Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 28-03-2024, 08:58

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: 09-06-2017, 09:54 
Offline

Rejestracja: 01-09-2016, 12:39
Posty: 7
Lokalizacja: Ciechanów
Suzuki: GV II 1.9DDiS
Wymieniałem obie tuleje i z tego co mi powiedział mechanik wyjął tylko tylni most i wprasował tuleje na samochodzie bez wyciągania sanek. Robiłem to razem z przeglądem okresowym i wymianą płynów więc ceny nie porównamy ale robocizna na pewno nie kosztowała 500zł.

_________________
GV II 2008 5D 1.9 DDiS


Na górę
Post: 09-06-2017, 12:49 
Offline

Rejestracja: 26-02-2015, 18:58
Posty: 209
Tak też podobno zrobili ostatecznie u mnie, natomiast problem był z śrubami które wchodzą w dyferencjał, bo się zapiekły i walczyli z nimi bardzo dużo żeby nie zerwać. Myślę, że pewnie u kogoś innego zrobił bym to taniej, ale tego mechanika znam i zostawiam mu samochód z zaufaniem...


Na górę
Post: 14-06-2017, 21:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-04-2017, 08:50
Posty: 196
Lokalizacja: Siedlce
Suzuki: Grand Vitara II
Trochę Ci ten majster makaronu na uszy nawinął z tymi zapieczonymi śrubami, te tuleje wciska się ściągaczem do łożysk, przy wyjęciu najlepiej użyć lisa,przeciąć metalowy ring i wszystko samo wypadnie. W sumie z wyjęciem dyfra to 3 godziny roboty. Normalna przypadłość modelu jak auto ma powyżej 150 tys. To ile te wasze majstry miesięcznie zarabiają, jak za 3 godziny prostej mechanicznej roboty biorą pół tysiąca? :]

_________________
Była GV II DDIS 2007 r.


Na górę
Post: 22-06-2017, 12:13 
Offline

Rejestracja: 21-02-2017, 19:36
Posty: 6
Suzuki: Grand Vitara 1.9 ddi
Witam. Jak sprawdzic czy to napewno tuleja da się jakoś na kanale samemu.


Na górę
Post: 22-06-2017, 19:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-04-2017, 08:50
Posty: 196
Lokalizacja: Siedlce
Suzuki: Grand Vitara II
Wejdziesz w kanał spojrzysz z tyły na belką i ewidentnie gołym okiem zobaczysz że są pęknięte/zerwane.

_________________
Była GV II DDIS 2007 r.


Na górę
Post: 26-06-2017, 09:01 
Offline

Rejestracja: 21-02-2017, 19:36
Posty: 6
Suzuki: Grand Vitara 1.9 ddi
Faktycznie gumy są popękane. A czy ma może ktoś instrukcje krok po kroku jak to wymienić jakieś zdjęcia lub film.


Na górę
Post: 27-06-2017, 13:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-04-2017, 08:50
Posty: 196
Lokalizacja: Siedlce
Suzuki: Grand Vitara II
Wycisnąć stare wcisnąć nowe, co tu tłumaczyć? Na tej aukcji masz poduszki
http://allegro.pl/tuleja-tylna-tylnego- ... 70312.html
Takim prostym ściągaczem najlepiej to zrobić
http://allegro.pl/sciagacz-do-lozysk-i- ... 68215.html

_________________
Była GV II DDIS 2007 r.


Na górę
Post: 11-07-2017, 22:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-04-2017, 22:04
Posty: 36
U mnie takie drgania jeszcze nie występują, auto ma co prawda przejechane 65 tysięcy.


Na górę
Post: 02-03-2018, 10:32 
Offline

Rejestracja: 02-03-2018, 10:14
Posty: 4
Suzuki: GV II 1,9DDIS
:sciana:

Witam, czy ktoś coś działał z tym problemem "A" I "B" w 1,9 DDIS?

podsumowując z tego co ludzie piszą:

- sprzęgło nie
- przeguby wewnętrzne nie
- EGR nie
- poduszki skrzyni / silnika nie
- chip tuning nie
- filtr, dolot powietrza, nieszczelny intercooler ( opisywane na zagranicznych forach) też nie

- ja sam po przeczytaniu wcześniejszych wieści rzuciłem się radośnie na wymianę tulei tylnego mostu, Swoją drogą bez problemów da się toto samemu powymieniąć ( wszystkie 4 na tylnym moście) bez żadnego zdejmowania mostu, potrzebny młotek, przecinak, wyjąć najłatwiej metodą destrukcyjną - naciąć tuleje jak kolega wcześniej pisał lub zagiąć do wewnątrz rant przecinakiem, troche zapału. 2-3 godziny roboty. Efekt ... ŻADEN no może tuleje mam tera ładniejsze, niepopękane, całe szczęście nie były drogie, da się wyłowić na allegro po 50 pln /szt. ale szybko znikają.

Śledzę ten wątek of dłuższego czasu licząć że w końcu pojawi się jakiś prorok :)

Zatem, jakieś inne pomysły na uwolnienie się of tych "drgawek"??? Czy wszyscy się już poddali? :P


Na górę
Post: 02-03-2018, 12:07 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Jeśli masz auto bez dwumasy, to tu masz przyczynę drgań na niskich obrotach. Tak przynajmniej wynika z różnych informacji, które znalazłem i jak dla mnie ma to sens.

Oczywiście mówię o drganiach opisanych w pierwszym poście.
Cytuj:
a) jazda na niskich obrotach na 1ce i dwojce, poniżej 1400obr drży cała karoseria aż plomby wypadają
b) drgania jak powyżej ale głównie na 4ce w okolicach 2200 obr i tylko w trakcie przyśpieszania


Ta sama sytuacja Jamniku.
viewtopic.php?f=5&p=139831#p139831

Ja w zasadzie nie jeżdżę poniżej 2k obrotów i nie mam problemów z drganiami ;)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 02-03-2018, 14:06 
Offline

Rejestracja: 02-03-2018, 10:14
Posty: 4
Suzuki: GV II 1,9DDIS
Dzięki za szybką odpowiedź :) Doczytałem co tam mądrego piszą, ale jedyne co mogę powiedzieć to że wykluczam ( przynajmniej u siebie) kolejne rzeczy:

- gumy pod kabiną, mocowanie sanek, korozja
- koła i wszystko co z nimi związane ( ciśnienie , rodzaj opon, łożyska, hamulce)
- tuleje w wahaczach
- fazy księżyca i inne takie ...

Kumpel miał jamnika, I wiem o jakich drganiach piszą, tam po prostu auto twardo chodzi jakby się miało rozklekotać ( buczy wszystko, drgania, grzechoczą plastiki, nie wiem jak on to wytrzymywał psychicznie :P ), w GV II mamy tylko 2 przypadki: turlanie przy małej prędkości I mocniejsze depnięcie z 4 5 biegu od niskich obrotów. Wydaje mi się że to osobne tematy, choć może faktycznie rozwiązanie problem będzie to samo.


piszą co prawda że to przez brak dwumasy itd ... tylko że moja suka nabrała takich "trzęsiawek" z czasem, kiedyś tego nie było, są tez użytkownicy którzy piszą że u nich tego nie ma w ogóle. To może mieć sens, z jakiegoś powodu Suzuki zaczeło później dwumasę wstawiać :P Może problem przychodzi z przebiegiem I ogólnym zuzyciem wszelkich gum i amortyzatorów, karoseria rezonuje mimo ze wcześniej tego nie robiła. Na codzień staram się dostosowywac technikę jazdy, omijam te newralgiczne obroty, I prawie zapominam o temacie ... do czasu ... az jedziesz powili w korku I nie ma za bardzo pola manewru żeby dostosować prędkość do takiej którą akurat twoje auto "lubi", albo przy wyprzedzaniu okazuje się że zostaje użyteczny zakres obrotów of 2500 w górę :/

Szukam dalej :) chyba tylko krzyżaki to coś czego jeszcze nie ruszałem ... ew pasuje mi do teorii przegub wewnętrzny, czy lejące wtryski. Przy pierwszej okazji sprawdzę też dokładniej poduszki silnika i skrzyni, może coś przeoczyłem. Martwi tylko że o każdym z elementów już ktoś pisał że po wymianie zero poprawy :P


Na górę
Post: 02-03-2018, 14:16 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Walcz, choć myślę, że to jednak kwestia dwumasy. Będę w poniedziałek w ASO to pogadam z nimi. :)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 02-03-2018, 14:25 
Offline

Rejestracja: 02-03-2018, 10:14
Posty: 4
Suzuki: GV II 1,9DDIS
... przygotowuje się już psychicznie do pogodzenia z tą teorią o dwumasie :P

ok, daj znać co powiedzą :)


Na górę
Post: 07-03-2018, 15:09 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Stawiają na brak dwumasy, zakładając że nie są to tak duże drgania od których plomby wypadają. Oczywiście jest możliwe, że gdzieś jest problem, ale generalnie dwumasa ma za zadnie eliminować takie drgania.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 08-03-2018, 09:25 
Offline

Rejestracja: 02-03-2018, 10:14
Posty: 4
Suzuki: GV II 1,9DDIS
dzięki za info i za pamięć :) jesli dobrze rozumiem to brzmi troche że raczej zgadują " hipotetyzują" niż żeby to był znany dla nich problem. Ciekawe czy mieli dużo takich przypadków tak żeby stwierdzić np. że to na pewno brak dwumasy w dieslach 2006-2008, podejrzewam że w tych rocznikach raczej niewielu właścicieli "stołuje" się jeszcze w ASO. Inna sprawa że z mojego doświadczenia w serwisach różne bejeczki już słyszalem, bardzo często krojone pod klienta na wymiar, mówią to co petent chcialby usłyszeć więc nabrałem już do tego sporego dystansu. P.S. Przeraszam za swój sceptycyzm ;) generalnie przyjmuje tę teorię chociaż na razie jeszcze z pewną nutką niepewności :)


Na górę
Post: 08-03-2018, 19:26 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Oczywiście, że to było takie wróżenie z fusów po kawie (ale nie rozpuszczalnej). ;)
Założenie "diagnozy" było takie, że wszystko w aucie jest ok (poduszki, podpory itp).

Sceptycyzm rozumiem i gdyby nie to, że akurat temu warsztatowi ufam, to bym miał podobne podejście. ;)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 02-02-2020, 22:22 
Offline

Rejestracja: 07-01-2018, 14:54
Posty: 121
Suzuki: grand vitara 2
Desertdog pisze:
:sciana:

Witam, czy ktoś coś działał z tym problemem "A" I "B" w 1,9 DDIS?

podsumowując z tego co ludzie piszą:

- sprzęgło nie
- przeguby wewnętrzne nie
- EGR nie
- poduszki skrzyni / silnika nie
- chip tuning nie
- filtr, dolot powietrza, nieszczelny intercooler ( opisywane na zagranicznych forach) też nie

- ja sam po przeczytaniu wcześniejszych wieści rzuciłem się radośnie na wymianę tulei tylnego mostu, Swoją drogą bez problemów da się toto samemu powymieniąć ( wszystkie 4 na tylnym moście) bez żadnego zdejmowania mostu, potrzebny młotek, przecinak, wyjąć najłatwiej metodą destrukcyjną - naciąć tuleje jak kolega wcześniej pisał lub zagiąć do wewnątrz rant przecinakiem, troche zapału. 2-3 godziny roboty. Efekt ... ŻADEN no może tuleje mam tera ładniejsze, niepopękane, całe szczęście nie były drogie, da się wyłowić na allegro po 50 pln /szt. ale szybko znikają.

Śledzę ten wątek of dłuższego czasu licząć że w końcu pojawi się jakiś prorok :)

Zatem, jakieś inne pomysły na uwolnienie się of tych "drgawek"??? Czy wszyscy się już poddali? :P


Witam w mojej GV było podobnie z drganiami,przy delikatnym ruszaniu i zmianie z 1 na 2 vitara dostawała drgań przy małych obrotach oraz jeśli np na rondzie chciałem jechać powoli na 3 to samo ale najgorzej było przy ruszaniu i zmianie z 1 na 2 i co się okazało......Kiedyś zauważyłem mając auto na lewarku że mam gumy wywalone w przednich wahaczach, chodzi o te największe okrągłe wymieniłem je i ku mojemu zaskoczeniu problem znikł jak ręką odjął i teraz zero drgań przy wolnym ruszaniu i zmianie z 1 na 2....
Ale jeszcze czuję że na tyle są do wymiany tuleje tylnego mostu ponieważ przy puszczaniu sprzęgła podczas jazdy czuć że auto robi kangurka lub coś w rodzaju że czuć że ma się ten most z tyłu i się go ciągnie .Patrzyłem na gumy i są pęknięte....Podpowiesz kolego jak krok po kroku wymienić te tuleje?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]