Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 20-07-2025, 14:31

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 18-11-2016, 20:09 
Offline

Rejestracja: 15-06-2015, 18:35
Posty: 122
Witam
Prawdopodobnie od dłuższego czasu mam rozszczelnioną chłodnicę
ubył mi płyn z zbiorniczka wyrównawczego. objaw jaki na poczatku zobaczyłem to pare. z tego co zauważyłem to rozszczelniona jest od góry od palstikowej obudowy.
czy doraznie można to w jakism środkiem uszczelić( takie co dodaje się do chłodnicy)proszki i itp gdyż poniedziałek mam wyjazd. a zanim mi zjedzie chłodnica to potrwa to z 3 dni


Na górę
Post: 18-11-2016, 20:17 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1818
Suzuki: SuziQuattro
Może przynieś więcej szkody niż pożytku, zapaskudzisz przewody w silniku.


Na górę
Post: 18-11-2016, 21:06 
Offline

Rejestracja: 15-06-2015, 18:35
Posty: 122
czyli doraźne na 4 dni zanim mi przyjdzie chłodnica nie polecacie???


Na górę
Post: 18-11-2016, 21:21 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1818
Suzuki: SuziQuattro
jutro większość firm pracuje - szuuuukaj
a Giełda w Poznaniu to nówki i używki :]


Na górę
Post: 19-11-2016, 18:19 
Offline

Rejestracja: 12-02-2015, 19:27
Posty: 142
Suzuki: GV II ,
Całkiem niedawno miałem podobną awarię we fronterze. A że musiałem wymienić amory mojej suce więc z chłodnicą musiałem poczekać. W efekcie jednak wyjąłem ją i docisnąłem obcęgami metalowy zacisk łączący aluminiowy rdzeń z plastikowym deklem. Trzyma już prawie miesiąc i nie cieknie. Wszystko zajęło mi góra 30 minut. Ale tam jest prościej ;-)


Na górę
Post: 20-11-2016, 20:19 
Offline

Rejestracja: 15-06-2015, 18:35
Posty: 122
czy ktoś może demontował przedni grill,
wiem że trzeba wypiąc chyba 5 czarnych zapinek,ale nieche na siłę wyciągać,
czy trzeba delikantnie podwarzyc grill z literka S,czy jest inny sposób?/


Na górę
Post: 26-11-2016, 22:28 
Offline

Rejestracja: 15-06-2015, 18:35
Posty: 122
znaleziona przyczyna rozszczelnienia chodnicy
to nie otwierający się termostat i przeto cianienie rozsadziło mi górna cześć chłodnicy


Na górę
Post: 14-04-2017, 18:56 
Offline

Rejestracja: 12-02-2015, 19:27
Posty: 142
Suzuki: GV II ,
Nie otwierający się termostat powinien spowodować nadmierne wychylenie wskazówki na tarczy zegarów. Zauważyłeś coś podobnego u siebie? Też mi chłodnica cieknie, ale raz mocniej , raz słabiej... Kupiłem już nową i po świętach zabieram się za wymianę. I jeszcze taka ciekawostka: tydziueń temu wymieniłem też chłodnicę we Fronterze , zaciskanie na długo nie pomogło. Przy okazji mierzyłem sobie czas wymiany - 15 minut! 8) Czemu teraz nie robią takich aut?


Na górę
Post: 14-04-2017, 21:55 
Offline

Rejestracja: 15-06-2015, 18:35
Posty: 122
sebano79 pisze:
Nie otwierający się termostat powinien spowodować nadmierne wychylenie wskazówki na tarczy zegarów. Zauważyłeś coś podobnego u siebie? Też mi chłodnica cieknie, ale raz mocniej , raz słabiej... Kupiłem już nową i po świętach zabieram się za wymianę. I jeszcze taka ciekawostka: tydziueń temu wymieniłem też chłodnicę we Fronterze , zaciskanie na długo nie pomogło. Przy okazji mierzyłem sobie czas wymiany - 15 minut! 8) Czemu teraz nie robią takich aut?


właśnie. wskazówka stał normalnie,na połowie i to mnie dziwiło troche
rozszczelniła się górna cześć i leciała tam
ale jak zdemontowałem stary termostat i go sprwadziłem w wrzątku to nie otworzył się, ale jak pukłem i ponownie do wody to sie uchylił lekko


Na górę
Post: 14-04-2017, 21:57 
Offline

Rejestracja: 15-06-2015, 18:35
Posty: 122
no tu demontaz z montażem to 2 godziny na spokojnie
dojscie jest dośc dobre

ModEdit - nie cytujemy całego posta jeśli pod nim odpowiadamy :) - czoboki


Na górę
Post: 15-04-2017, 17:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-04-2017, 08:50
Posty: 196
Lokalizacja: Siedlce
Suzuki: Grand Vitara II
Mi kiedyś w nawarze tak ciekła na tym łączeniu, kupiłem nowego Nissensa, jak się okazało był wielką porażką rurki były dużo grubsze ale rzadziej rozłożone, mniej blaszek na ekranie, w rezultacie auto powyżej 120-stu zaczynało się grzać. Więc starą chłodnicę rozebrałem. Zamiast doginać blaszki na pałę, odgiąłem je, oczyściłem przylgnie ekranu, boczka i uszczelkę, następnie wszystko złożyłem na klej poliuretanowy, chodziło do końca samochodu. Sypanie proszków i lanie jakiegoś miodu spowoduje jedynie zagwożdżenie nagrzewnicy , w efekcie brak ogrzewania zimą i wtedy dopiero będzie roboty. Jak musisz jeździć to podłóż coś pod korek niech układ się lekko rozszczelni i obserwuj zegar, co raz dolej wody destylowanej, trzy dni wytrzymasz.

_________________
Była GV II DDIS 2007 r.


Na górę
Post: 19-04-2017, 15:11 
Offline

Rejestracja: 12-02-2015, 19:27
Posty: 142
Suzuki: GV II ,
I [cenzura] zbita, nie zdążyłem wymienić chłodnicy. Żona pojechała do rodziny i dzwoni, że wskazówka dochodzi do czerwonego pola. Na szczęście była już prawie na miejscu ale auto zostawiła w lesie. Płyn jest (dolewany na bieżąco). Mam kilka opcji - czujnik temperatury, termostat, pompa wody lub wentylatory. Niestety chwilowo nie mogę do niej dojechać , więc nie mogę sprawdzić.


Na górę
Post: 19-04-2017, 21:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2016, 20:33
Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
jesli auto sie gotuje podczas jazdy poza miastem to raczej nie wentylatory


Na górę
Post: 20-04-2017, 17:18 
Offline

Rejestracja: 12-02-2015, 19:27
Posty: 142
Suzuki: GV II ,
Obstawiam podobnie jak kolega powyżej - termostat. Dziś nie mogę, ale jutro jadę do teściów z nową chłodnicą. Wymienię ją i wywalę termostat. Na wszelki wypadek, dopóki nie kupię nowego. A wiosną i latem można śmiało pojeździć na dużym obiegu. Czujnik też raczej nie, bo by auto miało problemy z obrotami. Tak przynajmniej miałem we fronterze. Dam znać co było.
Ps. dużo trzeba rozebrać aby wymienić chłodnicę?


Na górę
Post: 20-04-2017, 22:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 464
Lokalizacja: Pszczyna
sebano79 pisze:
Obstawiam podobnie jak kolega powyżej - termostat. Dziś nie mogę, ale jutro jadę do teściów z nową chłodnicą. Wymienię ją i wywalę termostat. Na wszelki wypadek, dopóki nie kupię nowego. A wiosną i latem można śmiało pojeździć na dużym obiegu. Czujnik też raczej nie, bo by auto miało problemy z obrotami. Tak przynajmniej miałem we fronterze. Dam znać co było.
Ps. dużo trzeba rozebrać aby wymienić chłodnicę?


witaj !
jeśli dobrze pamiętam masz automat 2,7 - pamiętaj o dolaniu płynu do skrzyni - mobil atf3309

chłodnicę najszybciej wymienia się wyjmując/rozłączając kolejno: zbiorniczki, osłona dół/atrapa, wentylatory, wieszaki chłodnicy z góry jak się postarasz rozkręcicsz uszy spinające chłodnicę klimy z chłodnicą wody (górne) chłodnica klimy powinna dać się wysunąc ku górze a potem lekko do przodu auta, przewody ze skrzyni biegów i jest Twoja :-) 99% roboty to klucze 10mm i jakieś kleszcze do opasek. Zbiorniczek ze wspomagania możesz całkiem wyrzucić - tylko zabierz jakieś kołki do zaślepienia weży. Jeśli chcesz wywalić termostat pamiętaj, że uszczelka termostatu jest jednocześnie uszczelką króćca - trzeba do niej wsadzić np rozcięty stary termostat/metalowy pierścień bo się podwinie przy skręcaniu.

pozdrawiam Adrian


Na górę
Post: 21-04-2017, 07:33 
Offline

Rejestracja: 12-02-2015, 19:27
Posty: 142
Suzuki: GV II ,
Jak zwykle dzięki za cenne uwagi. Ale zaskoczyłeś mnie z dolewaniem oleju do skrzyni. Dlaczego trzeba to robić po wymianie chłodnicy? A jeżeli będzie stan na bagnecie? Mogę dolać polecany przez Ciebie olej nie przejmując się jaki mam w skrzyni?


Na górę
Post: 21-04-2017, 10:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 464
Lokalizacja: Pszczyna
Przy wymianie chłodnicy trochę oleju wycieknie, jak zagrzejesz auto to sprawdz stan i uzupełnij - Mobil atf3309 jest nawet na bagnecie wypisany jak rekomendowany do tej skrzyni :-)

pozdrawiam Adrian

P.S. nowa chłodnica powinna mieć na dole 2 rurki na przyłącza do skrzyni biegów (manual tego nie ma )


Na górę
Post: 21-04-2017, 11:02 
Offline

Rejestracja: 12-02-2015, 19:27
Posty: 142
Suzuki: GV II ,
Chłodnicę już kupiłem. Producent NRF. Firma europejska i z doświadczeniem. Chwalą się również, że produkują na pierwszy montaż dla niektórych europejskich marek. Mam nadzieję, że będzie ok. Przestudiowałem już instrukcje (EU i USA - różnią się!), wydrukowałem schematy z katalogu, zostało tylko zamówić olej. Dzięki za cenne wskazówki !
Ps. Dziwna sprawa, chłodnica od spodu mokra a stan płynu w zbiorniku na full. Spróbuję dojechać do domu...
Ok. Wyciągnąłem termostat i do domu wróciłem. Wskazówka nie doszła nawet do połowy. Sprawdziłem jednak termostat w garnku, działa bez zarzutu. Chyba, że się zaciął. Ale troszkę mnie to zbiło z tropu...


Na górę
Post: 22-04-2017, 11:24 
Offline

Rejestracja: 12-02-2015, 19:27
Posty: 142
Suzuki: GV II ,
Stara chłodnica wyjęta, co ciekawe jest "rozdęta" na boki.
Obrazek
Czym to może być spowodowane? Wiem, że ciśnieniem ale dlaczego było tak duże. Gdyby zawinił termostat, to przecież chłodnica była by wyłączona z obiegu. Dobrze myślę?
Mam też kolejny problem. Okazało się , że w kupionej przeze mnie chłodnicy otwór powrotu jest po przeciwnej stronie. Pomyślałem , że nie będę zwracał , tylko pociągnę nowy przewód od powrotu. Mogę tak przekombinować bez negatywnych skutków dla auta?
Proszę o szybką pomoc!
Ps. chłodnicę kupiłem tu:
http://allegro.pl/chlodnica-suzuki-gran ... 50197.html


Na górę
Post: 23-04-2017, 02:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 464
Lokalizacja: Pszczyna
Termostat głupieje jeśli będzie przynajmniej częściowo zapowietrzony układ, przy wycieku/nieszczelności zamiast stygnąc i zasysać płyn ze zbiorniczka zassie powietrze - w zbiorniczku nadal będzie full. Problem z wysokim cisnieniem/niezasysaniem płynu/zapowietrzaniem itp już gdzieś tu opisywałem - sprawdz korek - jeśli dolna uszczelka wystaje poza metalowy kapsel znaczy korek do du.. ;) warto (jeśli masz gaz) poszukać korka na 0.9atm - też już gdzieś o tym pisałem ;)

Jeśli chodzi o przeróbkę węży powinno działać choć zwolennikiem tego typu rozwiązań nie jestem..

pozdrawiam

P.S. prawdopodobnie chłodznica z 3drzwiówki 1,6 w automacie pasowałaby bez przeróbek


Na górę
Post: 23-04-2017, 10:33 
Offline

Rejestracja: 12-02-2015, 19:27
Posty: 142
Suzuki: GV II ,
Kolejne dzięki! Znalazłem już odpowiednią chłodnicę Nissens, jutro się dowiem, czy mogę wymienić.
Ps. Od lat sam zamawiam części do moich aut i pierwszy raz zdarzyła mi się taka pomyłka...


Na górę
Post: 30-06-2017, 19:33 
Offline

Rejestracja: 12-02-2015, 19:27
Posty: 142
Suzuki: GV II ,
Niestety muszę odświeżyć temat. Po wymianie chłodnicy (wymieniłem na odpowiednią) miałem dwa miesiące spokoju, ale problem powrócił. Ostatnio wskazówka znowu wskakiwała na czerwone pole. Próbowałem schłodzić włączając ogrzewanie na maxa. I tu dziwna sprawa - czasami leciało zimne powietrze i wtedy wskazówka szła w górę , a jak coś "załapało" to puściło ciepłe i wskazówka momentalnie wracała na swoje miejsce. Znowu obwiniałem termostat. I znowu go wymontowałem. Kilka dni było ok, ale dzisiaj sytuacja się powtórzyła. I z moich obserwacji wynika, że było to spowodowane dynamiczną jazdą po mieście (szybkie przyspieszanie, gwałtowne hamowanie). Teraz już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Dlaczego znika obieg u układzie? Pompa wody szwankuje? Gdzie jest czujnik temp. w 2.7?


Na górę
Post: 30-06-2017, 20:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-04-2017, 08:50
Posty: 196
Lokalizacja: Siedlce
Suzuki: Grand Vitara II
Zapowietrzony układ, pompa wody ma wycięte łopaty, ew założona jakaś podróbka z mniejszymi, walnięty termostat, walnięty korek chłodnicy, uszkodzona uszczelka pod głowica, pęknięta głowica pompuje ciśnienie w układ, chu..wa chłodnica nissens o której wcześniej pisałem, uszkodzony wentylator i jeszcze tam kilka pierdół. Wybierz sobie co tam Ci bardziej pasuje :D

_________________
Była GV II DDIS 2007 r.


Na górę
Post: 30-06-2017, 22:27 
Offline

Rejestracja: 12-02-2015, 19:27
Posty: 142
Suzuki: GV II ,
Wentylatory działają, chłodnica spełnia swoją rolę, termostat odpada bo wymontowany, korek wg wytycznych Dryśka chyba ok. Uszczelka i głowica powinna powodować mieszanie się płynów, ich ubytek, nadmiar itp - nie stwierdzono. Ponawiam pytanie gdzie znajdę czujnik ? Ew. jak odpowietrzyć układ?


Na górę
Post: 01-07-2017, 06:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-04-2017, 08:50
Posty: 196
Lokalizacja: Siedlce
Suzuki: Grand Vitara II
sebano79 pisze:
. Uszczelka i głowica powinna powodować mieszanie się płynów, ich ubytek, nadmiar itp - nie stwierdzono.


Bzdura totalna. Jeżeli pękniecie jest miedzy komorą spalania a płaszczem wodnym ,to właśnie wtedy pompuje ciśnienie do układu chłodzenia, i mieszanie się oleju z płynem nie występuje. Zrób test na zawartość spalin w układzie chłodzenia.

_________________
Była GV II DDIS 2007 r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]