Skadac reklamacje(!) i nie pozwolic sie zbywac byle argumentem.
Korozja pojawia sie tylko na nieuzywanych tarczach hamulcowych. Jezeli samochod stoi dwa lub trzy dni przy wilgotnej pogodzie, to jest
naturalnym zjawiskiem,
ze na tarczach (ale wowczas wszystkich!) pojawi sie nalot, ktory jednak juz po pierwszych hamowaniach zostanie usuniety.
Tylne tarcze sa wprawdzie znacznie mniej obciazone przy hamowaniu, ale mimo wszystko rowniez powinny uczestniczyc w hamowaniu pojazdu.
Wszystko wskazuje na to ze w Twojej NGV jest inaczej.
Przegrzanie tarcz przednich jest wiec, jak sadze, rowniez rezultatem niedostatecznego wspoldzialania hamulcow tylnej osi.
Masz skrzynie automatyczna, wiec sila rzeczy jestes zmuszona do czestszego uzywania hamulcow niz przy skrzyni manualnej.
Nikt zatem nie moze Ci zarzucic ze "oszczedzasz" hamulce.
Trudno tak na odleglosc powiedziec czy usterka tkwi w niewlasciwym podziale cisnienia w ukladzie hydraulicznym, czy tez jest wynikiem
jakiejs niesprawnosci mechanicznej w zaciskach klockow kol tylnych, ale faktem jest, ze tylne hamulce masz raczej niesprawne.
Pomiar sily hamowania musialby to potwierdzic.
Jezeli wystepuje jakas usterka mechaniczna w hamulcach tylnych, to rowniez nalezy sie zastanowic co moglo ja spowodowac.
Ruszanie zima z przymarznietymi klockami, mogloby teoretycznie rowniez cos uszkodzic... a kto zawinil w takim przypadku byloby naturalie oczywiste...
Dziwie sie, ze serwis diagnozuje skorodowane tarcze i nierownomiernie zuzyte klocki (co rowniez nie jest normalnym zjawiskiem) i nie szuka
przyczyny takiego stanu rzeczy.
Sama wymiana tarcz i klockow bedzie w takim wypadku tylko usuwaniem skutkow niesprawnosci, przypominajacym "leczenie" zeba tabletka przeciwbolowa...
Masz jeszcze gwarancje, wiec powinnas starac sie z niej skorzystac.
Na wizyte w ASO, warto zabrac ze soba kogos do towarzystwa, niekoniecznie fachowca, wazne tylko aby nie pozwolic sie zagadac.
Druga osoba moze zawsze dorzucic jakas uwage w chwili gdy serwisant zarzuci Cie swoimi argumentami a Ty przez moment nie potrafisz skontrowac.
Dodatkowo masz jeszcze swiadka, na wypadek gdyby dyskusja przerodzila sie w sprzeczke...
|