Moim zdaniem tak. Oczywiście mogę się mylić.
Wszystko zależy jak "stoi" EGR. Jeśli kieruje gazy wylotowe do komory, to będzie trudniej i na krócej wystarczy. Jeśli blokuje spaliny, to idzie czyste powietrze bez domieszki i nie widzę co by miało przeszkadzać.
Wypalanie DPF to jest kwestia utrzymania odpowiedniej temperatury, aby wypalić to co się gromadzi. Dodatkowo DDIS ma tryb wypalania DPF, który jest uruchamiany przez komputer, choć nie jest to sygnalizowane niestety. Podobno da się to zauważyć, jeśli obserwuje się chwilowe spalenie podczas równej jazdy (skoki spalanie nie wiadomo dlaczego). Kontrolka zygzaka uniemożliwi uruchomienie tego tryby, ale wypalenie "jazdą" działa. Jeśli niczego nie pokręciłem, to tak mi tłumaczono kiedyś.
U mnie udawało się na moment oczyścić DPF, nawet gdy olej znikał w dużych ilościach, niestety jak silnik przeszedł na ilości hurtowe oleju, to już się nie udało.
_________________
Pozdrawiam, Marek"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't"
I już bez klekocika