Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Grand Vitara 2012 - 2016
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=9987
Strona 1 z 3

Autor:  Avalanche [ 31-08-2012, 09:38 ]
Tytuł:  Grand Vitara 2012 - 2016

W Moskwie oficjalnie pokazano GV po ostatnio opisywanych tu zmianach.
Zmieniony przód, grill, nowy zderzak i reflektory. Nowe 17- i 18-calowe felgi aluminiowe. Dodano dwa kolory lakieru – Bison Pearl Metallic 2 i Gaia Bronze Pearl Metalic.
We wnętrzu podobno nowe fotele, panele drzwi i drobne zmiany w materiałach.

Obrazek

Obrazek

Autor:  ben [ 31-08-2012, 12:52 ]
Tytuł: 

No i moze wywalili ta przedpotopowa nawigacje strzalkowa .... he, he

pozdr

Autor:  MarekC [ 31-08-2012, 15:44 ]
Tytuł: 

Ale 2H nie dołożyli do skrzynki rozdzielczej, jak np. w Pajero ?
Jest 6-ty bieg ? :lol:

Autor:  xcracing [ 31-08-2012, 17:12 ]
Tytuł: 

Niewątpliwie sylwetka Grand Vitary jest ponadczasowa ale nie ukrywam, że liczyłem już na nowy model. Taki lifting to ze dwa - trzy lata temu powinien być :D

Autor:  klemens [ 31-08-2012, 21:46 ]
Tytuł: 

Wynika z tego, że zmieniono akurat to, co zmiany nie wymagało. Nie kupiłem w końcu GV ze względu na SILNIK (wraz ze skrzynią biegów). I w benzynie i w dieslu. Widać, nie miała nigdy GV szczęścia do silników i nie ma go dalej...

Autor:  leniwiec [ 31-08-2012, 22:06 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Taki lifting to ze dwa - trzy lata temu powinien być

Hmm wg mnie lifting zapodają kiedy przestaje się sprzedawać dany model,więc to dobrze swiadczy o GV II 8)
Cytuj:
. Widać, nie miała nigdy GV szczęścia do silników i nie ma go dalej...

Rozwiń myśl... :roll:

Autor:  klemens [ 31-08-2012, 23:07 ]
Tytuł: 

A cóż tu rozwijać? Choćby ostatnia wersja GV: Albo rachityczny, słaby, przestarzały i awaryjny diesel, dobity beznadziejną skrzynią biegów. Albo wyjący (chyba o więcej mocy i momentu) benzyniak 2.4. Gdyby chociaż miał skrzynię szóstkę, bez tego wibrującego lewarka... Tak mi się to auto podoba ale jak odpalam silnik i ruszam... to jednak nie.

Autor:  xcracing [ 01-09-2012, 07:28 ]
Tytuł: 

leniwiec pisze:
Cytuj:
Taki lifting to ze dwa - trzy lata temu powinien być

Hmm wg mnie lifting zapodają kiedy przestaje się sprzedawać dany model,więc to dobrze swiadczy o GV II 8)
Cytuj:
. Widać, nie miała nigdy GV szczęścia do silników i nie ma go dalej...

Rozwiń myśl... :roll:

Też uważam, że to dobrze świadczy o samym samochodzie, bo sylwetka jest tak dobra, że się pewnie bali coś ruszać żeby nie zepsuć.
Jednak w obecnych czasach samochody tej klasy szybciej ewaluują (pomijając niszowe samochody)
Ja poprostu chciałbym widzieć jakieś nowe, fajne pomysły Suzuki na Vitarkę :)

Autor:  miskov9933 [ 01-09-2012, 10:51 ]
Tytuł: 

xcracing pisze:
Ja poprostu chciałbym widzieć jakieś nowe, fajne pomysły Suzuki na Vitarkę :)


Ja też, choć jeśliby miało to być coś pokroju Qashqaia, czy innego przednionapędowego stwora to niech już lepiej zostanie jak jest ;)

Autor:  Wrolo [ 07-09-2012, 22:51 ]
Tytuł: 

Sylwetki - na szczęście nie zmienili :D - dla tego właśnie wyglądu nabyłem GVII - a mogła być Toyka
Dla pozostałych niecierpliwych - ten lift potrwa ok. 1,5 roku - GVIII będzie zaprezentowana w okolicach 2 połowy 2013 roku ;)

Autor:  klemens [ 08-09-2012, 06:23 ]
Tytuł: 

Powtarzam się ale dla mnie wygląd GV2 jest powalający. Jakikolwiek lift może go tylko popsuć. Kilka razy podchodziłem do kupna GV2 i zawsze było tak: z zewnątrz - kupuję; po wejściu do środka - no, niech będzie... ; po odpaleniu silnika - no, nie wiem... ; po przejechaniu paru km - nie kupuję. Jednak na ulicy do tej pory za każdą GV obejrzę się. :roll:

Autor:  new [ 08-09-2012, 09:23 ]
Tytuł: 

No całkiem niezła.
Zgodzę się z leniwcem, że niedługo po liftingu zazwyczaj wypuszczany jest nowy model i oby w tym przypadku było tak samo.
Wygląd GV nadal może się podobać, choć jest na rynku już tyle lat bez żadnej zmiany.
Ja jednak mam nadzieje, że w Suzuki coś ruszy, coś się przełamie i od czasu nowego SX4 lub nowej GV zacznie w końcu walczyć z innymi producentami na tym samym poziomie bądź wyższym, bo na razie jest jakieś 10 lat za innymi zwłaszcza jeśli chodzi o silniki, wnętrze czy o jakość wykonania, bo jeśli chodzi o wygląd to jest nawet dobrze, Suzuki prezentują się nawet nieźle (choć lifting Splasha to dla mnie porażka, ale to inny temat.)
Tak czy inaczej mam nadzieje, że w przyszłości Suzuki będzie w końcu kojarzony z marką produkującą dobrze wykonane i komfortowe samochody na poziomie innych marek XXI w.

Autor:  Avalanche [ 08-09-2012, 11:06 ]
Tytuł: 

new pisze:
Ja jednak mam nadzieje, że w Suzuki coś ruszy, coś się przełamie i od czasu nowego SX4 lub nowej GV zacznie w końcu walczyć z innymi producentami na tym samym poziomie bądź wyższym, bo na razie jest jakieś 10 lat za innymi

Coś w tym jest. Kiedy SX4 wyszedł, takie rzeczy jak system bezkluczykowy nie występowały w tym przedziale cenowym (chyba oprócz najwyższej wersji Micry). Samochód był w 2006 roku pod względem wyposażenia powyżej standardu, ale teraz znalazł się w ogonie. GV była mniej więcej na poziomie wyposażenia innych, a teraz jest też z tyłu. Wszystko przez Koreańczyków Południowych :szalony:
Miejmy nadzieję, że to zmieni się z nowymi generacjami GV (pod koniec 2013) i SX4 (w połowie 2013).
No i te diesle. Fiatowski jest OK, więc czekam z niecierpliwością na kontynuację współpracy i zakończenie umowy z Renault (o ile nie wezmą czegoś nowoczesnego ze stajni Nissan/Renault).

Autor:  new [ 08-09-2012, 13:20 ]
Tytuł: 

Avalanche pewnie masz rację, jednym z ważniejszych konkurentów dla Suzuki, z resztą nie tylko dla Suzuki jest Kia i Hyundai. Po prostu świetnie patrzeć jak koreańskie firmy robią postępy. Dzisiejsze koreańce są przepiękne np. nowy Cee'd czy Hyundai I40. No postawić sobie Passata przy I40 to jak porównywać Niemkę z Polką :D
Co do Suzuki, kiedy wypuścili w końcu auto na dzisiejsze czasy dość dobre (Kizashi) które dobrze wygląda i ma dobre wnętrze to zażądali za niego absurdalnych pieniędzy, dlatego się nie sprzedaje, a szkoda. Po prostu Kia i Hyundai robią auta świeże, dobre i dość atrakcyjne cenowo, choć nie aż tak jak dawniej, no w końcu skok jakościowy i stylistyczny jest ogromny, a Suzuki stojąc w miejscu zostaje w tyle, i nie zmieni tego bogate wyposażenie standardowe np. w Splashu ani liftingi, tu trzeba porządnego KOPA tak jak w Korei, a w końcu zaczną sprzedawać więcej aut bo w porównaniu z Koreą i innymi markami to jest blado. Najsłabsze dochody w poprzednim roku miały: koncern PSA, Mitsubishi i Suzuki.

Autor:  leniwiec [ 09-09-2012, 07:10 ]
Tytuł: 

Jak to nie ma dobrych silników a 2,7 V6 a 3,2 V6 :?: :szalony:

Autor:  mrquad [ 09-09-2012, 08:03 ]
Tytuł: 

Strasznie paliwożerne.
Dobre silniki u konkurencji ( skoro jestesmy przy samochodach Kia i Hyundai ) to 1.6 CRDi 128KM, 1,7 CRDi 136KM, 2,2 CRDi 195-197 KM
Z pewnością brakuje takich Suzuki

Ps. 1,6 CRDi mam w Vendze już nawet zmieniałem mapę silnika na 155 KM
1,7 CRDi jeździłem Optimą i był naprawdę fajny
2,2 CRDi jeździłem jak zastanawiałem się nad zmianą Carnivala i są teraz takie z floty po Euro za 89 tys.
Gdyby ten ostatni znalazł się w GV............rewelacja

Autor:  new [ 09-09-2012, 12:53 ]
Tytuł: 

Do: mrquad
Ja właśnie posiadam takiego Carnivala tylko z 09r.
Auto bardzo wygodne i ogromne ale to nie forum Kii więc nie będę się rozpisywał.
Co do silnika to ja mam 2.9 CRDi 185KM, radzi sobie nieźle (ma chip) ale brakuje 6 biegu, w tym po lifcie jest już silnik 2.2 z 6 biegową skrzynią i to pewnie jest lepsza opcja.
Te z Euro floty to ciekawa propozycja bo jednak mały przebieg i niższa cena.

Autor:  mrquad [ 09-09-2012, 12:59 ]
Tytuł: 

Miałem takiego z automatem ( zmieniłem mapę na 200KM ), ale sprzedałem, bo chciałem z tym silnikiem 2.2
Szkoda, że Suzuki nie ma takich nowych silników, chociaż też można podłubać w tych dieslach. Jamnikowi wrzuciliśmy 100KM i teraz chodzi :)

Autor:  leniwiec [ 10-09-2012, 06:20 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Strasznie paliwożerne.

Czy ja wiem?Jeździłem 2,7 V6 2007r spalanie max 16lpg i trzeba powiedzieć,że auto z tym silnikiem jedzie :szalony:
Każdy by chciał mieć super osiągi i spalanie poniżej 10 :sciana:

Autor:  Mcgyver [ 10-09-2012, 06:28 ]
Tytuł: 

Moim zdaniem każdy kto kupuje takie auto musi się liczyć z tym że nie będzie mu paliło 5L. Zasada jest prosta stać cię na auto - stać i na paliwo. Nie przekonują mnie argumenty że czyjeś auto pali np. 4.7L. Zobaczymy co będzie zimą jak zawieje drogi. Vitara choćby ze spalaniem 12L bedzie jechac a taki ekonomiczny "wózek" będzie trzeba pchać.

Autor:  mrquad [ 10-09-2012, 07:49 ]
Tytuł: 

Przecież czasy średniej pojemności silników o apetycie smoka odchodzą powoli w niepamięć. Silnik 2-2.5 ltra diesel lub 1,6-2 litry benzyna turbo z mocami w granicach 200 KM i momentem 400- 500Nm dla diesla i 250-300Nm dla benzyny to teraz norma i tego Suzuki brakuje.
Wystarczy zobaczyć nowe silniki BMW i przekonać się, że spalanie 6-8 litrów przy mocach na poziomie 200-250 KM jest możliwe ( oczywiście pomijam autostrady i prędkości od 160 w górę ). Nikt nie pisze tutaj o GV z litrowym silnikiem Forda, bo i byłoby to bez sensu, piszemy o brakach w nowoczesnych rozwiązaniach za którymi Suzuki chyba ma problem nadążyć.

Autor:  HOQS [ 10-09-2012, 08:53 ]
Tytuł: 

Dla mnie GV z np. 1.4 TSI to trochę jak VW Amarok z Biturbo - na pewno jest rozchwytywany w RPA..., każdy tam marzy o podróży 1000 km bezdrożami takim wynalazkiem .... z dala od assistance ;).

Mam silnik 2.4 i mi pasuje, nie chcę turbo bo to wysilanie silnika, które wpływa na trwałość i generuje dodatkowe koszty, tak samo jak koła dwu-masowe, wtryski, skomplikowana elektronika itd.

Chciałem ładnie wyglądającego dinozaura i znalazłem :)

I umówmy się obecnie GV jest co najmniej w dobrej cenie (jak dobrze wyposażona dacia duster ;)). Jak spełnią wasze życzenia na pewno tak nie będzie.

Autor:  mrquad [ 10-09-2012, 14:00 ]
Tytuł: 

HOQS pisze:
Jak spełnią wasze życzenia na pewno tak nie będzie.

Niekoniecznie, silniki pochodzą z masowej produkcji i wystarczy zmienić dostawcę, z pewnością nie będzie drożej niż obecnie. Oczywiście nie ma co porównywać cen z drugiej strony oceanu, ale to inny temnat

Autor:  leniwiec [ 11-09-2012, 07:25 ]
Tytuł: 

Cytuj:
1,6-2 litry benzyna turbo z mocami w granicach 200 KM i momentem 400- 500Nm

... i żywotnością 150kkm :zly:

Autor:  mrquad [ 11-09-2012, 07:54 ]
Tytuł: 

Tutaj duże znaczenie ma sposób uzytkowania i przeglądów

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/