Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Usunięcie DPF a dymienie
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=9141
Strona 1 z 1

Autor:  Mariusz [ 17-02-2012, 12:50 ]
Tytuł:  Usunięcie DPF a dymienie

Witam!

Czy ktoś z forumowiczów (w szczególności ci, którzy usunęli DPF z GV 1.9 DDiS) może jednoznacznie napisać jak zachowuje się auto po takiej operacji? Chodzi mi głównie o dymienie z rury wydechowej. Zastanawiam się nad ew. konsekwencjami tego, bądź co bądź, nieodwracalnego ruchu. Jeśli usunę DPF to może być problem z przejściem badań tech., a nadmierne dymienie może doprowadzić do niechcianego kontaktu z policją.
Jak to wygląda z praktyki osób, które usunęły? Mocno dymi? Czy tak jak diesel z samym katalizatorem bez DPF?

Z poważaniem

Autor:  Mariusz [ 20-02-2012, 12:54 ]
Tytuł: 

No nie wierzę, że nikt nie chce podzielić się doświadczeniem. Wstydzicie się, że usunęliście to ustrojstwo, czy co? Słyszę tylko naokoło, że ten badziew należy usunąć, ale jak człowiek ma konkretne pytanie, to chętnych do udzielenia odpowiedzi brak.

Autor:  wolk13 [ 20-02-2012, 13:15 ]
Tytuł: 

Dzieje się tak jak to w dieslu tzn. Przy mocnym depnięciu puści czarny dymek z rury a tak dymienie jest normalne.

Autor:  Mariusz [ 20-02-2012, 13:45 ]
Tytuł: 

Dziękuję za odpowiedź.
Czy nie ma problemu z przejściem badań technicznych na stacji diagnostycznej?

Autor:  wolk13 [ 21-02-2012, 07:13 ]
Tytuł: 

Ja robiłem na stacji gdzie nie było pomiaru spalin :)

Autor:  typmaslo [ 25-02-2012, 04:57 ]
Tytuł: 

Cześć.

Ja usunąłem DPF ze swojego auta niejako przy okazji, kiedy wstawiałem chip (bardzo polecam-narpawdę czuć różnicę). Nie zauważyłem, żeby występowało jakiekolwiek większe dymienie niż zwykle, za to z plusów nie muszę już śmigać przez pół godziny jedną prędkością, żeby to dziadostwo wypalić, kiedy zdarza mi się dłużej pojeździć po mieście.

Jeśli chodzi o badania to z tego co się orientuję nawet na stacji z pomiarem spalin przechodzisz bez problemu, bo sondę w wydech wkłada się przy autach z silnikiem benzynowym (zapłon iskrowy). Jeśli chodzi o silniki diesla (o zapłonie samoczynnym), to ocenia się zadymienie, jakie auto wygenerowało, a dokładniej współczynnik pochłaniania światła. Nie pamiętam dokładnych wartości, ale jeśli nie jeździsz Rudym 102, to nie powinieneś mieć problemów.

Pozdrawiam.

Autor:  Mariusz [ 27-02-2012, 12:44 ]
Tytuł: 

Dziękuję za odpowiedź.
Rzeczywiście - mogę już sobie sam odpowiedzieć na to pytanie. Auto nie dymi zauważalnie mocniej. Jak się dobrze przyjrzeć to coś tam delikatnie wydobywa się z rury, ale to coś jest zauważalne tylko przy mocnym wciśnięciu gazu a i tak pomijalnie małe.
Robiłem od razu badania techniczne. Diagnosta stwierdził, że nawet nie będzie zakładał sondy, bo nie ma po co.
A więc same plusy.

Autor:  yaca1967 [ 06-03-2012, 19:19 ]
Tytuł:  dpf

ja sobie chwalę.....

Autor:  Tomash [ 06-03-2012, 21:50 ]
Tytuł:  Re: Usunięcie DPF a dymienie

Mariusz pisze:
Jeśli usunę DPF to może być problem z przejściem badań tech., a nadmierne dymienie może doprowadzić do niechcianego kontaktu z policją.

Problem z badaniem technicznym sprawności (bądź w ogóle obecności) DPFa jest taki, że według specyfikacji takie badanie odbywa się przy bardzo wysokich obrotach. Przy których to wiele silników diesla może się po prostu zepsuć, stąd diagności (ze strachu przed procesami o doprowadzenie do zniszczenia silnika) po prostu go nie przeprowadzają.

Autor:  Flip [ 06-03-2012, 22:39 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Problem z badaniem technicznym sprawności (bądź w ogóle obecności) DPFa ...


Obowiązek wyposażenia aut ww. filtr DPF w Polsce jest bodajże od stycznia 2011 roku, więc w większości przypadków ów filtr będzie sprawdzany (czy jego sprawność) dopiero od 2014 roku (3 lata po kupnie auta z salonu po 2011 roku).

W Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury ( Dz.U.09.155.1232 z dnia 18 września 2009 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach) jest taki zapis o zadymieniu spalin:

Cytuj:
Warunki pomiaru
§ 9. 1. Pomiar zadymienia spalin powinien być dokonany dymomierzem optycznym wykorzystującym w działaniu zjawisko pochłaniania promieniowania widzialnego (światła) w gazach.
2. Pomiaru zadymienia spalin nie powinno się dokonywać w warunkach atmosferycznych niekorzystnych w stopniu mogącym wpływać na wynik pomiaru. Temperatura otoczenia powinna być wyższa niż 5 °C.
3. Przy przeprowadzaniu pomiaru w pomieszczeniu zamkniętym należy zapewnić skuteczną wentylację stanowiska pomiarowego albo stosować indywidualne wyciągi spalin o odpowiedniej wydajności.

[...]

Wykonanie pomiaru
§ 12. 1. Pomiaru zadymienia spalin dokonuje się w sposób następujący:
1) podczas pracy silnika na biegu jałowym należy szybko, lecz niegwałtownie, nacisnąć pedał przyspieszenia, tak aby uzyskać pełny wydatek pompy wtryskowej;
2) pozycję pełnego wydatku należy utrzymać do momentu uzyskania przez silnik maksymalnej prędkości obrotowej i zadziałania regulatora obrotów, jednak nie krócej niż przez 1,5 sekundy;
3) zwolnić pedał przyspieszenia do uzyskania przez silnik prędkości biegu jałowego i powrotu wskazań dymomierza do odpowiadających jej wartości.

[...]


To by było na tyle jeśli chodzi o przepisy w kwestii zadymienia i warunki wykonywania pomiarów.


źródło (ustawa):

Dział IV pkt III
Pomiar zadymienia spalin pojazdów z silnikiem o zapłonie samoczynnym


Wersja HTML
Wersja PDF - strona 45

Autor:  Tomash [ 06-03-2012, 23:09 ]
Tytuł: 

Flip pisze:
Wykonanie pomiaru
§ 12. 1. Pomiaru zadymienia spalin dokonuje się w sposób następujący:
1) podczas pracy silnika na biegu jałowym należy szybko, lecz niegwałtownie, nacisnąć pedał przyspieszenia, tak aby uzyskać pełny wydatek pompy wtryskowej;
2) pozycję pełnego wydatku należy utrzymać do momentu uzyskania przez silnik maksymalnej prędkości obrotowej i zadziałania regulatora obrotów, jednak nie krócej niż przez 1,5 sekundy;

O, dziękuję, właśnie o to mi chodziło.
Wciąż nie mogę znaleźć mechanika który powie że kręcenie nowoczesnego turbodiesla aż do odcięcia przez co najmniej dwie sekundy nie jest ryzykowne dla silnika. Jak się kilku znajomych zapytałem to się pukali w czoło :D

Autor:  Mariusz [ 07-03-2012, 10:22 ]
Tytuł:  Re: Usunięcie DPF a dymienie

Tomash pisze:
Mariusz pisze:
Jeśli usunę DPF to może być problem z przejściem badań tech., a nadmierne dymienie może doprowadzić do niechcianego kontaktu z policją.

Problem z badaniem technicznym sprawności (bądź w ogóle obecności) DPFa jest taki, że według specyfikacji takie badanie odbywa się przy bardzo wysokich obrotach. Przy których to wiele silników diesla może się po prostu zepsuć, stąd diagności (ze strachu przed procesami o doprowadzenie do zniszczenia silnika) po prostu go nie przeprowadzają.


He, he... Dokładnie słowo w słowo usłyszałem od diagnosty na, bądź co bądź, porządnej stacji. Bał się, że przy badaniu zepsuje mi samochód.
Widzę jednak dodatkowo z wypowiedzi powyżej, że w ogóle to jest ściema z tymi DPF'ami przed 2011 rokiem. Można swobodnie je usunąć i się nie przejmować, bo każdy diesel w dobrym stanie technicznym spełni normę EURO 4. A dopiero od 2011 weszła EURO 5, której bez DPF'a się nie spełni. Wniosek z tego taki, że dopiero właściciele diesli z DPF z rocznika od 2011 będą mieli kłopot za 2 - 3 lata jak im zaczną padać DPFy jak muchy :-)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/