Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Nowa Grand Vitara (Escudo) 3.2 i 2.4 (2008)
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=3404
Strona 1 z 4

Autor:  Avalanche [ 30-06-2008, 17:56 ]
Tytuł:  Nowa Grand Vitara (Escudo) 3.2 i 2.4 (2008)

Suzuki Escudo 3.2 XS (japońska Grand Vitara):
Obrazek

Wytęż wzrok i znajdź nowe elementy ;)
Obrazek

Silnik:
Typ: N32A V6 DOHC 24V
Moc: 224 KM przy 6200 obr/min
Max moment: 284 Nm przy 3500 obr/min

Obrazek

Suzuki Escudo 2.4 XG
Obrazek


Silnik:
Typ: J24B DOHC 16V
Moc: 166 KM przy 6000 obr/min
Max moment: 225 Nm przy 4000 obr/min

Obrazek

Autor:  Avalanche [ 30-06-2008, 18:14 ]
Tytuł: 

I wnętrze:

Obrazek

Fajny wyświetlacz komputera :)

Autor:  czoboki [ 30-06-2008, 21:56 ]
Tytuł: 

To coś wystające to co to ma być? Dodatkowe lusterko? Hmmm... wyglda dziwnie.

Wnętrze - przeniesienie wyświetlacza z konsoli pod prędkościomierz to dobre posunięcie, bo obecnie przy silnym nasłonecznieniu to nic nie widać. Ciekawe czy dodali jakies nowe funkcje?

Jednak najfajniejsze to te silniki.

Autor:  ukusek [ 30-06-2008, 22:08 ]
Tytuł: 

widać kierunkowskazy w lusterkach to pewnie też będą się elektrycznie składać. WRESZCIE.

Autor:  Avalanche [ 30-06-2008, 23:09 ]
Tytuł: 

czoboki pisze:
To coś wystające to co to ma być? Dodatkowe lusterko? Hmmm... wyglda dziwnie.

Nie bardzo wiem w jakim celu, ale w Japonii tak mają średnie i duże samochody.
Oczywiście "nasza" będzie bez tego wyrostka ;)

Autor:  czoboki [ 01-07-2008, 21:02 ]
Tytuł: 

Avalanche pisze:
czoboki pisze:
To coś wystające to co to ma być? Dodatkowe lusterko? Hmmm... wyglda dziwnie.

Nie bardzo wiem w jakim celu, ale w Japonii tak mają średnie i duże samochody.
Oczywiście "nasza" będzie bez tego wyrostka ;)


Jeśli to jest szerokokątne lustro to na 100% pomaga w wyjeżdzaniu tylem w prawo. W naszym przypadku powinno byc po prawej i wówczas przy wykręcaniu tyłem w prawo pewnie by pomagało.

Wygląda dziwnie, lecz to pewnie przez to że czlowiek preferuje symetryczne kształty

Autor:  ukusek [ 01-07-2008, 21:11 ]
Tytuł: 

Na stronie http://www.suzuki.co.jp jak się wejdzie na zakładkę ESCUDO to otwiera się nowe okno z Indianą Jones - twarzą Escudo w Japonii i można obejrzeć dość długi film Promotion Video . Można na nim zauważyć tylne tarcze hamulcowe, kierunkowskazy w lusterkach, komputer zintegrowany z prędkościomierzem oraz dwa chyba nowe systemy Hiil Hold System i Hill Descent System wspomagające wjazd i zjazd ze wzniesienia.
Kliknijcie też na zakładkę Diorama Adventure pokazującą w interaktywny sposób możliwości Escudo

Autor:  Avalanche [ 01-07-2008, 22:03 ]
Tytuł: 

Jakoś nic nie obiło mi się o uszy, czy oczy o tych systemach (Hill Hold/Descent), ale jeżeli tak tam jest, to może wzięli to od Nissana w ramach współpracy :?

Gdzieś za to przeczytałem, że nowa GV ma mieć aktywny tempomat :!: , a z drobiazgów: podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych :roll:

Autor:  Avalanche [ 09-07-2008, 11:08 ]
Tytuł: 

Wersja europejska:
5d:
Obrazek

3d:

Obrazek

i jeszcze jedno zdjęcie (Autoweek):
http://www.adictoalmotor.com/wp-content ... vitara.jpg

Autor:  Gallagher [ 20-08-2008, 18:45 ]
Tytuł:  nowa GV-ka

Avalanche pisze:
I wnętrze:

Obrazek

Fajny wyświetlacz komputera :)


Ponoć ta wersja ma kosztować 125tysięcy. A te silniki wpakowane ponoć są z modelu koncepcyjnego. Japończycy puścili serię dość sporą testową jako egzemplarze weryfikacyjne pod kątem chłonności rynku w EU na większe litraże=Zasłyszane w ASO :)

Autor:  Avalanche [ 30-09-2008, 11:22 ]
Tytuł: 

A na stronie SMP jest już wszystko, nawet ceny:

http://www.suzuki.com.pl/car/salon_vitara2008-5dr.php

Autor:  Mekintosh [ 30-09-2008, 21:45 ]
Tytuł: 

Avalanche pisze:
A na stronie SMP jest już wszystko, nawet ceny:

http://www.suzuki.com.pl/car/salon_vitara2008-5dr.php


Widać, że wersja Standard zmieniła nazwę na Comfort, dodali do niej aluminiowe 17", a zrezygnowali z elektrycznego sterowania szyb w drzwiach tylnych. :szok: De Luxe nie ma już systemu elektronicznego kluczyka, :szok: a Elegance ma to co De Luxe do tej pory + 18" i układ kontroli zjazdu ze wzniesienia.
No i podają, że 2.4 ma 169 KM, a nie 166, natomiast 3.2 V6 233 KM, a nie 224.

Autor:  Avalanche [ 01-10-2008, 12:40 ]
Tytuł: 

Mekintosh pisze:
No i podają, że 2.4 ma 169 KM, a nie 166, natomiast 3.2 V6 233 KM, a nie 224.

Te konie często jakoś się różnią na różnych rynkach. Są nawet przeliczniki PS>HP ;)

:brawo: za czujność :)

a tu mały tekst o nowych GV:
http://moto.onet.pl/1510451,2243,artykul.html

Autor:  piotrlob [ 01-10-2008, 17:15 ]
Tytuł: 

Witam...
Dzisiaj nie w "swoich -lianowych i ignisowych" działach. Mam pytanie jako laik 4x4, czy GV ma ramę, tak jak Jimny? Tak jak (chyba) poprzednia wersja, bo to podobno wpływa nie tylko na właściwości terenowe, ale i na bezpieczeństwo. Logiczne -większa wytrzymałość i sztywność konstrukcji! Gdzie można poczytać o reduktorach i innych tego typu ustrojstwach?

Autor:  Avalanche [ 01-10-2008, 17:43 ]
Tytuł: 

Nowa GV nie ma klasycznej ramy, tylko wbudowaną.
Rys. :
http://images.4wheeloffroad.com/feature ... +model.jpg

z artykułu z AdMoto:
nowa Grand Vitara też ma ramę, ale nie dźwiga ona całego nadwozia tylko została wspawana jako wzmocnienie w samonośną konstrukcję. Takie rozwiązanie spotyka się coraz częściej w segmencie 4x4 (np. Mitsubishi Pajero Pinin, Mitsubishi Pajero, Land Rover Discovery III, Land Rover Range Rover Sport), gdyż łączy dobre zachowanie na szosie z wytrzymałością na terenowe próby.

Autor:  piotrlob [ 01-10-2008, 18:04 ]
Tytuł: 

dzięki za odpowiedź :D pozdrawiam...

Autor:  Avalanche [ 01-10-2008, 19:50 ]
Tytuł: 

Kolejny krótki opis:
http://www.moto.bstok.pl/?news=1769

Ciekawostki: głośnik centralny, grubsza szyba, przesuwany podłokietnik 8), brak elektronicznego kluczyka w tańszych wersjach :szok:

Autor:  Mekintosh [ 01-10-2008, 20:47 ]
Tytuł: 

Avalanche pisze:

Najbardziej to mi się podoba: "...pozwala rozpędzić Grand Vitarę do prędkości 185 km/h w czasie 11,7 sekundy" :lol: ;)

Autor:  Avalanche [ 04-10-2008, 19:29 ]
Tytuł: 

Amerykański filmik z testu GV MY2009 - wersja topowa 3.2 V6.
http://www.youtube.com/watch?v=2QPPifJaAfg

Autor:  Avalanche [ 09-10-2008, 16:16 ]
Tytuł: 

Dużo o nowej GV z RoadLooka:

http://www.roadlook.pl/premiery/suzuki- ... leria.html

Autor:  ChaMeLeon [ 14-10-2008, 21:04 ]
Tytuł: 

czoboki pisze:
Avalanche pisze:
czoboki pisze:
To coś wystające to co to ma być? Dodatkowe lusterko? Hmmm... wyglda dziwnie.

Nie bardzo wiem w jakim celu, ale w Japonii tak mają średnie i duże samochody.
Oczywiście "nasza" będzie bez tego wyrostka ;)


Jeśli to jest szerokokątne lustro to na 100% pomaga w wyjeżdzaniu tylem w prawo. W naszym przypadku powinno byc po prawej i wówczas przy wykręcaniu tyłem w prawo pewnie by pomagało.

Wygląda dziwnie, lecz to pewnie przez to że czlowiek preferuje symetryczne kształty


W Japonii takie lusterka to standard a to dla tego ze żółci maja kierownice po prawej stronie ;)

Jak dla mnie to ta nowa/stara vitara niczym się nie rożni i tylko szkoda na nia słowa nowa bo powoli traci ono swoje znaczenie. Ktoś chciał jeszcze przed końcem roku co nie co zarobić i mamy ot takiego ZONK'a ;)

ps. konkurencja juz dawno ma składane el. lusterka i kierunkowskazy w nich, zeby jeszcze diody dodali a tu lipa nic null załamka jestem na NIE :) nie przechodzisz do następnego etapu...

Autor:  czoboki [ 15-10-2008, 07:45 ]
Tytuł: 

ChaMeLeon pisze:
Jak dla mnie to ta nowa/stara vitara niczym się nie rożni

Zewnętrznie faktycznie niewiele, natomiast bardzo dobrze, że są nowe silniki. Miałem okazję jeździć nową GV z silnikiem 2,4. Całkiem fajnie to jedzie. Jeździłem co prowada tylko w terernie (piach) i nie bardzo moge porównać z silnikiem 2.0, lecz ogólnie podobało mi się. Przeniesienie wyświetlacza to kwestia gustu i przyzwyczajenia. Dobrze, że dodali nowe funkcje wyświetlacza dotyczące spalania.

Kierunkowskazy w lusterkach i elektryczne składanie - juz kiedyś pisałem o tym - mam mieszne uczucia. Nie wiem czy te nowe lusterka wytrzymały by uderzenia jakie ostatnio zniosły moje. Jadąc przez las uderzyłem lusterkiem w drzewo, lusterko się złożyło, nie wiem czy w tym nowym nie stałoby się coś z mechanizmem składania i czy wytrzymałby plastik.

Autor:  Rafał 88888888 [ 15-10-2008, 12:07 ]
Tytuł: 

Mam pytanie do mądrzejszych w tym temacie, jako laik. W starych Vitarch chyba była rama? Które są lepiej skonstruowane jeśli chodzi o właściwości 4x4- Vitary, Grand Vitary czy nowsze Grand Vitary?

Autor:  Rafał 88888888 [ 15-10-2008, 12:11 ]
Tytuł: 

I to jest oryginalny japoniec tak jak SX4 sedan?

Autor:  czoboki [ 15-10-2008, 12:30 ]
Tytuł: 

Rafał 88888888 pisze:
Mam pytanie do mądrzejszych w tym temacie, jako laik. W starych Vitarch chyba była rama? Które są lepiej skonstruowane jeśli chodzi o właściwości 4x4- Vitary, Grand Vitary czy nowsze Grand Vitary?

Na ramie są lepsze do terenu. Tak twierdza wszyscy ludzie mający coś wspólnego z offroad :)

Rafał 88888888 pisze:
I to jest oryginalny japoniec tak jak SX4 sedan?

Z tego co mi wiadomo GV jest robiona w Japonii (chyba tylko na rynek USA sa robione poza Japonią)

Strona 1 z 4 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/