Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-04-2024, 12:35

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: 14-07-2020, 07:35 
Offline

Rejestracja: 12-08-2016, 05:48
Posty: 165
Lokalizacja: Stalowa Wola
Suzuki: GVII, SX4, Wagon
Tak, też zauważyłem że czasami wskaźnik chwilowego spalania żyje swoim życiem.

_________________
Pozdrawiam! Marek
GV II 1.9 DDiS ; SX4 1,6 M16 ; Wagon M13A


Na górę
Post: 12-12-2020, 20:22 
Offline

Rejestracja: 12-12-2020, 14:26
Posty: 2
Suzuki: GV II1.9 DDIS
Witam
Ja też miałem problem z DPF i to tak że samochód w trakcie jazdy osiągał max 2000 obr/min
Zatankowałem paliwo bp ultimate i w trasę na eske po przejechaniu blisko 350 km na wysokich obrotach 3200-3500 obrotów szarpnęło lekko autem kontrolka zgasła i wszystko wróciło do normy


Na górę
Post: 30-08-2021, 20:21 
Offline

Rejestracja: 30-08-2021, 20:11
Posty: 2
Radze sprawdzidz tylny czujnik spalin jak jest problem z wypalaniem dpf podpiac kompa i przy proceduzrze wypalani temperatura na czujniku powinna byc okolo 600 stopni wtedy szybko sie wypali dpf jezeli jest uszkodzony czujnik to koszt nowego to 1200-1500zl


Na górę
Post: 30-08-2021, 20:30 
Offline

Rejestracja: 30-08-2021, 20:11
Posty: 2
Podstawowa rzecz to podpiac komp i sprawdzic czujniki temperatury spalin jezeli sa oki to sie nie martw jak bedziesz jezdzil z zapalona kontrolka dpf to po jakim czasie auto przejdzie w tryb awaryjny odlaczy turbine wtedy jest jescze mozliwe samoczynne wypalenie poprzez ciagla jazde ale warunek musza byc sprawne czujniki ostatni czujnik przy procedirze wypalania powinien wakazywac wartosc okolo 600 stopni


Na górę
Post: 02-09-2021, 07:42 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3903
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Jeśli kontrolka DPF się pali, to trzeba się martwić i koniecznie wypalić DPF. Nie wypalenie DPF może spowodować zapchanie go na "amen". Przejście auta w tryb awaryjny to sygnał, że jest już bardzo źle.
Poza tym trzeba ustalić przyczynę zapchanego DPF. Jeśli to z powodu krótkich odcinków lub jazdy tylko po mieście, to nie ma problemu, bo to normalne, ale jeśli auto robi też dłuższe odcinki w trasie, to znaczy, że coś jest nie tak (wtryskiwacze, zjadanie oleju, nieszczelność IC, itp).

Te czujniki, o których wspomina kolega, to bardzo częsta przyczyna. Informacyjnie - można je stosować zamiennie, to znaczy ten "z przed" DPF będzie działa w miejscu tego "za", trzeba tylko podmienić wtyczkę ze starego i przedłużyć przewód.

Używane czujniki, to koszt 150 pln.
Nowy DPF (zamiennik) to koszt około 700-800 pln.

W instrukcji auta jest opisana procedura wypalania DPF - warto się jej trzymać. ;) Jeśli auto jeździ głównie w mieście lub na krótkich odcinkach, to warto też, co jakiś czas, wybrać się na wycieczkę z równą prędkością, tak z pół godziny do godziny S-ką lub autostradą w jedną stronę i tak samo wrócić.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]