Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

[Grand Vitara 2,7] na gaz. Tak czy nie?
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=4231
Strona 1 z 2

Autor:  Sylwia [ 22-01-2009, 13:41 ]
Tytuł:  [Grand Vitara 2,7] na gaz. Tak czy nie?

Witam.
Posiadam Grand Vitarkę sprowadzoną ze Stanów z silnikiem 2,7 rocznik 2007, automat. I moje pytanie to, czy opłaca się takie autko przerobić na gaz. Wiem o tym, że gaz będzie spalany w większych ilościach niż benzyna.
Ile w ogóle taki samochód z takim silnikiem powinien palić? Bo mój pali w tej chwili 15 litrów i zastanawiam się czy to dobrze, czy źle ;)
Dopytywałam sie już ile by mnie wyniosło założenie gazu i jest to koszt 4000 zł.

Autor:  Avalanche [ 22-01-2009, 15:35 ]
Tytuł: 

4000 zł ? to coś niska cena... :roll:

Autor:  Sylwia [ 22-01-2009, 17:58 ]
Tytuł: 

Taką cenę mi podali w specjalistycznym warsztacie montażu instalacji gazowych w Warszawie.

Autor:  speed0 [ 23-01-2009, 08:03 ]
Tytuł: 

Witam

A jak wygląda temat "wpływu" LPG na ten silnik - konkretnie chodzi mi o regulację zaworów.
Czy w tym silniku są samoregulujące czy "na płytki" lub co gorsza - kieliszki?
Czy ktoś ma więcej informacji na ten temat

:?:

Dzięki za informacje

Autor:  holly [ 24-01-2009, 13:41 ]
Tytuł: 

Avalanche pisze:
4000 zł ? to coś niska cena... :roll:


2 tygodnie temu zapłaciłem 4100 za instalkę landirenzo właśnie do GV 2,7.
porządne lpg do tego silnika można już założyć od 3400 pln więc 4000 pln to już nie tak wcale tanio.
Poznałem paru użytkowników lpg w tym aucie-wszyscy zadowoleni.
co do osiągów-nie odczułem spadku mocy, silnik chodzi tak jak chodził przed instalacją. Jeśli chodzi o spalanie to jeszcze nie mogę nic dokładnie powiedzieć. Wcześniej auto spalało średnio 12,5 l/100 km benzyny.
Największy mankament - zbiornik w bagażniku.

Autor:  Avalanche [ 24-01-2009, 13:51 ]
Tytuł: 

OK, myślałem że do tego silnika musi być najnowsza generacja.
Jeżeli nie, to tym lepiej :)

Autor:  Sylwia [ 24-01-2009, 17:56 ]
Tytuł: 

holly pisze:
2 tygodnie temu zapłaciłem 4100 za instalkę landirenzo właśnie do GV 2,7.
porządne lpg do tego silnika można już założyć od 3400 pln więc 4000 pln to już nie tak wcale tanio.
Poznałem paru użytkowników lpg w tym aucie-wszyscy zadowoleni.
co do osiągów-nie odczułem spadku mocy, silnik chodzi tak jak chodził przed instalacją. Jeśli chodzi o spalanie to jeszcze nie mogę nic dokładnie powiedzieć. Wcześniej auto spalało średnio 12,5 l/100 km benzyny.
Największy mankament - zbiornik w bagażniku.

12,5 litra... to ja nie wiem jak ja jeżdżę że mi spala 14-15. Wydaje mi się, że jeżdżę normalnie...

Autor:  holly [ 25-01-2009, 10:12 ]
Tytuł: 

12,5 to średnie spalanie, na trasie 10-13 l miescie do 15, wszystko zależy od sposobu jazdy - potrafi mi spalić nawet 23 l. kwestia wyczucia auta i tyle :)

Autor:  KozioŁ [ 25-01-2009, 14:07 ]
Tytuł: 

speed0 pisze:
Witam

A jak wygląda temat "wpływu" LPG na ten silnik - konkretnie chodzi mi o regulację zaworów.
Czy w tym silniku są samoregulujące czy "na płytki" lub co gorsza - kieliszki?
Czy ktoś ma więcej informacji na ten temat

:?:

Dzięki za informacje


zawory regulowane są hydraulicznie

Autor:  speed0 [ 26-01-2009, 10:53 ]
Tytuł: 

Dzięki za info. To super - bo miałem teraz trochę przebojów z innym autem gdzie były kieliszki - a wtedy koszty takiej regulacji są takie, że lepiej nie pytać.

:D

Autor:  4na4 [ 26-01-2009, 16:21 ]
Tytuł: 

A tak z ciekawości - ile wam pali gazu na 100 km teraz ?

Biorąc średnie spalanie benzyny w 2,7 (ok 10 l/100) i gazu (16 l/100 km) to oszczędność wychodzi ok 6,50 przy dzisiejszych cenach. Czyli instalacja zwraca się po przejechaniu już ok 63 000 km. Nie biorę pod uwagę tego, że przy gazie przegląd droższy i trzeba częściej regulować, trzeba dopalać na benzynie więc też tego trochę idzie.

Jaki zbiornik macie w bagażniku (ile litrów) czyli jak często trzeba stawać ?

Jak te wyliczenia wychodzą wg was ?

Jakie spalanie na autostradzie przy 150/160 km/h ?

Myślę o nowej GV z 3 litrowym silnikiem ...

Autor:  waldis [ 27-01-2009, 21:16 ]
Tytuł: 

4na4 pisze:
Biorąc średnie spalanie benzyny w 2,7 (ok 10 l/100) i gazu (16 l/100 km)

Za coś takiego powinni zastrzelić gazownika.
4na4 pisze:
to oszczędność wychodzi ok 6,50 przy dzisiejszych cenach. Czyli instalacja zwraca się po przejechaniu już ok 63 000 km.

Liczone wg spalania j.w.? Przy dzisiejszych relacjach ceny gazu do benzyny, to chyba nie ma sensu. Jestem chyba pierwszym, który Sx-a4 zagazował, ale na dzień dzisiejszy to bym sobie odpuścił (chociaż nie wiemy, co będzie jutro). Przy zwrocie po 63 tyś. trzeba sprawdzić opcję z dieslem.
4na4 pisze:
Nie biorę pod uwagę tego, że przy gazie przegląd droższy i trzeba częściej regulować, trzeba dopalać na benzynie więc też tego trochę idzie.

A to też jest koszt, plus filtry, przeglądy gwarancyjne instalacji.
4na4 pisze:
Jaki zbiornik macie w bagażniku (ile litrów) czyli jak często trzeba stawać ?

To już prosta matematyka, sam policzysz.

Pozdrawiam

Autor:  KozioŁ [ 27-01-2009, 21:30 ]
Tytuł: 

średnie spalanie w 2.7 10l/100km?? wolne żarty :lol:

Autor:  Lgrzechu [ 29-01-2009, 22:34 ]
Tytuł: 

4na4 pisze:
A tak z ciekawości - ile wam pali gazu na 100 km teraz ?

Biorąc średnie spalanie benzyny w 2,7 (ok 10 l/100) i gazu (16 l/100 km) to oszczędność wychodzi ok 6,50 przy dzisiejszych cenach. Czyli instalacja zwraca się po przejechaniu już ok 63 000 km. Nie biorę pod uwagę tego, że przy gazie przegląd droższy i trzeba częściej regulować, trzeba dopalać na benzynie więc też tego trochę idzie.

Jaki zbiornik macie w bagażniku (ile litrów) czyli jak często trzeba stawać ?

Jak te wyliczenia wychodzą wg was ?

Jakie spalanie na autostradzie przy 150/160 km/h ?

Myślę o nowej GV z 3 litrowym silnikiem ...


Fakty sa takie, na PB średnio GV 2.7 pali mi 12,5 l/100km , na LPG ta sama trasa i warunki 14,7l/100km. Instalacja kosztowała mnie 3.500zł. Zbiornik ukryłem pod dorobiona podłogą ( toroidalny 680x220 ). Polecam.

Autor:  holly [ 29-01-2009, 23:34 ]
Tytuł: 

zgodzę się z kolegą Grześkiem, średnie spalanie PB 12,5 - oczywiście przy odpowiednio wyważonej nodze :)
moje pierwsze 2 tygodnie, bez wyczucia auta, szybkie ruszanie z miejsca, prędkości na autostradzie rzędu 170 km/h spalanie powyżej 15-16 l.
Co do gazu to jestem przed pierwszym ustawieniem. Tankowałem dopiero 3 razy-średnie spalanie 16-17 l. Co do opłacalności instalacji to każdy musi przeliczyć sobie to indywidualnie. Dziś cena benzyny u mnie w mieście to 3,49 gazu 1,75. Cena lpg spadła o 10 gr, cena benzyny wzrosła o 15 gr. Dla mnie czysta oszczędność..

Autor:  Lgrzechu [ 30-01-2009, 08:28 ]
Tytuł: 

Zgodze sie z kolega Holly :D
Renault dCi to masakra, zarzadzam w firmie m.in. 60-ma Clio i paroma Lagunami. Przy Clio 1.5 dCI mozna zapomnieć o oszczędnosciach, wieczne problemy z turbinami lub wtryskiwaczami. :zly: Brak zamienników, ceny oryginałów zaj.....fajne.

Autor:  4na4 [ 31-01-2009, 13:08 ]
Tytuł: 

Czytając wasze wypowiedzi dochodzę do wniosku, że założenie gazu do nowej GV 2008 V6 nie jest pozbawione sensu. Zastanawiam się jednak jak będzie to wyglądało w tym nowym, trzylitrowym silniku. Czy warto i przy jakim przebiegu się zwróci ?

Lgrzechu - dobry samochód dla pracowników to nie nowoczesny diesel tylko wolnossąca benzyna - np. 1.2 i wersja full zaślepek. To błąd logistyczny takie samochody - zamieniając flotę na odpowiedniki z małym silnikiem benzynowym w budżecie pozostanie duuużo kasy!

Autor:  waldis [ 02-02-2009, 21:42 ]
Tytuł: 

4na4 pisze:
Czytając wasze wypowiedzi dochodzę do wniosku, że założenie gazu do nowej GV 2008 V6 nie jest pozbawione sensu. Zastanawiam się jednak jak będzie to wyglądało w tym nowym, trzylitrowym silniku. Czy warto i przy jakim przebiegu się zwróci ?


Sprawdź.

Autor:  4na4 [ 02-02-2009, 22:52 ]
Tytuł: 

Nie chodziło mi o wyliczenia matematyczne - bo to akurat na kalkulatorze można sobie wyliczyć tylko o dane do tych wyliczeń - choć kalkulator fajny.

Ten wątek dotyczy glównie 2,7 a mnie interesuje nowy 3.2L V6 VVT

Ale zapewne na te dane to sobie jeszcze poczekam.

Autor:  Lgrzechu [ 03-02-2009, 13:30 ]
Tytuł: 

Na jakie dane, zasada jest prosta im wiekszy silnik tym bardziej opłaca sie załozyc gazik. Także dla silnika przy LPG zdrowiej jak ma większa pojemność. Popytaj w dobrych warsztatach, jak znam zycie już robili te silniki :D

Autor:  Anndybo [ 07-02-2009, 19:50 ]
Tytuł: 

koziou pisze:
zawory regulowane są hydraulicznie
niestety nie, sa plytki. Luz zaworow wymaga inspekcji co 35 tys milI to niestety jest wielka wada tego silnika. Suzuki chce zarobic na serwisie? Tutaj w stanach koszt tego moze dojsc do 800-900 $

Autor:  Lgrzechu [ 07-02-2009, 22:27 ]
Tytuł: 

O którym silniku mówisz 2.7 czy 3.2. ?

Autor:  Anndybo [ 08-02-2009, 00:07 ]
Tytuł: 

silnik 2.7

Troche dziwnie to wymyslili bo przeciesz w XL7 byl 2.7 i tam chyba byly hydrauliczne. tego nie jestem pewien bo mialem popzrednia GV 2.5 L i tam byly na 100% hydrauliuczne.
sporo sie ludzie rozpisuja na ten temat na forum
http://www.suzuki-forums.com/2g-2006-gr ... ction.html

nie jesem pewien czy trzeba sie tam zalogowac zeby przegladac dyskusje

Autor:  KozioŁ [ 08-02-2009, 00:10 ]
Tytuł: 

A to dziwne, że w takim silniku trzeba ręcznie wyregulować 24 zawory - nie zazdroszczę mechanikom. :lol:

Chociaż naprawa hydraulicznego rozrządu to też niezła zabawa.

Autor:  speed0 [ 15-02-2009, 23:31 ]
Tytuł: 

Hmmmmm

:roll:

To jak z tymi zaworami :?: :?: :?:
Hydrauliczne czy płytki?

Dosyć ważna kwestia pod kątem założenia gazu, bo wszystkie oszczędności mogą raz do roku zostać wydane na regulację zaworów - a to już się mija z celem.
Czy ktoś może jest pewny?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/