Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Metaliczny regularny halas powyzej 2000 obr/min
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=14017
Strona 1 z 2

Autor:  BorysLcf [ 05-09-2016, 11:07 ]
Tytuł:  Metaliczny regularny halas powyzej 2000 obr/min

Hej, nie znalazlem podobnego tematu zwiazanego z predkoscia obrotowa. Problem polega na tym ze wystepuje halas po rozwinieciu 2000 obrotow i wyzej do ok 2800 - metaliczne stukanie lub rzeszenie. Nie jest to rozrzad bo byl niedawno wymieniany i wczesniej wystepujace przezliwe halasy jak z diesla ustaly. Teraz zostal ten, ktory przypomina jakies stukanie cos o cos, moze jakas obudowa. Problem w tym ze mechnicy po mojej prosbie juz ogladali go od spodu i nic nie wykryli.
Kwestia zaworow tez raczej odpada bo halasy pojawialy by sie w calym zakresie obrotow. Luzy zaworowe tez zmierzone - w normie.
Gdzies slyszalem ze moze to byc rura od dolotu, jakies blachy od wydechu lub zepsuty katalizator (?).

Macie jakies pomysly?

Autor:  chopin [ 05-09-2016, 14:03 ]
Tytuł:  Re: Metaliczny regularny halas powyzej 2000 obr/min

Możesz nagrać film i wrzucić na YT?

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka

Autor:  BorysLcf [ 05-09-2016, 14:50 ]
Tytuł:  Re: Metaliczny regularny halas powyzej 2000 obr/min

Dokladnie, mialem to dorzucic :)

https://youtu.be/CUdz7a82MtA

Autor:  chopin [ 05-09-2016, 15:10 ]
Tytuł:  Re: Metaliczny regularny halas powyzej 2000 obr/min

A spod maski? :-)
Bo tak to naprawdę ciężko cokolwiek powiedzieć.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka

Autor:  BorysLcf [ 05-09-2016, 19:18 ]
Tytuł:  Re: Metaliczny regularny halas powyzej 2000 obr/min

https://youtu.be/YUi8FAJTyBI

Bylem po poludniu u dobrego mechanika i stwierdzil ze to na bank panewki..

Autor:  mariomix [ 06-09-2016, 16:30 ]
Tytuł:  Re: Metaliczny regularny halas powyzej 2000 obr/min

hałas dwumasy na bank , słyszałem już ten dźwięk

Autor:  BorysLcf [ 06-09-2016, 17:20 ]
Tytuł:  Re: Metaliczny regularny halas powyzej 2000 obr/min

To w j20a jest dwumasa? Myślałem że w tej benzynie nie ma tego

Autor:  BorysLcf [ 08-09-2016, 11:07 ]
Tytuł:  Re: Metaliczny regularny halas powyzej 2000 obr/min

Czy ktos ma jeszcze jakies pomysly? Jesli chodzi o te dwumase to ponoc jest kolo zamachowe ale czy dwumasowe nie wiem. Poza tym autem nie trzesie ani w trakcie jazdy, ruszania czy zapalania.

Autor:  auto [ 28-09-2016, 21:12 ]
Tytuł:  Re: Metaliczny regularny halas powyzej 2000 obr/min

miałem identyczny dzwięk w mercedesie w211 2.6 benzyna, silnik z przebiegiem 186tyś km, zachciało mi się czyszczenia silnika od środka, zalałem specyfik przy wymianie oleju i od tamtego momentu miałem dzwięk jak u ciebie, z miesiąca na miesiąc nasilał się aż wkoncu tak dudniło ze jezdzić sie nie dało, kupiłem nowy silnik i po kłopocie, starego nawet nie diagnozowałem sprzedałem na czesci koledze za kilka stówek, mechanik mówił że prawdopodobnie panewka sie obrócił lub powstał jakiś luz na jednym z tłoków.

Autor:  BorysLcf [ 28-09-2016, 21:32 ]
Tytuł:  Re: Metaliczny regularny halas powyzej 2000 obr/min

U mnie po rozbiorce silnika okazalo sie ze do roboty sa:
- panewki korbowodowe (byly nowe ale szlifu korbowodu brak wiec uszkodzenie obydwu elementow)
- jeden tlok zapieczony wraz z pierscieniami
- szlif korbowodu
- szlify zaworow
- lancuch pompy oleju (tak rozciagniety ze tlukl o obudowe)

Silnika drugiego nie znalazlem, robie remont obecnego. Poza tym uzywka tez moze byc styrana..

Autor:  auto [ 02-10-2016, 20:57 ]
Tytuł:  Re: Metaliczny regularny halas powyzej 2000 obr/min

mam takiego goscia ktory sprowadza vitary, zaopatrzam sie u niego w czesci jak mi cos potrzeba, bardzo fajny gośc...
Pan Piotr 793- 198- 012

PS.liczyłeś ile cie remont wyjdzie?

Autor:  BorysLcf [ 04-10-2016, 08:38 ]
Tytuł:  Re: Metaliczny regularny halas powyzej 2000 obr/min

Hej auto - ok 8-9k z wymiana sprzegla i remontem kapitalnym silnika. Ale to wstepne szacunki i bede wiedzial wszystko jak sie uporam ze wszystkim. Opisze to w oddzielnym watku bo historia dosc dluga.

Autor:  BorysLcf [ 07-11-2016, 21:54 ]
Tytuł:  Re: Metaliczny regularny halas powyzej 2000 obr/min

Witam po ponad miesiacu...
Remont w zasadzie jeszcze trwa ale to juz ostatnie podrygi - silnik ze skrzynia juz zlozony i wlozony. Generalnie jak wspominalem opisze wszystko jak juz ta epopeja sie skonczu a jest o czym pisac..

Kwestia jest taka, ze po wymianie:
  • panewek glownych i korbowych
  • szlifie walu korbowego
  • obrobce glowicy, zaworow i prowadnic
  • regulacji i odnowieniu zaworow
  • prowadnic
  • wymianie szklanek
  • planowaniu bloku
  • honowaniu cylindrow
  • wszystkich tlokow na nowe
  • pierscieni tlokowych
  • pompy oleju z lancuchem i slizgiem
  • kompletnego rozrzadu
  • kompletnego sprzegla z centralnym operatorem
  • wszystkich mozliwych uszczelek glowicy, bloku, kolektora wraz olejami

nadal mam w aucie halas powyzej 2000obr/min :|
Co to moze byc z Waszego doswiadczenia - zaklad, ktory robi remont to nie przypadkowy garaz wiec to, co do tej pory zostalo zrobione jest raczej solidnie wykonane.

W silniku stare w zasadzie pozostaly tylko walki rozrzadu i na nie to ewentualnie bym stawial. Chodzi mi generalnie o to, ze halas pojawia sie tylko po przekroczeniu tego zakresu obrotow i przypomina metaliczne lekki stukow.

Co to moze byc?

Autor:  aug21 [ 19-11-2016, 15:15 ]
Tytuł:  Re: Metaliczny regularny halas powyzej 2000 obr/min

Na twoim mjescu sprawdzil bym cisnienie oleju na dobrze rozgrzanym silniku ale najbardziej wiarygodny wynik bedzie jezeli sprawdzisz cisnienie u gory silnika-glowica pod blaszka prowadnicy lancucha.Robiles remont-glowicy ale o Nawalkach i lozach walkow nie pomyslales. mysle ze tam tkwi caly problem z tym silnikiem od samego poczatku.A dlaczego wymieniales szklanki byly porysowane,mialy luzy,byly wyszczrbane.Jaki olej masz zalany. Zrobil bym jeszcze taka prube zeby wyeleminowac szklanki wez 1litr oleju w jakas pompke lub inne ustrojstwo i prubuj wtloczyc na pracujacym silniku w tym zakresie obrotow gdzie wystepuja te anomalia i nasluchuj czy stuki ustaja to wyeleminuje szklanki.

Autor:  Mohinder [ 20-11-2016, 18:48 ]
Tytuł:  Re: Metaliczny regularny halas powyzej 2000 obr/min

Posłuchałem i nie brzmi to przyjemnie. Chciałem zapytać czy auto kupiłeś w takim stanie, czy to podczas Tojej eksploatacji do tego doszło? I powiedz proszę po jakim przebiegu taki ogrom prac czeka nasze silniki. Szczególnie zastanawiają mnie te panewki. Co mogło być przyczyną ich uszkodzenia?

Autor:  Ysio [ 20-11-2016, 20:50 ]
Tytuł:  Re: Metaliczny regularny halas powyzej 2000 obr/min

Obstawial bym na rozpadajacy sie od srodka ktorys z tlumikow, najprawdopodobniej ten najwiekszy )))))

Autor:  BorysLcf [ 21-11-2016, 11:10 ]
Tytuł:  Re: Metaliczny regularny halas powyzej 2000 obr/min

Hej, dziekuje Wam za aktywnosc :)

aug21 - mowisz o walkach rozrzadu? Generalnie szlifierz ktory mi obrabial glowice mowil ze walki nie sa jak nowe ale jeszcze mozna na nich pojezdzic. Myslisz ze to moze byc przyczyna? Jesli chodzi o szklanki zostaly wymienione podczas regulacji luzow zaworowych, byly juz jakies wiec stad ta wymiana. Podczas kolejnej diagnozy podpowiem w zakladzie zeby tak to sprawdzili.

Mohinder - auto kupilem w takim stanie tyle ze wczesniej glosniejszy byl sam rozrzad ktory lomotal i ciezko bylo dosluchac sie tego dzwieku w tym zakresie obrotow. Auto ma przebieg ok 180k km ale nie opieralbbym sie w tym przypadku na nim - przyczyn tego stanu rzeczy moze byc w tym konkretnie przypadku mnostwo. Po rozebraniu silnika okazalo sie ze zostal on zlozony z dwoch roznych blokow - gora i dol byly inaczej zurzyte, osad z oleju na gornym byl wiekszy niz na dolnym. Do tego tloki byly a krotkie czyli wsadzone z J20A ale ze starszej wersji.. itd.. Opisze to wszystko w oddzielnym watku. Generalnie te silniki uchodza za trwale i dlatego tez zdecydowalem sie na ten model. Mialem totalnego pecha z egzemplarzem. Jedyna kwestia ktora na pewno trzeba sie zajac w J20A to luzy zaworowe - kontrola i wszystko ma chodzic idealnie.

Ysio - o tym przestalem myslec bo na samym poczatku obstawialem uklad wydechowy.. A jak to mozna sprawdzic? Na podnosniku w zakladzie sprawdzano caly uklad ale moze niewalsciwie..

Autor:  Ysio [ 21-11-2016, 13:22 ]
Tytuł:  Re: Metaliczny regularny halas powyzej 2000 obr/min

Hej ! Przyznam ze wyslalem moj post po obejrzeniu tylko pierwszego nagrania (tego z pod spodu auta). Mam podobny metaliczny chalas ale bez "bulgotania" w swoim aucie od 3 lat. W ASO mi powiedzieli ze to ostatni tlumik. Czy po remoncie dzwiek sie u Ciebie zmienil ? Czy jest roznica jezeli sluchasz w komorze silnika i z tylu auta ? U mnie chalas prawie znika jak samochod sie rozgrzeje, a u Ciebie ? Szczerze rzycze Ci powodzenia w poszukiwaniach...

Autor:  BorysLcf [ 21-11-2016, 13:43 ]
Tytuł:  Re: Metaliczny regularny halas powyzej 2000 obr/min

Ysio pisze:
Hej ! Przyznam ze wyslalem moj post po obejrzeniu tylko pierwszego nagrania (tego z pod spodu auta). Mam podobny metaliczny chalas ale bez "bulgotania" w swoim aucie od 3 lat. W ASO mi powiedzieli ze to ostatni tlumik. Czy po remoncie dzwiek sie u Ciebie zmienil ? Czy jest roznica jezeli sluchasz w komorze silnika i z tylu auta ? U mnie chalas prawie znika jak samochod sie rozgrzeje, a u Ciebie ? Szczerze rzycze Ci powodzenia w poszukiwaniach...


Witaj :)

Rozumiem, ale dzwiek w zasadzie sie nie zmienil - przed remontem silnika a po wymianie rozrzadu, kiedy to wlasnie moglem go w koncu wysluchac a tym co jest teraz, czyli po remoncie. Jest wiec identyczny i w tym samym zakresie obrotow, niezaleznie czy silnik jest zimny czy cieply. Generalnie slychac go z komory silnika, ale dla pewnosci poprosze jeszcze kolege zeby usiadl za kierownica i poszukam. Stawialbym jednak na te walki rozrzadu ale dobrze bedzie zweryfikowac ostatecznie tez ten wydech.

Autor:  JsaBB [ 21-11-2016, 14:05 ]
Tytuł:  Re: Metaliczny regularny halas powyzej 2000 obr/min

Witam,
Sprawdzenie czy to tłumik końcowy nie powinno być problemem. Potrząchać nam w lewo/prawo góra/dół i będzie słychać czy coś lata w puszcze.
Tłumika raczej w komorze silnika nie słychać. A rozrząd dobrze był ustawiony ? Może tu jest problem ? Nowy rozrząd źle ustawiony (przesunięty) też może dawać efekty dźwiękowe.

Autor:  BorysLcf [ 21-11-2016, 14:09 ]
Tytuł:  Re: Metaliczny regularny halas powyzej 2000 obr/min

JsaBB pisze:
A rozrząd dobrze był ustawiony ? Może tu jest problem ? Nowy rozrząd źle ustawiony (przesunięty) też może dawać efekty dźwiękowe.


Trzeba by to zweryfikowac - tylko czy wtedy halas pojawia sie tylko w okreslonym zakresie obrotow?

Autor:  aug21 [ 21-11-2016, 17:05 ]
Tytuł:  Re: Metaliczny regularny halas powyzej 2000 obr/min

BorysLcf/masz wiadomosc na pw

Autor:  Mohinder [ 21-11-2016, 20:38 ]
Tytuł:  Re: Metaliczny regularny halas powyzej 2000 obr/min

Bardzo dziwna ta Twoja historia z silnikiem. Jakaś straszna rzeźba. I najwyraźniej ktoś bardzo się cieszył, że sprzedał ten samochód. Mam nadzieję, że przynajmniej nie przepłaciłeś. Teraz jak już ogarniesz wszystko to to będziesz miał spokój. Szkoda tylko, że tyle czasu pieniędzy to pochłonie.
W sprawie wałków rozrządu to wydaje mi się, że one nie mogą przyczyną hałasu. Tak sobie myślę, że skoro mechanik uznał, że się nadają to chyba nie miały żadnych wżerów czyli były gładkie. Jeżeli tak było to jeśli zawory zostały wyregulowane poprawnie to nie ma tam co hałasować. No bo jaki hałas mogą generować wałki?
Życzę szybkiego zakończenia sprawy i czekam na finał.
Pozdrawiam

Autor:  BorysLcf [ 23-11-2016, 20:42 ]
Tytuł:  Re: Metaliczny regularny halas powyzej 2000 obr/min

Tez te walki nie do konca wydaja mi sie problematyczne, tym bardziej ze szlifierz jest ponoc najlepszy w trojmiescie...
W kazdym razie dzisiaj rozmawialem z dobrym kolega z forum, ktory mial bardzo podobne objawy i doszedl, ze problemem byl zle ustawiony rozrzad. U mnie oczywiscie byl w komplecie wymieniany ale problem tkwi w tym, czy ten kto go montowal wiedzial o wszystkich zawilosciach ustawien lancuchow oraz kol zebatych wzgledem siebie..

Czy zatem mozecie mi pomoc w weryfikacji poprawnosci - co prawda na podstawie niezbyt dobrego zdjecia jakie wykonalem zapobiegawczo w trakcie jednej z wizyt u mechanika - na podstawie schematu z forum suzuki.info.pl:

Obrazek
Obrazek

Autor:  aug21 [ 24-11-2016, 12:17 ]
Tytuł:  Re: Metaliczny regularny halas powyzej 2000 obr/min

ladny schemacik i pomocny ale brak najwazniejszych danych dotyczy lancucha dolnego [prawa strona rysunku powinna miec 23 ogniwa a lewa 24 ogniwa,jezeli bedzie odwrotnie rozrzad bedzie przestawiony o 1 zeba.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/