Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl
https://www.suzukiklub.pl/forum/

Jak przekładać co sezon opony w celu równomiernego zużycia!?
https://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=11841
Strona 1 z 1

Autor:  jacekk [ 04-11-2014, 18:57 ]
Tytuł:  Jak przekładać co sezon opony w celu równomiernego zużycia!?

Witam!
Dzisiaj zmieniłem koła z oponami wielosezonowymi na felgi z oponami zimowymi.
W instrukcji GV z 2008 jest schemat jak przekładać koła np. co sezon (wpisane jest, że co max 10 tys. km) tak też w zakładzie opon sobie je (po zdjęciu - wielosezonówki) opisałem. W schemacie z instrukcji obsługi wynika że przekładka jest częściowo po skosie np. prawy przód na lewy tył a częściowo wzdłuż jednej strony samochodu.

Jak zobaczyli to fachowcy to mnie prawie wyśmiali i powiedzieli, że przekładać opony radialne można tylko po tej samej stronie - lewy przód na lewy tył itd. mają one w sobie oplot z drutu stalowego i po kilku tys km układa się w kształt jodełki - jak zamienię stronę - koło z lewej na prawą to ten oplot zacznie się wyginać w jodełkę z wierzchołkiem po stronie przeciwnej niż dotychczas - co może doprowadzić do zniszczenia opony. Czy mają rację i czy instrukcja dotyczy opon diagolanych stosowanych np. suzuki vitarze sprzed kilkunastu lat?!!!. Moja instrukcja jest z 2011 r. Pozdrawiam!

Autor:  mlody1432 [ 05-11-2014, 01:01 ]
Tytuł: 

Panowie fachowcy mają rację. Ogólnie opon nie powinno się zamieniać stronami zmieniając ich dotychczasowy kierunek toczenia.

Autor:  jacekk [ 05-11-2014, 22:09 ]
Tytuł: 

mlody1432 pisze:
Panowie fachowcy mają rację. Ogólnie opon nie powinno się zamieniać stronami zmieniając ich dotychczasowy kierunek toczenia.


Dzięki!!

Autor:  waldis [ 26-11-2014, 20:57 ]
Tytuł: 

Nie dziękuj, tylko wpisz w google "zamiana opon miejscami" i poczytaj (a jest tego na kilka wieczorów). Po to opony są elastyczne, żeby znosić różne obciążenia, a przekładanie ma sens, bo np. przednie z racji skrętności zużywają się szybciej. Jedyne na co trzeba uważać przy zamianieto kierunkowość opon i oznaczeń inside i outside. No i oczywiście ciśnienie, ale o to od stycznia zadba mafia z Brukseli.
A swoją drogą ciekawe jak z "fachowców" śmieją się konstruktorzy samochodów i opon?

Autor:  Iron [ 28-11-2014, 21:16 ]
Tytuł: 

Jeśli chodzi o ciśnienie to moim zdaniem start nastąpił 1 listopada, ale to tak poza nawiasem. Wracając do tematu powiem , że szkół jest wiele, ja jednak praktykuję zamianę LP na LT i PP na PT i tak na zmianę, co sezon. W moim przypadku to się sprawdza.

Autor:  jacekk [ 05-12-2014, 16:43 ]
Tytuł: 

waldis pisze:
Nie dziękuj, tylko wpisz w google "zamiana opon miejscami" i poczytaj (a jest tego na kilka wieczorów). Po to opony są elastyczne, żeby znosić różne obciążenia, a przekładanie ma sens, bo np. przednie z racji skrętności zużywają się szybciej. Jedyne na co trzeba uważać przy zamianieto kierunkowość opon i oznaczeń inside i outside. No i oczywiście ciśnienie, ale o to od stycznia zadba mafia z Brukseli.
A swoją drogą ciekawe jak z "fachowców" śmieją się konstruktorzy samochodów i opon?


Jednak Dziękuję obu Kolegom!
Sprawdziłem w necie. Moje zimówki continetnala (te reklamowane ostatnio jako najnowsze) rzeczywiście są kierunkowe i wychodzi tyko zamiana przodu na tył i odw., po każdej ze stron. Teraz czekam na śnieg ( może być duży) w okolicach Wrocławia- chciałbym je wreszcie sprawdzić!
Pozdrawiam JaceK

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/