Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 15-07-2025, 18:06

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: 09-01-2012, 13:52 
Offline

Rejestracja: 03-01-2012, 14:45
Posty: 184
Witam!
Chce założyć instalacje gazową do GV 2,0 2006r. Kolega Skyline chwalił instalkę BRC. Mam na oku warsztat Czakram w Wawie.
Jakie warszataty polecacie w Warszawie.
Tomek


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-01-2012, 14:46 
Offline

Rejestracja: 04-11-2011, 11:46
Posty: 73
Lokalizacja: Warszawa Italia
ja dostałem taką ofertę, kilka osób znam które założyły tam lpg i było git

(oferta jak zastanawiałem sie nad zakupem GV czyli ok 6 miesiecy temu)

Witam Pana.
Do samochodu suzuki z silnikiem 2,0 140 KM mogę zaproponować trzy instalacje wtrysku sekwencyjnego gazu.
1) Instalacja Landirenzo Omegas z reduktorem dwustopniowym IG1 w cenie 3900 zł. Gwarancja - 24 miesiące bez limitu przebiegu. Okresy między przeglądowe to 15 tyś km.
2) Instalacja Stag 300 PLUS z reduktorem zavoli lub AC i wtryskiwaczami MagicJet w cenie 2800 zł lub z wtryskiwaczami Hana w cenie 3000 zł. Gwarancja elektryczna i elektroniczna - 24 miesiące, gwarancja mechaniczna 12 miesięcy lub 20 000 km. Okresy między przeglądowe to 10 tyś km.
3) Instalacja Stag 300 Premium z reduktorem koltec lub AC i wtryskiwaczami Hana w cenie 3300 zł. Gwarancja elektryczna i elektroniczna - 24 miesiące, gwarancja mechaniczna 12 miesięcy lub 20 000 km. Okresy między-przeglądowe to 10 tyś km.

Do suzuki 2,7 mogę zaproponować:
1) Instalacja Landirenzo Omegas z reduktorem dwustopniowym IG1 w cenie 4700 zł. Gwarancja - 24 miesiące bez limitu przebiegu. Okresy między przeglądowe to 15 tyś km.
2) Instalacja Stag 300 PLUS z reduktorem KME i wtryskiwaczami MagicJet w cenie 3400 zł lub z wtryskiwaczami Hana w cenie 3900 zł. Gwarancja elektryczna i elektroniczna - 24 miesiące, gwarancja mechaniczna 12 miesięcy lub 20 000 km. Okresy między przeglądowe to 10 tyś km.
3) Instalacja Stag 300 Premium z reduktorem KME i wtryskiwaczami Hana w cenie 4400 zł. Gwarancja elektryczna i elektroniczna - 24 miesiące, gwarancja mechaniczna 12 miesięcy lub 20 000 km. Okresy między-przeglądowe to 10 tyś km


Serdecznie zapraszam.

--

Marek Szenfeld

MIGAZ-S
Montaż i serwis instalacji LPG
Legalizacja zbiorników LPG i CNG

ul. Modlińska 264a
03-152 Warszawa
tel.22 819-07-22
kom. 509-385-720
NIP. 524-179-90-59
www.migaz-s.com.pl
PeKaO s.a. 19 1240 2034 1111 0000 0306 9299


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-01-2012, 22:19 
Offline

Rejestracja: 03-01-2012, 14:45
Posty: 184
Na jaka instalację z tych trzech się decydowali ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-01-2012, 06:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
Kolego najlepsza konfiguracja do Twojego silnika to:
Stag 300+
Reduktor AC
Wtryski Hana H2000
Wiadomo landi renzo to też górna półka,kwestia tego,czy chcesz dopłacić różnice-moim zdaniem nie warto....
:roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-01-2012, 08:33 
Offline

Rejestracja: 04-11-2011, 11:46
Posty: 73
Lokalizacja: Warszawa Italia
tomko pisze:
Na jaka instalację z tych trzech się decydowali ?

stag300


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-01-2012, 11:20 
Offline

Rejestracja: 03-01-2012, 14:45
Posty: 184
A warto brać BRC Sequent 24 ?
Wiem że te instalacje też się cieszą dobrą opinią wśród uzytkowników GV.
Na BRC daja 2 lata gwraancji bez limitu km.
Czy niezbędna jest lubryfikacja bo też słyszałem różne opinie z przewagą tych na nie...

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-01-2012, 13:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2010, 12:54
Posty: 265
Lokalizacja: Polska
tomko czy weźmiesz brc, czy inną ale dobrą to nie ma większego znaczenia. Jak Ci spaprają montaż to nawet super komponenty instalacji tego nie zniwelują. Lubryfikacja nie wiele daje. Może minimalnie opóźnia zużywanie się zaworów. Ale to nie jest do końca pewne. Ważniejsze jest regularne i dokładne regulowanie zaworów. Te silniki mają tendencję do kasowania luzów i tyle (rozwiązuje to wymiana gniazd i zaworów na utwardzone).

Ja w swojej mam lubryfikację.

Jeszcze jedno. Wydaje mi się, że problemem obecnych systemów lubryfikacyjnych nie jest olej, tylko nieprecyzyjny sposób jego rozprowadzania.


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-01-2012, 08:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
Z tego co piszą na forum lpg wynika,że lubryfikacja to zbędny dodatek :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-01-2012, 14:48 
Offline

Rejestracja: 03-01-2012, 14:45
Posty: 184
A co lepiej wybrać ?

Instalacja Stag 300 ISA2 z reduktorem AC lub KME i z wtryskiwaczami Hana w cenie 3100 zł. Gwarancja elektryczna i elektroniczna - 24 miesiące, gwarancja mechaniczna - 12 miesięcy lub 20 000 km. Okresy między-przeglądowe to 10 tyś km.

czy

system Sequent 24 firmy BRC


Co byście wybrali ???


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-01-2012, 09:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
Ja wybrałbym pierwszą konfigurację-koniecznie z reduktorem AC...
to sprawdzony set-up sam na takim jeżdżę 8)
Brc jest ok,ale ewentualne koszty podzespołów po gwarancji są wysokie....
Poza tym wtryski HANA można ładnie schować pod obudowe,a z wielgahną listwą brc,może już nie być tak łatwo... :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-01-2012, 18:13 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
Przebiegi między przeglądami dla BRC Sequent 24 to 15000 km.
Ja do swojej (w SX-4) będę dokładał lada dzień smarowanie zaworów benzyną: viewtopic.php?p=74684#74684


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-01-2012, 15:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2010, 12:54
Posty: 265
Lokalizacja: Polska
waldis uważasz, że to smarowanie benzyną coś da?


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-01-2012, 21:39 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
Pojęcia nie mam. Biorąc pod uwagę, że silnik był projektowany pod Pb 95, to mu nie zaszkodzi ;) , a to już coś. Poza tym, jak pisałem w wątku o gazie w SX-4, gazownik to mój znajomy, więc cierpliwie wytłumaczył mi o co chodzi. Na wysokich obrotach spada skuteczność pobierania lubryfikatora ze zbiornika (pisałeś coś o tym wcześniej). U mnie ma być tak, że po przekroczeniu 3500 obr/min. silnik zacznie pobierać ok. 4% Pb, o tyle samo zmniejszając pobór LPG. Im wyżej, tym odpowiednio więcej (na podst. danych z silnika i przepływomierza). Koszt niewielki, jeden dodatkowy przewód i przeprogramowanie sterownika.
Jak będzie :?:
Pożyjemy, zobaczymy.


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-01-2012, 22:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2010, 12:54
Posty: 265
Lokalizacja: Polska
waldis moja instalacja nie ma takiej opcji (tak przypuszczam). Co do skuteczności lubryfikacji na wyższych obrotach rzeczywiście tak jest.
Mam jednak obawy, że ten dodatek benzynowy nie wiele poprawi. :|

Ile kilometrów zrobiłeś już na lpg?


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-01-2012, 06:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
Sorry,ale niech mi ktoś wytłumaczy,co ma dać ta cała lubryfikacja,tudzież podawanie Pb razem z lpg :?: :roll:
Co to niby ma smarować :?: :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-01-2012, 10:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2010, 12:54
Posty: 265
Lokalizacja: Polska
leniwiec może smarowanie to trochę złe określenie. Chodzi o zabezpieczenie zaworów i gniazd zaworowych przed przedwczesnym zużyciem.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-01-2012, 11:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
Ciekawe,wydawało mi się,że lubryfikacja jak sama nazwa wskazuje oznacza smarowanie... :roll:
Poza tym w jaki sposób ma to zabezpieczyć zawory przed wcześniejszym zużyciem :?:
Rozumiem jeszcze zawory ssące,ale to wydechowe się wypalają,przy tej temperaturze która tam panuje,to nic im nie pomorze,bo i tak zdąży się wszystko spalić wraz z mieszanką w komorze spalania...
Przyczyną wypalania gniazd najczęściej jest zbyt uboga mieszanka na gazie,która podnosi już i tak wyższą temperaturę w komorze spalania...
:|


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-01-2012, 11:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2010, 12:54
Posty: 265
Lokalizacja: Polska
leniwiec pisząc smarowanie miałem na myśli to, co sam wyżej napisałem - "smarowanie benzyną". Lubryfikacja oczywiście oznacza smarowanie po polsku. :D Napiszę to, co przeczytałem kiedyś. Gaz jest paliwem suchym. Olej podawany do cylindrów ma zniwelować tą "suchość" gazu. Dzięki temu porces spalania przebiega łagodniej. Tyle wiedzy zaczerpniętej :)

A co do GV i chyba ogólnie silników Suzuki to mają "miękkie" zawory i gniazda zaworowe. Nawet poprawanie ustawiony skład mieszanki nie zniweluje tego przyspieszonego zużycia. Jednyna rada wymienić zawory i gniazda zaworowe na utwardzone (jak się zużyją).


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-01-2012, 13:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
Gdzieś czytałem ,że zrobiłeś 100kkm na lpg i potem remoncik głowicy-to prawda ??
Ciekawe,czy w starszych modelach zastosowano lepsze materiały... :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-01-2012, 15:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2010, 12:54
Posty: 265
Lokalizacja: Polska
leniwiec nawet mniej, bo ok. 80-90 kkm. Ale to nie do końca jest tak. Na szysbszy remont złożyło się parę czynników. Od remontu na gazie mam już ok. 120 kkm i ciągle jest dobrze. :)
W starszej GV była hydrauliczna regulacja luzów i podobno jeździły bezproblemowo na lpg.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-01-2012, 20:02 
Offline

Rejestracja: 03-01-2012, 14:45
Posty: 184
Z portalu OKGAZ

http://www.okgaz.pl/ekspert-radzi/48-ek ... lacja.html

Krzysztof Rodels:
W przypadku tego samochodu nie ma przeciwwskazań co do montażu instalacji gazowej.
Po montażu należy zwracać uwagę na luzy zaworowe, może wystąpić konieczność częstszej ich regulacji niż w przypadku zasilania benzynowego. System lubryfikacji w tej jednostce napędowej nie spełni swojego zadania , ponieważ ta jednostka napędowa ma tendencję do ograniczania luzu zaworowego. Dlatego wymagana jest jego okresowa kontrola.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-01-2012, 20:29 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
Wunsch pisze:
...nawet mniej, bo ok. 80-90 kkm. ...

To ja byłem lepszy ;) . Po ok. 60000 km zawory "wyszły". Gniazda zaworowe w silniku SX-a są ok, zawory ciut słabsze, ale nie one były główną przyczyną. Brak hydraulicznego kasowania luzów w silnikach VVT-i jest przyczyną kłopotów. Pewnie byłoby inaczej, gdyby w ASO powiedzieli, że po założeniu gazu należy pilnować luzów. Teraz mam przejechane 40000 od remontu i na razie nic się nie dzieje (dołożona lubryfikacja i sprawdzane luzy co 15000).
Wracając do dodawania benzyny do lpg, to ma to powodować jeszcze podobno obniżenie temperatury spalania w cylindrach.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-01-2012, 22:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2010, 12:54
Posty: 265
Lokalizacja: Polska
waldis jeśli masz wymienione zawory na utwardzone a nie oryginalne to powinno być już dobrze. Ja się ostatnio dowiadywałem i okazało się, że przy remonocie założyli mi oryginalne zawory, bo innych wtedy nie mogli dostać. Facet powiedział mi, że gdybym miał utwardzone zawory tak, jak gniazda to problem zostałby wyeliminowany definitywnie. A co do regulacji to widzę, że w większośći pokutuje nie informowanie przez ASO, albo tak jak u mnie niedokładne regulowanie zaworów (sam sprawdzałem po ASO zaraz po przeglądzie - porażka :zly: )

tomko widziałem tą opinię. Właśnie dla mnie jest ona teraz na czasie, bo ojciec rozważa zagazowanie swojej GV 3d i w rozmowie wyszła nam kwestia lubryfikacji. Montować, czy nie?


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-01-2012, 08:47 
Offline

Rejestracja: 03-01-2012, 14:45
Posty: 184
Ja nie bede montował lubryfikacji.
Czy ktoś miał do czynienia z warsztatem ALLTOP na Chodeckiej w Warszawie. Jest obok Nowotczyńskiego wymieniany jako autoryzowany warsztat STAGa.
Co sądzicie o zamontowaniu zbiornika toroidalnego pionowego.
Troszke lepiej jest wpasowany w bagaznik i zajmuje mniej miejsca z racji pionowego ustawienia.


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-01-2012, 11:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
Pionowy toroid-fajny pomysł,ale chyba tylko Irene robi takie zbiorniki... :roll:
O reszcie poczytaj na :
http://lpg-forum.pl/


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]