Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 06-06-2025, 12:23

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: 21-11-2024, 20:54 
Offline

Rejestracja: 21-11-2024, 20:33
Posty: 4
Suzuki: Swift III 2009
Cześć!

Piszę tutaj, bo epizod z tym problemem trwa już zdecydowanie za długo i szukając w internecie nie znalazłem jeszcze rozwiązania. Ważne może być to, że problem pojawia się i przy benzynie i przy gazie (mam instalację lpg założoną).
Do rzeczy: problem wygląda tak, że ruszanie autem na zimnym silniku wiąże się z ciągłym gaśnięciem samochodu, gdy tylko nie trzymam nogi na pedale gazu (spadek obrotów najczęściej kończy się gaśnięciem auta). Także każdy dojazd do skrzyżowania i wrzucenie chwilowe na bieg jałowy też kończy się gaśnięciem. Sprawdziłem też, że obroty silnika tak minutę-dwie po odpaleniu (nie ruszając z miejsca) zaczynają samoistnie spadać i czasem auto samo gaśnie bez mojej ingerencji. A jeśli tylko wtedy dodam gazu, to obroty spadają do zera i mamy tą samą sytuację.

Co już sprawdziłem? W aucie wymieniona była przepustnica, świece, cewka zapłonowa (jedna faktycznie była uszkodzona), czujnik temperatury płynu chłodzącego. Jeden mechanik sprawdził auto na komputerze, ale nie wykazało błędów. Gazownik powiedział, że to "na bank" coś z silnikiem. Byłem u innego znajomego mechanika, który ma dostęp do komputera i kabla do OBD i też nie wykazało mu błędów. Polecił mi, żeby odpiąć przepływomierz i spróbować odpalić z odpiętym, ale nic to nie zmieniło. Miał ktoś podobną sytuację i wie z czego jeszcze może to wynikać?


Na górę
Post: 22-11-2024, 20:36 
Offline

Rejestracja: 27-10-2020, 07:08
Posty: 13
Suzuki: Swift
Podobne objawy mogą być przy nieszczelności w dolocie (między przepustnicą, a silnikiem). Przez OBD można podejrzeć parametry na żywo i na bazie wartości korekt dawki paliwa (Fuel Trims) zdiagnozować nieszczelność w dolocie (o ile to jest to).


Na górę
Post: 23-11-2024, 15:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2018, 20:22
Posty: 197
Suzuki: Swift
Kiedy ostatnio mierzyłeś luzy zaworowe w tym silniku?

_________________
Są: Swift mk8 K12D 2023, Swift mk7 K12B 2012, Swift mk6 M16A 2007
Były: Swift mk6 M13A 2009, Swift mk4 G13BA 1998, Swift mk3 cabrio G13BA 1992


Na górę
Post: 23-11-2024, 18:45 
Offline

Rejestracja: 21-11-2024, 20:33
Posty: 4
Suzuki: Swift III 2009
zerpo pisze:
Podobne objawy mogą być przy nieszczelności w dolocie (między przepustnicą, a silnikiem). Przez OBD można podejrzeć parametry na żywo i na bazie wartości korekt dawki paliwa (Fuel Trims) zdiagnozować nieszczelność w dolocie (o ile to jest to).

Dzięki! Tego tropu jeszcze nie sprawdzałem, a faktycznie objawy „lewego powietrza” pokrywają się z tym, co się dzieje. Dam znać, gdy sprawdzę temat.


Na górę
Post: 23-11-2024, 18:49 
Offline

Rejestracja: 21-11-2024, 20:33
Posty: 4
Suzuki: Swift III 2009
gosia51340 pisze:
Kiedy ostatnio mierzyłeś luzy zaworowe w tym silniku?

Dobre pytanie, nie przypominam sobie, żebym to sprawdzał. Domyślam się, że warto się zainteresować. Zwłaszcza, że pojawia się metaliczny hałas z silnika.


Na górę
Post: 27-11-2024, 10:16 
Offline

Rejestracja: 21-11-2024, 20:33
Posty: 4
Suzuki: Swift III 2009
Aktualizacja po paru dniach: zrobiłem test dymem zamykając przepływ powietrza na przepustnicy gumową rękawiczką, a samemu dmuchając w jeden z przewodów i zauważyłem, że dym wydobywa się z EGRu. Zdemontowałem go wczoraj, przeczyściłem (chociaż nie był tak bardzo brudny jak na filmikach w internecie) i zamontowałem od nowa. Zauważyłem, że jest tam tylko jedna blaszka uszczelniająca, zamiast dwóch (w sensie: 18533-86g00). Ale po zamontowaniu go i podpięciu działanie silnika się nie zmieniło i wystarczyło przyciśnięcie sprzęgła nawet przy 40 km/h, żeby auto zupełnie zgasło w trakcie jazdy. Poza tym, po przekręceniu kluczyka w stacyjce (ale bez odpalenia samochodu) z okolic właśnie EGR pojawia się dziwny elektroniczny dźwięk, jakby takie ciągłe bipczenie. Chcę dać to mechanikowi teraz do sprawdzenia. Pytanie tylko: czy uszkodzenie EGR może dawać objawy j.w.?

EDIT: Tak się zastanawiam czytając o tym zaworze: jak to możliwe że powietrze (tu dym) wyciekałoby z niego na zewnątrz? Jeśli jest zablokowany w pozycji otwartej (na to wskazywałyby objawy), to dym który wdmuchiwałem powinien po prostu wpaść do silnika, a nie wylecieć przez EGR na zewnątrz. Czy może chodzić o jedną blaszkę? Chciałem sprawdzić plakiem czy by zassało, ale trochę speniałem czytając o tym, co się może stać.
Dodatkowe info jest takie, że w trakcie czyszczenia psikałem preparatem i do górnej i do dolnej części zaworu i górna nie przeciekała...


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]