Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

SGV 1.9 DDiS - wibracje/ drgania
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=7860
Strona 1 z 1

Autor:  obi123 [ 09-04-2011, 17:47 ]
Tytuł:  SGV 1.9 DDiS - wibracje/ drgania

Witam wszystkich. Zaobserwowałem że przy około 1800- 1900 obr/min vitara dostaje dziwnych drgań. Drga cały samochód, powyżej 2000 drgania ustają. Jest to zazwyczaj odczuwane na 3 ,4 biegu. :( Ktoś ma jakieś pomysły co to może być ? silnik bez modyfikacji.

Autor:  siubuk [ 09-04-2011, 20:18 ]
Tytuł: 

Witaj
wsumie nie mam diesla ale tez mialem wibracje. czy ostatnio jezdziles moze w terenie??czy wibracje calkowicie ustaja??Sprawdz lozyska czy nie sa luzno i tylni wal(jesli jezdziles w terenie ostatnio bo ja wjechalem w jakis dolek i skrzywilem wal:)

Autor:  obi123 [ 10-04-2011, 12:14 ]
Tytuł: 

samochód kupiłem jako używany także nie wiem czy jeździł w terenie

Autor:  SX4ever [ 10-04-2011, 22:08 ]
Tytuł: 

Staralbym sie na poczatek sprobowac ograniczyc obszar poszukiwan zrodla drgan.
Na razie wiesz tylko w jakim zakresie obrotow wystepuje, ale piszesz ze wyczuwasz to najczesciej na trzecim i czwartym biegu.

A jak zachowuje sie samochod na postoju?
Probowales moze na luzie zwiekszac powoli obroty silnika do wspomnianego zakresu?

W ten sposob moglbys moim zdaniem stwierdzic czy drgania nie pochadza od samego silnika?
Moze "taka juz jego uroda" ;)
Dopiero po wykluczeniu tego zrodla szukalbym dalej w ukladzie przeniesienia napedu.

Podobny problem wystepuje np.w SX4 1.9 DDiS, to co prawda inny silnik, aczkolwiek nosi takie samo oznaczenie.
Tam drgania w zakresie ok. 1.500 obrotow/min. byly na tyle silne ze masowo pekaly metalowe przewody klimatyzacji. Drgan wprawdzie nie usunieto, ale w nowszych modelach przekonstruowano odpowiednio te rezonujace przewody...
Ale moze zamelduje sie jeszcze jakis wlasciciel NGV 1.9 DDiS z podobnymi objawami?

W czasie jazdy natomiast, zwrocilbym uwage czy drgania odczuwalne na roznych biegach wystepuja rzeczywiscie przy tych smych obrotach silnika, czy tez moze przy tej samej predkosci jazdy, bo to mogloby ewentualnie wykluczyc silnik jako zrodlo problemu.

Autor:  ryba84 [ 11-04-2011, 14:28 ]
Tytuł: 

rzeczywiście mi też drga w tym zakresie, aż lusterka się telepią.. silnik benzynowy. Ja myślę, że taka uroda...

Autor:  siubuk [ 11-04-2011, 18:45 ]
Tytuł: 

to nie jest uroda!!!!sprawdz felgi opony wyważenie kol potem luzy na lozyskach i wal tez myslalem ze to taka uroda ale jednak sie mylilem. ja mialem wibracje w zakresie 80-110km w innym zakresie ustawaly lub byly bardzo male!!nie pamietam ile to bylo obrotow i na jakim biegu bo to automat. przyczyna byl krzywy wal. jesli wibracje sa odczuwalne bardziej z tylu to bym to sprawdzi!!!
zobacz czy wibracje sa przy takiej samej predkosci na nizszym biegu lub wyzszym oraz na luzie podczas jazdy:)
te samochody nie maja zadnych wad dotyczacych wibracji zapewnial mnie szef serwisu suzuki ktory jest dobrym znajomym!!!

Autor:  ryba84 [ 12-04-2011, 13:44 ]
Tytuł: 

nie, na wyższych biegach nie występują u mnie, na 1, a w szczególności na 2 ale przecież jak dodaje gazu lub zmieniam bieg na 2 przy 3000obr/min to raczej nic nie czuje oprócz wycia 1-ki a potem 2-ki...
opony hmm nie wiem, continentale całoroczne prawie nowe, felgi hmm, nówki ale różnic ze starymi prócz wizualnych brak... łożyska hm ok są, ja co najmniej raz na 2mce ściągam koła i badam zawieszenie czy wszystko gra bo lubie zapuścić się w teren.. takie moje zboczenie i zamiłowanie co do mechaniki..

Myślę, że nie do końca mamy sprecyzowane te wibracje...

Autor:  Przemek_D [ 12-01-2015, 22:19 ]
Tytuł: 

Posty już wiekowe, ale ja miałem ostatnio też taką sytuację - przy małych obrotach, na 2 biegu (jazda bez gazu) samochód wpadał w silne drgania (GV2 2006 1,9DDIS)... sprawę załatwiła wymiana kompletnego sprzęgła - drgania brały się z luzów sprężyn na tarczy (u mnie jest standardowe sprzęgło - nie dwumasa). Po wymianie kpl. sprzęgła wibracje ustały - auto zaczęło się zachowywać jak trzeba. I jeszcze jedna uwaga - sprzęgło jest hydrauliczne - dobrze wymieniać od razu razem z pompą - po kilkuletniej eksploatacji stara pompa może sobie nie poradzić z nowym sprzęgłem... może się to komuś przyda!

Autor:  Mcgyver [ 14-01-2015, 07:18 ]
Tytuł: 

Ja co prawda mam GVII 2.0B ale tez u siebie zauważyłem na 2 przy małych obrotach dosc silne wibracje. Dopiero po zwiekszeniu obrotow ustają. Na innych biegach nic nie zauwazyłem. Czy to tez moze byc sprzegło?

Autor:  mrquad [ 14-01-2015, 12:14 ]
Tytuł: 

Są jeszcze poduszki silnika, które mogą być uszkodzone

Autor:  krudnik78 [ 15-01-2015, 12:00 ]
Tytuł: 

Przemek_D pisze:
drgania brały się z luzów sprężyn na tarczy (u mnie jest standardowe sprzęgło - nie dwumasa). Po wymianie kpl. sprzęgła wibracje ustały - auto zaczęło się zachowywać jak trzeba.


Czy to znaczy, że wychodziły modele bez dwumasy, czy może świadomie zrezygnowałeś z dwumasy na rzecz zamiennika?

Autor:  Waldemarros [ 25-07-2017, 20:41 ]
Tytuł:  Re: SGV 1.9 DDiS - wibracje/ drgania

Dla potomnych: objaw w mojej 1,9ddis dokładnie ten sam - wibracje pomiędzy 1800-2200 obr. diagnoza - zerwane i wyrobione tuleje tylnego mostu (dwie w wieszaku mostu oraz dwie w sankach - tylnim zawieszeniu). Po wymianie tulei, problem rozwiązany :)

Autor:  tomy [ 14-04-2020, 22:01 ]
Tytuł:  Re: SGV 1.9 DDiS - wibracje/ drgania

:D Odkopany temat. Przy mojej GV z 2009r. 2.0 benzyna manual, występują drgania w okolicy 1800-2200 obr. Najbardziej odczuwalne przy zmianie z 1 na dwójkę. Dalej mniej więcej przy wskazanym zakresie obrotów na kolejnych biegach. Przy zmianie przy ok 3000 obr. jest o wiele lepiej. Założyłem nowe sprzęgło, auto ma niewielki przebieg, czy nie da się nim jeździć spokojnie tylko trzeba cisnąć?
Dziwne...
Poduszki niby ok, wały nie wykazują luzów, moze przegub wewnętrzny? Jakieś pomysły bardziej doświadczonych kolegów?

Autor:  czoboki [ 15-04-2020, 16:56 ]
Tytuł:  Re: SGV 1.9 DDiS - wibracje/ drgania

Odkopałeś, tylko że to nie ten silnik... ;)
Tu tez jest nieco o drganiach, lecz głównie o klekocie.
viewtopic.php?f=71&t=14474

Autor:  manek006 [ 19-10-2023, 10:23 ]
Tytuł:  Re: SGV 1.9 DDiS - wibracje/ drgania

Witam mam podobny problem drgania/wibracje najbardziej na 2 biegu obroty w okolicach 1400-1600 poniżej i powyżej nie występują, wymieniłem skrzynie biegów, przeguby wałów, tulejki tylnego mostu-nic to nie pomogło, zamontowałem czujnik wibracji i okazuje się że ten problem pochodzi z przedniego i tył niego mostu-czy ktoś miał podobny problem?

Autor:  jacek2 [ 20-10-2023, 06:33 ]
Tytuł:  Re: SGV 1.9 DDiS - wibracje/ drgania

W tym zakresie prędkości najczęściej odzywa się dwumas. U mnie też buczy i występują wibracje w okolicach tych obrotów. A to może się przenosić na drgania w mostach.... U mnie ktoś coś przede mną kombinował ze sprzęgłem, i niestety spartolił robotę. Ale na chwilę obecną nie ruszam tematu i jeżdżę. Zobaczymy co będzie dalej....

Autor:  czoboki [ 20-10-2023, 07:27 ]
Tytuł:  Re: SGV 1.9 DDiS - wibracje/ drgania

O ile masz dwumasę. ;)
U mnie chyba zawsze były te drgania (170 tyś i 14 lat użytkowania). Auto bez dwumasy. Po prostu unikałem jazdy na takich obrotach i już.
Moim zdaniem te silniki lepiej pracują nie niżej niż 1800 obr. Zarówno jeśli mówimy o dynamice jak i spalaniu.

Autor:  manek006 [ 21-10-2023, 10:06 ]
Tytuł:  Re: SGV 1.9 DDiS - wibracje/ drgania

Niemam dwumasy,wibracje przenoszone są z mostów, sprawdzałem na silniku, na skrzyni, na wyjściu reduktorach-tam wibracji niema, będę wyciągał most może coś znajdę.

Autor:  czoboki [ 21-10-2023, 20:26 ]
Tytuł:  Re: SGV 1.9 DDiS - wibracje/ drgania

Jeśli zrobisz, to daj znać. :)

Autor:  manek006 [ 10-12-2023, 17:56 ]
Tytuł:  Re: SGV 1.9 DDiS - wibracje/ drgania

Kupiłem inny most i po założeniu jest trochę lepiej ale drgania dalej zostały, niewiem czy trafiłem na taki sam zepsuty czy co?.

Autor:  czoboki [ 10-12-2023, 20:33 ]
Tytuł:  Re: SGV 1.9 DDiS - wibracje/ drgania

Nie wiem. U mnie drgania w pewnym zakresie obrotów były zawsze. Krążą legendy, że ktoś kiedyś je zlikwidował. :D
Wystarczyło zmieniać biegi mając nieco ponad 2200 obr/min, redukować przy przyspieszaniu, a nie przyspieszać na 4 i 5 od poniżej 2000 obr i problem znikał.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/