Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Naped
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=12793
Strona 1 z 1

Autor:  sylwo84 [ 18-11-2015, 18:28 ]
Tytuł:  Naped

Witam,drodze koledzy mam problem z moja GV 2 rocznik 2007,podczas holowania samochodu przednie koła były na podnośniki a tylne się krecily normalnie POI drodze i po przejechaniu kilku km zablokowała się tylną os i teraz mam problem na podnośniki gdy koła wszystkie są w powietrzu wszystko działa w porządku a gdy tylko auto podstawie na koła i jadąc skręcie kierownicą blokuje się tylną os nie mam pojęcia gdzie tkwi przyczyną nic komputer nie wyświetla nic nie jest vskrzywione proszę o jakieś wskazówki jak może ktoś też miał taki problem z góry dziękuje i pozdrawiam

Autor:  Anndybo [ 18-11-2015, 19:18 ]
Tytuł:  Re: Naped

sylwo84 pisze:
Witam,drodze koledzy mam problem z moja GV 2 rocznik 2007,podczas holowania samochodu przednie koła były na podnośniki a tylne się krecily normalnie POI drodze i po przejechaniu kilku km zablokowała się tylną os i teraz mam problem na podnośniki gdy koła wszystkie są w powietrzu wszystko działa w porządku a gdy tylko auto podstawie na koła i jadąc skręcie kierownicą blokuje się tylną os nie mam pojęcia gdzie tkwi przyczyną nic komputer nie wyświetla nic nie jest vskrzywione proszę o jakieś wskazówki jak może ktoś też miał taki problem z góry dziękuje i pozdrawiam


czy masz przełącznik napędów i jeśli tak to czy był ustawiony na N?
mogło dojść do uszkodzenia transfer case albo tylnego mostu.

Autor:  sylwo84 [ 18-11-2015, 20:04 ]
Tytuł: 

Tak kolego mam przełącznik napędów i był on ustawiony w pozycji N neutral samochód był holowany jak w załączonym obrazku nr 1 czyli przednią os w powietrzu o tylną na jezdni... Twoim zdaniem co mogło ulec uszkodzeniu??

Autor:  czoboki [ 18-11-2015, 20:18 ]
Tytuł: 

sylwo84 pisze:
Tak kolego mam przełącznik napędów i był on ustawiony w pozycji N neutral samochód był holowany jak w załączonym obrazku nr 1 czyli przednią os w powietrzu o tylną na jezdni... Twoim zdaniem co mogło ulec uszkodzeniu??

Prawie na pewno coś jest uszkodzone, tak 99,99%. GV II nie wolno tak holować Pozycja N nie rozłącza mechanizmów różnicowych tylko skrzynię od napędów.
Co zostało uszkodzone trudno powiedzieć. Tylny mechanizm różnicowy? a może centralny?

Autor:  Anndybo [ 18-11-2015, 20:25 ]
Tytuł: 

sylwo84 pisze:
Tak kolego mam przełącznik napędów i był on ustawiony w pozycji N neutral samochód był holowany jak w załączonym obrazku nr 1 czyli przednią os w powietrzu o tylną na jezdni... Twoim zdaniem co mogło ulec uszkodzeniu??


jeśli był w pozycji N to nic sie nie powinno stać. Kwestia czy prawidłowo przełączyłeś na pozycję N. W instrukcji jest to dokładnie opisane. Jeśli tylko ustawiłeś na N to transfer case był dalej podłączony do obu mostów. Jeśli mówisz że problem jest tylko w czasie skrętu (wtedy tylne koła kręcą sie z różna prędkością i dlatego potrzebny jest tam mechanizm różnicowy) to może coś z tylnym mostem. Trudno mi powiedzieć. Może ktoś z większym doświadczeniem w naprawach by się wypowiedział.
opis jak przełączać na N jest na obrazku towing2

Autor:  Anndybo [ 18-11-2015, 20:29 ]
Tytuł: 

czoboki pisze:
sylwo84 pisze:
Tak kolego mam przełącznik napędów i był on ustawiony w pozycji N neutral samochód był holowany jak w załączonym obrazku nr 1 czyli przednią os w powietrzu o tylną na jezdni... Twoim zdaniem co mogło ulec uszkodzeniu??

Prawie na pewno coś jest uszkodzone, tak 99,99%. GV II nie wolno tak holować Pozycja N nie rozłącza mechanizmów różnicowych tylko skrzynię od napędów.
Co zostało uszkodzone trudno powiedzieć. Tylny mechanizm różnicowy? a może centralny?


GV wolno holować stosując zasady jak w tabeli na pierwszym obrazku. Wszystko jest w instrukcji obsługi.
Nie wolno holować tylko wersji 4x4 bez przełącznika napędów.

Autor:  czoboki [ 18-11-2015, 20:30 ]
Tytuł: 

Anndybo, przepraszam, nie chce urazić, ale nie pisz jak nie wiesz. Powtarzam, GV II nie wolno tak holować, na obrazku jest wyraźnie pokazane żę tak nie wolno, a ty piszesz, że nic się nie powinno stać... W GV II nie ma możliwości rozłączenia osi, zawsze są ze sobą spięte.
Instrukcja wyraźnie pokazuje, że nie wolno za jedną oś holować auta...

Autor:  Anndybo [ 18-11-2015, 20:33 ]
Tytuł: 

czoboki pisze:
Anndybo, przepraszam, nie chce urazić, ale nie pisz jak nie wiesz. Powtarzam, GV II nie wolno tak holować, na obrazku jest wyraźnie pokazane żę tak nie wolno, a ty piszesz, że nic się nie powinno stać... W GV II nie ma możliwości rozłączenia osi, zawsze są ze sobą spięte.
Instrukcja wyraźnie pokazuje, że nie wolno za jedną oś holować auta...


podpis pierszego obrazka jest błędny - powinno być "4WD vehicle WITHOUT a transfer switch"
w pozycji N skrzynia jest odłączona od wałów - i to jest najważniejsze

Autor:  czoboki [ 18-11-2015, 20:36 ]
Tytuł: 

Anndybo,
Odłączenie skrzyni od wałów powoduje, że możesz włączyć silnik i wrzucić bieg i auto nie ruszy.
Ostatni raz piszę i róbcie jak chcecie, wasze auta, wasze pieniądze, napiszcie tylko ile kosztowała naprawa po takim holowaniu.
Pozycja N nie odłącza od siebie osi, cały czas są ze sobą połączone, a to jest ważne przy takim holowaniu. W instrukcji nie ma błędu.

Autor:  Anndybo [ 18-11-2015, 20:39 ]
Tytuł: 

czoboki pisze:
Anndybo,
Odłączenie skrzyni od wałów powoduje, że możesz włączyć silnik i wrzucić bieg i auto nie ruszy.
Ostatni raz piszę i róbcie jak chcecie, wasze auta, wasze pieniądze, napiszcie tylko ile kosztowała naprawa po takim holowaniu.
Pozycja N nie odłącza od siebie osi, a to jest ważne przy takim holowaniu. W instrukcji nie ma błędu.


OK, czyli chodzi o to że obie osie dalej są spięte? W takim razie masz racje i można go tylko holować z 4 kołami na drodze.
Mój błąd, masz rację czoboki :uznanie:
Pozdrawiam

Autor:  czoboki [ 18-11-2015, 20:42 ]
Tytuł: 

:takjest: :pa:

sylwo84,
Czeka cię wizyta w jakimś serwisie niestety. Jeśli jesteś z Wawy to z ASO polecam Gadimex.

Autor:  sylwo84 [ 19-11-2015, 18:51 ]
Tytuł: 

Dziękuje koledzy za podpowiedzi,masz rację Marku nie wolno holować GV na jednej osi teraz to już wiem mądry Polak po szkodzie... Samochód jest pod Warszawa ok 40 km od ww serwisu nie wiesz może ile mniej więcej może kosztować taka naprawa w serwisie?? Wizyta w serwisie jest konieczna czy też jest w stanie to ogarnąć w innym zakładzie mechanicznym??

Pozdrawiam

Autor:  czoboki [ 19-11-2015, 23:00 ]
Tytuł: 

sylwo84 pisze:
Dziękuje koledzy za podpowiedzi,masz rację Marku nie wolno holować GV na jednej osi teraz to już wiem mądry Polak po szkodzie... Samochód jest pod Warszawa ok 40 km od ww serwisu nie wiesz może ile mniej więcej może kosztować taka naprawa w serwisie?? Wizyta w serwisie jest konieczna czy też jest w stanie to ogarnąć w innym zakładzie mechanicznym??

Zdarza się niestety, ja swego czasu wlałem benzynę zamiast ropy, na szczęście się zorientowałem i nie pojechałem, ale kilka godzin i kilka stówek w plecy :D

Zadzwoń do nich :) Byc może mieli taki przypadek i będą w stanie określić rząd wielkości kosztów. To nie jest najtańsze ASO w Wawie, ale naprawdę bardzo solidne. Jeśli masz w pobliżu jakiegoś ogarniętego mechanika, to nie widzę powodu dla którego miałby sobie nie poradzić. A z której strony Warszawy? Szwenda się po tym forum paru znajomych, którzy mogą znać kogoś wartego polecenia.

Autor:  sylwo84 [ 20-11-2015, 18:14 ]
Tytuł: 

Dzięki kolego tak zrobię zadzwonił do nich aby się zorientować może faktycznie mieli już taki przypadek...samochód stoi w Brwinowie mam tam mechanika tylko że on nie robił jeszcze napędem stałym na dwie osie więc za bardzo nie orientuje się gdzie tkwi przyczyna

pozdrawiam

Autor:  czoboki [ 25-11-2015, 22:00 ]
Tytuł: 

I jak, udało się zdiagnozować?

Autor:  krudnik78 [ 27-11-2015, 14:00 ]
Tytuł: 

Z mojej instrukcji obsługi wynika, że aut bez przełącznika napędu w ogóle nie można holować! Auta wyposażone w przełącznik napędów holujemy zawsze z 4 kołami na jezdni, przełącznikiem napędów w pozycji N i z wrzuconym DRUGIM biegiem (a więc nie na luzie).

Autor:  uciu [ 15-12-2015, 23:01 ]
Tytuł: 

a wytłumaczcie mi jak ma być w automacie... na obrazku jest P , a w opisie D...

Mam nadzieje ze nie bede musiał auta nigdy holować ale wolę wiedzieć;-)

Autor:  czoboki [ 16-12-2015, 00:08 ]
Tytuł: 

uciu pisze:
na obrazku jest P , a w opisie D...

Faktycznie :D Sprawdzałem w swojej instrukcji i jest to samo :) Moim zdaniem opis jest prawdziwy, czyli w pozycji D, ale głowy nie dam.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/