Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Sprzęgło w GV II 2.0 - bliska wymiana, rady, wskazówki https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=16683 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Berias [ 30-05-2018, 21:20 ] |
Tytuł: | Sprzęgło w GV II 2.0 - bliska wymiana, rady, wskazówki |
Cześć, od zakupu GVII 2.0 ponad 2 lata temu przy przebiegu 162k , teraźniejszy 195k coraz bardziej nasilają się objawy na skrzyni biegów objawiające się trudnym wbijaniem 1 biegu oraz wstecznego. Czasami wsteczny wchodzi nawet za piątym razem, a zmianę 1 biegu najlepiej poprzedzić wbiciem najpierw 2, żeby 1 weszła gładko. W ostatnim czasie nasilił się także objaw lekkiego chrupania przy zmianie biegu na 3, nie za każdym razem, ale coraz częściej. Myślę, żeby zainteresować się tematem, szczególnie, że samochód już swój przebieg ma, a kiedy i czy było robione sprzęgła brak informacji. Jak sprawdzić co jest problemem, czy to samo sprzęgło, wysprzeglik, synchronizator czy docisk? Na jakie koszta się nastawiać i jakiej firmy sprzęgło (jeśli wymiana okaże się realna i konieczna) wybrać? Z góry dzięki za informację i pomoc ![]() |
Autor: | marco-999 [ 18-06-2018, 18:16 ] |
Tytuł: | Re: Sprzęgło w GV II 2.0 - bliska wymiana, rady, wskazówki |
Witam, Mam identyczne problemy z biegami. Czy coś z tym już zrobiłeś? |
Autor: | Berias [ 18-06-2018, 18:49 ] |
Tytuł: | Re: Sprzęgło w GV II 2.0 - bliska wymiana, rady, wskazówki |
Jeszcze nic, samochód cały czas potrzebny i nie mam kiedy jechać do mechanika. Mysie, że wymiana pomoże, choć robiłem test sprzęgła, tj. na zaciągniętym ręcznym puściłem sprzęgło na wbitym 3 biegu i samochód szybko zgasł, co by wykluczało tarcze sprzęgła, bo nic nie tyrkicze ani nie ślizga, ale problem z biegami jak był tak jest więc nie wiem czy to docisk czy wysprzeglik, ale zapewne zrobię już cały komplet jak już mechanik wszystko rozłoży. Niestety, jak widać, nie sposób się nic dowiedzieć na forum o producentach zamienników, a wybór jest szeroki bo widziałem ceny za kpl od ~1000 do ~3000 i nie wiadomo co wsadzić i czego szukać. |
Autor: | rebel [ 19-06-2018, 06:00 ] |
Tytuł: | Re: Sprzęgło w GV II 2.0 - bliska wymiana, rady, wskazówki |
Problem z biegami nie wynika bezpośrednio ze sprzęgła, a raczej jej tarczy której stan sprawdziłeś testem. Problem z biegami pojawia się z powodu zużytego wysprzeglika bądź pompy sprzęgła. Nie mniej wymiana wysprzeglika samego się nie opłaca bo to jedna robota z wymiana sprzęgła więc zawsze robi się to kompletem. U mnie mimo, że samo sprzęgło też było jeszcze znośne to wysprzeglik był dno i też miałem problem z biegami. Od wymiany zrobiłem jakieś 40kkm i jak na razie wszystko chodzi jak należy. Zdarza się nadal, że 1 się przyblokuje, ale to już mocno sporadycznie. Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka |
Autor: | Berias [ 19-06-2018, 07:34 ] |
Tytuł: | Re: Sprzęgło w GV II 2.0 - bliska wymiana, rady, wskazówki |
Dzięki za informację. Jakiej firmy podzespoły kupiłeś, tańsze czy raczej drogie? ![]() |
Autor: | rebel [ 19-06-2018, 07:44 ] |
Tytuł: | Re: Sprzęgło w GV II 2.0 - bliska wymiana, rady, wskazówki |
Nie pamiętam, ale to było jakoś tak, że kupiłem Aisina a w środku pudelka był Sachs czy jakoś tak... W każdym razie było droższe niz kupiłem i to częste podobno. Najlepiej dodaj mechanika, oni na bieżąco wiedzą jakie marki aktualnie są ok. Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka |
Autor: | pawel80 [ 21-06-2018, 21:23 ] |
Tytuł: | Re: Sprzęgło w GV II 2.0 - bliska wymiana, rady, wskazówki |
Berias pisze: .... a zmianę 1 biegu najlepiej poprzedzić wbiciem najpierw 2, żeby 1 weszła gładko. .... Miałem to samo, tylko ja "zaczynałem 3" Oddałem auto do mechanika, wymienił kompletne sprzęgło (żeby za jakiś czas ponownie nie rozbierać), pompę, no i płyn w układzie. Pomogło, po odebraniu auta trasa ponad 200 km, wszystko się "ułożyło", skrzynia chodzi bez problemów. Sprzęgło Aisin, pompa nie wiem. Koszty, ciężko powiedzieć ile robocizna, bo robiłem jeszcze tarcze, klocki, oleje, itd... |
Autor: | Berias [ 21-06-2018, 22:15 ] |
Tytuł: | Re: Sprzęgło w GV II 2.0 - bliska wymiana, rady, wskazówki |
Dzięki za info ![]() ![]() |
Autor: | Zbynio [ 05-07-2018, 17:37 ] |
Tytuł: | Re: Sprzęgło w GV II 2.0 - bliska wymiana, rady, wskazówki |
Jeżeli synchronizator drugiego biegu jest w stanie wyrównać prędkości i umożliwia włożenie biegu, to coś mi się wydaje, że to nie będzie problem ze sprzęgłem, tylko ze skrzynią. Jest jeszcze jedna możliwość, luz wzdłużny na kole dwumasowym, ale nie wiem, czy występuje ono w GV II, auto u mnie w domu od wczoraj i dopiero zaczynam zgłębiać wiedzę o tym konkretnym pojeździe. |
Autor: | czoboki [ 05-07-2018, 19:55 ] |
Tytuł: | Re: Sprzęgło w GV II 2.0 - bliska wymiana, rady, wskazówki |
W benzynie 2.0 nie o ile wiem nie ma dwumasy. Dwumasa jest w klekocie po 2008 roku. |
Autor: | MichalMike [ 24-11-2018, 16:27 ] |
Tytuł: | Re: Sprzęgło w GV II 2.0 - bliska wymiana, rady, wskazówki |
Witam Chciałem nieco odgrzać temat, bo niedawno kupiłem samchód tacie (Grand Vitara II 2007, benzyna 2.0) i zauważyłem, że ciężko jest wbić bieg pierwszy i wsteczny, a i czasami dwójka wchodzi z lekkim oporem. Dodatkowo zauwazyłem że dawniej sprzęgło brało raczej przy końcu jak puszczało się do końca a teraz to 1/3 sprzęgła mogę palcem wcisnąć, tak że ewidentnie opadł pedał. Dodatkowo na płaskim zauważyłem że jak na luzie przy max. wciśnietym sprzęgle wsadzam "jedynkę" to samochód lekko (około 3 cm) przesuwa się do przodu, podobnie przy wsadzeniu "wstecznego" lekko do tyłu. Tak, że z tego co się orientuję wskazuje to na problem z wysprzęglikiem, a że ten jest centralny to pewnie jak już się będzie rozbierało to lepiej wymienić komplet. Stąd moje pytanie - macie może jakies info które sprzęgło wybrać? Mechanik pewnie podpowie ale może jest ktoś kto robił jakiś mały research na ten temat?? Poza tym samochód jest na prawdę spoko, przy czym widze że woli teren od asfaltu, a że interesuje mnie fotografia to czasami pożyczam samochód od rodziców i jadę polnymi ścieżkami ![]() Pozdrawiam Was i dzięki za pomoc Michał |
Autor: | Berias [ 24-11-2018, 16:35 ] |
Tytuł: | Re: Sprzęgło w GV II 2.0 - bliska wymiana, rady, wskazówki |
Ja u siebie w tamtym miesiącu wymieniłem sprzęgło przy 200k przebiegu. Miałem identyczne objawy. Co do samego sprzęgła Suzuki ponoć od 2010 montuje fabrycznie sprzęgła Valeo. Nie wiem kiedy moje było robione ostatnio, ale włożone miałem właśnie Valeo. Ja zdecydowałem się na zakup całego kpl Aisin granicach 900 zł. Kiedy osprzęt przyszedł okazało się, że w kartoniku Aisin miałem tarcze i docisk Valeo. Po demontażu starego sprzęgła zużyty okazał się wysorzęglik, miał spory luz ale żeby było śmieszniej rozsypały mi się wszystkie tłumiki drgań na starej tarczy, a sama tarcza była dosyć gruba. Wysłane z mojego H9436 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | MichalMike [ 24-11-2018, 17:26 ] |
Tytuł: | Re: Sprzęgło w GV II 2.0 - bliska wymiana, rady, wskazówki |
Berias dzięki za szybką odpowiedź Patrzyłem na sprzęgła Aisin jest za kwotę nieco ponad 800 PLN: https://www.sprzeglo.com.pl/produkt/zes ... ARA-II-(JT)-2.0-NAP%C4%98D-NA-4-KO%C5%81A-140KM/103KW-[J20A]#opis_start jest jeszcze wersja tańsza ale ona jest dla wersji bez wyprzęgnika centralnego za około 500PLN: https://www.sprzeglo.com.pl/produkt/zes ... ARA-II-(JT)-2.0-NAP%C4%98D-NA-4-KO%C5%81A-140KM/103KW-[J20A]#opis_start Suzuki ojca to wersja z 2006 roku benzyna 2.0 - nie wiem jeszcze jaka wersja sprzęgła jest w tym modelu montowana. A możesz powiedzieć ile wyniosła "robocizna"? Parę minut temu byłem się jeszcze przejechać i zauważyłem że kompletnie zmieniło się jednak zachowanie sprzęgła w stounku do stanu sprzed miesiąca, bierze od niemal samej podłogi a brało raczej u góry. Przez co mam jeszcze podejrzenie że jest możliwoś, że pompa sprzęgła daje ciała. Samo sprzęgło reaguje poprawnie, puszczone szybko działa natychmiast z dużą dynamiką, samochód na wyższych biegach po puszczeniu (nawet na wyższych nieco obrotach) gaśnie natychmiast. Nie zauważyłem żadnego ślizgania się sprzęgła pod górę itp. wszytko gra. Jedynym problemem jest to że nie mogę do konca wysprzęglić (jak wbiję wsteczny i trzymam sprzęgło w podłodze samochód bardzo delikatnie się porusza, bez żadnej siły ale jednak) - sprzęgło w podłodze a ja mam wrażenie że do poprawnego wysprzęglenia potrzebuję jeszcze dosłownie cm! Dzięki za pomoc Michał |
Autor: | Berias [ 24-11-2018, 19:16 ] |
Tytuł: | Re: Sprzęgło w GV II 2.0 - bliska wymiana, rady, wskazówki |
U mnie mechanik policzył mnie ulgowo, bo wraz ze zmianą klocków i płynu hamulcowego zapłaciłem 400 zł ![]() Wysłane z mojego H9436 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | MichalMike [ 24-11-2018, 19:50 ] |
Tytuł: | Re: Sprzęgło w GV II 2.0 - bliska wymiana, rady, wskazówki |
Hej Dzięki za wyczerpujacą odpowiedź i pomoc. W sumie ceny nie są aż tak wysokie jak sądziłem więc pewnie wymienię tacie całość, będzie spokój. Dzięki jeszcze raz za pomoc Michał |
Autor: | Jacy [ 17-09-2019, 20:38 ] |
Tytuł: | Re: Sprzęgło w GV II 2.0 - bliska wymiana, rady, wskazówki |
Miałem taki sam problem jak autor wątku, doszło już do tego momentu że 2-ka nie chciała wchodzić, problemem u mnie była belka na której się wspiera skrzynia biegów - rozsypała się, sam ją wymieniłem i problem się rozwiązał, wszystkie biegi wchodzą precyzyjnie i nie ma z nimi problemu, auto ma 170 tyś zrobione, może się komuś przyda ta informacja. Pozdrawiam |
Autor: | krulas [ 06-04-2021, 20:39 ] |
Tytuł: | Re: Sprzęgło w GV II 2.0 - bliska wymiana, rady, wskazówki |
mam czasami problemy żeby wbić 1 lub w szczególności 2. wbicie na chwilę 3 a potem od razu 1 pomaga i jest dużo płynniej ale to żadne rozwiązanie na dłuższą metę... przy przebiegu 83k oczekiwałbym zdecydowanie płynniejszej i lżejszej zmiany biegów. sprawdzę te rzeczy o których pisaliście powyżej, dzięki za rady! inna kwestia, może przesadzam a może to jest typowe ale i tak spytam. drżenie drążka zmiany biegów. co da się zrobić żeby je zminimalizować? |
Autor: | pawel26 [ 12-04-2021, 20:57 ] |
Tytuł: | Re: Sprzęgło w GV II 2.0 - bliska wymiana, rady, wskazówki |
Witam, też przeszedłem problemy z załączaniem biegów i skończyło się na wymianie całego kompletu włącznie z wysprzęglikiem. Na jedną rzecz chciałbym zwrócić uwagę to dokładne odpowietrzenie wysprzęglika. Jak zostanie choć bąbelek powietrza to będą problemy ze zmianą biegów. |
Autor: | chelmon [ 04-07-2021, 09:49 ] |
Tytuł: | Re: Sprzęgło w GV II 2.0 - bliska wymiana, rady, wskazówki |
krulas pisze: mam czasami problemy żeby wbić 1 lub w szczególności 2. wbicie na chwilę 3 a potem od razu 1 pomaga i jest dużo płynniej ale to żadne rozwiązanie na dłuższą metę... przy przebiegu 83k oczekiwałbym zdecydowanie płynniejszej i lżejszej zmiany biegów. sprawdzę te rzeczy o których pisaliście powyżej, dzięki za rady!
inna kwestia, może przesadzam a może to jest typowe ale i tak spytam. drżenie drążka zmiany biegów. co da się zrobić żeby je zminimalizować? |
Autor: | chelmon [ 04-07-2021, 09:51 ] |
Tytuł: | Re: Sprzęgło w GV II 2.0 - bliska wymiana, rady, wskazówki |
Ja dodałem ceramizer do skrzyni i drżenie bardzo się zmniejszyło. |
Autor: | chelmon [ 04-07-2021, 10:01 ] |
Tytuł: | Re: Sprzęgło w GV II 2.0 - bliska wymiana, rady, wskazówki |
Przy wymianie sprzęgła warto zastanowić się nad czujnikiem położenia wału korbowego. U mnie w j20 z 2007 czujnik jest pomiędzy silnikiem a skrzynią i jego wymiana wiąże się z demontażem skrzyni. |
Autor: | OpTi1982 [ 09-08-2021, 13:44 ] |
Tytuł: | Re: Sprzęgło w GV II 2.0 - bliska wymiana, rady, wskazówki |
Pytanie mam, sprzęgło bierze bardzo wysoko ale nie czuję jeszcze problemów z wrzucaniem biegów czy innych. Jest możliwość ręcznej regulacji ? Moja GV to 2010 rok 2.4 B+G |
Autor: | krulas [ 10-04-2022, 20:19 ] |
Tytuł: | Re: Sprzęgło w GV II 2.0 - bliska wymiana, rady, wskazówki |
panie i panewki, jak teraz żałuję, że sprzęgła nie zmieniłem wcześniej! teraz to jest zupełnie inne auto. sprzęgło miękkie, bierze z samego dołu a biegi można zmieniać dwoma palcami. zero problemów z szukaniem jedynki czy wrzucaniem trójki żeby wbić jedynkę. u mnie po 97k km tarcza była tak dojechana, że nie zostało już nic okładziny... docisk i wysprzęglik ok ale zmieniłem już od razu całość. zamówiłem sprzęgło aisin, zadzwonili ze sklepu że taniej mają valeo a to jest dokładnie to samo sprzęgło. w oryginale też było valeo, wszystko pasowało bez problemu. koszt całościowo nie jest taki mały ale naprawdę się opłaca dla przyjemności z jazdy. |
Autor: | Lesminster [ 27-02-2025, 10:06 ] |
Tytuł: | Re: Sprzęgło w GV II 2.0 - bliska wymiana, rady, wskazówki |
OpTi1982 pisze: Pytanie mam, sprzęgło bierze bardzo wysoko ale nie czuję jeszcze problemów z wrzucaniem biegów czy innych. Jest możliwość ręcznej regulacji ? Moja GV to 2010 rok 2.4 B+G Cześć. Trochę archeologia, ale trzymam się zasad forum ![]() Udało Ci się zdiagnozować i rozwiązać Twój problem? Bo wydaje mi się, że mam podobny, choć zdecydowanie za wcześnie. Jeśli chodzi o ręczną regulację to tak, można podnieść pedał. Przynajmniej w mojej 2.4 benzyna się da. Nad pedałem jest śrubka o którą opiera się pedał w górnej pozycji. Można ją dokręcić i pedał jest wyżej. Z tym, że tu właśnie zaczyna się mój problem. Po pierwsze wydaje mi się dziwne, że pedał w ogóle zmienia wysokość na której bierze. Z tego co wiem sprzęgła hydrauliczne same to regulują i pedał powinien brać w tym samym miejscu. Swoje sprzęgło wymieniałem 2 lata temu. Zrobiłem + - 25tys km. Jakimś najgorszym kierowcą nie jestem. Na chwilę obecną pedał mam podniesiony na maksa i sprzęgło łapie na tyle wysoko, że rozważam wizytę u mechanika, choć ten przebieg jest zdecydowanie za niski, żeby faktycznie tarcza była do wymiany. Przy ostatniej wymianie został zmieniony cały komplet(tarcza, docisk, wysprzęglik) Valeo. Zaraz po wymianie brał prawie przy samej podłodze, ale dosyć szybko poszło do góry. Potem konsekwentnie w czasie eksploatacji brał coraz wyżej, aż byłem zmuszony podnosić pedał, żeby mieć trochę luzu na górze, do sytuacji obecnej, gdzie już bardziej śrubki wkręcić nie mogę. Tu moje pytanie do kolegi(jeśli zna już odpowiedź) jak i innych przeglądających, czy to w ogóle normalne, że w tych samochodach dokonuje się jakiejkolwiek regulacji skoku pedału sprzęgła wraz z zużywaniem się sprzęgła? Czym może być spowodowana moja sytuacja? Nie jeżdżę na rajdy, nie piłuję, jeżdżę spokojnie, przy ruszaniu gazu dodaje dopiero jak sprzęgło zaczyna łapać. Pedał sprzęgła ogólnie jest sprężysty, chodzi żwawo w całym zakresie ruchu, także pompa raczej ok. Nigdy nie miałem problemów z wbijaniem biegów, albo miałem od zawsze i nawet nie wiem, że to problem. W każdym razie biegi wchodzą raaaczej nie lekko, ale wchodzą i nic nie skrobie, nie chrobocze. Faktycznie jedynka najtrudniej, ale jeśli mi sprzęgło łapie wysoko, to oznacza, że "za dobrze" wysprzęgla, a nie za mało, więc jakoś nie wiążę trudności wbijania biegów z moim sprzęgłem. Pozdrawiam i z niecierpliwością oczekuję porady/pomocy ![]() |
Autor: | jacek2 [ 01-03-2025, 07:41 ] |
Tytuł: | Re: Sprzęgło w GV II 2.0 - bliska wymiana, rady, wskazówki |
Regulacja sprzęgła pedałem w kabinie to nie odpowiednie działanie. To raczej nic nie daje. odsuwasz tylko do góry pedał, który podciąga sprężyna. Problem wg mnie tkwi raczej w samym sprzęgle i wysprzęgliku. U mnie jest podobny problem. Mam zanikający problem sprzęgła: mianowicie w zależności do temp na podwórku, sprzęgło bierze albo niżej, albo wyżej. Czasami jest tak że odpalając auto na I biegu z wciśniętym sprzęgle auto lekko rusza... Chwilowo nic z tym nie robię, poprzednik coś kombinował ze sprzęgłem, ale myślę że uwalona jest u mnie dwumasa i częściowo wysprzęglik. Po ruszeniu i chwilowej jeździe sprzęgło wraca na właściwy poziom, i działa płynnie, lecz wyczuwalne jest szarpanie dwumasy, szczególnie tak w okolicy do 2000 tys- 2200tys obrotów.Potem auto zachowuje się normalnie. Na razie nic z tym nie robię, ale zaplanować wymianę sprzęgła raczej muszę.... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |