Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 04-07-2025, 01:07

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: 02-01-2011, 14:04 
Offline

Rejestracja: 27-11-2008, 08:24
Posty: 26
Pacjent: GV 2006 (nowy model); silnik 2,0 Pb + LPG
Objaw: późne nagrzewanie kabiny, skoki temperatury.
Przyczyna (prawdopodobna): niewłaściwy poziom cieczy chłodzącej.

Opis: Faktycznie to pod maskę zaglądam sporadycznie :skromny:
Po looknięciu w zbiorniczek wyrównawczy przekonałem się, że poziom tego zielonego płynu jest znacznie poniżej minimum. Dolałem tyle, że jest pomiędzy znacznikami "min" oraz "max".

Pytanie: czy istnieje jakaś procedura ewentualnego odpowietrzania układu chłodzenia :?:
Pojeżdżę trochę i jeszcze raz zerknę na poziom płynu...ale czy to wszystko :?:
Może są jakieś dodatkowe czynności, które należy wykonać :?:

Proszę o podpowiedzi.

PZDR 4 All


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-03-2011, 13:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-03-2011, 08:54
Posty: 53
Witam, mam gv z 2006, układ chłodzenia sam się odpowietrza po przejechaniu kilku km, a o do ubytku płynu to sprawdź węże czy nie przeciekają, sprawdź pompę wody czy nie jest już na wykończeniu (z prawej strony silnika u góry) luknij w otwory czy niema osadu z płynu chłodniczego, jeśli jest osad to pompa już raz puściła.. Ewentualnie przyczyną ubywania płynu jest wykończona uszczelka pod głowicą, sprawdź inne fora.

pozdrawiam!


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-10-2011, 23:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-12-2010, 17:33
Posty: 50
Lokalizacja: lubelskie
Suzuki: S-Cross 2024
UKŁAD CHŁODZENIA
Wlewanie płynu - odpowietrzanie
Płyn krąży w obiegu zamkniętym w nagrzewnicy, co
przyczynia się do lepszego chłodzenia silnika.
NAPEŁNIANIE
Koniecznie otworzyć wkręty odpowietrzające (przy termostacie).
Napełnić układ przez otwór w zbiorniku
wyrównawczym.
Zamknąć wkręty odpowietrzające jak tylko płyn
zacznie wyciekać strumieniem.
Uruchomić silnik (2 500 obr/min.).
Wyrównać poziom przez około 4 minuty .
Zamknąć zbiornik.
ODPOWIETRZANIE
Pozostawić pracujący silnik na 20 minut przy
2 500 obr/min aż do włączenia jednego wentylatora
(ów) (czas niezbędny do automatycznego
odpowietrzenia).
Sprawdzić, czy poziom płynu znajduje się w okolicy
znaku "Maxi".
NIE ODKRĘCAĆ WKRĘTÓW
ODPOWIETRZAJĄCYCH PRZY PRACUJĄCYM
SILNIKU.
DOKRĘCIĆ KOREK ZBIORNIKA
WYRÓWNAWCZEGO PRZY ROZGRZANYM
SILNIKU.
Jest to opis odpowietrzania układu chłodzenia w silnikach 1,9 dci


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]