Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 21-07-2025, 16:32

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: 07-11-2006, 16:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-09-2006, 10:10
Posty: 174
Lokalizacja: Wawa/Rawa/Okolice...różnie
wiem ze w serwisie zalewaja jakis shell (ktos wie o jakich parametrach?)
ja niezbyt chetnie patrze na shell'a i dlatego chce wymienic na inny, np. Motul
wg danych suzuki olej musi spelniac parametry ACEA C3, olej syntetyk i SAE 5W-30
pytanie moje czy olej o parametrach moze byc?:
ACEA A3/B3/B4 - API SL/CF
SAE 5W-40


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-11-2006, 19:22 
Mam obawy że będziesz miał problemy z zalaniem auta innym olejem niż Schell oczywiście jezeli auto jest na gwarancji i robisz to w ASO. Zwróć uwagę na to że SMP musi mieć podpisany jakis pakt z Schell-em bo na wszystkich papierach SMP jest ich logo i reklamy. Życzę powodzonia ostatecznie mamy demokrację i wolny rynek i klijent powinien mieć prawo wyboru marki oleju pod warunkiem spełnienia zaleceń producenta auta.
Pozdrawiam. ja mam zalane auto schellem i za niedługo przegląd po 15 tyś i tez pewnie wleją to samo ale nie będę sie wnerwiał bo dość mam nerwówki na co dzień


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 07-11-2006, 20:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-10-2006, 14:49
Posty: 221
Lokalizacja: Milanówek / warszawa
Klient może przynieść swój olej do wymiany na przeglądzie, z tym nie ma problemu, tylko tyle, żeby olej spełniał wszystkie normy/parametry i był OK do danego silnika. Dzwoniłem nawet do SMP żeby zapytać się o to, przed przeglądem po 15tys. mojego Swifta. Nie wiem jak to jest w GV DDiS, ale napewno jest szeroki wybór olejów do tej jednostki. w prawdzie Shell nie jest zły (w końcu ma kontrakt z Ferrari), ale ja na przegląd przyniosłem Castrola RS 0W-40 i nie było problemu. Swifcik jeździ na nim bardzo ładnie. Natomiast różnica w cenie to jakieś 20PLN więc żadne pieniądze.


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-11-2006, 01:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-09-2006, 10:10
Posty: 174
Lokalizacja: Wawa/Rawa/Okolice...różnie
to ze moge to jest pewne, nie moga mi narzucic jaki olej moge lac a tym bardziej shell'a, oczywiscie kazdy inny musi spelniac wymagania, podjade do serwisu i sie dowiem wczesniej bo rozne sa serwisy, jak nie w jednym to w drugim sie czlowiek porozumie ;)
podejrzewam ze ferrari korzysta z lepszych rozwiazan niz to co nam daja :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-11-2006, 11:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-10-2006, 14:49
Posty: 221
Lokalizacja: Milanówek / warszawa
Shell Helix Ultra, Shell Helix Diesel Ultra

W pełni syntetyczny olej silnikowy nowej generacji.
Najnowocześniejszy, w pełni syntetyczny olej silnikowy wyprodukowany we współpracy z Ferrari - mistrzowskim zespołem Formuły 1. Dzięki unikalnej formulacji olej ten zachowuje niezmienne właściwości i zapewnia doskonałą ochronę silnika w trakcie całego okresu intensywnej eksploatacji. Zastosowanie pakietu specjalnie wyselekcjonowanych dodatków czyszczących zapobiega powstawaniu zanieczyszczeń, dzięki czemu zdecydowanie poprawiają się osiągi silnika. Do wszystkich stylów jazdy i typów silników (Diesla, benzynowych, także z turbodoładowaniem, LPG).

Klasy jakości Shell Helix Ultra:

A A3/B3/B4, API SL/CF, BMW (Special Oil, Longlife Oil), VW 500.00, VW 502.00, VW 505.00, MB 229.3, Peugeot/Citroën PSA E i D, JASO "SG", silniki japońskie, Rover, Porsche, SAAB - zatwierdzony, Ferrari - jedyny olej dopuszczony do stosowania

Klasy jakości Shell Helix Diesel Ultra:

ACEA B3/B4, API CF, MB 229.3, VW 505.00, Peugeot/Citroën PSA D, BMW (Longlife Oil, Special Oil), Rover - zatwierdzony

Mi na pierwszym przeglądzie po 1000 nalali właśnie Helix Ultra 5W-40


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-11-2006, 18:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-09-2006, 10:10
Posty: 174
Lokalizacja: Wawa/Rawa/Okolice...różnie
wg. mnie jak cos jest do wszystkiego to cos jest nie tak :)
wole olej z dokladnym przeznaczeniem i na ktorym sie nie zawiodlem ;)


Na górę
Post: 10-04-2007, 08:13 
Offline

Rejestracja: 05-04-2007, 08:00
Posty: 9
Lokalizacja: lublin
Konrad pisze:
wiem ze w serwisie zalewaja jakis shell (ktos wie o jakich parametrach?)
ja niezbyt chetnie patrze na shell'a i dlatego chce wymienic na inny, np. Motul
wg danych suzuki olej musi spelniac parametry ACEA C3, olej syntetyk i SAE 5W-30
pytanie moje czy olej o parametrach moze byc?:
ACEA A3/B3/B4 - API SL/CF
SAE 5W-40


witam i pozdrawiam. ze wzgledu na obecnosc filtra czastek stalych (DPF) musisz stosowac olej o specyfikacji ACEA C3. Zaden inny. polecalbym 2 prdukty bo najnardziej uznanych producentow Shell Helix Ultra Extra oraz Castrol Edge Sport. tutaj masz linki do opisu tych olejow. pozdrawiam i super uzytkowania.
http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=7028275
http://www.shell.com/home/Framework?sit ... Extra.html


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-02-2009, 14:34 
Offline

Rejestracja: 11-02-2008, 12:06
Posty: 8
Można też stosować ORLEN PLATINUM MaxEnergy Euro4 5W/30 ACEA C3. 6 litrów kosztuje niewiele ponad 160 zł i mam pewność, że nie kupuję oleju fałszowanego (ale za to z piękną nazwą). Wbrew pozorom na naszym rynku nie ma zbyt wielu olejów niskopopiołowych klasy Euro4 C3, a ten akurat właśnie spełnia ten warunek.
Wymiany robię w ASO i leją to na gwarancji bez jakichkolwiek pytań czy zastrzeżeń.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]