Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 02:10

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: 08-06-2020, 21:34 
Offline

Rejestracja: 13-09-2017, 14:08
Posty: 248
Suzuki: Vitara
Witam!

Chcę powrócić do wątku układów kierowniczych w Suzuki (nie tylko w Baleno). W swoim czasie temat wywołał dyskusję, szczególnie po "uszczypliwościach" dziennikarza Macieja Pertyńskiego. Ciekawy jestem Waszych wniosków i spostrzeżeń po dłuższym czasie użytkowania samochodów.
Moje wnioski po ok. 60 tyś przejechanych kilometrów są następujące:

1. Po okresie przyzwyczajania do układu kierowniczego w ogóle nie zwracam na niego uwagi
2. Auto z tak nastrojonym układem i po przyzwyczajeniu prowadzi się bardziej pewnie, niż auta innych firm- wykonuję zdecydowanie mniej ruchów korekcyjnych kierownicą
3. Szczególnie na gorszej nawierzchni i przy prędkościach autostradowych taka cecha bardziej "ciasnego" układu jest bardzo wskazana
4. Nie wydaje mi się, aby firma popełniła błąd konstrukcyjny w tylu swoich modelach- wygląda to raczej na zamierzone działanie

_________________
ex Suzuki Swift III
ex Suzuki Swift V
ex Suzuki Baleno 1.2 Premium Plus
ex Suzuki Baleno 1.0 Elegance
Suzuki Vitara 1.4 129 hp mild hybrid Premium 2WD


Na górę
Post: 09-06-2020, 08:03 
Offline

Rejestracja: 02-05-2018, 20:40
Posty: 25
Suzuki: Baleno
Sądzę, że wspomaganie układu jest dostrojone do dróg gorszej jakości (główny rynek - Indie). Mam koło domu fragment z kocimi łbami. W astrze g na tej drodze wyrywa mi kierownicę, a w baleno mogę puścić kółko i auto "trzyma kurs". Na autostradzie też ma to znaczenie bo balonik jest autem lekkim i podatnym na podmuchy wiatru.


Na górę
Post: 09-06-2020, 14:26 
Offline

Rejestracja: 27-07-2019, 20:53
Posty: 174
Nie widzę problemu mam nalatane Baleno 17 000km

_________________
Baleno 1.2 (2019) premium plus
Czerwone są najszybsze... :))


Na górę
Post: 13-06-2020, 10:57 
Offline

Rejestracja: 14-11-2017, 09:13
Posty: 22
Lokalizacja: Kraków
Ja również nie zauważyłem problemów. Przy prędkości powyżej 150 km/h autu ze względu na niską masę lekko tańczy. Jeśli jest się na to przygotowanym to prowadzi się bez problemu.


Na górę
Post: 14-07-2020, 21:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-05-2018, 18:41
Posty: 10
Lokalizacja: Zgierz
Suzuki: Baleno P+
Przyzwyczaiłem się to raz a dwa prowadzi się pewniej, lepiej wyczuć auto na zakrętach, wspomaganie nie jest tak mocne jak np. w fabii, ale na parkingu manewruje się również łatwo. No i na długich zakrętach można puścić kierownicę i auto jedzie samo po łuku xD.


Na górę
Post: 26-07-2020, 17:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-07-2019, 15:45
Posty: 11
Lokalizacja: Dolnośląśkie
Suzuki: Baleno Premium 1.2
Jeżdżę już rok i nie zwróciłem uwagi na jakieś szczególne mankamenty.Jest ok.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]