Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Pomocy błąd df 226
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=12817
Strona 1 z 1

Autor:  Ponton77 [ 24-11-2015, 07:15 ]
Tytuł:  Pomocy błąd df 226

Witam jestem posiadaczem gv 2009r 1,9 ddis .i mam problem zaswiecila mi sie kontrolka zygzak i nie moge uruchomic auta tzn jak nie dam gazu to zapali i za sekunde zgasnie a jak dam gaz to odpali ale tak jakby nie moze wejsc na obroty czli pedal w jednym polozeniu a praca nierowna do 3 tys i spada do 1,5 tys obrotow na kompie wyskoczyl blad DF 226 elektrozawor klapy dlawiacej prosze o pomoc moze ktos sie z tym spotkal juz u mnie w okolicy ciezko o dobrego mechanika a jak jest te terminy jak w nfz na kase chorych.

[ Dodano: 24-11-2015, 07:18 ]
Nadmienie jeszcze ze stalo mi sie to wczoraj wszystko bylo normalnie pojechalem do sklepu zgasilem silnik i jak wrucilem za 10 min to juz nie moglem odpalic

Autor:  Lesiorip [ 24-11-2015, 09:17 ]
Tytuł: 

Nie wiem jak jest w Vitarze ale w Golfie coś podobnego powodował zanieczyszczony zawór EGR.

Autor:  krudnik78 [ 25-11-2015, 19:07 ]
Tytuł: 

DF 226? Dziwna nazwa błędu chyba z nomenklatury Renault. Nie jest to standard OBD. Łatwiej byłoby Ci pomóc gdybyś podał nr błędu wg kodów OBD.

Autor:  Adamd9 [ 29-12-2015, 01:54 ]
Tytuł:  Blad DF038 I DF226

Wjechalem na stacje benzynowa zgasilem silnik zatankowalem do pelna i nieodpalil (na rezerwie zrobilem moze 0,5km) sprawdzilem czy wlalem diesel. Podczas krecenia rozrusznikiem mrugala czerwona lampka silnika z napisem stop. Probowalem az padl akumulator po 3h przyjechala pomoc drogowa i odpalilem na kable (troche musialem pokrecic) zapialem do kompa wyszly bledy
2x DF038
- sterownik
- usterka pamieci EEPROM
- nieciagly

i 2x DF226
- elektrozawor, klapa dlawiaca
- sygnal zewnetrzny poza dolnym limitem
- nieciagly


Dodam ze jezdze zwawo czesto w trasy i zaswieca mi sie DPF redukuje bieg do 3 i trzymam ponad 3tys obr. I jade az zgasnie . Wypalalem przez kompa u mechanika po 2 tygodniach znowu sie zaswiecil.
Wczesniej wymienilem turbo boost sensor bo tez na kompie wyskoczyl wydaje mi sie ze spalanie sie poprawilo srednio o 1L/100km
Dzis znow na trasie DPF sie zaswiecil jak dam konkretnie po gazie przez 20 min to gasnie.
Zauwazylem ze turbina sie lekko poci moze to ona jest przyczyna czestego zatykania dpfu?
Przebieg mojego Suva 140000 rok 2006
Jutro jade na kompa zobacze czy bledy sie powtorza

Autor:  czoboki [ 29-12-2015, 09:21 ]
Tytuł: 

Adamd9 pisze:
Dodam ze jezdze zwawo czesto w trasy i zaswieca mi sie DPF redukuje bieg do 3 i trzymam ponad 3tys obr. I jade az zgasnie . Wypalalem przez kompa u mechanika po 2 tygodniach znowu sie zaswiecil.

A co to za metoda? :sciana:
Instrukcję auta czytałeś? DPF w tych autach wypala się przez dłuższą, spokojną jazdę z równą prędkością. Instrukcja mówi o 70 km/h, ja stosuję 90km/h (po rozmowach w ASO).
Może spróbuj tak jak napisałem. Piszesz, że często jeździsz w trasy. Pojedź w trakcie jednego z wyjazdów spokojniej z prędkością 90km/h przez godzinę lub dłużej jeśli się uda, bez gwałtownego przyspieszania.

Co do błędów nie wiem, nie pomogę, ale jeśli auto obecnie jeździ, to spróbuj jak pisałem.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/