Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
[GV II] ... i nie tylko. Wymiana https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=12527 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | sebano79 [ 27-08-2015, 15:14 ] |
Tytuł: | [GV II] ... i nie tylko. Wymiana |
W sumie to nie potrzebuję pomocy tylko chcę się podzielić doświadczeniem. Na forach dyskusyjnych moich poprzednich aut było sporo porad , fotorelacji itp. Tutaj mi tego troszkę brakuje...ale wracając do tematu. Zaznaczam , że nie jestem mechanikiem i nienawidzę babrać się w smarach ( i krwi ale te parę dni w miesiącu wytrzymuję ![]() Przez około tydzień z przedniego koła słychać było tarcie przy hamowaniu i skrętach. Rzuciłem okiem na tarcze i klocki, wydawały się ok. Ale tylko z zewnątrz. Z winy zapieczonej prowadnicy tylny klocek zdarł się do gołej blachy uszkadzając przy tym tarczę. ![]() Ta zresztą i tak kwalifikowała się do wymiany. Producent podaje minimalną grubość tarczy 23mm, moje mają po 21. Dodam , że nowa ma 25mm. ![]() Trudno, auto na kołki i do sklepu. Pomocny okazał się znowu katalog online: katalog Zdecydowałem się na komplet ferodo z tego względu, że już z zadowoleniem używałem ich produktów oraz na fakt, że ich wyroby często idą na pierwszy montaż (w Europie). ![]() Ok, przyszła pora na demontaż . Najpierw oczywiście zaciski. 14ką wykręcamy prowadnice zacisku. ![]() I tu od razu znalazła się winowajczyni. Zapieczona jedna z prowadnic zacisku. Młotem musiałem ją wyciągać! ![]() Jak widać prowadnice różnią się . Dolna posiada na końcu zwężenie, na które to zakłada się gumkę (bez głupich uśmieszków ;-) ) To właśnie ta się zapiekła. Trzeba wymienić lub dobrze wyczyścić. Zamierzam sprawdzić tu patent z Cocacolą. Następnie odkręcamy jeszcze dwie śruby (17tka) i demontujemy jarzmo zacisku. ![]() I zdemontowane: ![]() Uszkodzona uszczelka na tłoczku zacisku zmusiła mnie do rozebrania i jego. ![]() Odkręcamy przewód elastyczny uważając, żeby w zbiorniczku nie zabrakło płynu. Grozi to zapowietrzeniem układu. Odkręcony przewód musimy szybko zaślepić: ![]() Z braku sprężarki tłoczek wycisnąłem przy pomocy zwykłej pompki. Pamiętajmy, żeby pod tłoczek podłożyć szmatę. Dość gwałtownie wyskakuje. ![]() Ani tłoczek , ani płyn w zacisku nie wyglądały ciekwie: ![]() ![]() Jak się okazało, oba tłoczki do wymiany. Wżery na powierzchni dyskwalifikują je. ![]() Szybkie zakupy w sieci i wracamy do tarcz. Acha, średnica tłoczka 60,5 mm, wysokość 50mm. Ale to w moim przypadku, bywały inne! Ze zdjęciem tarcz nie ma praktycznie problemu. Wkręcamy dwie mniejsze śrubki w otwory tarcza sama odskauje. ![]() I zniszczona tarcza od strony wewnętrznej: ![]() Odsłoniętą piastę trzeba koniecznie wyczyścić. Ja robiłem to drucianą szczotką i papierkiem wodnym. ![]() I najprzyjemniejsza część: montaż. Na razie tylko tarcze. Czekam na nowe tłoczki. Mam za to czas , żeby pomalować zaciski ![]() ![]() Tyle na dzisiaj, pozostało czekać na kuriera… |
Autor: | kowiak [ 07-11-2015, 19:02 ] |
Tytuł: | |
Witam!Szykuje mi się wymiana tłoczka.W jaki sposób można stwierdzić wymiary tłoczka bez jego demontażu.Pozdrawiam!GV 2006 140KM SILNIK J20A. |
Autor: | sebano79 [ 06-01-2016, 13:40 ] |
Tytuł: | Re: [GV II] ... i nie tylko. Wymiana |
Sprawdź w katalogu na [url]www.japancar.ru [/url]. Ja swoje kupowałem tu: http://e-autoparts.pl/zacisk-hamulcowy-mocowanie-c-100006_100027_100807.html. Ale faktycznie wyskakują dwie średnice: 54 i 60 mm. Ja dla pewności najpierw wyjąłem i zmierzyłem. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |