11-2012, 21:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26-08-2012, 00:54
Posty: 10
Lokalizacja: Warszawa
No faktycznie bardzo tanio. Aż za tanio ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]