Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 18-07-2025, 11:10

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Post: 19-10-2016, 15:18 
Offline

Rejestracja: 23-01-2013, 00:10
Posty: 102
Lokalizacja: opolskie
witam.
jak w tytule, silnik chodzi nierówno, jakby któryś cylinder kulał. na wolnych obrotach potrafi zgasnąć. posprawdzane cewki i świece (świece mają 3000 mil [wer. USA]). przewody podciśnienia sprawdzone. ciśnienie na cylindrach 6x ~12bar. padło niby na czujnik podcosnienia- dziś przyszedł i po wymianiedalej to samo. dodam że objaw ten sam na Pb i LPG.nie wiem już co robić. nie ma błędów, nie świeci się MIL.
jeden z mechaników powiedział ze luzy zaworowe trzeba by sprawdzić, ale jak ciśnienie jest okej to ma sens? dodam że głowice remontowane 3000 mil temu i z warsztatu ponoć przyszły Juz niby wyregulowane...
pomóżcie gdzie szukać?

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jimny 1.3 02r
GVII 06r, 2.7 v6


Na górę
Post: 19-10-2016, 16:39 
Offline

Rejestracja: 31-05-2016, 09:33
Posty: 163
Cześć sprawdź luzy zaworowe.

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 19-10-2016, 20:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-02-2016, 20:50
Posty: 280
Lokalizacja: Wolbrom
Suzuki: Grand Vitara 2.0 LPG
Rozrząd był ruszany? Może przestawiony ...


Na górę
Post: 20-10-2016, 13:39 
Offline

Rejestracja: 23-01-2013, 00:10
Posty: 102
Lokalizacja: opolskie
rozrząd nie był ruszany, luzy po 3 tys km od remontu skasowane? przy poprawnym ciśnieniu?

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jimny 1.3 02r
GVII 06r, 2.7 v6


Na górę
Post: 20-10-2016, 16:52 
Offline

Rejestracja: 31-05-2016, 09:33
Posty: 163
U mnie było po 11 atmosfer a i tak musiałem zrobić luzy zaworowe. Kompresja bym się aż tak nie sugerował.

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 20-10-2016, 17:46 
Offline

Rejestracja: 12-02-2015, 19:27
Posty: 142
Suzuki: GV II ,
Tak jak mówią przedmówcy - luz zaworowy. A z odpalaniem zero problemów? To też objaw zaworów.

Wysłane z mojego ASUS_T00J przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 20-10-2016, 18:32 
Offline

Rejestracja: 23-01-2013, 00:10
Posty: 102
Lokalizacja: opolskie
odpala zimny super. się zagzreje i lipa, ciężko pali i trzeba z gazem

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jimny 1.3 02r
GVII 06r, 2.7 v6


Na górę
Post: 21-10-2016, 09:41 
Offline

Rejestracja: 31-05-2016, 09:33
Posty: 163
A jak stan oleju silnikowego? Czy uszczelniacze zaworów były wymieniane przy okazji naprawy głowic? Może są już za twarde i tak na zimnym silniku jak wszystko ciasne jest ok a jak się rozgrzeje to puszczają bo już się nie rozprezaja ...Tak czy inaczej zaczął bym od sprawdzenia luzu zaworowego. Błędów żadnych nie ma?

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 21-10-2016, 09:44 
Offline

Rejestracja: 31-05-2016, 09:33
Posty: 163
A przypomniało mi się jak kiedyś miałem dziwne akcje z fordem a pro po odpalania na zimnym a, na ciepłym i winowajcą okazała się pompa paliwa przy baku.

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 21-10-2016, 11:40 
Offline

Rejestracja: 23-01-2013, 00:10
Posty: 102
Lokalizacja: opolskie
głowice robione były kompleksowo wraz z uszczelniaczami. błędów nie ma a pompę paliwa wykluczam bo na lpg jest to samo

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jimny 1.3 02r
GVII 06r, 2.7 v6


Na górę
Post: 21-10-2016, 15:43 
Offline

Rejestracja: 31-05-2016, 09:33
Posty: 163
A świece sprawdzałaeś czy dają iskre czy tylko pod kontem osadów.

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 25-10-2016, 13:42 
Offline

Rejestracja: 31-05-2016, 09:33
Posty: 163
I jak coś się ruszyło w temacie?

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 28-10-2016, 10:49 
Offline

Rejestracja: 23-01-2013, 00:10
Posty: 102
Lokalizacja: opolskie
więc tak.
samochód jest w firmie AUTO MIX skrzyszow.kazałem sprawdzić luzy zaworowe, od razu sprawdzić instalacje gazową.
diagnoza falowania obrotów: uszkodzony EGR.!!
po zaslepieniu go objaw ustal- wymienią mi go.
sprawdzili luzy. do regulacji 12 zaworów ssacych i 6 wydechowych. czekam co jeszcze wyjdzie...
zalecają dodatkowo montaż lubryfikacji....
lubię to auto ale chyba chce mnie zrujnować... ;)

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jimny 1.3 02r
GVII 06r, 2.7 v6


Na górę
Post: 29-10-2016, 09:27 
Offline

Rejestracja: 21-08-2016, 22:13
Posty: 54
Lokalizacja: Poznań
Suzuki: GVII J20A LPG
nifimev pisze:
zalecają dodatkowo montaż lubryfikacji....

To od razu porusz z nimi temat - w jaki sposób płyn za 40 zł / litr (licząc jeden z lepszych lubryfikatorów Liqui Moly) ma zapobiegać uszkodzeniu silnika. Ogólnie licząc auto dostaje go 10 ml / 100 km. Sam mam takie coś zamontowane, używam, ale średnio wierzę w zasadność tego typu rozwiązania. Różnica w temperaturze spalania dla LPG / PB to jakieś 620°C do 600°C. Chyba nie jest to na tyle dużo żeby powodowało to większe uszkodzenia.

Próbowałem coś wyszperać na ten temat, ale nie znalazłem jeszcze nigdzie rzeczowego potwierdzenia, że stosowanie lubryfikacji pomaga w utrzymaniu lepszej kondycji silnika.


Na górę
Post: 30-10-2016, 15:01 
Offline

Rejestracja: 31-05-2016, 09:33
Posty: 163
Ja usłyszałem od mechanika coś takiego. "Lubryfikant po wprowadzeniu do kanału kolektora ma odparować a pary mają się wymieszać z powietrzem i taka mieszanka trafia do komory cylindra".

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 10-11-2016, 10:05 
Offline

Rejestracja: 23-01-2013, 00:10
Posty: 102
Lokalizacja: opolskie
Więc podsumowując- dla potomnych. 19 zaworów wymagało korekty (po około 5tys km od remontu głowic!! nie wiem czy tam źle tego nie ustawili czy też gaz źle mi zsynchronizowali po poprzedniej naprawie). EGR wymieniony na używkę- jest okej (swoją drogą na alliexpress znalazłem za 40dolców nowy ale dostawa za 40 dni). lubryfikacja zamontowana- mam nadzieję że to działa ;) no i emulator sond lambda dałem zrobić od razu bo kata mam chyba już nie sprawnego i wyrzucało chceck- teraz jest okej (emulator elektroniczny, nie te przejściówki ~400zł). teraz tylko mam problem z ukł. chłodzenia. na wolnych obrotach nie grzeje mi nawiew do auta i szybko włącza się wentylator chłodnicy. Nie wiem może pompa wody, a może do odpowietrzenia układ chłodzenia, jeszcze to sprawdzę.
Swoją drogą polecam serwis AUTO MIX Skrzyszów. ogarniają kompleksowo, a już szczególnie auta z LPG. Dali mi gwarancję na głowicę, utrzymując przeglądy okresowe.
Obrazek

_________________
Jimny 1.3 02r
GVII 06r, 2.7 v6


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]