Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 20-06-2025, 15:47

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 20-09-2009, 19:18 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
KrisB4 pisze:
Nie ma 1.9 DDiS?

Nie ma już takiej wersji. Teraz to się nazywa 2.0 DDiS ;)
Ale też dziwne, że nie ma jeszcze w ofercie..., bo w innych krajach (np. Słowacja, Niemcy) jest 2-litrowy.
Z kolei w Niemczech nie ma 1.6 DDiS, a 2.0 DDiS ma automatyczną klimę :o


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-09-2009, 19:35 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
No to SMP się popisało, nie ma co...


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-09-2009, 10:11 
Offline

Rejestracja: 07-09-2009, 10:00
Posty: 60
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Jestem po jeździe sedici po face-liftingu z multijetem 2.0 i jestem pozytywnie zaskoczony. Sam jeżdżę 1.9 - wg katalogu moc wzrosła o 15 km, a osiągi pozostały na starym poziomie. jednak w trakcie jazdy okazało się , że jest lepiej.
1. auto zbiera się do setki znacznie żwawiej niż moja szesnastka, poza tym znacznie lepiej wkręca się na obroty.
2. najważniejsze są hamulce - porządne tarcze z tyłu z masywnymi zaciskami po wielu dohamowaniach nadal sprawowały się znakomicie, a moje auto przy rozgrzanych heblach radzi sobie tak sobie - poza tym nie będą się tak zużywały tarcze i klocki przednie, bo bębny radziły sobie średnio i główna siła przechodziła na przód.
3. na ringu pod Berlinem doszedł do licznikowego 215 km/h, wg GPS Garmina - 206 km/h - jest dobrze. Mój obecny kończy się na licznikowym 200, wg GPS marne 192.
4. Z tyłu amortyzatory gazowe, dość twarde - stare olejowe z SX4 już 2 razy mi puściły.
5. Zmiany w plastikach, konsoli i desce rozdzielczej pomijam, bo o tym przeczytacie w "Twoim stylu" i "Pani domu".


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-09-2009, 11:57 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
Dzięki za opis.
Ad 1 i Ad 3 - sprawę powinien załatwić chip :)
Ad 2 trzeba będzie czekać na rozbite Sedici, nowy SX4 i przełożyć :)
Ad 4 przy okazji się wymieni :)
Ad 5 mam w d... :)

BTW. Na stronach Fiata jest napisane że 2.0 jest 16V.
Jeśli to nie błąd to coś kiepsko z tą mocą, bo już 1.9 16V miały po 150KM. A 1.9 8V w Grande Punto miał 130KM.
Chyba się przejdę do salonu Fiata...


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-09-2009, 20:17 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
KrisB4 pisze:
Ad 2 trzeba będzie czekać na rozbite Sedici, nowy SX4 i przełożyć :)

Ładnie komuś życzysz :placze:


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-09-2009, 07:26 
Offline

Rejestracja: 07-09-2009, 10:00
Posty: 60
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Ten sam silnik w Bravo 2.0 multijet ma 165 KM, według pana z Fiata ma mniejszą żywotność i gorzej ciągnie od dołu - max moment sedici ma już przy 1500 obr/min!


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-09-2009, 07:52 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
A co pan z Fiata wie na temat żywotności?
Zajeździł 100 takich silników w różnych wersjach mocy? :?


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-09-2009, 08:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-04-2009, 19:09
Posty: 79
nie wiem jak konkretnie "ten Pan", ale wystarczy miec dostep do danych serwisowych i/albo pracowac w duzym serwisie
o jazdach probnych nie wspominajac

konie to nie wszystko, zeklbym, ze to wrecz stosunkowo malo wazne, jezeli wezmiemy pod uwage wyres predkosci obrotowej do momentu obrotowego - tu jest caly pies pogrzebany

co z tego, ze jakis samochod ma 150KM, skoro max moment obrotowy ma przy 4kRPM a max moc przy np 6kRPM? przyspieszanie taka kosiarka do trawy to srednia przyjemnosc

do tego dochodza inne kwestie, jak np aerodynamika - porownaj sedana z hatchbackiem - ten sam silnik, a inaczej jezdzi, inne spalanie itd

no i jeszcze jedna drobnostka - diesel to silnik Fiata (choc ich diesle sie poprawily bardzo ostatnio w kwestii awaryjnosci), ma sporo czesci wymagajacych drozszej konserwacji i wiele potencjalnie bardziej awaryjnych, niz silnik benzynowy - ktory jest w dodatku konstrukcja japonska
no, ale to ostatnie swierdzenie to moj offtop ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-09-2009, 09:36 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
O ile dobrze rozumiem swojego maila :P to chodzi o porówaie tego samego silnika diesla w dwóch różnych wersjach mocy (czyli niemal jak silnika przed i po fabrycznym chip-tuningu).

Jazdy próbne, czy dane serwisowe mówią delikatnie rzecz ujmując niewiele o żywotności silnika.
A o serwisach mam swoją opinię. :|


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-09-2009, 14:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-04-2009, 19:09
Posty: 79
no to zes walnol :) chiptuning ma jak najbardziej wplyw na zywotnosc silnika
jak mi nie wiezysz to zajzyj chocby na strone kocar.pl (akurat ich kojaze, bo bylem dzis w ich warsztacie przypadkiem) albo porozawiaj z kims, kto sie tym zajmuje
poza tym ten sam silnik a rozne moce to czesto nie tylko kwestia chipa - nie wiem, jak jest w konkretnym przykladzie silnika fiatowskiego, ale np TDI od VW majac to samo oznaczenie w roznych samochodach rozni sie turbina
a te roznice maja ogromny wplyw na zywotnosc i przeznaczenie danego silnika


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-09-2009, 16:03 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
Zanim zaczniesz się unosić spróbuj przeczytać ze zrozumieniem wcześniejsze posty i zobaczyć o czym jest dyskusja. ;)
Nie o wyższości włoskiego silnika diesla nad japońską benzyną :) czy na odwrót.
Ani o tym, czy 150KM z momentem @4krpm i mocą @6krpm w jakimś samochodzie to kosiarka czy nie, bo np. stare Punto z takim silnikiem będzie fruwać.
Nie o tym, co ma wpływ na to, jak samochód jeździ (nb. wykres momentu od prędkości obr., nie na odwrót, a tak naprawdę to wykres siły napędowej na kołach od prędkości obr. na poszczególnych biegach).
I nie o tym, czy chip tuning ma wpływ na żywotność, bo nikt nie napisał że nie ma. Kwestia jaki tuning, jak używany i jaki wpływ.

Dyskusja była o tym, że diesle w SX4/Sedici są maja niższą moc, niż te same silniki montowane w innych pojazdach (Fiatach).
Mogą mieć inny soft, inna turbinę, inne wtryskiwacze, nikt nie mówi że nie.
Sam filtr DPF ma wpływ na osiąganą moc.
Ale same dane nie pozwalają wyciągnąć wniosków co do żywotności.

Śmiem twierdzić, że o ile nie ma w którejś wersji ewidentnego błędu projektowego/wykonawczego/montażowego to główny wpływ na żywotność silnika ma kierowca - co leje do baku i jak traktuje silnik.
Więc opinia serwisu wyciągnięta na bazie doświadczeń (ilu - 100?, może) różnych klientów, eksploatujących samochody w różnych warunkach, wiele nie mówi o żywotności samej konstrukcji.
Jeśli nikt nigdy nie zajeździł takiego silnika to ok - jest trwały, jeśli 100% zdycha przed 200kkm to jest jakiś feler. Pomiędzy tymi granicami stwierdzenie niskiej/wysokiej żywotności wymaga badań, o których "pan z Fiata" pewnie ma nikłe pojęcie.

No offence
Również dla "pana z Fiata"
8)


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-09-2009, 16:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-04-2009, 19:09
Posty: 79
jezeli chodzi o moje pisanie o dieslach i benzynach - to wyraznie napisalem, ze to offtop - po prostu dla mnie kupowanie diesla w SX4 mija sie z celem (ale to moje zdanie, co wyraznie podkreslilem)
jezeli chodzi o zywotnosc - to Ty napisales, ze, cytuje "chodzi o porówaie tego samego silnika diesla w dwóch różnych wersjach mocy (czyli niemal jak silnika przed i po fabrycznym chip-tuningu)." odnosnie tekstu o tym samym silniku montowanym w innym Fiacie i zmniejszonej zywotnosci
wiec wyciagnolem Ci argumenty, ze moc wycisnieta z silnika ma jak najbardziej wplyw na zywotnosc

oczywiscie w pelni zgadzam, ze to glownie styl jazdy, serwisowanie i paliwo moga skrocic jego zywotnosc
ale ile silnikow trzeba przepuscic przez serwis, zeby wyciagac wnioski? jezeli z danych serwisowych wynika, ze kilkanascie procent silnikow z jakiegos modelu na przegladzie ma jakies tam wady wynikajace z szybszego zuzywania sie, ktorych byc nie powinno, to juz jest cos (moje przypuszczenia)

podkreslilem, ze nie znam tego "pana z Fiata", nie wiem na czym oparl swoja opinie, ale zakladanie z gory, ze ma lub nie ma racji jest rowniez bledne
sam fakt, ze jednak ten silnik w Sedici ma mniejsza moc jednak o czyms swiadczy - skonfigurowanie silnika z pozostalymi podzespolami i oprogramowaniem moze miec rozne priorytety - spalanie, osiagi, bezawaryjna eksploatacja, dostosowanie do gorszego/lepszego paliwa itd (a najczesciej kombinacja wypadkowa tych cech)


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-09-2009, 20:50 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Wracając do tematu :pejcz:

Za Odrą w cennikach już tylko wersja po liftingu. Co ciekawe w 2WD dostępny jest tylko "stary" model z silnikiem 1.6/107 KM. Brak też wersji 1.6 DDiS po liftingu i w Niemczech nie można połączyć automatycznej skrzyni biegów z dieslem ani z napędem 4WD... :roll:

Ceny:
1.6 2WD Club Streetline 15,900 EUR
1.6 2WD Club 16,900 EUR
1.6 2WD Comfort 17,900 EUR
1.6 2WD Comfort A/T 19,200 EUR
1.6 4WD Club 18,100 EUR
1.6 4WD Comfort 19,400 EUR
2.0 DDiS 2WD Club 18,600 EUR
2.0 DDiS 2WD Comfort 19,900 EUR
2.0 DDiS 4WD Club 20,100 EUR
2.0 DDiS 4WD Comfort 21,400 EUR

Z nowego wyposażenia na Europę doszedł tempomat, ale tylko w wersji 2.0 DDiS 4WD Comfort.
Warto też odnotować standardowy system ESP w każdej wersji.


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-10-2009, 21:54 
Offline

Rejestracja: 09-08-2008, 21:30
Posty: 141
Lokalizacja: Pruszków
No to, wypada kupic Abartha 500 1.4t 160KM :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-10-2009, 20:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-10-2007, 19:46
Posty: 39
Lokalizacja: Toruń-Wawa
Suzuki: SX4
natter pisze:
No to, wypada kupic Abartha 500 1.4t 160KM :)

Ale dlaczego tylko marne 160 można już 180 i wtedy zaczyna się zabawa. Ale dość off top. Sam jeżdżę sedici i nie narzekam na brak mocy przy niewielkim nakładzie finansowym można śmiało dociągnąć do 150KM ( u mnie tylko 143) bez jakichkolwiek zmian hardware -owych, przy rozsądnym traktowaniu pojazdu nie ma strachu o silnik i zespól napędowy - a miny użytkowników "mocniejszych seryjnie aut" - bezcenne.
A propos 2,0 JTDM - to nic innego jak minimalnie rozwiercony 1,9 JTDM 16V - niestety nie cieszący się opinią tak niezawodnego jak 8V choć jak to mawiają czas pokaże. :)
Odnośnie wyposażenia to niestety cena (bardzo promocyjna) i automatyczna klima spowodowały u mnie wybór fiata choć miało być suzuki.


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-10-2009, 20:36 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
Dokładnie.
Ja też planuje swojego podciągnąć do 150KM
Póki co to i tak niejednego konkurenta brałem.
B-klasa 180CDI nie ma szans, mimo DPF dym szedł z jej rury ale i tak została wyprzedzona :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-10-2009, 20:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-04-2009, 19:09
Posty: 79
wedlug tajnych informacji za pare dni z cennikow zniknie pozycja 4WD 1.9 DDiS
jak ktos hce kupic, to radze zrobic to teraz, bo sztuk w PL jest DOSLOWNIE KILKA
ten sam los spotka 1.5 DDiS Jimny oraz 1.9 DDiS Grand Vitara 3D
;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-10-2009, 09:20 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
OT, ale co zamiast 1.5 DDiS?


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-10-2009, 19:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-04-2009, 19:09
Posty: 79
i slowo cialem sie stalo w dniu dzisiejszym
jak tez widac na razie w te miejsca nie pojawilo sie po prostu nic...


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-10-2009, 19:48 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Nie ma SX4 1.9 DDiS i nie ma 2.0 DDiS :niewiem:
Jest nadal GV 1.9 DDiS.
Nie ma Jimny'ego 1.5 DDiS.


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-10-2009, 20:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-04-2009, 19:09
Posty: 79
nie ma 3D 1.9 DDiS - o tym pisalem ;)
5D na razie jest ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-12-2009, 09:31 
Offline

Rejestracja: 02-01-2009, 20:23
Posty: 50
Wziąłem sobie Sedici po liftngu na weekend. Pierwsze wrażenia to trochę lepsze wyciszenie zawieszenia(chociaż czuć że tył jest twardszy i trochę podskakuje)i silnika. Skrzynia biegów chodzi trochę lżej. Nowe zegary mi się nie podobają są podświetlone na taki jasny niebieski a reszta dalej została podświetlona na czerwono i do tego cały czas się święcą i przez to prawie pojechałem bez świateł. Komputer pokładowy bardziej rozbudowany ale jedną z funkcji jest temp. zewn. i jak włączę sobie np. średnie spalanie to nie mam pokazanej temp. zewn. Jest natomiast cały czas pokazane spalanie chwilowe w postaci zaświecających się kwadracików.


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-12-2009, 12:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-07-2008, 06:42
Posty: 129
Lokalizacja: Łódzkie
ale mówisz o silniku benzynowym czy dieslu ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-12-2009, 13:15 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
A aro686 mówi coś o silniku :?: :P


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-12-2009, 17:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-07-2008, 06:42
Posty: 129
Lokalizacja: Łódzkie
:bzik: no tak


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]