Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 12-07-2025, 18:54

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: 26-01-2016, 22:26 
Offline

Rejestracja: 17-10-2015, 23:46
Posty: 4
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Suzuki: Grand Vitara II
Witam. Od października cieszę się z posiadania Grand Vitary II 2.0 16V. Problem z jakim się boryka to wydobywający się "klekot" z silnika. Wszystko wskazuje na zawory. Rozrząd wymieniłem około 3000 km temu, myślałem że, to pomoże. Niestety nie pomogło. Przy wymianie rozrządu nie było wymienione koło pośrednie (podwójne zębate). Co jeszcze ciekawe, to to że dzieje się tak tylko w momencie zmiany biegów gdy zdejmuję nogę z gazu lub gdy ujmuję gazu lub dodaję. dzieje się to przez chwilę w bardzo wąskim przedziale obrotów, zazwyczaj w okolicy 2000. Zauważyłem jeszcze, że przy spokojnej jeździe (po dziadkowemu, znaczy się oszczędnie) i uda mi się trafić w te obroty to "klekot" jest ciągły. Ja stawiam na zawory, ale co jest nie tak. Spotkał się może ktoś z takim przypadkiem?


Na górę
Post: 26-01-2016, 23:16 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 4029
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Jeśli nie znajdziesz na tym forum, poszukaj na www.klubsuzuki.pl w dziale GV. O ile pamiętam te silniki potrafią klekotać, ale nie chcę wprowadzić w błąd.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 14-03-2016, 10:20 
Offline

Rejestracja: 15-06-2015, 18:35
Posty: 122
Witam podczepię sie z swoim problemem podobnym

Jestem posiadaczem SGV II 2.0 benz 140km z lpg. Problem jaki mam to obroty sinika na luzie. Jak wrzucę na luz na to obroty powoli z ok 900 spadają do 700 i podoszą się do ok 750 i tak trzyma. Nie faluje. Jest to trochę denerwujące gdyż lekko telepie silnikiem i trzęsie gałka biegów. Jak chcę ruszyć to muszę go trochę przegazować, aby nie zgasł. na rozgrzanym silniku nie słychać żadnych stuków dochodzących z silnika typu klepanie zaworami czy hałasujący rozrząd.
Jedyny hałas jaki jest to na zimnym dochodzi stukot ( w pewnym zakresie obrotów 1500-2500) z okolicy górnej pokrywy wałków, ale jak sie domyślam to stuka popychacz, gdyż po minucie już ustaje. Łańcuch rozrządu to by stukał cały czas. Na liczniku ma już 240 tyś km.
proszę o poradę co z robic z tymi obrotami i stukotem


Na górę
Post: 16-03-2016, 12:05 
Offline

Rejestracja: 15-06-2015, 18:35
Posty: 122
Troche poczytałem na forum o stukach w silniku, i niby wskazuje na hałasujący rozrząd, ale do konca nie jestem pewien czy to on
Bo hałas jest zawsze na zimnym silniku, i potem ustaje jak się nagrzewa silnik. niewiem czy to też nie popychacze???


Na górę
Post: 25-03-2016, 21:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-05-2013, 21:58
Posty: 75
Sprawdzcie luzy zaworowe - niestety ale te silniki mają płytki na szklankach i na nich się reguluje.


Na górę
Post: 29-03-2016, 18:42 
Offline

Rejestracja: 15-06-2015, 18:35
Posty: 122
wiec jestem po spr łańcucha rozrządu i spr luzów zaworowych. łancuch górny jest ok niema dużego luzu. natomiast gorzej wygląda sprawa z zaworami. luzy spr na zimnych
ssące byłyby ok . wziąłem do pomiaru blaszkę szczelinomierza 0,2 i wchodziła wszędzie bez większego oporu nawet na niektórych zaworach był większy luz czyli to one by mogły odpowiada za stuki na zimnym sliniku.
wydechowe zawory to już raczej gorzej sprawa wyglądała. tu do pomiaru wziąłem blaszke szczelinomierza 0,3.
na większości zaworów bardzo ciężko wchodziła i nawet z oporem, a nawet też miałem na chyba 2 szt aby ciężko ja wepchnąć, to tam dopiero weszła 0,25.
moje pytanie jest teraz takie czy tam gdzie blaszka szczelinomierza wchodzi ciężko( zawory wydechowe) to blaszki nadają się do szlifowania, a tam gdzie jest większy luz ( tu zawory ssące) to do wymiany?? czy dobrze myslę??? SV GII 2.0 benz


Na górę
Post: 30-03-2016, 12:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-05-2013, 21:58
Posty: 75
Źle myślisz.
tutaj masz opis:
Dotyczy GV II silnik 2.0 140 km 16v
regulacja jest banalnie prosta, przy LPG należy wykonać co 30 tys km (tzn sprawdzić) wypalają sie zazwyczaj zawory wydechowe i jest ich 8 i 8 płytek, regulacja polega na tym że ściągasz dekiel (ja ja nigdy nie wymieniałem uszczelki zawsze na starej i nie było problemu z cieknięciem, kupowanie nowej jest bez sensu szkoda kasy)wiec sciągasz i mierzy luz szczelnomierzem (30 pln na allegro) pomiedzy krzywkami wałka a szklankami oczywiście w położeniu krzywki wałka dla poszczegulnej płytki tak był max luz, na zimnym silniku dla ssących zaworów (czyli patrząć na silnik od porzodu samochodu znajdują się po lewej stronie , po prawej zaś wydechowe) luz dla ssących na zimnym to 0,18-0,22 zaś dla wydechowych to 0,28-0,32 przy czym regulacji powinno się dokonać jeżeli brakuje już te powiedzmy 0,05 mm (5 setek) do dolnej granicy, - mierzysz wtedy dokładnie ile brakuje do gónej granicy i dodajesz setekę na zapas (tak sie robi przy LPG, dodaje tą setkę) czyli powiedzmy że na jednym zaworze przykładowo masz szczelinę 0,25 czyli brakuje do górnej granicy 7 setek + 1 setka zapasu i szlifuje sie taką płytkę o te 0,08 setek, regulacja właśnie w tym silniku polega albo na wymianie płytki na wymiar (są dostępne w aso w rozmiarach co 2 setki od grubości bodajże 2,2 do 2,9 (coś koło tego) ale jedna kosztuje 50 pln wiec drogo dlatego szlifuje sie z dokłądnością do jednej setki na szlifierce magnesowej i taką płytkę zpowrotem zakładasz ale stroną szlifowaną do dołu czyli strona nie szlifofwana idzie pod krzywkę, w zakładach gdzie remontują głowicę za szlifowanie połytki biorą około 5 pln od sztuki, trzeba im powiedziec o ile kazdą szlifofwac i po problemie bo wiadomo raczej mało kto ma taką szlifierkęmagnesowa.
i tak to wygląda z grubsza - płytki wycigą sie we dwie osoby samemu raczej cieżko, jedna wciska szklankę a druga podważa płytkę z boku (tam jest takie specjalne wycięcie) i najlepiej za pomocą magnesu elastycznego (na allegoro 20 pln) bardzo fajnie sie wyciąga
na youtube jest filmik pokazny jak we fordzie wyciągają płytki, tak samo robisz w grand vitarze
p.s mechanicy to cwaniaki popwiedzą że wymnienili ileś tam płytek skasują cię za każdą 50 pln a sami je zeszlifują, dlatego trzeba miec sie na baczności by nie oszukali
w ASO regulacja taka z tego co słyszalem 1000 pln ale oni nie bawią się w szlifowanie, u mechanika słyszalem że kasują 500, roboty jest jest na te 3 godz na spokojnie powolutki jeżeli to robi ktoś pierwszy raz, koszta to 30 pln szczlinomierz, 20 magens no i szlifowanie 5 pln od sztukii tyle. czasami do szlifowanie jest 7 pytek czasami mniej, ostanio po 30 tys km miałęm tylko 3 do szlifowania reszta mieściła się w toleranjci, co do zaworów ssących przez 200 tys km były szlifowane raptem kilka sztuk bo zazwyczaj tma zawory się nie wypalają ale warto też przemierzyć
jeżeli zaniedba się regulacją systematycznie to niestety te zwory będą wypalały się szybciej i zamiast np 200 tys zrobisz dużo mniej dlatego raz na te 30 tys warto je pomierzyć i przeszlifofwać. regualcja konczy się w momencie gdy grubosć płytki już jest na tyle mała że chowa się w szklance, ta grubość taka minimalna płytki do której ją można szlifować to jest mnikej więcej okolo 1,9 mm mniej już raczej nie, w sprzedaży najmniejsz są chyba coś koło 2,2a może i nawet troszkę mniejsze.

to wszystko co opisałem tyczy się silnika 2.0 bo 2.4 V6 już nie tam są zastosowane szklanki hydrauliczne i same się regulują.

p.s przepraszam za błędy ortograficzne ale nie przykładałem do tego uwagi


Na górę
Post: 30-03-2016, 18:50 
Offline

Rejestracja: 15-06-2015, 18:35
Posty: 122
jetem już po dokładniejszym pomiarze wszystkich zaworów. wyniki sa takie że ssące maja luz w okolicy 0.2 gdzie szcelinomierz wchodzi bez większego oporu, tylko na jednym zaworze ssącym jest luz 0.23 i jeszce to szczlinomierz wchodzi tu bez oporu więc na tego stawiam że mi klepie na zimnym
wydechowe to już większa tragedia szczelinomierz 0.28 prawie na wszytkich wchodzi bardzo ciężko i to nawet z takich oporem że ledwo wszedł. może na 1 zaworze 0.3 wszedł bez jakiegos dużego oporu.
wszystkie pomiary robione na zimnym silniku
więc jeszcze takie moje pytanie do Katar 14, czyli tu jakby jescze na zaworach wydechowych płytki były by na tyle grube to trzeba zrobi na nich szlif aby złapac górną tolerancję dla wydechowe czyli jak jest 0.28-0.32 to trzeba tak je zeszlfowac aby własnie złapac te 0.32???? tak


Na górę
Post: 31-03-2016, 09:14 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 4029
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Mam prośbę, aby nie mieszać tematów :) Dokończcie tą wymianę informacji tu, a ja za parę dni (pewnie w weekend) poprzerzucam posty o regulacji do odpowiednich tematów, aby były w jednym miejscu.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]