Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Za niskie obroty
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=12779
Strona 1 z 1

Autor:  jonyxd80 [ 15-11-2015, 22:10 ]
Tytuł:  Za niskie obroty

Witam. Jak w temacie , w mojej GV 2,0 benzyna mam za niskie obroty na biegu jałowym. Skaczą raz są dobre a raz spadają do ok 500. Jak zatrzymuje samochód mam wrażenie że silnik zaraz zgaśnie. Przy niskich obrotach bardzo przenosi drgania na karoserię co też denerwuje. Co może być przyczyną takiego zachowania? Dodam że silnik nie jest jeszcze zagazowany jeżdżę na samej benzynie. Sprawdzałem czy nie sieje błędami np. przepływomierza OBD II ale nic nie pokazało oprócz błędu katalizatora który skasowałem i jak dotąd się ie pojawił.

Autor:  ziutex [ 23-12-2015, 09:50 ]
Tytuł: 

Cześć.
Miałem to samo po odłączeniu akumulatora. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów z różną prędkością obroty wróciły do normy.
Pozdrawiam.

Autor:  Wlizel [ 23-12-2015, 13:28 ]
Tytuł: 

za obroty na biegu jalowym, odpowiada krokowy

Autor:  Anndybo [ 24-12-2015, 20:45 ]
Tytuł: 

ziutex pisze:
Cześć.
Miałem to samo po odłączeniu akumulatora. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów z różną prędkością obroty wróciły do normy.
Pozdrawiam.


Po odłączeniu akumulatora i jego ponownym podłączeniu trzeba przekręcić klucz w stacyjce na pozycje ON na 10 - 15 sekund w celu kalibracji Throttle. Dopiero potem można startować.

Autor:  ziutex [ 28-12-2015, 12:56 ]
Tytuł: 

Dzięki za podpowiedź. Nigdy tak nie robiłem.
Pozdrawiam.

Autor:  michu1978 [ 04-01-2016, 13:04 ]
Tytuł:  Re: Za niskie obroty

Witam
Moja suzuki ma tę samą przypadłość. jak wrzucę na luz to obroty powoli spadają do ok 500 a potem powoli się podnoszą do ok 700-750 i tak trzyma i nie falują. Nie zauważyłem nawet aby mocno się podniosły jak włączę klimatyzację czy grzanie foteli. Wiem że silniczek krokowy jest zintegrowany razem z pzrepustnicą i jest elektroniczny. Poprawy obrotów nie pomogło nawet czyszczenie przepustnicy i itp
A jak chcę ruszyć z miejsca bez dodania mocno gazu potrafi nawet zgasnąć.
Czy ktoś ma może pomysł an te dolegliwość

Autor:  chopin [ 07-01-2016, 12:29 ]
Tytuł:  Re: Za niskie obroty

Kiedy luzy zaworowe regulowałeś? Bo pewnie to jest przyczyną, zakładając sprawną przepustnice+krokowy.

Autor:  michu1978 [ 07-01-2016, 21:30 ]
Tytuł:  Re: Za niskie obroty

Przepustnicy nie wymieniałem tylko była czyszczona.
Zaworów od kupna nie regulowałem czyli to tez może być przyczyna?? problemów z moimi obrotami??

Autor:  michu1978 [ 07-01-2016, 21:34 ]
Tytuł:  Re: Za niskie obroty

Suzuki II 2,0 ma regulację zaworów płytkami czy tak jak miały np fiat 125 czy polonez regulacja srubkami regulacyjnymi??
Jakie dane normy luzów do regulacji zaworów??

Autor:  chopin [ 08-01-2016, 11:43 ]
Tytuł:  Re: Za niskie obroty

Płytki.

When cold (Coolant temperature is 15 – 25 °C (59 – 77 °F)):
• Intake: 0.18 – 0.22 mm (0.007 – 0.009 in.)
• Exhaust: 0.28 – 0.32 mm (0.011 – 0.013 in.)
When hot (Coolant temperature is 60 – 68 °C (140 – 154 °F)):
• Intake: 0.21 – 0.27 mm (0.008 – 0.011 in.)
• Exhaust: 0.30 – 0.36 mm (0.012 – 0.014 in.)

Autor:  michu1978 [ 08-01-2016, 21:00 ]
Tytuł:  Re: Za niskie obroty

Dziękuję Chopin za podanie luzów i jeszcze chciałem się upewnić bo angileski znam słabo
więc na zimnym silniku norma luzów dla ssących to przedział między 0,18 a0,22 mm
wydech to 0,28 a 0,32mm
natomiast na ciepły to
ssące 0,21 a 0,27mm
wydech 0,30 a 0,36 mm
i ewentualna regulacja powinna odbywać sie na zimnym silniku

Autor:  chopin [ 10-01-2016, 14:45 ]
Tytuł:  Re: Za niskie obroty

Dokładnie.

Reguluj na zimnym, będzie zdecydowanie bardziej precyzyjna. I obecnie - tylko garaż/warsztat ogrzewany.

Autor:  chopin [ 23-01-2016, 20:58 ]
Tytuł:  Re: Za niskie obroty

Jakiś feedback?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/