Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Grand vitara 2
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=19042
Strona 1 z 1

Autor:  adkas [ 23-01-2020, 18:20 ]
Tytuł:  Grand vitara 2

Witam kolegów mam taki problem jak inni grand vitara 2006 ddci i nie może mi zgasnąć dpf ,czasem załączy sie zygzak ale jak zgaszę suzuki i odczekam chwilę tylko dpf świeci nie może się wypalić,błędy to P571,P0560,P1436,P1431 takie miałem teraz tylko świeci 1431

Autor:  czoboki [ 24-01-2020, 09:57 ]
Tytuł:  Re: Grand vitara 2

Jak wypalasz DPF?
Czy auto bierze olej?
Sprawdź przewody od DPF, potrafią się rozlecieć i wówczas zapala się kontrolka (czasem ta, czasem zygzak).

Autor:  adkas [ 24-01-2020, 20:16 ]
Tytuł:  Re: Grand vitara 2

przewody sprawdziłem wszystko jest ok,dpf sam zawsze mi się wypalał,245.400km nabiegała już i naprawdę byłem zadowolony z niej,tylko martwi mnie ten zygzak jak wybiorę się do rodziców 15 km to czasem włączy się zygzak ale zgaszę auto na chwilę 3,4 min,wcześniej nie miałem tego, i wtedy mogę mu dawać w gary bo jak zygzak zaświeci to nic z tego,wycina pompę paliwa, ale wcześniej mechanik mówił ze dpf mam zatkany w granicach 0,2 nie znam się na tym ale uważam ze jest dobry, jakaś bolączka go dorwała możne mu przejdzie wcześniej raz miałem coś takiego ale samo się naprawiło więc mam nadzieję ze może coś spłynie na niego i odblokuje się

Autor:  czoboki [ 25-01-2020, 12:21 ]
Tytuł:  Re: Grand vitara 2

DPF sam się wypala tylko podczas dłuższej równej jazdy. Wybierz się na dłuższy spacer z możliwie równą prędkością 90 km na godzinę. DPF wypala się spokojną jazdą nie dawaniem po garach. Chodzi o utrzymanie odpowiednio wysokiej temperatury przez dłuższy czas, a jednocześnie umożliwienie komputerowi "zabawę z dawkami paliwa". Jeśli ostatnio jeździłeś tylko na krótkich odcinkach, to możę być efekt.
Oczywiście jeśli to problem DPF, a nie np czujnika ciśnienia doładowania, przepustnicy, EGR itp ;)
Przeszukaj forum. Na temat problemów z zygzakiem jest kilka tematów.

Autor:  bart_krak [ 25-01-2020, 14:07 ]
Tytuł:  Re: Grand vitara 2

Cześć,
W moim podobnym przypadku był to walnięty zawór EGR. Podpięcie po komputer powinno dać Ci odpowiedź. Jeśli to zawór EGR to DPF się nie wyczyści, będzie go dopychać na max-a. Miałem podobne objawy jak Ty, na początku najpierw zapalała mi się kontrolka zygzaka, po wyłączeniu zapłonu gasła, po jakimś czasie znów zygzak się pojawiał, i tak w kółko aż pod koniec grudnia zapalił się na stałe. Po dwóch tygodniach jazdy po mieście, dołączyła do niego kontrolka DPF. Zawór EGR zamówiłem w serwisie i od ponad 3 tygodni czekam na część. Według Suzuki przy wymianie EGR producent zaleca wymianę wiązki kabli. Krew mnie zalewa bo w dalszym ciągu nie mam tej części.... Wszelakie próby jazdy poza miastem by oczyścić DPF nie dały rezultatów. W miedzy czasie znalazłem tutorial jak wymienić EGR i przerobić wtyczkę kabli. Link zamieszczam poniżej.
Za pomocą adaptera ELM327 podpiąłem się do kompa by wykasować błędy ale to tylko pomaga na parę godzin. Natomiast po ściągnięciu na androida programu SZ Viewer A1 (wschodniej produkcji) udało mi się odczytać pozycję Regene state o wartości: 4, czyli mój DPF jest prawie pełny. Wartość 5 to już zatkany DPF.
Powodzenia.

Usunięcie EGR - (nr części VDO 7701479070) http://youtu.be/LjVOpJQHiTU
Wymiana wtyczki do EGR - http://youtu.be/jb2U5BCjGfA

Autor:  adkas [ 25-01-2020, 20:24 ]
Tytuł:  Re: Grand vitara 2

Witam no i się stało zakupiłem środek na dpf marki K...i coś tam i jakby piorun trzasną przejechałem ok.40 km i dalej świeciło wstawiłem auto do garażu byłem zrezygnowany jakie było moje zdziwienie i nie tylko jak po około 2 godzin wróciłem do garażu i wszystko było ok .Powiedziałem sobie trzeba się w czepku urodzić i po dzień dzisiejszy wszystko jest jak ta lala ,a naprawdę jestem zdołowany. :skoczek:

Autor:  czoboki [ 25-01-2020, 23:54 ]
Tytuł:  Re: Grand vitara 2

Jak chcesz, ale ja bym na twoim miejscu pojechała na spacer. Środki na DPF podobno działają na libido kierowcy, nie na dpf. :D Tak mówią. ;)

bart_krak - to samo spacer A4 - równe 90 km (nie na tempomacie) przez godzinę w jedną i powrót :) Działa, serio. U mnie palił się zygzak.

Pojechałem w trasę, po jakiś 20 minutach dołączyła kontrolka dpf. Po kolejnych 20 zgasł dpf, a po kolejnych 10 zygzak. Jak jest mocno zapchany to niestety trwa. Panowie sprawdźcie spalanie oleju aut.

Autor:  adkas [ 26-01-2020, 18:12 ]
Tytuł:  Re: Grand vitara 2

Panowie nie jeżdżę na tempomacie jak maiłem audi to na tempomacie załatwiłem 2 pompowtryskiwacze od tego czasu zapomniałem o tempomacie tutaj zrobiłem jakieś 65km zanim wstawiłem go do garażu 2 razy mi się zygzak pokazał ale zatrzymałem się zgasiłem auto na ok 2 minuty i zygzak zniknął dalej już mi się później nie włączał.Dziś byłem u rodziców 45km i aż mi się miska śmieje czysto na wyświetlaczu a Suzi naprawdę daje jak dawniej.Wspomnę że wcześniej wymieniłem filtr paliwa i do paliwa dolałem Castrolu na czyszczenie wtrysków może to też wpłynęło na pracę silnika .Dzięki może się komuś przyda temat.Pozdrawiam

Autor:  bart_krak [ 27-01-2020, 11:26 ]
Tytuł:  Re: RE: Re: Grand vitara 2

czoboki pisze:
Jak chcesz, ale ja bym na twoim miejscu pojechała na spacer. Środki na DPF podobno działają na libido kierowcy, nie na dpf. :D Tak mówią. ;)

bart_krak - to samo spacer A4 - równe 90 km (nie na tempomacie) przez godzinę w jedną i powrót :) Działa, serio. U mnie palił się zygzak.

Pojechałem w trasę, po jakiś 20 minutach dołączyła kontrolka dpf. Po kolejnych 20 zgasł dpf, a po kolejnych 10 zygzak. Jak jest mocno zapchany to niestety trwa. Panowie sprawdźcie spalanie oleju aut.
Marku, uważasz że pomimo walniętego zaworu EGR, proces czyszczenia DPF zachodzi ?

Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka

Autor:  czoboki [ 27-01-2020, 19:18 ]
Tytuł:  Re: Grand vitara 2

Moim zdaniem tak. Oczywiście mogę się mylić. :)
Wszystko zależy jak "stoi" EGR. Jeśli kieruje gazy wylotowe do komory, to będzie trudniej i na krócej wystarczy. Jeśli blokuje spaliny, to idzie czyste powietrze bez domieszki i nie widzę co by miało przeszkadzać. :)
Wypalanie DPF to jest kwestia utrzymania odpowiedniej temperatury, aby wypalić to co się gromadzi. Dodatkowo DDIS ma tryb wypalania DPF, który jest uruchamiany przez komputer, choć nie jest to sygnalizowane niestety. Podobno da się to zauważyć, jeśli obserwuje się chwilowe spalenie podczas równej jazdy (skoki spalanie nie wiadomo dlaczego). Kontrolka zygzaka uniemożliwi uruchomienie tego tryby, ale wypalenie "jazdą" działa. Jeśli niczego nie pokręciłem, to tak mi tłumaczono kiedyś. :)
U mnie udawało się na moment oczyścić DPF, nawet gdy olej znikał w dużych ilościach, niestety jak silnik przeszedł na ilości hurtowe oleju, to już się nie udało. ;)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/