Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 29-03-2024, 06:34

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 31-10-2016, 13:13 
Offline

Rejestracja: 26-02-2015, 18:58
Posty: 209
Cześć, czy miał ktoś z Was problem z immobilizerem w GVII? Mam wersję Keyless, sam system działa, można normalnie otwierać i zamykać drzwi, oraz przekręcić stacyjkę (wykrywa kluczyk w środku, bo kontrolka zapala się na niebiesko). Problemem natomiast jest immobilizer. Jego kontrolka miga czyli jest jakiś błąd.

Odpalenie samochodu jest aktualnie możliwe na dwa sposoby. Albo trzeba wsadzić kluczyk do stacyjki, albo trzymać kluczyk elektroniczny przy samej stacyjce, tak aby immo go wykrył, wtedy odpala tak jak normalnie na KeyLess.

Czy ktoś ma pomysł co to może być? Jak wygląda komunikacja systemu elektronicznego kluczyka z immo gdy to normalnie działa?
Może zna ktoś jakiś sposób na reset tego wszystkiego? Bo na chwilę obecną wygląda jak brak komunikacji między KeyLess a Immo.


Na górę
Post: 31-10-2016, 13:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-02-2016, 20:50
Posty: 280
Lokalizacja: Wolbrom
Suzuki: Grand Vitara 2.0 LPG
Zacznij od najprostszej diagnozy, wymień baterie i sprawdź czy pomoże. Nadajnik od pilota masz na środku samochodu pod podsufitką. U mnie jak bateria była słaba migała mi kontrolka, która u ciebie świeci cały czas.

Co do samego kluczyka w środku jak go otworzysz masz zwój drucika, który robi za antenę, jak będziesz zmieniał baterie sprawdź jego stan. Bateria to duża płaska oznaczenie 2032


Na górę
Post: 31-10-2016, 15:38 
Offline

Rejestracja: 26-02-2015, 18:58
Posty: 209
Baterie wymieniłem w pierwszej kolejności, pętla wyglada jak nowa. Wymieniłem tez sam akumulator w samochodzie bo był juz mocno stary. Dodatkowo odłączyłem akumulator na dłuższy czas licząc, ze moze coś sie wyzeruje. Ale jak narazie nic nie pomogło. Muszę odpalać z kluczyka.


Na górę
Post: 31-10-2016, 19:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-02-2016, 20:50
Posty: 280
Lokalizacja: Wolbrom
Suzuki: Grand Vitara 2.0 LPG
A masz możliwość podłączyć komputer? Może jest jakiś błąd który nakieruje cię ku rozwiązaniu problemu.


Na górę
Post: 31-10-2016, 20:24 
Offline

Rejestracja: 26-02-2015, 18:58
Posty: 209
Szukam właśnie warsztatu w Warszawie gdzie mogę podpiąć. Skoro kontrolka miga to jakiś błąd musi tam siedzieć, moze zwykle wykasowanie pomoże. ;-) (lubię sobie robić nadzieje)


Na górę
Post: 01-11-2016, 10:07 
Offline

Rejestracja: 26-02-2015, 18:58
Posty: 209
Przy pomocy ELM 237 i TorquePro błędów żadnych nie wykrywa (nie wiem na ile można ufać temu sprzętowi). Po całonocnym postoju bez aku też nic się nie zmieniło, wykluczam również kwestię kluczyków bo sprawdzałem również zapasowy.

Aby jakoś w ogóle zahaczyć się, brakuje mi wiedzy na temat tego, jak w normalnej pracy keyless-a odblokowuje się immobilizer? Ma jakąś dodatkową mocniejszą antenę czy może po prostu system KeyLess przekazuje info, żeby odblokować immo?

Dopatruję się problemów właśnie w tej linii, czyli komunikacji KeyLess a Immo. Ktoś ma może wiedzę na temat takiej komunikacji?


Na górę
Post: 01-11-2016, 21:58 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Tak zapytam, oba piloty sprawdzałeś?
Zadzwoń może do jakiegoś ASO i popytaj.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 02-11-2016, 19:14 
Offline

Rejestracja: 26-02-2015, 18:58
Posty: 209
Tak oba piloty sprawdzone.

Mam jeszcze prośbę do kogoś z Grand Vitarą JT i kluczykiem elektronicznym. Proszę o sprawdzenie czy w przypadku gdy zostawi się w domu kluczyk fizyczny (czyli grot wyciągany z kluczyka elektronicznego) to czy da radę odpalić wtedy nie mając przy sobie tej części kluczyka (w nim właśnie zabudowany jest transponder Immobilizera i chciałbym się dowiedzieć czy w przypadku odpalania bez kluczyka to on się jakoś łączy.) Z góry dzięki.


Na górę
Post: 02-11-2016, 20:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-02-2016, 20:50
Posty: 280
Lokalizacja: Wolbrom
Suzuki: Grand Vitara 2.0 LPG
Wysłaniem co info na priv, a tu podaję link do Sam Naprawiam

https://drive.google.com/drive/mobile/f ... XhyN2xzVnM


Na górę
Post: 03-11-2016, 12:17 
Offline

Rejestracja: 26-02-2015, 18:58
Posty: 209
Berias bardzo dziękuję za sprawdzenie i podesłaną serwisówkę. Po analizie i przeczytaniu sporej ilości dokumentacji technicznej diagnoza to brak komunikacji modułu BCM odpowiadającego za Keyless Start Engine z ECM.

Pierwszy punkt to sprawdzenie zgodnie z instrukcją to sprawdzenie bezpiecznika. Ma ktoś pomysł gdzie może się ten bezpiecznik znajdować? Bo raczej te opisane w instrukcji pod to nie podchodzą.


Na górę
Post: 03-11-2016, 13:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-02-2016, 20:50
Posty: 280
Lokalizacja: Wolbrom
Suzuki: Grand Vitara 2.0 LPG
Skrzynka bezpiecznikow jest bardzo głęboko schowana pod kierownica, dostęp do niej jest fatalny... Ktoś w suzuki powinien dostać Nobla za umiejscowienie jej. Opis bezpiecznikow powinien być w instrukcji obsługi.


Na górę
Post: 03-11-2016, 18:04 
Offline

Rejestracja: 26-02-2015, 18:58
Posty: 209
Wszystkie bezpieczniki sprawdzone i są ok (te pod kierownicą i te pod maską po stronie kierowcy). "Pomacałem też wtyczki BCM, ECM i modułu KeyLess, też to nic nie dało. Niestety coś padło i obawiam się, że naprawa będzie bardzo ciężka :(

Z tego co doczytałęm w "sam naprawiam" to występuje u mnie coś takiego:

"Also, when the ID code of ECM and that of the keyless start control
module do not match, the engine cannot be started even if the ignition knob switch is turned to the start position. Then
ECM makes the immobilizer lamp in the combination meter flash to warn the driver that it is not possible to start the
engine."

Czyli ID code z ECM i z Keyless Start Control nie zgadzają się i następuje zablokowanie zapłonu.
Ktoś ma wiedzę w temacie czy można to jakoś zresetować albo ponownie zaprogramować?


Na górę
Post: 09-11-2016, 16:05 
Offline

Rejestracja: 26-02-2015, 18:58
Posty: 209
Temat do zamknięcia, awaria usunięta.

Problemem był włącznik biegu wstecznego który w momencie włączenia robił przebicie na masę, palił bezpiecznik nr 31 na którym poza światłem wstecznym było też zasilanie poziomowania xenonu i sygnał zapłonu dla systemu Keyless Start. Włącznik wymieniony i problem znikł.


Na górę
Post: 09-11-2016, 20:04 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Super :) Tematu nie zamyka, może ktoś będzie maił inny problem z immo, to napisze tu :)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 10-11-2016, 14:23 
Offline

Rejestracja: 26-02-2015, 18:58
Posty: 209
Skoro temat zostaje i faktycznie może ktoś szukać pomocy w podobnym przypadku, to rozpiszę sprawę (skoro już to przestudiowałem dogłębnie).

Na centralkę Keyless są podawane dwa napięcia. Jedno stałe dzięki któremu możemy otworzyć np. samochód mając kluczyk w kieszeni oraz drugie, żółtym kablem na pin nr 15 kostki modułu Keyless po bezpieczniku nr 31. To napięcie pojawia się wraz z zapłonem i moduł wykorzystuje je, jako sygnał do tego, aby wysłać swoje ID Code do ECM, ponieważ mi awaria ten bezpiecznik załatwiła, to moduł nie przekazywał swojego ID Code w ogóle a ECM traktował to jako nieautoryzowaną próbę odpalenia i blokował zapłon - jak immobilizer.

Swoją drogą chciałbym Wam bardzo podziękować za pomoc, szczególnie koledze Berias za podesłaną dokumentację. Bardzo mi ona pomogła w zrozumieniu problemu i szybkim wyeliminowaniu, bez niepotrzebnego kombinowania i wydatków.


Na górę
Post: 10-11-2016, 14:38 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Super :) Co to za dokumentacja? Może by ją wrzucić do tematu z linkami?

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 10-11-2016, 14:51 
Offline

Rejestracja: 26-02-2015, 18:58
Posty: 209
To jest ta angielska książka "Sam naprawiam", która pewnie tam jest, tylko ja do niej sam nie dotarłem:D


Na górę
Post: 10-11-2016, 15:15 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Jest w linkach :)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 19-11-2016, 18:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-02-2016, 20:50
Posty: 280
Lokalizacja: Wolbrom
Suzuki: Grand Vitara 2.0 LPG
Panowie i ja dołączę się do wątku.

Od niedawna podczas jazdy samochodem wyskakuje mi (nie zawsze) ikonka kluczyka w kolorze czerwonym jakby nie był wykrywany pomimo, iż kluczyk znajduje się u mnie w kieszeni.

Co do baterii są nowe, paro dniowe. Wcześniej takie objawy nie występowały, czy może to wina pory roku, wilgoci, a może coś się sypie?

Kluczyk trzymam w lewej kieszeni bocznej kurtce, więc nie daleko.

Ktoś, poza autorem wątku miał podobny problem z keyless? Jakieś dziwne zachowania?


Na górę
Post: 19-11-2016, 21:41 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Przy obu pilotach? Ja tak mam w przypadku jednego. Czasem kontrolka, czasem są problemy z otwarcie drzwi. Przyciski na pilocie działają bez pudła, tylko to zdalne nie działa jak powinno. Drugi działa bez problemu.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 19-11-2016, 22:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-02-2016, 20:50
Posty: 280
Lokalizacja: Wolbrom
Suzuki: Grand Vitara 2.0 LPG
Czoboki nie patrzyłem 2 pilota, sprawdzę i dam znać. Profilaktycznie wymienię baterie i w nim.


Na górę
Post: 29-11-2016, 21:55 
Offline

Rejestracja: 26-02-2015, 18:58
Posty: 209
Keyless to ogólnie kapryśna sprawa bywa. U mojej siostry ciotecznej pod blokiem jest parking na którym jak zostawię samochód to nie jestem w stanie użyć keyless-a, ani nie otwiera, ani nie widzi kluczyka w środku. Wystarczy przestawić samochód na drugi parking 30m dalej i wszystko gra. Nie ma tam żadnych linii wysokiego napięcia, ale widocznie coś tam konkretnie zakłóca cały system. Tak jak polecał czoboki zacznij od testu z drugim kluczykiem.


Na górę
Post: 29-11-2016, 22:01 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 3897
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Wcale nie taka kapryśna. Generalnie działa bez zarzutu. Fale radiowe to i czasem są problemy. W Warszawie w niektórych miejscach bywają problemy z włączeniem/wyłączeniem alarmu pilotem i to przy samym aucie :) Standard.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 01-12-2016, 14:16 
Offline

Rejestracja: 01-09-2016, 12:39
Posty: 7
Lokalizacja: Ciechanów
Suzuki: GV II 1.9DDiS
W moim aucie otwieranie drzwi kierowcy z przycisku klamki raz działało raz nie. Nie było reguły. Zastanawiałem się nad zakłóceniami komunikacji bo przyciski pilota otwierały drzwi. Sprawdzałem baterie, oba piloty i po testach wyszło mi, że trzeba dobrać się do klamki. Sprawa była nieskomplikowana, klamkę można rozkręcić i sprawdzić kabelki i połączenia. Winny okazał się mikrowłącznik w klamce. Nie wymieniałem go tylko po rozebraniu oczyściłem z nalotu blaszki i popsikałem specyfikiem do styków elektrycznych. Problem się rozwiązał i od trzech miesięcy mam spokój.

_________________
GV II 2008 5D 1.9 DDiS


Na górę
Post: 17-01-2020, 10:43 
Offline

Rejestracja: 14-01-2020, 08:08
Posty: 1
Lokalizacja: Gorlice
Suzuki: GV II 2.4 Automat
Witam Koledzy.
czy ktoś mógł by powiedzieć gdzie znajduje się oby bezpiecznik 31 bo od paru dni mam podobne objawy i system keyless nie działa w ogóle.
Mogę odpalić tylko awaryjne z kluczyka.
SGV2 3D 2.4 automat rok 2011


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]