Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl https://www.suzukiklub.pl/forum/ |
|
napędy grand vitara https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=12062 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kiko_vitara [ 27-03-2015, 20:31 ] |
Tytuł: | napędy grand vitara |
Witam, od niedawna jestem posiadaczem suzuki grand vitary, 2006r disel i jak to bywa na początku jest kilka zagadek. Jak jest w innych vitarach, bo u mnie mianowicie pokrętło na pozycji N, myślałem ze nie powinno jechać a normalnie jedzie, sprawa druga, 4L LOCK na moje rozumowanie powinno blokować 4 koła a dzis na mokrej trawie ślizgało mi tylko przód prawe i tył prawe. 4H czy tez 4H LOCK nie mogę wyłączyć ESP gdzie możne być problem??? Z góry dziękuje za wyrozumiałość i pomoc edit... sprawa z N rozwiązana, z blokada na 4 kola tez wyjaśnione ze takowej vitara nie posiada pozostaje ESP, |
Autor: | leniwiec [ 27-03-2015, 21:22 ] |
Tytuł: | |
ESP powyżej chyba 30 km/h włącza się samo,całkowicie nie da się go wyłączyć,chyba,że poprzez wyjęcie bezpiecznika,ale wtedy ABS też nie działa. |
Autor: | kiko_vitara [ 27-03-2015, 21:23 ] |
Tytuł: | |
próbowałem na postoju i podczas jazdy wyłaczyc i lipa, |
Autor: | marirus [ 27-03-2015, 23:05 ] |
Tytuł: | |
N to jest luz inaczej na skrzyni rozdzielczej więc nie powinien jechać. 4LLock to nie jest blokada mostów tylko blokada centralnego mechanizmu różnicowego + zredukowane przełożenie, tzw biegi terenowe. Z 4H i 4HLock oraz ESP to może być tak że jest to przełożenie nie zredukowane i najprawdopodobniej nie da się wyłączyć ESP, na 4LLock się wyłącza automatycznie. |
Autor: | kiko_vitara [ 28-03-2015, 14:22 ] |
Tytuł: | |
to na 4H jaki jest rozkład siły naprzód czy tył?? samo to sie jakoś koryguje ?? Przycisk ESP mam myślałem ze da sie go wyłaczyc na 4H czy na 4HLock bo na 4LLock sie wyłącza, ale paprałem dzis na 4H i na 4H Lock i ESP nie odzywa sie na szczęście |
Autor: | marirus [ 28-03-2015, 19:37 ] |
Tytuł: | |
kiko_vitara pisze: to na 4H jaki jest rozkład siły naprzód czy tył?? samo to sie jakoś koryguje ?? NA 4H masz podział przeniesienia napędu 47% przód i 50% tył, dwie pozostałe opcje mają 50%/50%
Przycisk ESP mam myślałem ze da sie go wyłaczyc na 4H czy na 4HLock bo na 4LLock sie wyłącza, ale paprałem dzis na 4H i na 4H Lock i ESP nie odzywa sie na szczęście |
Autor: | kiko_vitara [ 28-03-2015, 21:12 ] |
Tytuł: | |
napędy przetestowane, |
Autor: | czoboki [ 29-03-2015, 08:01 ] |
Tytuł: | |
kiko_vitara pisze: bo u mnie mianowicie pokrętło na pozycji N, myślałem ze nie powinno jechać a normalnie jedzie
Na N nie powinieneś być w stanie pojechać (znaczy samodzielnie). ESP - przytrzymaj przycisk tak z 10 sekund, może ciut dłużej. Ale jak już pisano powyżej 30 km/h się wyłączy. |
Autor: | kiko_vitara [ 29-03-2015, 09:07 ] |
Tytuł: | |
pozycje N juz rozpracowałem, zle przełączałem z z ESP sie pobawię później |
Autor: | yoozva [ 29-03-2015, 12:33 ] |
Tytuł: | |
Witam wszystkich Czy możecie mi koledzy powiedzieć coś na temat wersji napędów jakie były montowane w GV? Dysponuję GV rok 2005 z silnikiem 1.6 w nowej "budzie" ale nie mam pokrętła do przełączania napędu i pytanie brzmi czy mam na sztywno spięte 4 koła czy tylko napęd na 2? Z góry dzięki za info ![]() |
Autor: | marirus [ 29-03-2015, 16:24 ] |
Tytuł: | |
yoozva pisze: Witam wszystkich Zapewne chodzi o GV II z silnikiem 1.6 16V VVT jest napęd stały 4X4 bez możliwości rozłączenia, zblokowania z którym możesz śmiało śmigać po czarnym i lekkim terenie. Dlatego nie ma pokrętła opcji zmiany napędu. Masz stały napęd 4x4, a w zasadzie na jedno koło Czy możecie mi koledzy powiedzieć coś na temat wersji napędów jakie były montowane w GV? Dysponuję GV rok 2005 z silnikiem 1.6 w nowej "budzie" ale nie mam pokrętła do przełączania napędu i pytanie brzmi czy mam na sztywno spięte 4 koła czy tylko napęd na 2? Z góry dzięki za info ![]() ![]() ![]() |
Autor: | yoozva [ 29-03-2015, 18:08 ] |
Tytuł: | |
Tak, Tak, mam 1.6 16V VVT... czyli mam podstawową wersję Suzi. Tak czy inaczej bardzo z niej na dzień dzisiejszy jestem zadowolony. Dzięki za szybką odpowiedź! pozdrawiam, Konrad |
Autor: | DS [ 29-03-2015, 18:44 ] |
Tytuł: | |
marirus pisze: Dlatego nie ma pokrętła opcji zmiany napędu. Masz stały napęd 4x4, a w zasadzie na jedno koło Czyli centralny dyfer 47:53. Przy pomocy ESP może nie będzie tak źle, żeby tylko na jedno koło... Aczkolwiek zalecany użytek to on-road, nie off-road ![]() Szkoda, że nie zastosowano tu jakiegoś LSD, chociażby VCU, co znacznie poprawiłoby właściwości tej wersji... |
Autor: | sewmustaf [ 29-03-2015, 19:14 ] |
Tytuł: | |
nie wiem ale u mnie sprawuje się super, nic więcej nie potrzeba nawet nie mam esp , ostatnio przejeżdzałem przez dobre błoto i w jedną strone blokowałem mechaniżm a potem nawet bez blokady przeszedł, akurat gv2 ma bardzo dobry napęd, a kolega kiko! kurcze jak mogłeś kupić auto 4x4 i nie wiedząc jaki tam jest napęd??? ale spoko ok. |
Autor: | kiko_vitara [ 29-03-2015, 19:30 ] |
Tytuł: | |
wiedziałem ze jest 4x4, ale nie do konca bo myslałem ze jest blokada dyfra jeszcze ale na rajdy sie nie wybiaeram tak ze żadna strata |
Autor: | sewmustaf [ 29-03-2015, 19:47 ] |
Tytuł: | |
no to w 1.9 dieslu przecież masz blokadę dyfra??? i reduktor chyba nie było wersji bez blokady oprucz oczywiście 1.6 |
Autor: | kiko_vitara [ 30-03-2015, 20:02 ] |
Tytuł: | |
myle pojęcia, wybacz troche świeży jestem, chodziło mi o blokadę np. tylnego mostu aby brały 2 koła na raz |
Autor: | marirus [ 30-03-2015, 23:57 ] |
Tytuł: | |
kiko_vitara pisze: myle pojęcia, wybacz troche świeży jestem, chodziło mi o blokadę np. tylnego mostu aby brały 2 koła na raz Nie ma blokad mostów, jest tylko blokada centralnego dyfra i tyle w temacie ![]() |
Autor: | DS [ 05-11-2015, 18:34 ] |
Tytuł: | |
Test napędu, a dokładniej systemu kontroli trakcji: https://www.youtube.com/watch?v=3iUESq3sSI4 |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |