Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Holowanie GV i awaria
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=9151
Strona 1 z 1

Autor:  razec11 [ 20-02-2012, 16:01 ]
Tytuł:  Holowanie GV i awaria

Witam
Ostatnio w trasie miałem awarię rozrusznika (GV 2007 3d 1,9 DDiS) i musiałem na gwałt załatwiać holowanie.
Niestety zapominałem przełączyć z 4H na N . Holowanie odbywało się na 4 H na trasie ok. 5 km.
Po naprawie rozrusznika zacząłem słyszeć delikatne metaliczne kołatanie na 2 i 3 biegu przy rozpędzaniu samochodu dobiegające gdzieś z spod spodu.
Mam wrażenie żę skręcanie w lewo potęguje ten efekt a skręcanie w prawo zmniejsza go.
Zastanawiam się co ewentualnie mogłem zepsuć, być może ktoś miał już coś takiego./
Wydaje mi się że przy wymianie rozrusznika nić raczej chyba nie popsuli, choć dostęp do niego wymaga sporo rozkręcania.
Pozdr.

Autor:  razec11 [ 07-03-2012, 20:02 ]
Tytuł: 

Witam
Przywracam temat, jak widać nikt chyba nie miał z czymś takim do czynienia.
W serwisie Suzuki też zbyli mnie że to może jakaś blaszka lub coś podobnego. Twierdzili że sprawdzili cały układ napędowy od zewnątrz i zawieszenie i nie mam się czym martwić.
Być może tak jest, choć to klekotanie nie pachnie mi zbyt ładnie.
jeśli nie stwierdzili nic z zewnątrz to musi być wewnątrz, tylko pytanie jeszcze czego.
Jak pisałem wcześniej cechą charakterystyczną je st to że zaczyna klekotać przy skręcaniu w lewo, nie jest to przegub bo w serwisie twierdzili, że to sprawdzili tym bardziej że przegub klekocze a właściwie pstryka regularnie a to jest klekotanie nie regularne, i rzeczywiście brzmi trochę jakby blacha się o coś obijała.
Czy na przykład w moście przednim, który jest połączony półośkami z kołami.
No bo co innego może reagować przy skręcaniu, wspomaganie?

Z pewnością trudno jest robić diagnostykę na takiej podstawie, ale jeśli ma ktoś jakiś pomysł to proszę pisać.
Poza tym czy ktoś ma namiar na naprawdę mechanika który się na tym zna koło Zielonej góry lub między Zieloną a Poznaniem ?
Pozdr

Autor:  Wunsch [ 08-03-2012, 10:22 ]
Tytuł: 

razec11 z tego, co pamiętam to w GV w okolicy tłumika środkowego powinna być jakaś osłona termiczna (możliwe, że nad tłumikiem).Możliwe, że w Twoim przypadku to tylko zbieg okoliczność - ta usterka i holowanie. Albo tłumik Ci padł. W moim poprzednim aucie wypalił się tłumik środkowy i na niskich obrotach słychać było jakby metalowe odłamki po nim się tłukły.

Autor:  razec11 [ 08-03-2012, 21:01 ]
Tytuł: 

Witam
Też biorę tę możliwość pod uwagę , tym bardziej że podczas wymiany tłumika jak mi szef mechaników mówił trzeba było odkręcić prawy kolektor wylotowy i DPF.
Być może wtedy też czegoś nie dokręcili.
A z drugiej strony mechanicy z serwisu twierdzili, że wszystko przejrzeli.
Ale ludzie mówią różne rzeczy aby się pozbyć problemu.
tak czy inaczej chyba czeka mnie nurkowanie pod samochód.
Jeśli się to kiedyś wyjaśni napiszę o tym.
Pozdr.

Autor:  garbaty [ 09-03-2012, 19:26 ]
Tytuł: 

a może to łożysko strzela przy skręcie ?

Autor:  razec11 [ 12-03-2012, 13:34 ]
Tytuł: 

Witam
O jakim konkretnie łożysku myślisz?
Pozdr.

Autor:  garbaty [ 12-03-2012, 13:59 ]
Tytuł: 

łożysku koła, zazwyczaj one strzelają, pykają przy skrętach...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/