Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 21-06-2025, 17:31

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 07-01-2009, 07:18 
Offline

Rejestracja: 26-11-2007, 07:01
Posty: 47
Lokalizacja: Górny Śląsk
Dołączam do "Klubu ZADOWOLONYCH".
Może dopiero 7 tys. km, ale jak do tej pory bez najmniejszych problemów.

P.S. Dodatkowa zaleta w porównaniu do poprzedniego auta: przy temp. -16 w aucie zaczyna robić się ciepło już po 2 km :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-01-2009, 12:45 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Rafcio pisze:
P.S. Dodatkowa zaleta w porównaniu do poprzedniego auta: przy temp. -16 w aucie zaczyna robić się ciepło już po 2 km :D

Ja w te mrozy doceniam podgrzewanie tyłka ;) Po 30 s już nie siedzisz na zimnym 8)
Ogrzewanie faktycznie szybko działa.

Ale żeby nie było tak słodko, to zacząłem mieć dziwne problemy z odpalaniem auta: po nocy zapala w ciągu 2 sekund, a po krótkim przejeździe (1 km) za drugim razem ma problem z rozruchem. Efekt jakby akumulator nie dawał rady... . Wszystkie odbiorniki wyłączone, nawet nawiew (co jest w sumie bez znaczenia), a ten kręci i kręci... .
Gdybym nie tankował wyłacznie na BP i Statoilu, to bym podejrzewał paliwo... :niewiem:


Na górę
Post: 07-01-2009, 12:57 
Offline

Rejestracja: 08-12-2007, 17:58
Posty: 48
Lokalizacja: Bydgoszcz
Tankujesz na BP: zwróc uwagę jakie cysterny podjeżdzają na stację (tzn. z jakim oznakowaniem). Po problemach z silnikiem krokowym (od wolnych obrotów) przestałem tankować.

Przy okazji pzdr. wszystkich zadowolonych i nieszukających "dziury w całym"


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-01-2009, 14:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-07-2008, 06:42
Posty: 129
Lokalizacja: Łódzkie
paliwo z BP nie jest wcale takie fantastyczne. Prawie wszystkie stacje w Polsce mają wache z ORLENU . Kiedyś miałem kontrole ITD gdzie pobierali mi próbkę paliwa z baku i powiedzieli ze już na oko to paliwo jest takie sobie ( auto miałem zatankowane na BP ) . Podobno tylko SHELL ma paliwo które odbiega jakością - oczywiście na plus


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-01-2009, 23:56 
Offline

Rejestracja: 01-11-2007, 12:00
Posty: 129
A co sądzicie o pracy w te chłodne dni wycieraczek szyby przedniej? U mnie ta mniejsza - prawa, środkiem w ogóle nie zbiera i pasażer ma syfiastą plamę przed oczami. Coś konstrukcyjnie to chyba im nie wyszło. Pióra wycieraczek są poniżej źródła ciepła z nadmuchu i gumki są zawsze twarde i kiepsko zbierają podczas opadów śniegu, dodatkowo tworzy się na nich lód, którego nie ma co rozgrzewać, a te długie baty (ramiona) pozbawiają je nacisku na szybę. Czy to moze być usterką gwarancyjną? Czy można przestawić je na osi o jeden ząbek lekko do góry?

_________________
Tarzycjusz:)


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-01-2009, 08:21 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Hmm... u mnie właśnie zauważyłem, że po prawej zostaje mi zamarznięty albo solny ślad i muszę się "napryskać" zanim zniknie.
Ale moje wycieraczki mają już 1,5 roku... .
Mieli mi wymienić na "Akcji Zima", ale zapomnieli :zly:


Na górę
Post: 08-01-2009, 09:20 
Offline

Rejestracja: 08-12-2007, 17:58
Posty: 48
Lokalizacja: Bydgoszcz
Większym problemem w te mroźne dni jest jakość płynu chłodzącego.
Zauważyłem dzisiaj, że orlenowski płyn przy -15 zamraża dysze wylotowe.

Ale chyba już czas na załozenie nowego tematu.


Na górę
Post: 08-01-2009, 15:00 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
Rom pisze:
Większym problemem w te mroźne dni jest jakość płynu chłodzącego.
Zauważyłem dzisiaj, że orlenowski płyn przy -15 zamraża dysze wylotowe.

Ale chyba już czas na załozenie nowego tematu.


Ale to bardziej na forum użytkowników produktów z Orlenu.
Mój z biedronki sobie poradził przy -16.


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-01-2009, 19:04 
Offline

Rejestracja: 18-03-2008, 19:15
Posty: 26
Witam
Widzę że temat się rozwinął.
Gratuluję zadowolonym użytkownikom SX-ów.
Pozostałym, wśród nich jestem i ja, życzę dużo szczęścia.
Uważam że nasze problemy wynikają z dwóch powodów:
- fatalna jakość montażu (nie użytych materiałów!)
- nonszalancja (delikatnie mówiąc) serwisów, znaczy się auto jedzie to jest OK.
i niech się klient cieszy w końcu ma suzuki a mógł mieć nic!

Próbna jazda dziennikarzy TVN Turbo naszymi autami na pewno będzie dobrą reklamą marki. Chętnie udostępnię swój pojazd: drgania nadwozia na wolnych obrotach są zachwycające, no a w razie jakichkolwiek problemów mam gwarancję!

Pozdrawiam
Artur

PS. Ciekawe co na to szefostwo firmy? Albo żyją w błogiej nieświadomości albo cieszą się z wyników sprzedaży na dziś a opinie i przyszłość firmy mają w d....


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-01-2009, 23:44 
Offline

Rejestracja: 09-08-2008, 21:30
Posty: 141
Lokalizacja: Pruszków
Ja też życzę frajdy z udanego egzemplarza.

Pomijając trzeszczace plastiki ( cała deska pod przednią szybą, o boczkach z litości nie wspomnę ), pomijając skrzypiący fotel, pomijając badziewną tapicerkę ( po 5 miesiącach użytkowania samochodu ), pomijając serwisy, pomijając problem z odpaleniem przy -20*C, jestem całkiem zadowolony jak na takie badziewie. Mam gwarancję, której i tak nikt nie przestrzega, vide akumulator ( bo pewnie jezdzi pan na krotkich dystansach ), vide tapicerka ( bo pewnie ma pan rzepy/zaczepy , które to zniszczyły ), vide trzeszczenie ( bo pewne jezdzi pan po złych drogach :) ) A jakie maja być w Polsce do k..a nędzy??
Pozdrawiam tych, którzy są zadowoleni.


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-01-2009, 19:33 
Offline

Rejestracja: 04-01-2008, 22:05
Posty: 59
Lokalizacja: Mysłowice
Ja jestem zadowolony, a dziś odkryłem, że piszczące plastiki to źle zamontowany nad lusterkiem wskaźnik cofania :)

_________________
Krzysztof


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-01-2009, 14:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30-04-2008, 10:01
Posty: 35
Lokalizacja: Śląsk
Avalanche pisze:
Ale żeby nie było tak słodko, to zacząłem mieć dziwne problemy z odpalaniem auta: [...]
Gdybym nie tankował wyłacznie na BP i Statoilu, to bym podejrzewał paliwo... :niewiem:


Av, dwie sprawy jedna to paliwo tankuj tylko na Shellu (po problemach z rozruchem auta po zatankowaniu na BP stara spiewka), druga sprawa to tankuj tylko na nowych stacjach (czyste zbironiki, brak osadow i wody), no i trzy albo czyszczace dopacze ze stacji shell'a co pare tankowan lub co 2-3(ci) raz - czyste paliwo nie produkowane u nas czyli VPOWER, z toyka tak dociagnalem do 200kkm przebiegu z czystym silnikiem, wilgoc trzeba wypierac, unikaj przebiegow typu sklep za rogiem.

Esiks4 pisze:
A co sądzicie o pracy w te chłodne dni wycieraczek szyby przedniej?


Tu sie zgodze, kazdy producent oszczedza tam gdzie tylko sie da.
Zasada jest prosta jedno ogniwo jest slabe trzeba wzmocnic inne (porzadny zimowy plyn takze z shella, nie rozmazuje czysci doskonale bez zaciekow usuwa sol, brud 2 machy bzyt bzyt i juz jest czysciutko, fakt faktem schodzi tego przy pogodzie zimowo-blotnej.

Z innnej beczki na jednym z niemieckich programow robili experymenty z sokiem z ziemniakow, po wyczyszczeniu smarowali swiezym sokiem piora oraz cala szybe ... te metode pozostawiam do testow, nie mialem jeszcze okazji ;)

Przepraszam za brak ogonkow. Terminal.


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-01-2009, 16:04 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Totem pisze:
Av, dwie sprawy jedna to paliwo tankuj tylko na Shellu (po problemach z rozruchem auta po zatankowaniu na BP stara spiewka), druga sprawa to tankuj tylko na nowych stacjach (czyste zbironiki, brak osadow i wody), no i trzy albo czyszczace dopacze ze stacji shell'a co pare tankowan lub co 2-3(ci) raz - czyste paliwo nie produkowane u nas czyli VPOWER, z toyka tak dociagnalem do 200kkm przebiegu z czystym silnikiem, wilgoc trzeba wypierac, unikaj przebiegow typu sklep za rogiem.

Nie mam w okolicy Shella. Tylko BP, Lukoil (Jet), Statoil, Orlen i inne wynalazki.
Tankuję tylko na "nowych" stacjach, tj. tych które nie powstały przez wykupienie 20-letniego CPNu czy innej Rafinerii przez inny koncern ;)

Co do krótkich przebiegów, to mam często takie na 3-5 km :|


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-01-2009, 06:43 
Offline

Rejestracja: 26-11-2007, 07:01
Posty: 47
Lokalizacja: Górny Śląsk
Avalanche pisze:
Co do krótkich przebiegów, to mam często takie na 3-5 km :|

Takie przebiegi to ja mam na codzień, ale na rowerze - nawet w zimę przy -20 :)
A człowiek się szybciej zagrzeje niż auto na tak krótkiej trasie :) - POLECAM


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-01-2009, 07:33 
Offline

Rejestracja: 04-01-2008, 22:05
Posty: 59
Lokalizacja: Mysłowice
Hej, nie przesadzajcie z tym Shellem, na Shell się jakiś czas temu przejechałem. Auto straciło moc, i paliło jak smok (dobrze że było lato.) Teraz od ponad 2 lat tankuje na Neste i nie mam żadnych problemów.

_________________
Krzysztof


Na górę
Post: 14-01-2009, 09:48 
Offline

Rejestracja: 08-12-2007, 17:58
Posty: 48
Lokalizacja: Bydgoszcz
Co do zasad tankowania polecanych przez Totem-a to nic dodać.
Jedynie parę uwag: do Shella.
Marka jak marka - sprzedaje swoje produkty w Polsce i pobiera paliwo z naszych rafinerii. I z jakością paliw z Shella jest tak jak opisał Krzy$.
Nie jestem przesadnym fanem Orlenu, ale trzeba im oddać to, że w ostatnich latach zaczęli dbać o jakość i dlatego tankuję na Orlenie i w zasadzie na jednej stacji.
Jeśli chodzi o produkty konserwująco - czyszczące to już absolutnie nie jestem fanem żadnej marki. Przy wyborze kieruję się testem przeprowadzanym przez dziennikarzy "Motoru". Zaraz odezwą się głosy, że to "przedruk" z niemieckiej gazety.
Rzeczywiście często tak jest, ale np. produkty Shella w testach zajmowały jedne z ostatnich miejsc.

Wyjątek stanowią produkty Sonax - droższe, ale warte użycia.


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-01-2009, 12:34 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Rafcio pisze:
Takie przebiegi to ja mam na codzień, ale na rowerze - nawet w zimę przy -20 :)
A człowiek się szybciej zagrzeje niż auto na tak krótkiej trasie :) - POLECAM

Przy -10 stopniach C, to może i coś mi się rozgrzeje, ale twarz może odpaść :lol:
No, ale to tylko na marginesie. Niestety, mam rower 1-osobowy, a musze wozić rodzinę ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-01-2009, 18:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2008, 23:04
Posty: 67
Avalanche pisze:
Hmm... u mnie właśnie zauważyłem, że po prawej zostaje mi zamarznięty albo solny ślad i muszę się "napryskać" zanim zniknie.
Ale moje wycieraczki mają już 1,5 roku... .
Mieli mi wymienić na "Akcji Zima", ale zapomnieli :zly:


odbiegamy w osobny temat ale odpiszę: używam dwóch środków do szyb, oba sonax z serii extreme nano pro:
Obrazek
płyn do mycia szyb

i:
Obrazek
koncentrat do spryskiwaczy.

Efekt jest rewelacyjny,dwa "przejazdy" wycieraczkami po jednym,dwóch psiknięciach płynem i szyba jest absolutnie czysta.
Avalanche, wydaje mi się że mazy w takiej temperaturze to zjawisko normalne.


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-01-2009, 18:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2008, 23:04
Posty: 67
Avalanche, chyba warto wydzielić z tej dyskusji osobny temat w którym będziemy się dzielić doświadczeniami z paliwem w naszych sx-ach szczególnie teraz...

Totem pisze:
Av, dwie sprawy jedna to paliwo tankuj tylko na Shellu (po problemach z rozruchem auta po zatankowaniu na BP stara spiewka), druga sprawa to tankuj tylko na nowych stacjach (czyste zbironiki, brak osadow i wody), no i trzy albo czyszczace dopacze ze stacji shell'a co pare tankowan lub co 2-3(ci) raz - czyste paliwo nie produkowane u nas czyli VPOWER, z toyka tak dociagnalem do 200kkm przebiegu z czystym silnikiem, wilgoc trzeba wypierac, unikaj przebiegow typu sklep za rogiem.


Totem: Słusznie prawisz
Ja nie zjeżdżam w zimie teraz do rezerwy w baku , ponieważ paliwo jest aktualnie tanie - leję tylko 98.
Tankuję tylko na Neste.Mają paliwo z Lotosu.
Co do Vpower'a ( i wogóle paliw) powiem tyle...różnicy nie ma żadnej. Mam na to prosty dowód. W okolicy jest przepompownia paliw z kilkoma pokaźnymi zbiornikami. Podjeżdżają wszyscy od shella po bp i tankują z tego samego nalewaka.
A vpower, ultimate, verva to zwykłe paliwo tylko bardziej wzbogacone odpowiednią mieszanką dodatków.


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-01-2009, 15:03 
Offline

Rejestracja: 29-01-2009, 21:11
Posty: 5
Jedynym paliwem, które jest sprowadzane z zagranicy to VPower Racing, inne VPower itd to paliwo z Orlenu lub Lotosu uszlachetniane przez dystrybutora


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-02-2009, 12:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-06-2007, 21:15
Posty: 44
Lokalizacja: Gliwice
I ja sie wypowiem co do zadowolenia.... a wiec z dnia na dzien,z tygodnia na tydzien coraz bardziej zdaje sobie sprawe ze to byl blad,niby takie male drobnostki ale jest juz ich tyle ze brak sil.Wczoraj wracalem z warszawy i moje zdziwienie bylo tak ogromne jak zobaczylem.......
Obrazek

Obrazek

Obrazek

dla porownania powinno wygladac to tak.
Obrazek

na chwile obecna mocno zastanawiam sie nad sprzedaza.... suzi ma przejechane 20tys wiec chyba nic takiego nie powinno miec miejsca,az boje sie pomyslec co bedzie dalej.


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-02-2009, 14:46 
Offline

Rejestracja: 02-01-2009, 20:23
Posty: 50
Totem pisze:
Av, dwie sprawy jedna to paliwo tankuj tylko na Shellu (po problemach z rozruchem auta po zatankowaniu na BP stara spiewka)


Ja już napewno nigdy nie zatankuję na shelu. Raz zatankowałem i auto ruszało z jedynki jak z trójki wogóle max speed to 50 km/h. W dodatku widziałem jakie cysterny zlewały paliwo na Shela. Na cysternie nie było żadnych oznaczeń stacji i były na ukraińskich nr. Też u mnie w mieście była akcja że auta po zatankowaniu paliwa po 5 km stawały i nie dały się uruchomić pisali o tym w gazecie i chodziło o stacje shela. Statoil też odpada niedość że najdroższe paliwo to jeszcze auto po dopaleniu gasło dopiero za drugim razem było ok. Zmiana stacji na BP i auto pali na dyk za 1 razem.


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-02-2009, 17:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-03-2007, 19:34
Posty: 168
Lokalizacja: KRAKÓW
wilku pisze:
.....................Wczoraj wracalem z warszawy i moje zdziwienie bylo tak ogromne jak zobaczylem...................................


wygląda to tak jakby ktoś to chciał zdemontować, wyskoczyło podczas jazdy?, czy jak wsiadłeś to już tak było??
bo jeśli tak było jak wsiadłeś to może ktoś próbował podczas Twojej nieobecności coś przy tym "majstrować".


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-02-2009, 17:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-06-2007, 21:15
Posty: 44
Lokalizacja: Gliwice
dziwnie to brzmi ale "samo" to wyskoczylo,podczas jazdy.


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-02-2009, 18:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-03-2007, 19:34
Posty: 168
Lokalizacja: KRAKÓW
wilku pisze:
dziwnie to brzmi ale "samo" to wyskoczylo,podczas jazdy.


ciekawe, ja na swoim mam już 54,5 kkm i jak narazie jeździ, chociaż po ostatnim zawiśnięciu w pewnej dziurze osłona plastikowa silnika się zweryfikowała i nadaje się do wymiany. Dziura była taka że zawisłem na tej płozie ochronnej pod silnikiem i kołysce zawieszenia, a gdy próbowałem się wykopać to zdążył się mi mechanizm przegrzać i kontrolka napędów zaczęła migać, musiałem chwilę odczekać żeby zgasła, i w końcu przy pomocy kolegi do którego jechaliśmy w odwiedziny się wygrzebałem, musieliśmy podrzucić trochę pod koła, żeby się wyciągnął. Straty po zajściu to : uszkodzona osłona pod silnikiem, podgięte miejsce mocowania osłony na kołysce zawieszenia z lewej strony ( wystarczyło tylko naprostować), spadnięty wieszak gumowy przy wydechu zaraz za kołyską zawieszenia ( założyłem gdy wjechałem na podnośnik), kilka rys i małe wgniecenie na płozie ochraniającej silnik.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]