Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Błąd 1878
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=18254
Strona 1 z 1

Autor:  pioran [ 25-05-2019, 17:14 ]
Tytuł:  Błąd 1878

Witajcie.
Jak rozumieć błąd P1878?
GVII 2.4 automat
W manualu znalazłem procedurę tylko nie za bardzo wiem co ona ma spowodować?
Czy ktoś z was spotkał się z takim błędem?
Olej w skrzyni wymieniony.
Obrazek

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Autor:  lopunia [ 25-05-2019, 18:40 ]
Tytuł:  Re: Błąd 1878

1. Jaki przebieg?
2. Kiedy był zmieniany olej w AT?
3. Na jaki olej został wymieniony?
4. Jaki jest stan oleju (zgodnie z procedura na rozgrzanej skrzyni, włączonym silniku)?
5. Czy ubywa lub przybywa oleju?
6. Jeżeli ubywa to jaki olej jest dolewany i w jakich ilościach?
7. Czy był wymieniany filtr w AT?
8. Poza błędem jakie są fizyczne objawy np. szarpie, nie przełącza biegów, przeciąga biegi itd?

Autor:  pioran [ 25-05-2019, 19:35 ]
Tytuł:  Re: Błąd 1878

Przebieg 158000
Olej wymieniony przy 157000 na mobil atf 3309 tak jak bagnecie. Zlane 2.6l i tyle dolane.
Stan oleju jest taki sam.
Na rozgrzanym silniku po przerzuceniu wszystkich biegów poziom jest na górnej granicy HOT.
Ogólnie na zimnym ma jakieś drgania na 4 biegu. Później jak się rozgrzeje wibracje zmniejszają się. Wydaję mi się że jest jakby trochę słabszy. Niby biegi zmienia ok.
Filtra AT nie wymieniłem. Planuję za jakiś czas zlać znów te 2.5l i dolać świeży. Czy filtr AT wymieniać?


Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Autor:  lopunia [ 26-05-2019, 17:10 ]
Tytuł:  Re: Błąd 1878

Według mnie powinieneś spróbować wymienić filtr. Wypowiadam się co prawda na przykładzie mojego poprzedniego samochodu KIA Sorento. Też początkowo wymieniłem tylko około 1/4 objętości oleju jaka zleciała po odkręceniu korka spustowego w misce. Samochód po przejechaniu około 1 tyś km zaczął poszarpywać przy wyższych obrotach silnika. Zdecydowałem się na wyminę filtra i po odkręceniu filtra okazało się, że blokował przepływ oleju tak był zaklejony mimo tego że wyglądał na czysty po demontażu. Oleju po demontażu zleciało prawie 7 litrów (a z tego co pamiętam to wchodziło maksimum 11 litrów do pustej skrzyni). Założony nowy filtr, olej dolany do pełna i przestał szarpać.
Mechanik podejrzewa że nowy olej spowodował poprzez swoje środki myjące oderwanie jakiś bardzo drobnych osadów z kanalików olejowych i to przyblokowało filtr nie zapewniając ilościowo prawidłowego przepływu oleju. Niestety nie mogę Tobie zagwarantować że masz identyczną sytuacje ale moim zdaniem warto spróbować, bo każda inna opcja to dużo większe koszty.

Autor:  pioran [ 26-05-2019, 18:19 ]
Tytuł:  Re: Błąd 1878

Logiczne to co piszesz. U mnie na sucho wchodzi ponad 7 litrów oleju. Ciekawe ile zleci po odkręceniu i wymianie filtra.
Dużo Cię kosztowała wymiana oleju i filtra?

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Autor:  lopunia [ 27-05-2019, 15:45 ]
Tytuł:  Re: Błąd 1878

Sam filtr z uszczelką to było około 300 zł i jakieś 45 zł za litr oleju. Z racji tego że lubię jak mam czas pogrzebać przy samochodzie i mam znajomy warsztat to wymiana za przysłowiowego browara :) Pamiętaj że to są ceny dla KIA Sorento, ja w tej chwili mam też GVII i będę musił się pochylić nad wymianą oleju - mam zamiar zrobić to przy 120 tyś a mam w tej chwili 105 tyś. (może wymienię wcześniej w czasie urlopu znajdzie się jakaś wolna chwila). Podejrzewam że ceny dla GVII będą podobne jeżeli się rozchodzi o materiały, a jak masz dostępny kanał to zrobisz to sam.

Autor:  pioran [ 27-05-2019, 19:25 ]
Tytuł:  Re: Błąd 1878

No jak do swojej patrzyłem filtr ponad 500zł plus liczmy 5-7l oleju to da nam jakieś 800zł.


Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Autor:  drysiek [ 27-05-2019, 21:32 ]
Tytuł:  Re: Błąd 1878

Procedura powyżej służy jedynie potwierdzeniu pochodzenia błędu, dobrze kolega powyżej radzi - wymień filtr i olej, często nagromadzenie zanieczyszczeń powoduje wibracje w sprzęgle, prześli nr nadwozia - sprawdze jaki filtr da się kupić :-)

pozdrawiam Adrian

Autor:  pioran [ 28-05-2019, 03:08 ]
Tytuł:  Re: RE: Re: Błąd 1878

drysiek pisze:
Procedura powyżej służy jedynie potwierdzeniu pochodzenia błędu, dobrze kolega powyżej radzi - wymień filtr i olej, często nagromadzenie zanieczyszczeń powoduje wibracje w sprzęgle, prześli nr nadwozia - sprawdze jaki filtr da się kupić :-)

pozdrawiam Adrian
Adrian oto nr.nadwozia
JSAJTDA4V00110992


Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Autor:  drysiek [ 28-05-2019, 18:26 ]
Tytuł:  Re: Błąd 1878

Skrzynia A47DE taka jak w lexusie niestety inna długość komina :( to też filterek droższy..
filtr 26570-65D10 w Midpartsie 120zł oryginał 480zł
uszczelka 24782-57B00 ~20zł zamiennik lub 90zł oryginał
oring rurki bagnetu 0928010016 - 8zł lub jakiś uniwersalny d:1.9,id:9.8

pozdrawiam Adrian

Autor:  pioran [ 28-05-2019, 18:35 ]
Tytuł:  Re: Błąd 1878

Myślisz że te zamienniki będą ok?
Jak to zamówić jak się zdecyduję?
Czy przy wymianie filtra trzeba też dać nowy korek spustowy?
Olej szukać mobil 3309?pewnie te 7 litrów trzeba liczyć.


Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Autor:  lopunia [ 28-05-2019, 18:38 ]
Tytuł:  Re: Błąd 1878

Drysiek a możesz określi jaki filtr i uszczelka będzie pasować do mojej skrzyni. Może to to samo co podałeś?
VIN jsajtda4v00140288. Z góry dziękuję za pomoc :)

Autor:  czoboki [ 28-05-2019, 21:01 ]
Tytuł:  Re: Błąd 1878

Przypominam, że na forum jest link do katalogu (wpisuje się VIN i ma się katalog do swojego auta), gdzie można znaleźć numery części i potem poszukać samodzielnie cen. Oczywiście pomoc Adriana jest cena i super, że to robi (sam mu parę razy d... zawracałem), ale spróbujmy nie zasypywać go sprawami w sumie prostymi do samodzielnego sprawdzenia. ;) Szkoda, by było gdyby zamilkł. ;)

Zestaw linków: viewtopic.php?f=71&t=13331

Autor:  drysiek [ 29-05-2019, 23:03 ]
Tytuł:  Re: Błąd 1878

lopunia pisze:
Drysiek a możesz określi jaki filtr i uszczelka będzie pasować do mojej skrzyni. Może to to samo co podałeś?
VIN jsajtda4v00140288. Z góry dziękuję za pomoc :)


zestaw ten sam co powyżej

Midparts mają też serwis automatów i wiedzą, który filter się nadaje - można śmiało popytać, w temacie wątku chodzi o konkretny błąd dlatego wymianę trzeba zrobić w miarę niewielkim kosztem.
Olej oczywiście mobil 3309 lub aisin jws3309

pozdrawiam Adrian :-)

Autor:  pioran [ 30-05-2019, 02:59 ]
Tytuł:  Re: Błąd 1878

A ten oring w oryginale ciężki do kupienia.
Jakiego rozmiaru szukać jak uniwersalny?
Dzięki Adrian

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Autor:  lopunia [ 30-05-2019, 10:17 ]
Tytuł:  Re: Błąd 1878

Drysiek dzięki za odpowiedź :)

Autor:  drysiek [ 31-05-2019, 17:19 ]
Tytuł:  Re: Błąd 1878

pioran pisze:
A ten oring w oryginale ciężki do kupienia.
Jakiego rozmiaru szukać jak uniwersalny?


dlatego podałem powyżej: d:1.9,id:9.8 => d -grubość id-średnica wewnętrzna
można szukać pod numerami 0928010016 / SU0003.2339 - występuje także w motocyklach Suzuki
pozdrawiam

Autor:  pioran [ 31-05-2019, 18:33 ]
Tytuł:  Re: Błąd 1878

Dzięki za wyjaśnienie. Człowiek zielony to się zapytałem

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/