Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Grand Vitara II 2.7 USA Ile oktanów lać 98 czy 95 ? https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=4611 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | zenek [ 14-04-2009, 19:30 ] |
Tytuł: | Grand Vitara II 2.7 USA Ile oktanów lać 98 czy 95 ? |
Mam pytanie, ile oktanów lać? Nie wiem czy to ma wpływ, nie moge nigdzie sie doszukać, w instrukcji amerykańskiej nie ma. Miałem kiedyś Honde Civic z USA i w Hondzie miało to znaczenie ( pisało w instrukcji 98). |
Autor: | 4na4 [ 14-04-2009, 19:41 ] |
Tytuł: | |
Kompletnie nie ma znaczenia. Kalkulator (komputer) sam zmieni parametry i osiągi będą takie same jak i spalanie się nie zmieni. |
Autor: | Mcube [ 15-04-2009, 10:42 ] |
Tytuł: | |
4na4 pisze: Kompletnie nie ma znaczenia. Piszesz z własnego doświadczenia? Pb98 może być trochę lepszej jakości niż Pb95, może mieć nieco większą kaloryczność i spalanie Pb98 może być mniejsze, a nie musi. Najlepiej sprawdzić na własnym silniku ![]() |
Autor: | zenek [ 15-04-2009, 12:19 ] |
Tytuł: | |
Dziękuję za odpowiedz, będę lał 98. |
Autor: | 4na4 [ 15-04-2009, 13:40 ] |
Tytuł: | |
Przy tej pojemności silnika i jego parametrach pracy nie będzie to miało żadnego znaczenia. Sprawdziłem wielokrotnie w różnych samochodach i silnikach. Czasami efekt był odwrotny od zamierzonego - wyraźnie większe spalanie na podobnej trasie. Pozytywny efekt był niewielki tylko w małych (950 / 1.1 / 1.2) i wysokoobrotowych silnikach. Oczywiście spróbować nie zaszkodzi i mam nadzieję, że zenek opisze co i jak. Akurat w tym silniku tego nie sprawdzałem ... Pytanie retoryczne: czy zalane paliwo na stacji benzynowej to faktycznie Pb98 ![]() |
Autor: | zenek [ 15-04-2009, 14:36 ] |
Tytuł: | |
Nigdy nie mam pewności, że 98 to 98, tym bardziej , że różnica na Bliskiej bo tam tankuje to 10gr, a na BP różnica to 48gr, więc nasuwa się ta myśl, Pozdrawiam, |
Autor: | Lgrzechu [ 24-04-2009, 14:46 ] |
Tytuł: | |
Do ameryckiej wersji nalezy lac PB95... |
Autor: | Dr.Bunsen [ 05-05-2009, 13:23 ] |
Tytuł: | |
Mcube pisze: 4na4 pisze: Kompletnie nie ma znaczenia. Piszesz z własnego dowiadczenia? Pb98 może CUT może mieć nieco większ kalorycznoć CUTTo raczej Pb95 ma wieksza kalorycznosc ![]() No ale to tylko tak na marginesie - ja bym optowal za "przegonieniem" po 2-3 pelne baki na jednym i drugim rodzaju benzyny - a potem wybral to, co bardziej mi (badz mojmu portfelowi ![]() pzdr. |
Autor: | Mcube [ 06-05-2009, 11:57 ] |
Tytuł: | |
Dr.Bunsen pisze: To raczej Pb95 ma wieksza kalorycznosc Teoretycznie kaloryczność powinna być taka sama. Chodziło mi o to, że Pb98 ma szanse być lepszej jakości paliwem.
![]() |
Autor: | Irek [ 03-06-2009, 20:11 ] |
Tytuł: | |
W instrukcji zalecają "unleaded" czyli 89 oktanów zdaje się. Ten silnik nie jest zbyt wymagający. |
Autor: | etom [ 04-06-2009, 04:48 ] |
Tytuł: | |
4na4 pisze: Kompletnie nie ma znaczenia. Kalkulator (komputer) sam zmieni parametry i osiągi będą takie same jak i spalanie się nie zmieni. Raczej nie ![]() W jaki sposob jest realizowany pomiar LO paliwa ? Irek pisze: W instrukcji zalecają "unleaded" czyli 89 oktanów zdaje się. Ten silnik nie jest zbyt wymagający.
unleaded gasoline to po naszemu benzyna bezolowiowa i nie okresla LO benzyny. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |