Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Jaki olej do skrzyni biegów, mostów
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=13448
Strona 1 z 1

Autor:  kubik-suzi [ 10-04-2016, 10:42 ]
Tytuł:  Jaki olej do skrzyni biegów, mostów

Witam,
koledzy nie znalazłem w szukajcie interesujących mnie informacji - przymierzam się do wymiany olejów w reduktorze, skrzyni biegów, mostach. Jeżdże GV II z 2005 roku, silnik 2,0l benzyna (zagazowana 5 tyś km temu), przebieg 137 tysięcy (raczej autentyk). Z tego co wyczytałem do tej pory w necie to polecany olej do wszystkich interesujących mnie mechanizmów - API GL-4 SAE 80W90. A jakiego producenta polecacie i drugie pytanie (może ważniejsze) olej mineralny, syntetyk czy półsyntetyk bo tu odpowiedzi nie znalazłem.
Ile oleju trzeba na wszystkie mechanizmy, czy faktycznie 5,5litra starczy na wszystko :?:


Z góry dziękuje za pomoc :uznanie:

Autor:  Berias [ 10-04-2016, 15:12 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej do skrzyni biegów, mostów

Silnik 5w30 5l
Reduktor 75w90 1,6l GL4
Skrzynia biegów 75W90 1,9L GL4
Most tył 80W90 0,9L GL5
Most przód 80W90 1L GL5

Ja lałem Valvoline do skrzynki i reduktora, a do mostów jakiś zwykły nie drogi. GL5 do mostów, reszta GL4.

Przy wymianie powinno się dać uszczelniacz na korki/śruby, ale ja nie dawałem bo nigdzie nie mieli.

Co do samej wymiany zaopatrz się w duża strzykawke, najlepiej typową do oleju, bo ja się mordowałem największą jaka mieli w aptece, tj. 100ml... Aha i kawałek rurki do strzykawki. Co do samych korków to jest kwadrat 10, kup albo samą nasadke do grzechotki, albo sama "średnia" grzechotka ma łącze 10. Most z przodu miał jeszcze śrubę 17 taką samą jak do misy olejowej.

Autor:  kubik-suzi [ 10-04-2016, 19:57 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej do skrzyni biegów, mostów

dziękuje za podpowiedź, jutro odstawiam Suzi na wymianę olejów.

Autor:  sebano79 [ 14-04-2016, 22:13 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej do skrzyni biegów, mostów

Serwis też namawiał mnie na wymianę oleju w mostach, choć sam producent w wypadku "normalnej" jazdy tego nie przewiduje.... :-) Oczywiście nie zaszkodzi i nikogo nie chcę od tego pomysłu odwieść. Drażni mnie tylko niekompetencja ASO - przynajmniej w mojej okolicy.
Taki trochę off-top :P

Autor:  Berias [ 15-04-2016, 18:19 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej do skrzyni biegów, mostów

Ja wymieniłem wszystkie oleje sam dla własnego spokoju i lepszego samopoczucia. Muszę przyznać, że skrzynia chodzi lżej i nie telepie tak lewarkiem. Co do mostów zauważyłem, że ciszej pracują. Generalnie z mostami jest podobno tak, że podczas jazdy po mokrym (przytapianie czy jazda w dużym deszczu) przez odpowietrznik może się dostać woda do mostu więc raczej powinno się go wymieniać.

Autor:  sebano79 [ 15-04-2016, 21:01 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej do skrzyni biegów, mostów

Racja, off-road-owcy na odpowietrznik zakładają przewód, który biegnie do bagażnika. Zapobiega to dostaniu się wody do mostu. "Zważony" z wodą olej robi się "mleczny". Też oleje wymieniam sam. Jestem z grupy paranoików, którzy uważają, że jak chcesz coś mieć zrobione porządnie musisz zrobić to sam :-)
ps. brodzenie owszem, ale z deszczem nie przesadzajmy :D

Autor:  Berias [ 15-04-2016, 21:51 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej do skrzyni biegów, mostów

Pisząc o deszczu miałem na myśli przypadek, który gdzieś przeczytałem na jakimś forum. Gość opisywał dokładnie odpowietrznik z przodu auta , który jest umieszczony zaraz nad mostem (krótki przewód) i jako powód "zalania" podał jazdę w deszczu na autostradzie, gdzie woda z pod kół bije ponoć prosto na grzybek odpowietrznika... Nie wiem czy faktycznie to mogło być przyczyną, ale inni uczestnicy dyskusji narzekali na zbyt niskie położenie odpowietrznika i polecili przedłużenie go na kolumnę mcpersona nad błotnik gdzie jest sucho.

Tak czy owak myślę, że warto raz na te 50k wymienić oleje bo koszt nie wielki w porównaniu z kosztem remontu mostu. U mnie było sporo opiłek na korku spustowym, a same mosty na pewno pracowały głośniej.

Odnośnie grupy paranoików, tez się do nich zaliczam, a grzebać koło samochodu lubię ;-)

Autor:  pawel80 [ 02-05-2016, 19:25 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej do skrzyni biegów, mostów

Berias pisze:
Ja wymieniłem wszystkie oleje sam dla własnego spokoju i lepszego samopoczucia. Muszę przyznać, że skrzynia chodzi lżej i nie telepie tak lewarkiem...


"Z cyklu gdzieś usłyszane" dowiedziałem się, że w przypadku problemu z pierwszym biegiem, podobno warto "odpowietrzyć skrzynię", szczególnie jak wcześniej był wymieniany olej.
Tak więc poproszę łopatologicznie, jak to zrobić.

Autor:  Berias [ 02-05-2016, 20:07 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej do skrzyni biegów, mostów

Nie spotkałem się nigdzie z taką informacją, ale jestem posiadaczem suzuki od 5 miesięcy :-). Przy wymianie oleju są tylko 2 korki (!?) do spustu oleju i zalania go (od strony kierowcy w połowie długości i wysokości skrzyni). Może po prostu wystarczy odkręcić ten korek...?

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Autor:  czoboki [ 04-05-2016, 07:45 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej do skrzyni biegów, mostów

Berias pisze:
jako powód "zalania" podał jazdę w deszczu na autostradzie, gdzie woda z pod kół bije ponoć prosto na grzybek odpowietrznika...

Myślę, że raczej nierealne, ale wyprowadzić odpowietrzenia wyżej, najlepiej do komory silnika, a z tyłu do bagażnika nie jest głupim pomysłem (czas by to zrobić) :) Ja bym w nadkolach nie zostawiał odpowietrzenia, bo tam to dopiero bywa mokro o tonie piachu nie wspominając.

Autor:  pawel80 [ 04-05-2016, 21:47 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej do skrzyni biegów, mostów

czoboki pisze:
Myślę, że raczej nierealne, ale wyprowadzić odpowietrzenia wyżej, najlepiej do komory silnika, a z tyłu do bagażnika nie jest głupim pomysłem (czas by to zrobić) .....

Rozmawiamy o odpowietrznikach mostów, dobrze zrozumiałem...

Moje pytanie o odpowietrzenie skrzyni nadal aktualne ;)

Autor:  czoboki [ 04-05-2016, 22:16 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej do skrzyni biegów, mostów

Tak o mostach, niestety w kwestii skrzyni nie pomogę :(

Autor:  MartinTeo [ 27-02-2019, 11:20 ]
Tytuł:  Re: Jaki olej do skrzyni biegów, mostów

O opowietrzaniu skrzyni maualnej słyszę pierwszy raz,a z wykształcenia jestem mechanikiem.Jakby to miało działac?I tak po zatrzymaniu auta i dłuższym postoju ciepły olej spłynie do najniższego punktu,oczywiście pozostawiając tylko film olejowy na smarowanych częściach.Żadnej pompy oleju tam nie ma bo smarowanie jest rozbryzgowe.Ale z drugiej strony nie raz juz producenci zaskoczyli swoją pomysłowością,choć raczej nie ci japońscy.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/