Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
[GVII 2.7v6] Awaria zasilania. Brak prądu w aku. Jak otworzyć furę? https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=13391 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | irongate [ 27-03-2016, 23:49 ] |
Tytuł: | [GVII 2.7v6] Awaria zasilania. Brak prądu w aku. Jak otworzyć furę? |
Padła bateryjka. Chyba wskaźnik na konsoli [zegarek, spalanie itd.] rozładował mi aku, bo świecił się przez kilka dni i nie wiem dlaczego, a auto stało nie odpalane dobry tydzień. Dziwi mnie jedynie to, że pomimo braku prądu w aku, nie mogę otworzyć drzwi z kluczyka. Czyżby awaria wkładki czy ten model tak ma? Jak się dostać do samochodu? Słyszałem o podłączeniu drugiego aku przez kable rozruchowe do rozrusznika? Model USA, jeden zamek, rok 2007. |
Autor: | drysiek [ 29-03-2016, 16:27 ] |
Tytuł: | Re: [GVII 2.7v6] Awaria zasilania. Brak prądu w aku. Jak otworzyć furę? |
Witam Przejrzałem dzisiaj kable w moim 2,7 dostęp do rozrusznika z dołu bardzo kiepski, chyba szybciej do alternatora, z przodu linka jest zaczepiona za zamkiem ciężko do otwarcia. Leci ona za lewą lampę i jest szansa jak do wymiany żarówki postojowej - zdejmując nadkole pociągnąć za pancerz linki ale nie wiem z jakim skutkiem dla samej linki - u mnie ciągnąc mocno nie udało się otworzyć. daj znać czy się udało ! pozdrawiam Adrian |
Autor: | irongate [ 29-03-2016, 22:04 ] |
Tytuł: | Re: [GVII 2.7v6] Awaria zasilania. Brak prądu w aku. Jak otworzyć furę? |
drysiek pisze: Przejrzałem dzisiaj kable w moim 2,7 dostęp do rozrusznika z dołu bardzo kiepski... Dzisiaj lało jak z cebra, więc otwieranie czołgu przenoszę na jutro. Najpierw sprawdzę opcję z odrdzewiaczem [penetrator - coś tam]. Jak nie pójdzie z kluczem to wezmę się za próbę podania prądu..tymczasem dzięki za poradę.. Powiedzcie mi, co może być przyczyną, że po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, nadal świeci się zegarek na środkowej konsoli? |
Autor: | Anndybo [ 29-03-2016, 22:08 ] |
Tytuł: | Re: [GVII 2.7v6] Awaria zasilania. Brak prądu w aku. Jak otworzyć furę? |
Rozumiem ze masz "kyless start" wersje, w pilocie powinien byc metalowy klucz ktorym powinienes normalnie otworzyc drzwi. Chyba ze sie myle. |
Autor: | irongate [ 29-03-2016, 22:13 ] |
Tytuł: | Re: [GVII 2.7v6] Awaria zasilania. Brak prądu w aku. Jak otworzyć furę? |
Anndybo pisze: Rozumiem ze masz "kyless start" wersje, w pilocie powinien byc metalowy klucz ktorym powinienes normalnie otworzyc drzwi. Chyba ze sie myle. Mam zwykle klucze z osobnym pilotem do centralnego i opcji panic. |
Autor: | Anndybo [ 29-03-2016, 22:21 ] |
Tytuł: | Re: [GVII 2.7v6] Awaria zasilania. Brak prądu w aku. Jak otworzyć furę? |
Czyli nie mozesz przekrecic klucza w zamku? Sprobuj WD40, moze pusci. Dziwne ze az tak zablokowalo. |
Autor: | irongate [ 29-03-2016, 22:27 ] |
Tytuł: | Re: [GVII 2.7v6] Awaria zasilania. Brak prądu w aku. Jak otworzyć furę? |
Anndybo pisze: Czyli nie mozesz przekrecic klucza w zamku? Sprobuj WD40, moze pusci. Dziwne ze az tak zablokowalo. No właśnie problem w tym, że po włożeniu klucza do zamka i obróceniu go to w prawo to w lewo, nie ma żadnej reakcji, tak jakby zapadki się zapiekły. Kolega "drysiek" podpowiedział o odrdzewiaczu i jutro jak nie będzie lało na łeb to spróbuje otworzyć. Mam też teorię, że jak w serwisie zakładali nowe drzwi to źle włożyli wkładkę. Zastanawiam się jeszcze nad próbą podania prądu przez wtyczkę od haku holowniczego, tylko muszę ogarnąć które piny są plusowe i minusowe, żeby czegoś nie popalić. Ciekawe czy się w ogóle da? |
Autor: | Anndybo [ 30-03-2016, 13:32 ] |
Tytuł: | Re: [GVII 2.7v6] Awaria zasilania. Brak prądu w aku. Jak otworzyć furę? |
Zalezy ile pinow masz w gniedzie do przyczepy, z tego co widac na schematach to w 7 biegunowych nie ma stalego 12V. Jesli jest to 13 biegunowe to jest tam 12V. Ewidentnie zle zlozyli Ci drzwi. Jak bym im scholowal auto i kazal zaplacic za holowanie. Mozesz sprobowac odchylic rame drzwi i wsunac jakis w miare sztywny drut i zahaczyc od wewnatrz przy klamce i probowac odblokowac zamek. Ale mozna w ten sposob uszkodzic uszczelki. Jeszcze jedno, gniazdo masz montowane w Polsce czy w Stanach? |
Autor: | irongate [ 30-03-2016, 18:46 ] |
Tytuł: | Re: [GVII 2.7v6] Awaria zasilania. Brak prądu w aku. Jak otworzyć furę? |
Anndybo pisze: Zalezy ile pinow masz w gniedzie do przyczepy, z tego co widac na schematach to w 7 biegunowych nie ma stalego 12V. Jesli jest to 13 biegunowe to jest tam 12V. Ewidentnie zle zlozyli Ci drzwi. Jak bym im scholowal auto i kazal zaplacic za holowanie. Mozesz sprobowac odchylic rame drzwi i wsunac jakis w miare sztywny drut i zahaczyc od wewnatrz przy klamce i probowac odblokowac zamek. Ale mozna w ten sposob uszkodzic uszczelki. Jeszcze jedno, gniazdo masz montowane w Polsce czy w Stanach? Mam 7 biegunowe czyli odpada podłączenie przez wtyczkę. Gniazdo zakładane w Polsce przez poprzedniego właściciela, tak samo jak drzwi były wymieniane w serwisie Suzuki za kadencji poprzedniego właściciela, bo to on miał bubę w drzwi. Niestety przy kupnie auta, nie sprawdziłem zamka tylko same piloty, a teraz mam za swoje :-( Dzisiaj napryskałem odrdzewiacza, poruszałem zamkiem lewo i prawo. Kręcąc w lewo, coś tam słychać jak puka w zamku, natomiast w prawo cisza. Nalałem do zamka odrdzewiacza jeszcze na koniec i zostawiłem na noc. Zobaczymy, jeśli się nie uda to pozostają 3 warianty: - położyć się pod auto i poszukać dojścia do alternatora [na parkingu może być trudno się wczołgać]; - wezwać "włamywacza", żeby dobrał się do zamka lub ewentualnie swoimi gadżetami w inny sposób; - udać się do serwisu Suzuki po pomoc, co tanie nie będzie; |
Autor: | Anndybo [ 30-03-2016, 20:01 ] |
Tytuł: | Re: [GVII 2.7v6] Awaria zasilania. Brak prądu w aku. Jak otworzyć furę? |
popatrze dzisiaj po pracy w swojej jak najlatwiej podejsc do plusa przy alternatorze i dam Ci znac. |
Autor: | irongate [ 30-03-2016, 20:24 ] |
Tytuł: | Re: [GVII 2.7v6] Awaria zasilania. Brak prądu w aku. Jak otworzyć furę? |
Anndybo pisze: popatrze dzisiaj po pracy w swojej jak najlatwiej podejsc do plusa przy alternatorze i dam Ci znac. Dzięki. A masz może pomysł, co może być przyczyną, że cały czas świecił się zegarek na konsoli, mimo wyjętych kluczyków i zamkniętego auta? Wiem, że facet wymieniał oryginalne radio na radio z dvd i może coś przy okazji przekombinował? |
Autor: | Anndybo [ 30-03-2016, 20:32 ] |
Tytuł: | Re: [GVII 2.7v6] Awaria zasilania. Brak prądu w aku. Jak otworzyć furę? |
mogl podlaczyc kabel od Dimmer'a albo podswietlenia radia do 12V, trzeba by zajrzec za radio i popatrzec na kable. Czerwony z zoltym paskiem i Czerwony z zielonym paskiem nie powinny byc podlaczone do niczego. |
Autor: | Anndybo [ 31-03-2016, 17:11 ] |
Tytuł: | Re: [GVII 2.7v6] Awaria zasilania. Brak prądu w aku. Jak otworzyć furę? |
na zdjeciu widzisz alternator i podlaczenie do baterii (pod tym gumowym kapturkiem) jest dosc wysoko ale powinienes siegnac od dolu auta. Alternator jest po prawej stronie (pasazera). Jak zdejmiesz plastikowe oslony od dolu i przodu powinienes siegnac. Latwiej moze byc dostac sie do rozrusznika, tam tez masz plus od baterii. |
Autor: | irongate [ 31-03-2016, 21:18 ] |
Tytuł: | Re: [GVII 2.7v6] Awaria zasilania. Brak prądu w aku. Jak otworzyć furę? |
Anndybo pisze: na zdjeciu widzisz alternator i podlaczenie do baterii (pod tym gumowym kapturkiem) jest dosc wysoko ale powinienes siegnac od dolu auta. Alternator jest po prawej stronie (pasazera). Jak zdejmiesz plastikowe oslony od dolu i przodu powinienes siegnac. Latwiej moze byc dostac sie do rozrusznika, tam tez masz plus od baterii. Dzięki za info. Co ja bym bez Ciebie zrobił, chyba nic ![]() ![]() |
Autor: | irongate [ 07-04-2016, 15:54 ] |
Tytuł: | Re: [GVII 2.7v6] Awaria zasilania. Brak prądu w aku. Jak otworzyć furę? |
Witajcie Żuczki :-) nareszcie przestało lać na łeb i udało się otworzyć auto. Podłączyłem się wg schematu "wersja z alternatorem" ponieważ na leżaka i bez kanału, ciężko jest dostać się do rozrusznika. Łatwiej jest do alternatora i w zupełności starcza długość ręki, ale najlepiej szczupłej, bo niestety Panowie z "brzuszkiem" po pierwsze, nie wlezą pod auto, a po drugie trzeba zdjąć gumę i założyć kabel do rozruchu awaryjnego tak, aby nie zrobić dodatkowo zwarcia, więc wymagana szczupła rączka, ale w sumie dla chcącego nic trudnego. Teraz pora na lokalizację problemu rozładowania bateryjki. Niedługo przekażę wam szczegóły. |
Autor: | Anndybo [ 08-04-2016, 19:21 ] |
Tytuł: | Re: [GVII 2.7v6] Awaria zasilania. Brak prądu w aku. Jak otworzyć furę? |
Przygotuj sie na to że ta bateria juz nie bedzie taka sprawna. Baterie samochodowe nie lubią byc rozladowywane do zera. Zasiarczaja sie i tracą na pojemnosci. |
Autor: | irongate [ 18-04-2016, 21:50 ] |
Tytuł: | Re: [GVII 2.7v6] Awaria zasilania. Brak prądu w aku. Jak otworzyć furę? |
Niestety, ze względu na brak czasu, nie udało mi się nic jeszcze zrobić. Jedno jest pewne, trzeba było kupić nową bateryjkę. Ta już faktycznie, chyba się przegotowała i już odwalało jej po jednym dniu postoju. Na wszelki wypadek, aby nowa nie zdechła, wyjąłem radio i znalazłem pierwszą przyczynę zjadania prądu. Kabelek w radiu czerwony +12 ignition był połączony z żółtym battery i dlatego żarło prąd. Co dziwne, wyjąłem radio i zgasł mi wyświetlacz HID typu zegarek, nie działa też tylna wycieraczka i czujniki cofania. Włożyłem stare oryginalne radio, ale na oryginalnej kostce nie działa. Nie wiem czy nie potrzeba jeszcze jakiś dodatkowych kabelków, bo w radiu oryginalnym [clarion] są jeszcze 2 wejścia. Ma ktoś jakiś pomysł? |
Autor: | Anndybo [ 19-04-2016, 11:59 ] |
Tytuł: | Re: [GVII 2.7v6] Awaria zasilania. Brak prądu w aku. Jak otworzyć furę? |
sprawdz bezpieczniki. Ktos kto instalowal albo wywalil bezpiecznik od akcesory (ten powinien byc podlaczony do czerwonego przy radiu, a kolor w aucie to bialy z czarnym paskiem - tu powinno byc 12V jak przekrecisz kluczyk na pierwsza pozycje), albo bezpiecznik by wywalony wczesniej i poszedl na skroty, zamiast poszukac przyczyny podlaczyl wszystko do stalego 12V. Sa jeszcze dwa kabelki na ktorych moze pojawiac sie 12V przy przekreconym kluczu: red/yellow (parking lights); red/green (dimmer). No i oczywiscie 12V stale - bialy. Polecam sprawdzic wszyskie bezpieczniki, po lewej, na dole pod kierownica. Wystarczy prosty "test light", zaroweczka 12V i dwa kabelki, jeden do masy drugim sprwdzasz obie strony bezpiecznika przy przekreconym kluczyku na ON. To samo z bezpiecznikami pod maska. A tak wyglada wersja "profesjonalna" ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |