Dziękuję. Między serwisówką, a instrukcją obsługi są rozbieżności m.in: interwał wymiany oleju silnikowego w normalnych warunkach eksploatacji tzn.:
w instrukcji jest co 7,5k mil [12.500km], w serwisówce 9k mil [15.000km],
olej w automacie: instrukcja 105k [175.000km], serwisówka 99k [165.000km],
świece irydowe: instrukcja 60k [100.000km], serwisówka 63k [105.000km],
filtr powietrza: instrukcja 30k [50.000km], serwisówka 27k [45.000],
ilość oleju silnikowego: instrukcja 4.8L (10.1 US pt), serwisówka 5.3L (11.2 US pt),
ilość oleju w automacie: instrukcja 2.5L (5.2 US pt), serwisówka 3.0L (6.34 US pt),
Rozbieżności niby niewielkie, ale czasami 5 czy 10 tysięcy robi różnicę.
Dzisiaj zalałem do automatu w serwisie Suzuki, Mobil ATF 3309. Pan się trochę zdziwił, że mam swój olej i pytał czy na pewno odpowiedni?

Weszło 2.8L, ale mam pojeździć i po tygodniu sprawdzić stan na zimnym silniku. Szukałem również świec Denso i te podane w instrukcji oraz serwisówce [SK20PR11] są niedostępne, ale są świece zamienne o bardzo zbliżonych parametrach [IK20TT], mają specjalną stopkę, która daje prześwit 0.4mm i deklarowaną wytrzymałość przez producenta do 120.000 km.
Mam nadzieję, że komuś te informacje się przydadzą, a moderator mnie nie zje. Czekają mnie jeszcze wymiany oleju w silniku, w mostach itd., bo jak zobaczyłem co dzisiaj Pan mechanik zlał z automatu to się przeżegnałem, dlatego trzeba brać poprawkę na to, co mówi przy sprzedaży Pan sprzedający
