Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Kontrolka ładowania akumulatora - zapaliła się GV 2007
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=7293
Strona 1 z 1

Autor:  alexanderd [ 17-12-2010, 08:26 ]
Tytuł:  Kontrolka ładowania akumulatora - zapaliła się GV 2007

W moje GV 2007 rok 2.0 benzyna zapaliła się kontrolka ładowania akumulatora.
Co moze byc przyczyna i jak ja zdiagnozować?

1)uszkodzony alternator ?
2) Uszkodzony moduł kontroli ładowania?
3) uszkodzony akumulator?
4) Uszkodzony bezpiecznik?
5) uszkodzony kabel ?

Czy komputer pokaże informacje o usternce - interface ELM?

Autor:  bst [ 17-12-2010, 10:07 ]
Tytuł: 

Moze to byc sprzeglo alternatora, moga to byc szczotki.
komputer nic nie pokaze.
odpal i zobacz jak wyglada naped alternatora, czy sie kreci - jak nie - to sprzego, jak sie kreci, to prawdopodobnie szczotki.

Autor:  alexanderd [ 17-12-2010, 12:12 ]
Tytuł: 

Dziekuję za sugestie.
Samochód ma przejechane 25 tyś km i wydaje mi sie ze szczotki powinny byc OK. Sprawdzę sprzegło alterantora choć dostęp do niego jest utrudniony.
W GV jest tak mało miejsca że wykręcenie alternatora to nielada sztuka. Jeszcze nie wiem jak to zrobic, może jakies sugestie - od spodu czy z komory silnika dam radę? Co muszę zdemontować aby sie tam dostać?

Autor:  mrk2607 [ 17-12-2010, 21:05 ]
Tytuł: 

Przy wyłączonym silniku sprawdź napięcie na akumulatorze a następnie przy załączonym.
Odepnij akumulator na 10 minut i sprawdź ponownie.

Autor:  tomekpol-74 [ 17-12-2010, 22:49 ]
Tytuł: 

zapal silnik i odłącz którąś z klem minusową na perę sekund jeśli silnik będzie pracował to nie alternator,jeśli zgaśnie po odłączeniu to alternator,najprawdopodobniej zespół diód,badż któraś szczotka się zawiesiła.

Autor:  alexanderd [ 22-12-2010, 15:09 ]
Tytuł: 

Byłem w serwisie i okazało się że stojan alternatora przepalony, wymienili za 190 PLN.
Dziekuję wszystkim, którzy pomagali mi w zdiagnozowaniu usterki.
Jak podoba usterka wystąpi jeszcze raz to bedę wiedziąl jak to naprawić.
Wiem jak wymontowac alternator - nalezy rozmontowac cały filtr i dostać się do alternatora.
Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam SUZUKI maniaków.

Autor:  bst [ 23-12-2010, 12:01 ]
Tytuł: 

Odradzam odlaczania akumulatora na pracujacym silniku w tak nowoczesnym aucie jak GV DDIS. Przy odlaczaniu nastapi skok napiecia, teoretycznie wszystko powinno wytrzymac ale po co ryzykowac.
Sa lepsze metody sprawdzenia czy dziala alternator.
S.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/