Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 10-06-2025, 07:54

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: 07-02-2025, 09:28 
Offline

Rejestracja: 07-02-2025, 09:10
Posty: 1
Suzuki: Alto
Dzień dobry. Mam Suzuki Alto z 2010 roku, silnik 1.0.
Ostatnio mam taki problem: auto gaśnie, gdy zwalniam i redukuję bieg, najczęściej z 4 na 3. Wtedy pojawia się dodatkowo kontrolka immobilizera.
Byłam z tym problemem u mechanika, który posprawdzał wszystko i oprócz wymiany świec, nie był w stanie stwierdzić, co jest przyczyną. Powiedział, że kontaktował się z serwisem Suzuki i powiedzieli mu, że ten rocznik aut miał jakiś problem ze zbyt niskimi obrotami na biegu jałowym i w ramach gwarancji robili przeprogramowanie jakiegoś sterownika (nie znam się na tym). Czy to faktycznie może być przyczyną?
Proszę o pomoc, jakieś sugestie. Może ktoś z Państwa miał ten sam problem?
Pozdrawiam.


Na górę
Post: 25-03-2025, 02:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-11-2024, 22:03
Posty: 76
Suzuki: S-CROSS 1.0 2018
Dobrym pierwszym krokiem byłoby odczytanie błędów poprzez port OBD w samochodzie. Inaczej, to trochę taka zgadywanka. Czy jest jakaś różnica, jeśli redukujesz szybko lub powoli? Czy silnik zaczyna się dusić i dostaje czkawki zanim zgaśnie czy po prostu obroty spadają do zera tak jakby ktoś wyłączył silnik?

_________________
S-Cross 1.0 Boosterjet, 2018


Na górę
Post: 03-06-2025, 13:03 
Offline

Rejestracja: 20-06-2023, 08:05
Posty: 21
Suzuki: 54
Suzuki rzeczywiście przeprowadzały wtedy aktualizację oprogramowania sterownika silnika (ECU), która ten problem rozwiązywała, więc warto sprawdzić, czy w Pani aucie była wykonywana. Jeśli nie, aktualizacja może pomóc. Dodatkowo warto sprawdzić stan i czystość przepustnicy, czujnik położenia przepustnicy (TPS), a także układ dolotowy i ewentualny zawór EGR – zabrudzenie lub usterki w tych elementach mogą powodować spadki obrotów. Niepokojąca jest także kontrolka immobilizera – może to oznaczać chwilowy zanik zasilania, problem z odczytem kluczyka lub zużycie stacyjki; warto więc sprawdzić połączenia masowe i elektryczne w okolicach stacyjki oraz akumulatora. Dobrze byłoby wykonać dokładną diagnostykę komputerową z odczytem parametrów pracy silnika na biegu jałowym, by wykluczyć inne przyczyny, takie jak usterka sondy lambda czy silniczka krokowego.



_______________________
https://www.medipakiet.pl/blog/skoki-ro ... rozpoznac/


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]