Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 25-07-2025, 02:14

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: 06-07-2016, 21:11 
Offline

Rejestracja: 05-07-2016, 19:00
Posty: 3
Suzuki: Grand Vitara II
witam!!

od niedawna jestem posiadaczem GV II 2.0 B 07''niestety nie mogę sie cieszyc z jej posiadania:(zaczne od tego ze to moje pierwsze suzuki i za bardzo nie wiem nic na jego temat.problem który mnie dotknął to równomierny hałas czy też "tykanie cykanie"z pokrywy zaworów(według mnie z jej przedniej części)na zimnym silniku mało słyszalne natomiast kiedy motor nabierze temperatury i obroty wyrównają się na 800 jest to barzo wyrażne.przy dodawaniu gazu tykanie przycicha i rownomiernie przyspiesza.podczas jazdy mam wrażenie, że auto czasami słabo przyspiesza(odczucie jak by chciało a nie mogło)do tego czasami lekkie szarpnięcie przy dodawaniu gazu jak i przy zdejmowaniu nogi...auto ma przejechane udokumentowane 140tys kupione od prywatnego właściciele w szwecji gdzie obecnie mieszkam.plan był za miesiąc wrócić nim do kraju na wymiany eksploatacyjne ale w tej sytuacji nie wiem co robić...czy trzeba bez wahania odwiedzić warsztat czy wytrzymam...czytałem ze mogą to być hydropopychacze,wtryskiwacze czy też przestawiony zapłon....z tego co wiadomo rozrząd nie był robiony a olej wymieniony byl 3tys temu.


Na górę
Post: 07-07-2016, 21:10 
Offline

Rejestracja: 11-06-2016, 15:55
Posty: 118
Lokalizacja: Limerick
Suzuki: Grand Vitara II
Witam
Ja rowniez jestem od niedawna posiadaczem takiego auta z tego samego roku tylko mam kierownice po drugiej stronie i niestety podobny halas z pod pokrywy rozrzadu. Powiem Ci, ze duzo czytalem o tym halasie i wystepuje on nie tylko w suzuki ale w wiekszosci aut z lancuchem i jest oznaka zuzycia (rozciagniecia) lancucha. jesli jest on faktycznie juz mocno rozciagniety to moga byc obiawy jak piszesz. Szczegolnie ze ma juz Twoje auto troche kilometrow. Moje ma 80300km i slychac rozrzad. W zwiazku z tym bez ceregieli zamoiwlem w polsce w Suzuki kompletny oryginalny rozrzad czyli lancuchy, kola, slizgi napinacze i reszte i wlasnie czekam na to. Mam nadzieje, ze to zlikwiduje to stukanie.
Pozdrawiam

_________________
Mohinder
Suzuki Grand Vitara II,


Na górę
Post: 07-07-2016, 22:04 
Offline

Rejestracja: 05-07-2016, 19:00
Posty: 3
Suzuki: Grand Vitara II
cześć witam

dzięki za podpowiedz..też podejrzewam rozrząd gdyż nie jest powiedziane że wytrzymuje duże przebiegi jak powinien.byłbym wdzięczny jak byś napisał czy wszystko ok po wymianie rozwieje to napewno jakieś wątpliwości.narazie autem praktycznie nie jeżdze szukam fachowca do którego się udam w celu sprawdzenia co to może być...Pozdrawiam!!


Na górę
Post: 21-07-2016, 20:50 
Offline

Rejestracja: 11-06-2016, 15:55
Posty: 118
Lokalizacja: Limerick
Suzuki: Grand Vitara II
Co prawda pisalem to w innym watku ale powtorze i tutaj.

Witam
Rozrzad wymieniony i nastala cisza. Teraz silnik pracuje jak na benzyniaka przystalo. Po pierwszych kilometrzach przejechanych musze powiedziec ze nie tylko mam wrazenie ale jestem pewny, ze silnik odzyskal wigor. Lepiej sie zbiera ze skrzyzowania i generalnie kultura pracy jest lepsza. Nie spodziewalem sie takich zmian. Ok ale to o wrazeniach a teraz troche o technicznych sprawach.
Po zdjeciu pokrywy rozrzadu pomacalem sobie lancuchy i luzy byly duze. Widac to na filmiku.

https://youtu.be/2PPlsdL8r8M

Po zdemontowaniu rozrzadu porownalem dlugosci lancuchow i tutaj musze przyznac ze nie wiem czy moge powiedziec, ze te stare byly dluzsze. Na pewno byly slady na rolkach lancuchow, byc moze one mialy juz mniejsze srednice. Na kolach zebatych sladow zuzycia nie bylo szczegolnie widac, ale za to na tulei kola posredniego bylo widac i to bardzo. Jesli chodzi o slizgi to byly wytarte slady ale w stopniu naprawde znikomym. Najgorzej wygladala sprawa napinaczy, oba chodzily bardzo ciezko i nie wiem dlaczego, byc moze nagar jakis sie dostal do nich? Demontowany rozrzad jezdzil od nowosci auta czyli 81104km. Jak juz wiecie kupilem czesci w polsce w salonie suzuki co wynioslo mie 2800zl. Robocizna tutaj kosztowala mnie 300 euro wiec koszty niemale ale mam nadzieje ze nie bedzie takiego efektu jak w przypadku zestawow duzo tanszych, o ktorych byala mowa na forach.
Moim zdaniem jest to na tyle powazna sprawa, ze nie warto bawic sie w czesciowa wymiane i na kiepskiej jakosci podzespoly. Jezeli koniecznie trzeba obciac koszty to moze nie koniecznie trzeba wymieniac kola zebate ale na pewno nie wolno odpuscic tulei kola posredniego i samego kola posredniego. Jednak decyzja nalezy do Was. Ja nie mam czasu ani ochoty na eksperymenty co wymienic a czego nie.
Pozdrawiam serdecznie

_________________
Mohinder
Suzuki Grand Vitara II,


Na górę
Post: 05-09-2016, 11:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-09-2016, 10:49
Posty: 54
Suzuki: Grand Vitara II 2.0
Mohinder pisze:
Co prawda pisalem to w innym watku ale powtorze i tutaj.
... Jak juz wiecie kupilem czesci w polsce w salonie suzuki co wynioslo mie 2800zl. Robocizna tutaj kosztowala mnie 300 euro wiec koszty niemale ale mam nadzieje ze nie bedzie takiego efektu jak w przypadku zestawow duzo tanszych, o ktorych byala mowa na forach.


Ja w zeszlym tygodniu takze wymienialem kompletny rozrzad i wachalem sie pomiedzy oryginalnymi czesniami (koszt ok 2k) a zamiennikami. Ostatecznie zrobilem na komplecie SKF lacznie za 1,5k.

Drogi kolego - skad masz pewnosc ze zestaw z Suzuki jest lepszy niz zamiennik? Jak dla mnie przebieg 80k na lancuchu jest zadzwiajaco maly, dlaczego wiec brac kolejny raz to, co wysiadlo po przebiegu w ktorym czesto zwykle paski jeszcze hulaja?

_________________
Grand Vitara II 2.0 (J20A)


Na górę
Post: 07-09-2016, 16:43 
Offline

Rejestracja: 21-08-2016, 22:13
Posty: 54
Lokalizacja: Poznań
Suzuki: GVII J20A LPG
@Mohinder - jaką masz pewność, że to auto przejechało 80.000 km ?
Ten łańcuch wygląda tak jakby miał za sobą ze 200 kkm :szok:

@BorysLcf - też myślałem nad SKF, ale zraziło mnie to, że trzeba dokupować jedno z kół za niemal 600 zł.


Na górę
Post: 08-09-2016, 12:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-12-2014, 20:46
Posty: 40
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Suzuki: GV2 2.0 2007
Witam,

Mam GV II 2.0 140KM z 2007.
Jakieś 2 lata temu przy 105kkm zamontowałem w moim sprawdzonym warsztacie rozrząd (komplet)
OYODO (55R8001-OYO) za ok 600 pln z robotą za drugie tyle. Jak dotąd ok, po 14kkm nic nie cyka.
Mechanik po wymianie rozrządu stwierdził, że oryginalny łąńcuch był ok ale rolki trochę się wytarły
i w ASO, gdzie przez przypadek robiłem mały przegląd usłyszeli że coś cykało przy ok 800rpm. Od razu proponowali
mi wymianę rozrządu za ok 3200pln, darowałem sobie ich ofertę. Prawdę mówiąc można było na starym
łańcuch przejachać jeszcze jakieś 50kkm ale dla spokoju wymieniłem.

Pozdrawiam
JanS


Na górę
Post: 11-09-2016, 04:47 
Offline

Rejestracja: 11-06-2016, 15:55
Posty: 118
Lokalizacja: Limerick
Suzuki: Grand Vitara II
wziuuuuu pisze:
@Mohinder - jaką masz pewność, że to auto przejechało 80.000 km ?
Ten łańcuch wygląda tak jakby miał za sobą ze 200 kkm :szok:

@BorysLcf - też myślałem nad SKF, ale zraziło mnie to, że trzeba dokupować jedno z kół za niemal 600 zł.



Otóz szanowny kolego pewnosc mam stad ze mam cala dokumentacje serwisowa z salonu w ktorym auto bylo kupione i serwisowane. Samochod byl w jednej rodzine od poczatku i mam wszystkie certyfikati NCT (odpowiednik polskiego przegladu) z wpisanymi kilometrami przy kazdym przegladze.

Nie twierdze, ze zamienniki sa gorsze od oryginalu, ale dlatego, ze auto ma ze mna jezdzic troche czasu to dla swojego dobrego samopoczucia wybralem oryginaly a pomogly mi w tym niektore wpisy na forum o pewnych zestawach zamiennych. Do tego taka mala roznica w wartosci pieniadza, tutaj wydac 1000 euro na czesci plus robota to nie jest taki duzy wydatek jak w polsce.
Pozdrawiam

_________________
Mohinder
Suzuki Grand Vitara II,


Na górę
Post: 12-09-2016, 15:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:04
Posty: 332
Lokalizacja: Skoczów
Suzuki: S-Cross & CX7
wziuuuuu pisze:
@Mohinder - jaką masz pewność, że to auto przejechało 80.000 km ?
Ten łańcuch wygląda tak jakby miał za sobą ze 200 kkm :szok:

@BorysLcf - też myślałem nad SKF, ale zraziło mnie to, że trzeba dokupować jedno z kół za niemal 600 zł.


Akurat w Irlandii to możliwe, tutaj auta z benzynowymi silnikami robią znikome przebiegi a powyżej 1.6 to już wogole do sklepu i spowrotem.

Mohinder pisze:
wziuuuuu pisze:
@Mohinder - jaką masz pewność, że to auto przejechało 80.000 km ?
Ten łańcuch wygląda tak jakby miał za sobą ze 200 kkm :szok:

@BorysLcf - też myślałem nad SKF, ale zraziło mnie to, że trzeba dokupować jedno z kół za niemal 600 zł.



Otóz szanowny kolego pewnosc mam stad ze mam cala dokumentacje serwisowa z salonu w ktorym auto bylo kupione i serwisowane. Samochod byl w jednej rodzine od poczatku i mam wszystkie certyfikati NCT (odpowiednik polskiego przegladu) z wpisanymi kilometrami przy kazdym przegladze.


@Mohinder, z tego co wiem to przebieg na certyfikatach wpisują dopiero od kilku lat, chyba ze mowa o całej kartce A4 wydrukowanej.

_________________
S-Cross GLX 1.6 DDiS Allgrip


Na górę
Post: 12-09-2016, 20:55 
Offline

Rejestracja: 11-06-2016, 15:55
Posty: 118
Lokalizacja: Limerick
Suzuki: Grand Vitara II
Być może, że od kilku lat, tego dokładnie nie wiem. W każdym razie mam stan licznika wpisywany w książkę serwisową i na wydrukach z NCT.

_________________
Mohinder
Suzuki Grand Vitara II,


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]