Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
Jaki olej do skrzyni biegów, mostów https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=13448 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kubik-suzi [ 10-04-2016, 10:42 ] |
Tytuł: | Jaki olej do skrzyni biegów, mostów |
Witam, koledzy nie znalazłem w szukajcie interesujących mnie informacji - przymierzam się do wymiany olejów w reduktorze, skrzyni biegów, mostach. Jeżdże GV II z 2005 roku, silnik 2,0l benzyna (zagazowana 5 tyś km temu), przebieg 137 tysięcy (raczej autentyk). Z tego co wyczytałem do tej pory w necie to polecany olej do wszystkich interesujących mnie mechanizmów - API GL-4 SAE 80W90. A jakiego producenta polecacie i drugie pytanie (może ważniejsze) olej mineralny, syntetyk czy półsyntetyk bo tu odpowiedzi nie znalazłem. Ile oleju trzeba na wszystkie mechanizmy, czy faktycznie 5,5litra starczy na wszystko ![]() Z góry dziękuje za pomoc ![]() |
Autor: | Berias [ 10-04-2016, 15:12 ] |
Tytuł: | Re: Jaki olej do skrzyni biegów, mostów |
Silnik 5w30 5l Reduktor 75w90 1,6l GL4 Skrzynia biegów 75W90 1,9L GL4 Most tył 80W90 0,9L GL5 Most przód 80W90 1L GL5 Ja lałem Valvoline do skrzynki i reduktora, a do mostów jakiś zwykły nie drogi. GL5 do mostów, reszta GL4. Przy wymianie powinno się dać uszczelniacz na korki/śruby, ale ja nie dawałem bo nigdzie nie mieli. Co do samej wymiany zaopatrz się w duża strzykawke, najlepiej typową do oleju, bo ja się mordowałem największą jaka mieli w aptece, tj. 100ml... Aha i kawałek rurki do strzykawki. Co do samych korków to jest kwadrat 10, kup albo samą nasadke do grzechotki, albo sama "średnia" grzechotka ma łącze 10. Most z przodu miał jeszcze śrubę 17 taką samą jak do misy olejowej. |
Autor: | kubik-suzi [ 10-04-2016, 19:57 ] |
Tytuł: | Re: Jaki olej do skrzyni biegów, mostów |
dziękuje za podpowiedź, jutro odstawiam Suzi na wymianę olejów. |
Autor: | sebano79 [ 14-04-2016, 22:13 ] |
Tytuł: | Re: Jaki olej do skrzyni biegów, mostów |
Serwis też namawiał mnie na wymianę oleju w mostach, choć sam producent w wypadku "normalnej" jazdy tego nie przewiduje.... :-) Oczywiście nie zaszkodzi i nikogo nie chcę od tego pomysłu odwieść. Drażni mnie tylko niekompetencja ASO - przynajmniej w mojej okolicy. Taki trochę off-top ![]() |
Autor: | Berias [ 15-04-2016, 18:19 ] |
Tytuł: | Re: Jaki olej do skrzyni biegów, mostów |
Ja wymieniłem wszystkie oleje sam dla własnego spokoju i lepszego samopoczucia. Muszę przyznać, że skrzynia chodzi lżej i nie telepie tak lewarkiem. Co do mostów zauważyłem, że ciszej pracują. Generalnie z mostami jest podobno tak, że podczas jazdy po mokrym (przytapianie czy jazda w dużym deszczu) przez odpowietrznik może się dostać woda do mostu więc raczej powinno się go wymieniać. |
Autor: | sebano79 [ 15-04-2016, 21:01 ] |
Tytuł: | Re: Jaki olej do skrzyni biegów, mostów |
Racja, off-road-owcy na odpowietrznik zakładają przewód, który biegnie do bagażnika. Zapobiega to dostaniu się wody do mostu. "Zważony" z wodą olej robi się "mleczny". Też oleje wymieniam sam. Jestem z grupy paranoików, którzy uważają, że jak chcesz coś mieć zrobione porządnie musisz zrobić to sam :-) ps. brodzenie owszem, ale z deszczem nie przesadzajmy ![]() |
Autor: | Berias [ 15-04-2016, 21:51 ] |
Tytuł: | Re: Jaki olej do skrzyni biegów, mostów |
Pisząc o deszczu miałem na myśli przypadek, który gdzieś przeczytałem na jakimś forum. Gość opisywał dokładnie odpowietrznik z przodu auta , który jest umieszczony zaraz nad mostem (krótki przewód) i jako powód "zalania" podał jazdę w deszczu na autostradzie, gdzie woda z pod kół bije ponoć prosto na grzybek odpowietrznika... Nie wiem czy faktycznie to mogło być przyczyną, ale inni uczestnicy dyskusji narzekali na zbyt niskie położenie odpowietrznika i polecili przedłużenie go na kolumnę mcpersona nad błotnik gdzie jest sucho. Tak czy owak myślę, że warto raz na te 50k wymienić oleje bo koszt nie wielki w porównaniu z kosztem remontu mostu. U mnie było sporo opiłek na korku spustowym, a same mosty na pewno pracowały głośniej. Odnośnie grupy paranoików, tez się do nich zaliczam, a grzebać koło samochodu lubię ;-) |
Autor: | pawel80 [ 02-05-2016, 19:25 ] |
Tytuł: | Re: Jaki olej do skrzyni biegów, mostów |
Berias pisze: Ja wymieniłem wszystkie oleje sam dla własnego spokoju i lepszego samopoczucia. Muszę przyznać, że skrzynia chodzi lżej i nie telepie tak lewarkiem... "Z cyklu gdzieś usłyszane" dowiedziałem się, że w przypadku problemu z pierwszym biegiem, podobno warto "odpowietrzyć skrzynię", szczególnie jak wcześniej był wymieniany olej. Tak więc poproszę łopatologicznie, jak to zrobić. |
Autor: | Berias [ 02-05-2016, 20:07 ] |
Tytuł: | Re: Jaki olej do skrzyni biegów, mostów |
Nie spotkałem się nigdzie z taką informacją, ale jestem posiadaczem suzuki od 5 miesięcy :-). Przy wymianie oleju są tylko 2 korki (!?) do spustu oleju i zalania go (od strony kierowcy w połowie długości i wysokości skrzyni). Może po prostu wystarczy odkręcić ten korek...? Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | czoboki [ 04-05-2016, 07:45 ] |
Tytuł: | Re: Jaki olej do skrzyni biegów, mostów |
Berias pisze: jako powód "zalania" podał jazdę w deszczu na autostradzie, gdzie woda z pod kół bije ponoć prosto na grzybek odpowietrznika... Myślę, że raczej nierealne, ale wyprowadzić odpowietrzenia wyżej, najlepiej do komory silnika, a z tyłu do bagażnika nie jest głupim pomysłem (czas by to zrobić) ![]() |
Autor: | pawel80 [ 04-05-2016, 21:47 ] |
Tytuł: | Re: Jaki olej do skrzyni biegów, mostów |
czoboki pisze: Myślę, że raczej nierealne, ale wyprowadzić odpowietrzenia wyżej, najlepiej do komory silnika, a z tyłu do bagażnika nie jest głupim pomysłem (czas by to zrobić) ..... Rozmawiamy o odpowietrznikach mostów, dobrze zrozumiałem... Moje pytanie o odpowietrzenie skrzyni nadal aktualne ![]() |
Autor: | czoboki [ 04-05-2016, 22:16 ] |
Tytuł: | Re: Jaki olej do skrzyni biegów, mostów |
Tak o mostach, niestety w kwestii skrzyni nie pomogę ![]() |
Autor: | MartinTeo [ 27-02-2019, 11:20 ] |
Tytuł: | Re: Jaki olej do skrzyni biegów, mostów |
O opowietrzaniu skrzyni maualnej słyszę pierwszy raz,a z wykształcenia jestem mechanikiem.Jakby to miało działac?I tak po zatrzymaniu auta i dłuższym postoju ciepły olej spłynie do najniższego punktu,oczywiście pozostawiając tylko film olejowy na smarowanych częściach.Żadnej pompy oleju tam nie ma bo smarowanie jest rozbryzgowe.Ale z drugiej strony nie raz juz producenci zaskoczyli swoją pomysłowością,choć raczej nie ci japońscy. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |