Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 18-04-2024, 05:18

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: 23-01-2016, 13:43 
Offline

Rejestracja: 19-10-2013, 19:31
Posty: 26
Lokalizacja: Olszyna k.Lubania
Witam wszystkich.
Przeszukałem chyba wszystko i nic nie znalazłem odnośnie regulacji luzów.
Rozchodzi się o to jak to wygląda w sensie czy trzeba wyciągać wałek rozrządu a co za tym idzie cały rozrząd czy reguluje się to bez demontarzu w/w części?
Planuję założyć instaluje LPG i chciałabym sprawdzić czy jest wszystko Ok?
Autko jak dotąd jeździ ok na szafie jest 135tys km poprzedni właściciel na pewno tego nie sprawdzał.
Bardzo proszę żeby opisać jak to wygląda i gdzie można kupić części (płytki do regulacji )
Oraz mniej więcej cenę płytek oraz koszty robocizny.
Jak by się okazało ze podobny temat istnieje proszę moderatorów o przyniesienie tematu we wlasciwie miejsce.
Z góry dziękuję za odpowiedz.


Na górę
Post: 23-01-2016, 21:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2015, 20:19
Posty: 228
Lokalizacja: śląsk
Ostatnio o to pytalem kolege - mechanika.
Mowił płytki 16x20zł + uszczelka + robota = 500zł przy najgorszym scenariuszu i wymianie wszystkich płytek, a tak jest rzadko :-) Wspominał tez o wyciąganiu rozrządu...
Samo sprawdzenie tu tylko ściągnięcie pokrywy i zmierzenie luzów:-)


Na górę
Post: 24-01-2016, 09:44 
Offline

Rejestracja: 07-09-2015, 16:28
Posty: 18
Lokalizacja: kozienice
Ja mam to za sobą wymieniałem rozrząd a przy okazji regulowałem zawory,
regulacja polega na dotoczeniu odpowiedniej grubości płytek na magnesuwce (można je też kupić w aso cena powala)mi wymienili 9 sztuk za naprawę zapłacilem 430 zł to jest rozrząd +zawory(rozrząd mój z firmowego sklepu dokuji)


Na górę
Post: 24-01-2016, 14:06 
Offline

Rejestracja: 24-01-2016, 13:34
Posty: 33
Witam
ja w podobnym temacie odnośnie luzów zaworowych w suzuki sx4 120km jakie powinny być bo zamierzam skontrolować a przy waszej podpowiedzi to bym wykonał regulację. Prosiłbym a podpowiedź jakie luzu, jaki przyrząd do wyjmowania płytek bo kolejność zapłonu jest 1-3-4-2
I jeszcze jedno wypadają mi na zimnym silniku zapłony 2 i 4 cylinder.
dziękuję z góry za informacje


Na górę
Post: 24-01-2016, 14:34 
Offline

Rejestracja: 19-10-2013, 19:31
Posty: 26
Lokalizacja: Olszyna k.Lubania
czolg pisze:
Ja mam to za sobą wymieniałem rozrząd a przy okazji regulowałem zawory,
regulacja polega na dotoczeniu odpowiedniej grubości płytek na magnesuwce (można je też kupić w aso cena powala)mi wymienili 9 sztuk za naprawę zapłacilem 430 zł to jest rozrząd +zawory(rozrząd mój z firmowego sklepu dokuji)



430zl to jest cena końcowa.?Rozrząd plus zawory?A rozrząd w jakiej cenie?komplet zaworów?
Wnioskuję z tego ze przy wymianie płytek rozrząd także do wymiany :(


Na górę
Post: 24-01-2016, 15:25 
Offline

Rejestracja: 07-09-2015, 16:28
Posty: 18
Lokalizacja: kozienice
kfinto01 pisze:
czolg pisze:
Ja mam to za sobą wymieniałem rozrząd a przy okazji regulowałem zawory,
regulacja polega na dotoczeniu odpowiedniej grubości płytek na magnesuwce (można je też kupić w aso cena powala)mi wymienili 9 sztuk za naprawę zapłacilem 430 zł to jest rozrząd +zawory(rozrząd mój z firmowego sklepu dokuji)



430zl to jest cena końcowa.?Rozrząd plus zawory?A rozrząd w jakiej cenie?komplet zaworów?
Wnioskuję z tego ze przy wymianie płytek rozrząd także do wymiany :(


U mnie do wymiany był rozrząd bo hałasował między 800 a 1000 obrotów (według mechanika górny napinacz był przyczyną na dolnym na zapadkach jeszcze był zapas,ślizgi z minimalnymi oznakami zużycia)
zawory robiłem przy okazji mając tez na uwadze okresową kontrole według instrukcji co 30 tyś
430 to całość w sumie nie wiem ile za rozrzad a ile za zaworyhttps://suzuki-czesci.pl/pl/p/Roz ... -1.8-/1524


Na górę
Post: 24-01-2016, 15:30 
Offline

Rejestracja: 07-09-2015, 16:28
Posty: 18
Lokalizacja: kozienice
A to jest ten rozrząd co zamontowałem

https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Rozrzad-V ... -1.8-/1524


Na górę
Post: 24-01-2016, 17:44 
Offline

Rejestracja: 19-10-2013, 19:31
Posty: 26
Lokalizacja: Olszyna k.Lubania
A co do samej kontroli zaworów ewentualnie sama regulacja zrobią to w warsztacie na poczekaniu?nigdy tego nie robiłem?Po wymianie jak się autko sprawuje?


Na górę
Post: 24-01-2016, 18:11 
Offline

Rejestracja: 07-09-2015, 16:28
Posty: 18
Lokalizacja: kozienice
kfinto01 pisze:
A co do samej kontroli zaworów ewentualnie sama regulacja zrobią to w warsztacie na poczekaniu?nigdy tego nie robiłem?Po wymianie jak się autko sprawuje?

Sprawdzić luzy to około godziny ale jak trzeba będzie dorobić płytki to i dwa dni poczekasz w moim przypadku płytki dorabiali w innym mieście ale to kwestia czy w okolicy są zakłady z szlifierką magnesową
autko jakby lepiej reagowalo na wciśnięcie gazu,silnik równiej pracuje


Na górę
Post: 24-01-2016, 19:01 
Offline

Rejestracja: 19-10-2013, 19:31
Posty: 26
Lokalizacja: Olszyna k.Lubania
Ok bardzo dziękuję za odpowiedz.


Na górę
Post: 30-01-2016, 19:20 
Offline

Rejestracja: 24-01-2016, 13:34
Posty: 33
uciu pisze:
Ostatnio o to pytalem kolege - mechanika.
Mowił płytki 16x20zł + uszczelka + robota = 500zł przy najgorszym scenariuszu i wymianie wszystkich płytek, a tak jest rzadko :-) Wspominał tez o wyciąganiu rozrządu...
Samo sprawdzenie tu tylko ściągnięcie pokrywy i zmierzenie luzów:-)

można kupić płytki od 10 do 14 zł lecz problem w tym że od 2,50 mm mniejsze wymiary ma serwis od 35 zł od szt niestety (Rybnik, Katowice) ja oddałem do szlifu na magnesówkę
. Do wymiany nie potrzeba demontować rozrządu.


Na górę
Post: 01-02-2016, 21:06 
Offline

Rejestracja: 24-01-2016, 13:34
Posty: 33
Witam koledzy jestem właśnie po regulacji luzów zaworowych koszt magnesówki 98 zł (16 płytek)plus uszczelka sam naprawiałem jedyny mankament to dwa dni płytek do magnesówki jak by co to mogę pomóc


Na górę
Post: 01-02-2016, 21:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2015, 20:19
Posty: 228
Lokalizacja: śląsk
hombre pisze:
Witam koledzy jestem właśnie po regulacji luzów zaworowych koszt magnesówki 98 zł (16 płytek)plus uszczelka sam naprawiałem jedyny mankament to dwa dni płytek do magnesówki jak by co to mogę pomóc


Widze ze jestes z gornego śląska wiec podaj prosze namiar gdzie robiłeś :-)


Na górę
Post: 03-03-2016, 10:34 
Offline

Rejestracja: 03-03-2016, 10:25
Posty: 1
Suzuki: GVII '07 2.0 16V LPG
Czesc,
Jestem tu nowy wiec uprzejmie witam szanownych kolegów!

Też jestem zainteresowany adresem na Śląsku gdzie znajde warsztat, ktory zajmie się silnikiem 2.0PB. Niepokoi mnie dlugi rozruch 3-4 sek krecenia zanim odpali. No i brak mocy przy wyższych obrotach.
Gdzie w okolicy Katowic, Rudy Śląskiej polecacie to sprawdzić?
Stawiam na zawory, ale może są inne podejżenia?

Z góry dziękuję za informacje. Przeczesuję forum i nie znalazłem lepszego tematu, ale jak coś już było to prosze o linka.

Jarek


Na górę
Post: 03-03-2016, 10:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2015, 20:19
Posty: 228
Lokalizacja: śląsk
mi sprawdzali w MAZVAGTECH w Mysłowicach (100zł) - kiedyś jak miałem Mazde u nich różne rzeczy robiłem i byłem zadowolony.


Na górę
Post: 17-03-2016, 23:13 
Offline

Rejestracja: 19-10-2013, 19:31
Posty: 26
Lokalizacja: Olszyna k.Lubania
Panowie a czy lekki niebieski dymek przy odpaleniu po dłuższym postoju może mieć jakiś wpływ z ludami zaworowymi czy może raczej uszczelniacze poszły?na ciepłym jest ok podczas jazdy także oleju nie ubywa plyn chłodnicy czysty.


Na górę
Post: 25-03-2016, 20:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-05-2013, 21:58
Posty: 75
Dotyczy GV II silnik 2.0 140 km 16v
regulacja jest banalnie prosta, przy LPG należy wykonać co 30 tys km (tzn sprawdzić) wypalają sie zazwyczaj zawory wydechowe i jest ich 8 i 8 płytek, regulacja polega na tym że ściągasz dekiel (ja ja nigdy nie wymieniałem uszczelki zawsze na starej i nie było problemu z cieknięciem, kupowanie nowej jest bez sensu szkoda kasy)wiec sciągasz i mierzy luz szczelnomierzem (30 pln na allegro) pomiedzy krzywkami wałka a szklankami oczywiście w położeniu krzywki wałka dla poszczegulnej płytki tak był max luz, na zimnym silniku dla ssących zaworów (czyli patrząć na silnik od porzodu samochodu znajdują się po lewej stronie , po prawej zaś wydechowe) luz dla ssących na zimnym to 0,18-0,22 zaś dla wydechowych to 0,28-0,32 przy czym regulacji powinno się dokonać jeżeli brakuje już te powiedzmy 0,05 mm (5 setek) do dolnej granicy, - mierzysz wtedy dokładnie ile brakuje do gónej granicy i dodajesz setekę na zapas (tak sie robi przy LPG, dodaje tą setkę) czyli powiedzmy że na jednym zaworze przykładowo masz szczelinę 0,25 czyli brakuje do górnej granicy 7 setek + 1 setka zapasu i szlifuje sie taką płytkę o te 0,08 setek, regulacja właśnie w tym silniku polega albo na wymianie płytki na wymiar (są dostępne w aso w rozmiarach co 2 setki od grubości bodajże 2,2 do 2,9 (coś koło tego) ale jedna kosztuje 50 pln wiec drogo dlatego szlifuje sie z dokłądnością do jednej setki na szlifierce magnesowej i taką płytkę zpowrotem zakładasz ale stroną szlifowaną do dołu czyli strona nie szlifofwana idzie pod krzywkę, w zakładach gdzie remontują głowicę za szlifowanie połytki biorą około 5 pln od sztuki, trzeba im powiedziec o ile kazdą szlifofwac i po problemie bo wiadomo raczej mało kto ma taką szlifierkęmagnesowa.
i tak to wygląda z grubsza - płytki wycigą sie we dwie osoby samemu raczej cieżko, jedna wciska szklankę a druga podważa płytkę z boku (tam jest takie specjalne wycięcie) i najlepiej za pomocą magnesu elastycznego (na allegoro 20 pln) bardzo fajnie sie wyciąga
na youtube jest filmik pokazny jak we fordzie wyciągają płytki, tak samo robisz w grand vitarze
p.s mechanicy to cwaniaki popwiedzą że wymnienili ileś tam płytek skasują cię za każdą 50 pln a sami je zeszlifują, dlatego trzeba miec sie na baczności by nie oszukali
w ASO regulacja taka z tego co słyszalem 1000 pln ale oni nie bawią się w szlifowanie, u mechanika słyszalem że kasują 500, roboty jest jest na te 3 godz na spokojnie powolutki jeżeli to robi ktoś pierwszy raz, koszta to 30 pln szczlinomierz, 20 magens no i szlifowanie 5 pln od sztukii tyle. czasami do szlifowanie jest 7 pytek czasami mniej, ostanio po 30 tys km miałęm tylko 3 do szlifowania reszta mieściła się w toleranjci, co do zaworów ssących przez 200 tys km były szlifowane raptem kilka sztuk bo zazwyczaj tma zawory się nie wypalają ale warto też przemierzyć
jeżeli zaniedba się regulacją systematycznie to niestety te zwory będą wypalały się szybciej i zamiast np 200 tys zrobisz dużo mniej dlatego raz na te 30 tys warto je pomierzyć i przeszlifofwać. regualcja konczy się w momencie gdy grubosć płytki już jest na tyle mała że chowa się w szklance, ta grubość taka minimalna płytki do której ją można szlifować to jest mnikej więcej okolo 1,9 mm mniej już raczej nie, w sprzedaży najmniejsz są chyba coś koło 2,2a może i nawet troszkę mniejsze.

to wszystko co opisałem tyczy się silnika 2.0 bo 2.4 V6 już nie tam są zastosowane szklanki hydrauliczne i same się regulują.

p.s przepraszam za błędy ortograficzne ale nie przykładałem do tego uwagi


Na górę
Post: 29-03-2016, 18:43 
Offline

Rejestracja: 15-06-2015, 18:35
Posty: 122
wiec jestem po spr łańcucha rozrządu i spr luzów zaworowych. łancuch górny jest ok niema dużego luzu. natomiast gorzej wygląda sprawa z zaworami. luzy spr na zimnych
ssące byłyby ok . wziąłem do pomiaru blaszkę szczelinomierza 0,2 i wchodziła wszędzie bez większego oporu nawet na niektórych zaworach był większy luz czyli to one by mogły odpowiada za stuki na zimnym sliniku.
wydechowe zawory to już raczej gorzej sprawa wyglądała. tu do pomiaru wziąłem blaszke szczelinomierza 0,3.
na większości zaworów bardzo ciężko wchodziła i nawet z oporem, a nawet też miałem na chyba 2 szt aby ciężko ja wepchnąć, to tam dopiero weszła 0,25.
moje pytanie jest teraz takie czy tam gdzie blaszka szczelinomierza wchodzi ciężko( zawory wydechowe) to blaszki nadają się do szlifowania, a tam gdzie jest większy luz ( tu zawory ssące) to do wymiany?? czy dobrze myslę??? SV GII 2.0 benz


Na górę
Post: 29-03-2016, 21:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 462
Lokalizacja: Pszczyna
Zawory im silnik cieplejszy tym są luźniejsze - jeżeli jakiś miałby na zimno stukać to na ciepło byłoby tylko gorzej - a te luźniejsze ssące jaki miały luz - może wystarczy pozamieniać płytki miejscami ? Jeżeli wszędzie wchodzi na wydechach 0,25 to nic bym nie szlifował..

katar14 pisze:
czyli powiedzmy że na jednym zaworze przykładowo masz szczelinę 0,25 czyli brakuje do górnej granicy 7 setek + 1 setka zapasu i szlifuje sie taką płytkę o te 0,08 setek,
- z taką teorią o dodawaniu setki się nie spotkałem, skąd taki pomysł??!

pozdrawiam Adrian


Na górę
Post: 29-03-2016, 21:38 
Offline

Rejestracja: 15-06-2015, 18:35
Posty: 122
drysiek pisze:
Zawory im silnik cieplejszy tym są luźniejsze - jeżeli jakiś miałby na zimno stukać to na ciepło byłoby tylko gorzej - a te luźniejsze ssące jaki miały luz - może wystarczy pozamieniać płytki miejscami ? Jeżeli wszędzie wchodzi na wydechach 0,25 to nic bym nie szlifował..

katar14 pisze:
czyli powiedzmy że na jednym zaworze przykładowo masz szczelinę 0,25 czyli brakuje do górnej granicy 7 setek + 1 setka zapasu i szlifuje sie taką płytkę o te 0,08 setek,
- z taką teorią o dodawaniu setki się nie spotkałem, skąd taki pomysł??!

pozdrawiam Adrian

na wydechowych 0,25 to mi się wydaje że jest za ciasno bo( jest 0,28-0.32), bo chyba na 4 cylindrze to miałem naprawdę duży problem aby tam wepchnąć szczelinomierz 0,25. ogólnie 0.3 to naprawdę z dużym oporem wchodziło. no stuki mam na zimnym a jak ciepły to ustaje i to jest z tego wszytskiego najzabawniejsze. i tu bym własnie postawił na troche wiekszy luz na niektórych zaworach ssących


Na górę
Post: 30-03-2016, 12:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-05-2013, 21:58
Posty: 75
z dodaniem setki do górnej granicy to preceder stosowany przez "fachowców", zawory i tak się wypalą wiec ta setka nie gra roli ale zawsze to coś więcej.


Na górę
Post: 30-03-2016, 19:05 
Offline

Rejestracja: 15-06-2015, 18:35
Posty: 122
jetem już po dokładniejszym pomiarze wszystkich zaworów. wyniki sa takie że ssące maja luz w okolicy 0.2 gdzie szcelinomierz wchodzi bez większego oporu, tylko na jednym zaworze ssącym jest luz 0.23 i jeszce to szczlinomierz wchodzi tu bez oporu więc na tego stawiam że mi klepie na zimnym
wydechowe to już większa tragedia szczelinomierz 0.28 prawie na wszytkich wchodzi bardzo ciężko i to nawet z takich oporem że ledwo wszedł. może na 1 zaworze 0.3 wszedł bez jakiegos dużego oporu.
wszystkie pomiary robione na zimnym silniku
więc jeszcze takie moje pytanie do Katar 14, czyli tu jakby jescze na zaworach wydechowych płytki były by na tyle grube to trzeba zrobi na nich szlif aby złapac górną tolerancję dla wydechowe czyli jak jest 0.28-0.32 to trzeba tak je zeszlfowac aby własnie złapac te 0.32???? tak


Na górę
Post: 31-03-2016, 06:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-05-2013, 21:58
Posty: 75
Tak , najlepiej zeszlifować je do max granicy czyli 0,32 (+ ewentualnie ta setka), jeżeli wchodzi ci szczelinowmierz 0,28 to jest dobrze można by powiedzieć, co innego jak byś nie mógł wcisnąć np 0,2 na wydechowe. Ogólnie przyjeło się że jak szczelina odbiega od dolnej granicy o 5 setek no to warto je już szlifnąć.
Z tym stukaniem - mówisz że ten co ma 0,23 - hmm ja nie sądzę , ale możesz to sprawdzić tak - podmienic płytkę z wydechowego (płytkami można żąglować, czyli można pokombinować i pozamieniać bez szlifowania) ale nie sądzę że ten ssący ci stuka takie moje przeczucie


Na górę
Post: 31-03-2016, 06:50 
Offline

Rejestracja: 15-06-2015, 18:35
Posty: 122
czyli tu na ten stuk by obstawiac na popychacz??
ma tez pytanie dotyczące jezeli np. na wydechowym mam juz płytkę o np. grubości 1,9 mm czyli tego już nie da się przeszlifowac to trzeba kupic nową lub tu podmienić na inną grubszą??
a i do regulacji to lepiej zdemonotwac wszystkie płytki ( 16 szt) czy bezpieczniej robic każdy tłok oddzielnie??


Na górę
Post: 31-03-2016, 07:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-05-2013, 21:58
Posty: 75
Jeżeli masz płytkę np 1,9 mm to jest juz bardzo źle bo już jej nie zeszlifujesz zracji takiej że to bez sensu bo wałek swoim brzegiem będzie haczył o ściankę szklanki zamiast naciskać na płytkę, grubszej nie możesz daćw to miejsce bo szczlina ci się zmniejszy wiec to bez sensu - jeżeli kończy się zakres regulacji czyli szlifowania to do wymiany niestety zawory czyli scignięcie głowicy i oddanie do fachowców.
do regulacji możesz zdemontować ile chcesz płytek na raz po wczesniejszym zmierzeniu. czyli np wyciagasz jadną plyutkę ,potem krecisz wałem i wyciagasza następną aż wyjmiesz wszystkie ktore nalezy szlifować.
a z tym stukiem to musiał bys nagrac jakis mały filmik albo sam dzwięk i go wrzucic


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]