Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Grand vitara w stacji kontroli pojazdów
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=17627
Strona 1 z 1

Autor:  kuba.bulanda06 [ 09-03-2019, 11:52 ]
Tytuł:  Grand vitara w stacji kontroli pojazdów

Witam kolegów, i witam serdecznie. Jakiś czas temu nabyłem Suzuki Grand Vitara 2.0 2010. I wczoraj udałem się na stacje kontroli pojazdów. Uprzedziłem pracownika, że to jest samochód ze stałym napędem na 4 koła i żeby położył rolki pod tylne kola, albo w inny sposób zabezpieczył uklad napędowy przed awarią. Podłożył rolki pod jedną oś i cóż się okazało ? Kiedy druga oś się kręciła na luzie napędzana rolkami z napędem, druga oś pod którą były dla bezpieczeństwa mechanizmu położone rolki bez napędu w ogóle się nie kręciła. Co to może oznaczać? Że nie działa stały napęd na obie osie? Proszę o poradę co to może być.


Sent from my SAMSUNG-SM-N900A using Tapatalk

Autor:  czoboki [ 09-03-2019, 12:28 ]
Tytuł:  Re: Grand vitara w stacji kontroli pojazdów

To oznacza, że działa centralny mechanizm różnicowy (nie jest zablokowany). Wszystko jest ok. Większość stacji ma w tej chwili ścieżkę przygotowaną pod 4x4 i wówczas rolki nie są potrzebne.

Przeszukaj proszę forum, temat był poruszany.

Autor:  kuba.bulanda06 [ 09-03-2019, 13:04 ]
Tytuł:  Re: Grand vitara w stacji kontroli pojazdów

Ułożyło mi, dziękuję

Sent from my SAMSUNG-SM-N900A using Tapatalk

Autor:  kuba.bulanda06 [ 09-03-2019, 13:30 ]
Tytuł:  Re: RE: Re: Grand vitara w stacji kontroli pojazdów

czoboki pisze:
To oznacza, że działa centralny mechanizm różnicowy (nie jest zablokowany). Wszystko jest ok. Większość stacji ma w tej chwili ścieżkę przygotowaną pod 4x4 i wówczas rolki nie są potrzebne.

Przeszukaj proszę forum, temat był poruszany.
Tylko po co są rolki, skoro na nich koła i tak się nie kręciły?

Sent from my SAMSUNG-SM-N900A using Tapatalk

Autor:  czoboki [ 09-03-2019, 20:43 ]
Tytuł:  Re: Grand vitara w stacji kontroli pojazdów

Np aby sprawdzić działanie blokady centralnego mechanizmu różnicowego, albo gdy ścieżka w stacji jest stara i nie ma możliwości przełączenia w tryb 4x4 :) albo gdy trafia się na nowe na rynku auto i diagnosta nie do końca jest pewny zasady działania napędu oraz woli chronić własne 4 litery.
Ewentualnie jak się trafi klient maruda (bez urazy). ;) Woli podłożyć niż się kłócić. ;)

Autor:  kuba.bulanda06 [ 09-03-2019, 21:43 ]
Tytuł:  Re: RE: Re: Grand vitara w stacji kontroli pojazdów

czoboki pisze:
Np aby sprawdzić działanie blokady centralnego mechanizmu różnicowego, albo gdy ścieżka w stacji jest stara i nie ma możliwości przełączenia w tryb 4x4 :) albo gdy trafia się na nowe na rynku auto i diagnosta nie do końca jest pewny zasady działania napędu oraz woli chronić własne 4 litery.
Ewentualnie jak się trafi klient maruda (bez urazy). ;) Woli podłożyć niż się kłócić. ;)
Czyli koła na rolkach zaczęły by się obracać dopiero po załączeniu 4H LOCK?

Sent from my SAMSUNG-SM-N900A using Tapatalk

Autor:  czoboki [ 09-03-2019, 22:36 ]
Tytuł:  Re: Grand vitara w stacji kontroli pojazdów

Tak. Poczytaj o zasadzie działania mechanizmu różnicowego i jak to wygląda przy kilku. Znajdziesz trochę filmików w sieci.
Nie cytuj proszę całego posta bezpośrednio pod którym odpowiadasz. :)

Autor:  kuba.bulanda06 [ 10-03-2019, 09:50 ]
Tytuł:  Re: Grand vitara w stacji kontroli pojazdów

Dziękuję bardzo :)

Sent from my SAMSUNG-SM-N900A using Tapatalk

Autor:  obywatelmk [ 19-09-2020, 00:24 ]
Tytuł:  Re: Grand vitara w stacji kontroli pojazdów

Granda nie ma stałego napędu na cztery koła, bo ma centralny mechanizm różnicowy i póki nie jest zblokowany 4HLOCK to napęd przenoszony jest na jedną oś. Wedle instrukcji niby jakaś część jest przenoszona na tę drugą oś,ale w praktyce nie ma to żadnego znaczenia. Gdy koła zaczynają się ślizgać zaczyna działać esp i wtedy napęd drugiej ośki się uaktywnia.

Autor:  marcinn72 [ 19-09-2020, 06:35 ]
Tytuł:  Re: Grand vitara w stacji kontroli pojazdów

No chyba jednak nie
53% tylna oś
47% przednia oś

Blokada powoduje równy rozdział 50/50

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Autor:  czoboki [ 19-09-2020, 22:15 ]
Tytuł:  Re: Grand vitara w stacji kontroli pojazdów

obywatelmk pisze:
...

Nie.
Jest tak jak napisał marcinn72. GV II ma stały napęd 4x4 z wyjątkiem wersji na rynek USA z silnikiem 2,7, która w niektórych odmianach miała napęd tylko na jedną oś.

Bez urazy, ale poczytaj ten temat: viewtopic.php?f=47&t=11443
Długi, bo ciągnie się od 2014 roku, ale jest tam również o działaniu napędu w GV II.

ESP to nie jest system dołączający oś - poczytaj o działaniu tego systemu. :)

Jeśli jeździsz GVII, to warto abyś wiedział, jak działa napęd tego auta. W instrukcji obsługi też jest nieco informacji.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/