Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 14:55

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: 18-06-2019, 19:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2016, 06:37
Posty: 16
Lokalizacja: warzawa
Suzuki: Grand Vitara 1.9DDiS
zapomniałem dodać że DPF wycięty programowo i fizycznie ok 2 lat temu, a sprawdzić kiedy się zapala kontrolka to tak jak trafić w totka zapala się od czasu do czasu na kilka sekund max kilkanście , jak już to stawiał bym na czujnik doładowania tak jak opisywano w postach bo spuchł intercoler i musiałem go wymienić.


Na górę
Post: 19-06-2019, 06:34 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Jak nie ma DPF, to może faktycznie czujnik. Podobno można spróbować go wyczyścić.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 20-06-2019, 10:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2016, 06:37
Posty: 16
Lokalizacja: warzawa
Suzuki: Grand Vitara 1.9DDiS
spróbuje a jak nie pomoże to wymienię, dzięki za pomoc ps. jak sie uporam z problemem dam znaka co to było.


Na górę
Post: 03-07-2019, 12:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2016, 06:37
Posty: 16
Lokalizacja: warzawa
Suzuki: Grand Vitara 1.9DDiS
wymieniłem (Czujnik Cisnienia Doładowania (Czujnik Map) na początku po wymianie od czasu do czasu przy zmianie biegow miałem objaw jak by na sekunde się przyduszał ale ustąpiło zygzak juz się nie zapala a auto dostało kopa mam nadzieje że to było to i będzie ok. :skoczek:


Na górę
Post: 30-07-2019, 06:35 
Offline

Rejestracja: 30-01-2019, 22:54
Posty: 1
Suzuki: Grand vitara
U mnie auto pracowało nierówno , zaświeciła się kontrolka od dpf oraz zygzak. Wystarczyło wymienić filtr paliwa za 35 zł. Wszystkie dolegliwości Suzuki minęły właśnie po wymianie filtra. Proponuje zacząć od tego elementu żeby nie pakować się w niepotrzebne koszta.


Na górę
Post: 02-08-2019, 10:31 
Offline

Rejestracja: 16-08-2017, 15:56
Posty: 42
Cześć też mam problem turbina się wyłącza przy dużym obciazeniu a po wyłączeniu i ponownym włączeniu działa .Byłem u elektro mechanika odczytał błędy
df953 oraz df055 jeden błąd to jest niedoladowanie turbiny a drugi elektroniczny błąd DPF DPF zapchany w 30g temperatura przed wynosi 500a za 300 i teraz czy może być tak że turbina się wyłącza przez DPF? Intercooler jest nowy nie cieknie i czujnik też sprawny


Na górę
Post: 02-08-2019, 19:33 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Tak. Jeśli DPF jest zapchany/mocno przypchany, to turbina może się wyłączać. Warto zrobić wypalanie. Można w trasie, można stanowiskowe (tylko po stanowiskowym konieczna jest wymiana oleju po wypalaniu).
Można też oddać DPF do czyszczenia w specjalnej maszynie. W Warszawie koszt chyba około 400 pln bez kosztów demontażu i montażu.

Zapala się kontrolka z zygzakiem?

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 02-08-2019, 20:13 
Offline

Rejestracja: 16-08-2017, 15:56
Posty: 42
Tak zapala się . Jak jadę pod górę i jest większe obciążenie to odrazu wywala zygzak i odcina turbo .
Tylko co to może być za błąd od DPF jakiś elektroniczny tak powiedział elektromechanik ? I tak właśnie zrobię będę oddawał do takiego czyszczenia .z góry dziękuję za odpowiedzi 8)


Na górę
Post: 06-08-2019, 18:38 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Sprawdź jeszcze przewody do DPF, może się rozleciały, a potrafią.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 09-08-2019, 10:00 
Offline

Rejestracja: 16-08-2017, 15:56
Posty: 42
Ok sprawdzę ,. A jak się nazywają te węże bo wpisuje w wyszukiwarkę i nie mogę się dopatrzeć a wymienił bym od razu bo przypuszczam że nie wymieniał ich nikt


Na górę
Post: 09-08-2019, 19:41 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
O ile pamiętam, to są zwykłe zbrojone przewody gumowe.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 07-09-2019, 21:18 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Zygzak, zygzak i... :) ;) Robimy silnik.

Jak zrobię auto, to napiszę co było, co zrobiono i jakie koszty. Robi warsztat: http://www.karlowicz4x4.pl/


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 16-09-2019, 12:16 
Offline

Rejestracja: 16-08-2017, 15:56
Posty: 42
Cześć mam wyczyszczony DPF chemicznie , przewody zostały sprawdzone a zygzak zawsze wraca przy jeździe pod górę ,mechanik powiedział że może być uszkodzony czujnik ciśnienia spalin czy przez niego może być odłączona turbina i wyskoczyć błąd niedoladowania


Na górę
Post: 16-09-2019, 18:52 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Tak, może. Można spróbować go wyczyścić, podobno czasem czyszczenie pomaga.
A jaki błąd jest odczytywany?
Mam prośbę, używaj znaków interpunkcyjnych. ;)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 17-09-2019, 06:37 
Offline

Rejestracja: 16-08-2017, 15:56
Posty: 42
Dobrze.
Nie wiem jaki jest kod błędu dokładnie .Mój mechanik pojechał na komputer i powiedział, że mam do wymiany ten czujnik i jeden wtrysk. Wcześniej przed czyszczeniem wyskakiwał kod błędu oznaczający wewnętrzny elektroniczny błąd DPF. A czy przy wymianie tego czujnika trzeba odłączyć akumulator?


Na górę
Post: 17-09-2019, 10:18 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Po co? Byle zapłon był wyłączony. Chociaż są tacy, którzy odłączają akumulator przy każdej robocie przy silniku.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 31-10-2019, 19:59 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Tak informacyjnie, jeśli ktoś nie zaglądał do galerii i nie czytał moich postów.

Kompletny remont silnika 1,9 DDIS, regeneracja turbiny i dpf zrobione (plus parę drobiazgów) - koszt nieco ponad 10k, tak więc warto pilnować wymiany oleju (częściej niż mów instrukcja), jego jakości. :) Inna sprawa, że w przypadku tych silników to nie jest gwarancją długowieczności. :(

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 01-11-2019, 17:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30-07-2017, 09:58
Posty: 33
Suzuki: GV II 1.9 DDIS 2007
Czyli rozumiem że zakończyłeś remont. To zygzaka masz już z głowy :)

Olej wiadomo max 10k moim zdaniem, czasem częściej :D

_________________
GV II 1.9 DDIS 2007 5D
Mitsubishi ASX 2.0


Na górę
Post: 01-11-2019, 17:33 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Na to wygląda ;) Mam nadzieję, że przynajmniej na kolejne 10 lat (przy mich przebiegach) lub dłużej, bo auto pewnie zostanie u mnie dożywotnio. ;)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 01-11-2019, 18:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30-07-2017, 09:58
Posty: 33
Suzuki: GV II 1.9 DDIS 2007
Narazie o tym nie myślę, ale wiem że też mnie to czeka. Tym bardziej że mam 280k, większość po autostradzie. GV nie zamierzam sprzedawać, tym bardziej że już trochę w niego włożyłem.

_________________
GV II 1.9 DDIS 2007 5D
Mitsubishi ASX 2.0


Na górę
Post: 12-12-2020, 20:48 
Offline

Rejestracja: 12-12-2020, 14:26
Posty: 2
Suzuki: GV II1.9 DDIS
Kolego ten zygzak to kontrolka od wyciąganie pieniędzy od kierowcy przez mechaników u mnie zapalała się przy przyspiszaniu i auto traciło moc po zgaszeniu silnika wszystko wracało do normy i okazało się że interculer jest dziurawy pękł na spawie. Innym razem zapała się podczas odpalania auta okazało się że świeca żarowa do wymiany. Ta kontrolka jest od wszystkiego.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 48 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]