Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 08-07-2025, 22:34

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: 23-02-2016, 13:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-02-2016, 20:50
Posty: 280
Lokalizacja: Wolbrom
Suzuki: Grand Vitara 2.0 LPG
Witajcie,

objawem do zmiany świec było lekkie szarpanie/bujanie silnikiem przy zmianie biegów. Zakupiłem swiece irydowe polecane przez Suzuki NGK IFR5J11.

Dziś w końcu udało mi się zabrać za wymianę świec, ale przy ich odkręcaniu okazało się, że tylko pierwsza (od rozrządu) była sucha (!) wszystkie 3 pozostałe były kompletnie zalane olejem od góry, cała świeca jak i klucz aż ociekały olejem... Dół świec był suchy, leki szary nagar na wszystkich 4 świecach.

Po wymianie albo placebo albo samochód mniej szarpie/buja. Oleju nie bierze, miesiąc od zakupu olej na pół miarki.

Co może być przyczyną? Czy mogą to być uszczelniacze zaworów? Ile mniej więcej kosztuje wymiana i ile może potrwać?


Ostatnio zmieniony 23-02-2016, 13:09 przez Berias, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 24-02-2016, 15:17 
Offline

Rejestracja: 26-09-2012, 06:39
Posty: 18
Wystarczy wymiana uszczelki pod pokrywą, a konkretnie uszczelniaczy/oringów wokół gniazd świec. Prawdopodobnie one są przerwane.
Ale żeby nie brał oleju? Chciałbym...

_________________
--
_zygmunt
GV2, 2.0


Na górę
Post: 24-02-2016, 17:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-02-2016, 20:50
Posty: 280
Lokalizacja: Wolbrom
Suzuki: Grand Vitara 2.0 LPG
Dzięki Zygmunt, czy nie bierze nie jestem pewien, jeżdżę nim dopiero miesiąc, ale jeszcze ubytku nie zaobserwowałem ;-)

Umówiłem się z mechanikiem na regulację luzów zaworowych więc przy okazji wymienię uszczelke.
================

Dziś odebrałem samochód od mechanika. Okazało się, że luzy są w normie więc obyło się bez wymiany/szlifowania płytek. Co do zalanych świec winne okazały się oringi, które zrobimy się twarde od temperatury i zaczęły się kruszyć. Temat załatwiony nie dużym kosztem.


Na górę
Post: 20-03-2016, 20:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2012, 14:13
Posty: 126
Lokalizacja: LDZ TEO - B
Witam, gdzie są te "oringi" pod pokrywą zaworową, czy to ta guma co wkłada się na świece ?

_________________
www.restauracjemaciek.pl


Na górę
Post: 20-03-2016, 23:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-02-2016, 20:50
Posty: 280
Lokalizacja: Wolbrom
Suzuki: Grand Vitara 2.0 LPG
Ciężko powiedzieć bo wymiany podejmował się mechanik, pokazał mi stare oringi, ale po wielkości szacuje, że znajdują się one zaraz pod pokrywa na gnieździe.

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 26-03-2016, 18:11 
Offline

Rejestracja: 19-10-2013, 19:31
Posty: 26
Lokalizacja: Olszyna k.Lubania
Witam.
Panowie u mnie temat podobny w sensie zalanych świec.Patrząc od góry widzę że dookoła świecy jest olej i chyba oringi do wymiany a przy okazji świece i moje pytanie jest takie jakie świece do silnika J20A 2.0Pb (LPG) 140KM 2006r .Jest tego tyle a nie mogę znaleźć odpowiedniej (średnica gwintu.długość)Pomóżcie bo sie zgubiłem może jakiś numer?
A i jeszcze jedno pytanie Na zimnym silniku po odpaleniu auta przydymi na niebiesko w sensie odpalam od razu idę za auto i widzę niebieski dym,nie jest tego dużo ale jest.I widoczny jest przez jakieś 3-4 sek. poźniej znika i juz jest ok.Ubytku oleju nie zauważyłem ,na rozgrzanym silniku jest ok nic nie dymi podczas jazdy tez ok.Ktos się z tym juz spotkał?


Na górę
Post: 26-03-2016, 18:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2012, 14:13
Posty: 126
Lokalizacja: LDZ TEO - B
Kup świece irydowe nie pamiętam symbolu, płaciłem coś 200 plnów za komplet 4 sztuk.

_________________
www.restauracjemaciek.pl


Na górę
Post: 26-03-2016, 18:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-02-2016, 20:50
Posty: 280
Lokalizacja: Wolbrom
Suzuki: Grand Vitara 2.0 LPG
Świece wg. instrukcji to NGK IFR5J11, do LPG NGK poleca IFR6J11, ale ja kupiłem te pierwsze choć też mam LPG. Co do ceny różnica znikoma, kpl. kosztował mnie 207 zł.

Co do oleju są to na pewno oringi.

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 26-03-2016, 20:29 
Offline

Rejestracja: 19-10-2013, 19:31
Posty: 26
Lokalizacja: Olszyna k.Lubania
Ok dzięki za odpowiedz .Zamowie wymienię i zobaczę co i jak


Na górę
Post: 26-03-2016, 20:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-02-2016, 20:50
Posty: 280
Lokalizacja: Wolbrom
Suzuki: Grand Vitara 2.0 LPG
Mam dobrego gazownika, jak pytam które świece wybrać zawsze odpowiada, że te, które poleca producent. Świece LPG to pic na wodę (?!) , w większości przypadków droższe od zalecanych (choć w przypadku GVII cena niemalże identyczna). Co do samych świec irydowych, pokazują pazury w wyższych rejestrach obrotowych i wymiana dopiero po ~90k także wydatek opłacalny. Ja osobiście kręce GVII wg. specyfikacji silnika, do 4k na najwyższy moment obrotowy do 6k na max moc 140km. Staram się nie przekraczać 5k przy wymijaniu, stała jazda pomiędzy 2-3k.


Na górę
Post: 27-03-2016, 01:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 464
Lokalizacja: Pszczyna
Witam
Różnica między IFR5J11 a IFR6J11 to tylko jeden stopień w "ciepłocie" świecy - wedle starej szkoły piątki dajemy tam gdzie są krótkie trasy silnik nie dogrzany ewentualne problemy z zapalaniem albo auto ma trafić na zimny klimat, "6" tam gdzie jest więcej ciepła ;-) jedne i drugie są irydki i w nieprzyjaznej atmosferze gazowej i tak dostarczą iskrę o odpowiedniej energii. Z dawnych czasów: przyjeżdżali ludzie z prawie nowymi cinquecento 900 "panie na mrozie ciężko pali" fabrycznie były montowane na włoski klimat - Vline2 czyli NGK BPR6E nie robiłem nic poza zmianą na Vline6 czyli BPR5E, po tygodniu "panie coś pan zrobił to auto nigdy tak dobrze nie paliło" ;) wystarczyło popatrzeć na świece:

Do rzeczy: jeśli stara świeca była IFR6 i nie była "ciemna" to zostawić 6 i nie zmianiać na 5, jeśli stara była 5 i nie były nadmiernie nadpalone elektrody nie zmianać. Mechanik / gazownik przy wymianie powieniem popatrzeć na stare świece i będzie wiedział co robić.

pozdrawiam

P.S. świece do LPG mają w przypadku zwykłych świec mniejszą przerwę niż założył producent pojazdu aby w atmosferze LPG zachować bezpieczne dla reszty układu zapłonowego (cewek/fajek itp) napięcie. Świece irydowe same w sobie już załatwiają tę sprawę.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]