Paweł P pisze:
Mam pytanie czy udało się komuś rozwiązać ten problem,
Mam silnik 16 M16A i co jakiś czas występuje szarpanie, nierówna praca silnika tak jakby pracował na 3 cylindry.
Kolego, a sam coś zrobiłeś? W diagnozowaniu problemu istotne są takie informacje jak:
- czy i kiedy wymieniane były świece, kable i cewki (te części nie mają wieczystej gwarancji i wymagają okresowych wymian),
- jak wyglądają świece (czy są suche, nadpalone, zaolejone, lub pokryte sadzą),
- czy sprawdzana była kompresja w cylindrach,
- czy sprawdzane było ciśnienie paliwa, wymieniono filtr, czy nie ma nieszczelności itp,
- czy odczytywane były wskazania komputera (błędy)
Bez podstawowych informacji, to tylko wróż Maciej... nie sądzę by komuś nudziło się na tyle, by tworzyć na forum referat o możliwych przyczynach wypadania zapłonów, szarpania sinikiem, falowaniu obrotów, czy gaśnięciu silnika na postoju.
Miłego dnia.