Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Grand vitara w stacji kontroli pojazdów https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=17627 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kuba.bulanda06 [ 09-03-2019, 11:52 ] |
Tytuł: | Grand vitara w stacji kontroli pojazdów |
Witam kolegów, i witam serdecznie. Jakiś czas temu nabyłem Suzuki Grand Vitara 2.0 2010. I wczoraj udałem się na stacje kontroli pojazdów. Uprzedziłem pracownika, że to jest samochód ze stałym napędem na 4 koła i żeby położył rolki pod tylne kola, albo w inny sposób zabezpieczył uklad napędowy przed awarią. Podłożył rolki pod jedną oś i cóż się okazało ? Kiedy druga oś się kręciła na luzie napędzana rolkami z napędem, druga oś pod którą były dla bezpieczeństwa mechanizmu położone rolki bez napędu w ogóle się nie kręciła. Co to może oznaczać? Że nie działa stały napęd na obie osie? Proszę o poradę co to może być. Sent from my SAMSUNG-SM-N900A using Tapatalk |
Autor: | czoboki [ 09-03-2019, 12:28 ] |
Tytuł: | Re: Grand vitara w stacji kontroli pojazdów |
To oznacza, że działa centralny mechanizm różnicowy (nie jest zablokowany). Wszystko jest ok. Większość stacji ma w tej chwili ścieżkę przygotowaną pod 4x4 i wówczas rolki nie są potrzebne. Przeszukaj proszę forum, temat był poruszany. |
Autor: | kuba.bulanda06 [ 09-03-2019, 13:04 ] |
Tytuł: | Re: Grand vitara w stacji kontroli pojazdów |
Ułożyło mi, dziękuję Sent from my SAMSUNG-SM-N900A using Tapatalk |
Autor: | kuba.bulanda06 [ 09-03-2019, 13:30 ] |
Tytuł: | Re: RE: Re: Grand vitara w stacji kontroli pojazdów |
czoboki pisze: To oznacza, że działa centralny mechanizm różnicowy (nie jest zablokowany). Wszystko jest ok. Większość stacji ma w tej chwili ścieżkę przygotowaną pod 4x4 i wówczas rolki nie są potrzebne. Tylko po co są rolki, skoro na nich koła i tak się nie kręciły?Przeszukaj proszę forum, temat był poruszany. Sent from my SAMSUNG-SM-N900A using Tapatalk |
Autor: | czoboki [ 09-03-2019, 20:43 ] |
Tytuł: | Re: Grand vitara w stacji kontroli pojazdów |
Np aby sprawdzić działanie blokady centralnego mechanizmu różnicowego, albo gdy ścieżka w stacji jest stara i nie ma możliwości przełączenia w tryb 4x4 ![]() Ewentualnie jak się trafi klient maruda (bez urazy). ![]() ![]() |
Autor: | kuba.bulanda06 [ 09-03-2019, 21:43 ] |
Tytuł: | Re: RE: Re: Grand vitara w stacji kontroli pojazdów |
czoboki pisze: Np aby sprawdzić działanie blokady centralnego mechanizmu różnicowego, albo gdy ścieżka w stacji jest stara i nie ma możliwości przełączenia w tryb 4x4 Czyli koła na rolkach zaczęły by się obracać dopiero po załączeniu 4H LOCK?![]() Ewentualnie jak się trafi klient maruda (bez urazy). ![]() ![]() Sent from my SAMSUNG-SM-N900A using Tapatalk |
Autor: | czoboki [ 09-03-2019, 22:36 ] |
Tytuł: | Re: Grand vitara w stacji kontroli pojazdów |
Tak. Poczytaj o zasadzie działania mechanizmu różnicowego i jak to wygląda przy kilku. Znajdziesz trochę filmików w sieci. Nie cytuj proszę całego posta bezpośrednio pod którym odpowiadasz. ![]() |
Autor: | kuba.bulanda06 [ 10-03-2019, 09:50 ] |
Tytuł: | Re: Grand vitara w stacji kontroli pojazdów |
Dziękuję bardzo ![]() Sent from my SAMSUNG-SM-N900A using Tapatalk |
Autor: | obywatelmk [ 19-09-2020, 00:24 ] |
Tytuł: | Re: Grand vitara w stacji kontroli pojazdów |
Granda nie ma stałego napędu na cztery koła, bo ma centralny mechanizm różnicowy i póki nie jest zblokowany 4HLOCK to napęd przenoszony jest na jedną oś. Wedle instrukcji niby jakaś część jest przenoszona na tę drugą oś,ale w praktyce nie ma to żadnego znaczenia. Gdy koła zaczynają się ślizgać zaczyna działać esp i wtedy napęd drugiej ośki się uaktywnia. |
Autor: | marcinn72 [ 19-09-2020, 06:35 ] |
Tytuł: | Re: Grand vitara w stacji kontroli pojazdów |
No chyba jednak nie 53% tylna oś 47% przednia oś Blokada powoduje równy rozdział 50/50 Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka |
Autor: | czoboki [ 19-09-2020, 22:15 ] |
Tytuł: | Re: Grand vitara w stacji kontroli pojazdów |
obywatelmk pisze: ... Nie. Jest tak jak napisał marcinn72. GV II ma stały napęd 4x4 z wyjątkiem wersji na rynek USA z silnikiem 2,7, która w niektórych odmianach miała napęd tylko na jedną oś. Bez urazy, ale poczytaj ten temat: viewtopic.php?f=47&t=11443 Długi, bo ciągnie się od 2014 roku, ale jest tam również o działaniu napędu w GV II. ESP to nie jest system dołączający oś - poczytaj o działaniu tego systemu. ![]() Jeśli jeździsz GVII, to warto abyś wiedział, jak działa napęd tego auta. W instrukcji obsługi też jest nieco informacji. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |