Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Zakup GV II do ciągnięcia przyczepy - pytania. https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=14589 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | bejker [ 18-01-2017, 09:14 ] |
Tytuł: | Zakup GV II do ciągnięcia przyczepy - pytania. |
Witam wszystkich Forumowiczów! Planuję zakup GV II 06-07r z silnikiem 2,0 16V 140KM. Samochód będzie wykorzystywany do ciągania przyczepy z łodzią (DMC 1350kg). Na różnych stronach można przeczytać inne dane dotyczące DMC GV II 2,0 i DMC przyczepy z hamulcem. Nie chcę przekroczyć 3,5t zestawu, w związku z tym mam kilka pytań. 1. Jaką DMC mają wbite w dowód Wasze GV II 2,0? 2. Jaką DMC przyczepy z hamulcem mają w dowodzie? 3. Jak zachowuje się ten samochód przy ciągnięciu takiej masy? 4. Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie GV II 2,0? Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję. Pozdrawiam. |
Autor: | magik02 [ 18-01-2017, 13:01 ] |
Tytuł: | Re: Zakup GV II do ciągnięcia przyczepy - pytania. |
Witam nie posiadam silnika 2.0 więc nie wiem jak sobie poradzi z taką przyczepą, moja GV to 1.9 2009r dopuszczalna masa całkowita 2070 kg a zespół pojazdów 4070 kg. Z tym silnikiem tak ciężki ładunek to raczej sporadycznie, na co dzień było by to raczej męczące szczególnie częste ruszanie w mieście. |
Autor: | LukaszL [ 18-01-2017, 15:05 ] |
Tytuł: | Re: Zakup GV II do ciągnięcia przyczepy - pytania. |
Najpierw to radzilbym sie przejechać GV z silnkiem 2.0, bo w taka jednostke celowalem pierwotnie i czar prysł przy pierwszej jeździe. Akurat przyjechałem wtedy Fabia 1.4MPI i miałem wrażenie, że Skoda lepiej radziła sobie z dynamika jazdy. Obecne 2.7 to też taki mułek roboczy, ale przynajmniej mozna wyprzedać powyżej 100km/h, bez różańca na lusterku. |
Autor: | uciu [ 18-01-2017, 21:10 ] |
Tytuł: | Re: Zakup GV II do ciągnięcia przyczepy - pytania. |
Ja czasem ciągnę przyczepę naładowaną ok 1tona, może czasem 1,5t.... Silnik 2.0 automat. Ogolnie auto rozpędza się wooooolno, z przyczepą baaaaardzo woooolno :-) W dodatku mam automat i wtedy zapomnije o 4biegu.... spalanie rośnie o ok 2-3l. Ale największy problem to hamowanie.... auto nie hamuje wiec jak możesz weż przyczepę z hamulcem. Jak kupowałem przyczepe - sprzedawca miał kilka różnych homologacji do niej... i można sobie było wybrać - odkleił tabliczke znamionową z przyczepy, przykleił nową, do papierów wkleił tą, którą wybrałem;-) Nie wiem czy to legalne ale skoro producent dodawał komplet tabliczek do każdej przyczepy to chyba tak:-) Jak szukasz auto to szukaj 2,7 lub 3,2.... |
Autor: | ferszta [ 19-01-2017, 20:21 ] |
Tytuł: | Re: Zakup GV II do ciągnięcia przyczepy - pytania. |
Ciągam przyczepę moją GV II 1.9 ddis - przyczepę z dwoma końmi. W mojej ocenie ma samochód ma wystarczające parametry do ciągnięcia takiej przyczepy (w rzeczywistości to ok. 1,8 t) . Pewnie, że chciałoby się lepsze, ale po pierwszej przejażdżce zrezygnowałem z czipowania silnika. Tak na prawdę to do ciągnięcia przyczepy o DMC 1350 kg musisz się zaopatrzyć w nowe prawo jazdy. |
Autor: | cebularz [ 19-01-2017, 23:17 ] |
Tytuł: | Re: Zakup GV II do ciągnięcia przyczepy - pytania. |
Odpuść sobie 2-litrowy silnik, rozpędzając to auto trzeba dobrze deptać, a z przyczepą to będzie męczarnia, chyba że wcześniej miałeś doświadczenie z Żukiem, to będziesz zadowolony. Oprócz marnego rozpędzania, w tych rocznikach będą z tyłu bębny, czyli z taką masą będzie jeszcze marne hamowanie. Do wyciągania łódki z wody wystarczy, nawet po stromym slipie, wszystkie inne bulwarówki wysiadają, ale na tym koniec zalet. Szukaj większego motoru. |
Autor: | Mati43 [ 20-01-2017, 09:31 ] |
Tytuł: | Re: Zakup GV II do ciągnięcia przyczepy - pytania. |
NIe wiem jak silniki benzynowe, ale ten słaby DDIS całkiem przyzwoicie sobie radzi z ogonem. Ciągałem VITESSE 450? chyba tak 1100kg i sprawowała się GV znakomicie. Oczywiście zapomnij o szybkim przyspieszaniu ale nie było problemu z podróżą 90-110km/h. Spalanie na poziomie 10-11l. Później ciągałem ogon YJ 4,0 no to mam porównanie i GV wypadła całkiem przyzwoicie a z ogonem zrobiliśmy jakieś 7tys km. |
Autor: | bejker [ 20-01-2017, 11:56 ] |
Tytuł: | Re: Zakup GV II do ciągnięcia przyczepy - pytania. |
Witam. Dziękuję Panowie za wszystkie odpowiedzi. Miałem Pajero Longa II 2,8 TDI, Terrano II 3D 2,4B i to też były muły, ale w każdy teren wchodziły. Faktycznie muszę podjechać gdzieś do komisu i przejechać się GV II 2,0. Wyczytałem w prasie same dobre opinie na temat tego 2,0 i stąd moje zainteresowanie tym silnikiem. Silnik 2,7 u mnie odpada, bo wszystkie egzemplarze jakie znalazłem pochodzą z USA, a jak wszyscy wiem ze Stanów nikt samochodów w całości nie sprowadza, 3,2 prawie w ogóle nie występuje, a DDiS'a się trochę boję. Mam jeszcze jedną opcję: Subaru Forester III 2,0 B, niby ma reduktor, więc w razie stromego slipa wyciągnie łódź, ale tym samochodem raczej w teren się nie zapuszczę... Załączam kilka artykułów z gazet. Pozdrawiam. |
Autor: | Mati43 [ 20-01-2017, 12:04 ] |
Tytuł: | Re: Zakup GV II do ciągnięcia przyczepy - pytania. |
Czemu boisz się DDIS? Ja ciągałem też mały yacht razem z przyczepką prawie 2t. |
Autor: | uciu [ 20-01-2017, 12:14 ] |
Tytuł: | Re: Zakup GV II do ciągnięcia przyczepy - pytania. |
Mati43 pisze: Czemu boisz się DDIS? 90% postów o problemach z silnikiem w GV2 jest o tym renaultowskim dizlu |
Autor: | Mati43 [ 20-01-2017, 12:17 ] |
Tytuł: | Re: Zakup GV II do ciągnięcia przyczepy - pytania. |
Kurcze, to moja jest jakaś "dziwna" bo nie chce się zepsuć a lekko nie ma:) |
Autor: | Lesiorip [ 20-01-2017, 13:07 ] |
Tytuł: | Re: Zakup GV II do ciągnięcia przyczepy - pytania. |
Nie ma problemu z ciągnięciem przyczepy, hamowaniem czy wolnym toczeniem się. Vitarą co roku jeżdżę po iglaki, krzewy itp. z donicami z ziemią przyczepa waży sporo, wywożę drewno z lasu. Samochód daję radę bez problemu. Nie wiem co niektórzy tu piszą że zamuł że nie jedzie. z przyczepą i tak nie pojedziesz szybciej niż 100 - 110, chyba że chcesz zobaczyć jak Cię przyczepa wyprzedza. Z wyprzedzaniem też nie ma problemu, oczywiście trzeba czasami zredukować o 2 biegi ale taki urok. |
Autor: | czoboki [ 20-01-2017, 21:43 ] |
Tytuł: | Re: Zakup GV II do ciągnięcia przyczepy - pytania. |
Co do klekota i przyczepy, jedzie, hamuje, problemów nie zauważyłem. ![]() Ktoś napisał 100-110 z przyczepą... Ja maks 90, szybciej to zaczyna być szaleństwo bo zapominamy o jakimkolwiek gwałtowniejszym hamowaniu. Pomijając, że łamiemy przepisy ![]() uciu pisze: Mati43 pisze: Czemu boisz się DDIS? 90% postów o problemach z silnikiem w GV2 jest o tym renaultowskim dizlu Policzymy? ![]() ![]() ![]() A tak na marginesie, używanej DDIS z nieznanych rąk bym nie kupił, tak jak i żadnego nowoczesnego turboklekota. No ale to nie temat o silniki DDIS ![]() |
Autor: | Mati43 [ 21-01-2017, 09:14 ] |
Tytuł: | Re: Zakup GV II do ciągnięcia przyczepy - pytania. |
Ja też nie zauważyłem problemów z ciąganiem klekotem przyczepy a targałem domek na kółkach jak i dość ciężką żaglówkę włącznie z wodowaniem.Jak ktoś chce mocnego holownika to proszę zerknąć na Jeep TJ,Rubicon czy szukać szerokiego... 5.7 i po problemie. mi osobiście przyjemniej się jeździ Vitarą z ogonem niż moim YJ.YJ wcale nie czuje przyczepy 4.0... ale jednak GV bardziej mi pasuje. Nie znam benzyn ze stajni Suzuki, ale klekot w zupełności wystarczy do normalnego holowania.Spalanie, i prowadzenie na przyzwoitym poziomie.Raz na autostradzie wyprzedzałem z ogonem zestaw 10 ciężarówek to dobiłem do 120. Normalnie około 90.Hamuje bardzo dobrze, może z tego względu że ogon też miał hamulec. Czoboki- moja teściowa zajechała tak GL 420:) Zima nie zima po nocy zapaliła i rura...dojeżdżała i gasiła. 3x turbo było zmieniane:) Diesla jak to mój ojciec mówi..kupuje się z głową. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |