Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Kontrolka ładowania akumulatora - zapaliła się GV 2007 https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=7293 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | alexanderd [ 17-12-2010, 08:26 ] |
Tytuł: | Kontrolka ładowania akumulatora - zapaliła się GV 2007 |
W moje GV 2007 rok 2.0 benzyna zapaliła się kontrolka ładowania akumulatora. Co moze byc przyczyna i jak ja zdiagnozować? 1)uszkodzony alternator ? 2) Uszkodzony moduł kontroli ładowania? 3) uszkodzony akumulator? 4) Uszkodzony bezpiecznik? 5) uszkodzony kabel ? Czy komputer pokaże informacje o usternce - interface ELM? |
Autor: | bst [ 17-12-2010, 10:07 ] |
Tytuł: | |
Moze to byc sprzeglo alternatora, moga to byc szczotki. komputer nic nie pokaze. odpal i zobacz jak wyglada naped alternatora, czy sie kreci - jak nie - to sprzego, jak sie kreci, to prawdopodobnie szczotki. |
Autor: | alexanderd [ 17-12-2010, 12:12 ] |
Tytuł: | |
Dziekuję za sugestie. Samochód ma przejechane 25 tyś km i wydaje mi sie ze szczotki powinny byc OK. Sprawdzę sprzegło alterantora choć dostęp do niego jest utrudniony. W GV jest tak mało miejsca że wykręcenie alternatora to nielada sztuka. Jeszcze nie wiem jak to zrobic, może jakies sugestie - od spodu czy z komory silnika dam radę? Co muszę zdemontować aby sie tam dostać? |
Autor: | mrk2607 [ 17-12-2010, 21:05 ] |
Tytuł: | |
Przy wyłączonym silniku sprawdź napięcie na akumulatorze a następnie przy załączonym. Odepnij akumulator na 10 minut i sprawdź ponownie. |
Autor: | tomekpol-74 [ 17-12-2010, 22:49 ] |
Tytuł: | |
zapal silnik i odłącz którąś z klem minusową na perę sekund jeśli silnik będzie pracował to nie alternator,jeśli zgaśnie po odłączeniu to alternator,najprawdopodobniej zespół diód,badż któraś szczotka się zawiesiła. |
Autor: | alexanderd [ 22-12-2010, 15:09 ] |
Tytuł: | |
Byłem w serwisie i okazało się że stojan alternatora przepalony, wymienili za 190 PLN. Dziekuję wszystkim, którzy pomagali mi w zdiagnozowaniu usterki. Jak podoba usterka wystąpi jeszcze raz to bedę wiedziąl jak to naprawić. Wiem jak wymontowac alternator - nalezy rozmontowac cały filtr i dostać się do alternatora. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam SUZUKI maniaków. |
Autor: | bst [ 23-12-2010, 12:01 ] |
Tytuł: | |
Odradzam odlaczania akumulatora na pracujacym silniku w tak nowoczesnym aucie jak GV DDIS. Przy odlaczaniu nastapi skok napiecia, teoretycznie wszystko powinno wytrzymac ale po co ryzykowac. Sa lepsze metody sprawdzenia czy dziala alternator. S. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |